Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Transformator UPS recuperat


Vizitator mandrk

Postări Recomandate

Vizitator mandrk

In urma dezmembrarii unui UPS functional dar cu bateri deteriorate m-am ales cu transformatorul lui intern.

Nu am schema nu am nimic. Nici macar cutia lui cu placa lui de baza sa incerc sa urmaresc firele.

Doar transformator si atat.

Care este modalitatea lui de conectare. Ordinea firelor.

 

Din ce vad eu. Sunt 5 fire. 2 Albe, 2 negre si 1 albastru.

 

Firul albastru duce la infasurarea (rosiatica) subtire care par a fii infasurarea primara.

Apoi pare ca 1 alb duce la celalalt fir rosu subtire tot din infasurarea primara si celalalt fir alb la secundar. Infasurarea groasa.

 

Insa daca un negru duce la infasurarea groasa secundar nu vad unde ar putea duce celalalt negru.

 

 

Nu as vrea sa-l alimentez aleator de aceea orice sfat il primesc cu bucurie.

Nu pot pune pozele de pe Dropbox asa ca voi pune 2 link-ui

 

Link1

Link2

 

 

Orice ajutor este binevenit.

Eu va multumesc anticipat inca de pe acum.

Editat de mandrk
Link spre comentariu

Transformatorul din UPC are rol dublu. Din prima poza se pare ca firul albastru este priza secundarului 2 x 12 V. Din a doua se pare ca firele albe sunt capetele secundarului, iar cele negre primarul de 220 V. Bobina de 220 V are rezistenta si inductanta mai mari decat cealalta. Bobina de 2 x 12 V are trei terminale, iar cea de 220 V numai doua. Nu se poate gresi, dar trebuie verificat. Pentru a nu arde nimic se leaga primarul (firele negre, cred) la retea printr-un bec de 40-100 W. Daca transformatorul este legat corect becul nu arde sau arde foarte slab, iar daca