Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alegere PIC


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 74
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Prima varianta de schematic, o sa ma mai uit pe ea, dar mai intai o sa trec la schematicul cu DRV8834, pentru ca vreau sa fie si mai mic, si cu asta L298P cam greu sa il fac si mai mic ca e si mare chipul propiu-zis si are si puntea de diode, DRV-ul 8834 de la texas, nu e decat chipul in sine  si cativa condensatori + ca e mai mic ca dimensiuni.

 

https://drive.google.com/file/d/0B36eFP8QNiJITkNTSm1Na3dJSUU/view?usp=sharing

 

Si o prima versiune ( nu e prima, e prima care arata bine si e imbinata perfect ) proiectata 3D.

 

Editat de Iliescu Mihai
Link spre comentariu

Poate nu va fi problematic, dar incearca sa reduci la minimul posibil "vias" chiar langa PIC. Am facut aceeasi conceptie la un proiect in lucru si mi-a cam dat batai de cap cu lipitul manual atat de aproape de PIC.

 

Am folosit un varf normal (cilindru 3mm taiat la 45 grade), bun la lipit PIC-ul insa. Spor la munca.

 

Frumos si compact precedentul. Merci de link.

Link spre comentariu

Daca te referi la pozele date, da, nu e superb dar nu a fost proiectat inainte, a fost pe bucati, gen am proiectat sasiul, dupa hai sa proioectam lama dar fara sa facem totul perfect, la nist eoameni care se ocupa cu asta, am facut noi... dar tura asta il facem cum trebuie. totul proiectat dinainte si gandit.

Daca te referi la cel proiectat acum, o sa fie super ok :). dupa ce termin o sa cer niste cotatii la prelucrare aluminiu, printare 3d, sa vedem cum e mai rentabil.

 

Am inceput sa fac si schematicul pentru DRV8834, insa am niste mici probleme, poate ma puteti ajuta, ca pe net nu prea gasesc. Nu stiu din datasheet daca astea sunt conexiunile corecte pentru a controla 2 motoare DC, cu 2 pini, sa selectezi directia pentru fiecare, si cu 2 pwm-uri, viteza.

 

AENBL=1
BENBL=1
BPHASE si APHASE conectate pe pini normali la MCU
M1=0
CONFIG=0
nSLEEP=1;
AVREF si BVREF - neconectate
ADECAY- PWM1 - de la MCU
BDECAY- PWM2 - de la MCU

 

Asta e datasheetul: http://www.ti.com/lit/ds/symlink/drv8834.pdf

Editat de Iliescu Mihai
Link spre comentariu

Nu m-ai inteles, imi pare super OK si primul robotel. Este foarte compact si functional, ceea ce este cel mai important.

 

Nu-mi dau seama unde era "kill-switch-ul". Sau nu avea?

 

Cum activezi acest switch? Alergi dupa robot pana il prinzi :limb: ? Nu mai bine il controlezi radio (numai aceasta functie)?

Link spre comentariu

Era functional si nu prea, senzorii fiind pusi cu plastic ( pistol de plastic ), si intr-o lama cam improvizata ( dar din inox taiat la jet cu apa ce e drept - e taiata dintr-un satar ), nu bateau perfect drept si pe langa asta erau foarte inalti, robotul care il facem acum o sa aiba cam 2 cm, robotul vechi nici nu l-ar putea vedea pe asta.Kill switchul est eundeva in spate, are 1 cmx 1cm aproximativ.Functioneaza cu senzor IR, ai telecomanda ( merge si cu telecomanda de televizor ).Compact era, pentru ca avea plumb pus pe roti in spate si se echilibra cu lama din inox ( 130 de grame avea ), iar sasiul din aluminiu 3mm. Si oricum robotii nu ar trebui sa "fuga"dupa ring daca mecanica e buna( senzorii sa fie paraleli cu solul si sa fie mica distanta fata de sol - ceea ce la ala, nu era, astfel incat atunci cand ajunge pe margine sa nu PICE lama de pe ring si sa il traga si pe el, ca degeaba iti mai inverseaza atunci senzorii de alb motoarele ca el deja a picat ). Ei cand vad senzorii de alb sunt programati sa se intoarca, etc, sa faca o tactica anume.

 

Sper in noaptea asta sa termin pcbul la schematicul de pe jos.

 

Am facut noul schematic insa am cateva intrebari, pot gasi condensatorii din datasheet la valorile alea cu capsula 1206?
Mi se pare ca cel de pe intrarea de 12v( pe schema, in realitate, doar 8.2 v - 2 celule ), ar trebui sa fie electrolitic, nu?
 
Alta intrebare e ca am legat diferit tura asta ledurile, pentru ca mie imi trebuie doar pentru testare senzor si doar unu singur pentru testarea picului, ma intereseaza daca ar putea influenta in mod real ( nu teoretic ) functionarea senzorilor, adica sa le scada din tensiune ape care o dau ei teoretic ( 5v ). dar nu sa le scada cu 100mV.
 

 

https://drive.google.com/file/d/0B36eFP8QNiJIVlQ0Qjg2UDAtVEU/view?usp=sharing

Editat de Iliescu Mihai
Link spre comentariu

Ne dai de lucru, nu pui valorile pe schema, trebuie sa citim noi datasheet :bataie .

 

Daca te referi la condensatorii de 2u2 si 10u pentru DRV8834 raspunsul este da, se gasesc (am cumparat recent) dar nepolarizati. Eu i-am cumparat pentru ESR redus. In rest, cumpar din cei in capsula de aluminiu (formate diverse, evident). Nu zice in datasheet sa fie electrolitic. Zice sa fie minimum 10uF.

 

Vezi in poza de aici: http://www.elforum.info/topic/90830-smps-cu-tps54531-iesire-5v-5a-testata-la-2a-si-4a-scurta-durata/ condensatoarele de 10u nepolarizate 1206. Sunt cam 1.5mm in inaltime comparativ cu condensatoarele 1206 (sa zicem 100n) care-s cam 0.6-0.7mm inaltime. Am pus 5 bucati cate doua unul peste altul.

 

Eu n-as finaliza PCB pana nu stiu ce format au piesele disponibile.

 

Nu inteleg intrebarea cu LED-urile. Te referi la caderi de tensiune din cauza lor?

 

Daca robotul este cu fata la tine, cum mai merge "kill switch-ul" IR din spate? Intreb si eu, ca n-am facut/testat.

 

PS: Am stat azi cam 2 ore pe site-ul TI sa vad ce mai au. M-am hotarat catre niste Nexfet-uri (capsula SON3x3); imi plac pentru H-bridge-urile de le fac pentru motoarele barcutelor mele. Am vazut si niste eFuse (auto-retry) foarte interesante si minuscule. Cred ca integrez in proiectul viitor.

Link spre comentariu

Scuze pentru lipsa valorile, cand mai pun scheme, promit ca o sa aibe!

Da, la leduri, la asta ma refeream. La caderile de tensiune. Dar parerea mea e ca nu o sa influenteze.

 

Kill switchul trebuie ( in schema cu robotul, nuvezi decat gaurile pentru senzori infata sunt 4 senzori si in pe laterale cate 1 )  sa fie pus deasupra, la fel si dipswitchul ala, ala e pentru selectarea tacticilor, pentru ca in ringul ala rotund de mini sumo , se arunca un X ( ca forma ) si robotii se pun pe una din diagonale, spate in spate.Deci vede cam de oriunde. O sa citesc si eu cand ajung acasa dece ai scis in PS, ca pare interesant.

 

Nu stiu daca ai vazut asta : http://www.ti.com/lit/sl/slyb165g/slyb165g.pdf - eo brosura de la TI referitoare la controlul motoarelor, etc.

 

Dar nu m-ai lamurit cu condensatoarele, deci polarizat merge si cu asa ceva : http://www.adelaida.ro/condensator-tantal-smd-10uf-16v.html

Sau trebuie asta: http://www.adelaida.ro/ce10uf-35v-smd-condensator-electrolitic.html

 

La condensatori sunt eu nelamurit in principiu cu packagurile, ca nu am mai folosit smd. Foloseam through hole doar.La restul am gasit ce aveam nevoie.

Editat de Iliescu Mihai
Link spre comentariu

Ok.restul condebsatoilor si cei de filtrare de langa pic ai de langa lm7805 si de langa driver pot fi 1206,nu?Inca o intrebare ca acum am realizat aa icspul meu e pus pe portul auxiliar de programare care in mod normal pe pic aunt not conected deci faa aa il programez prima data oare merge citit/scris? Nu mi a trecut prin cap.

Editat de Iliescu Mihai
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări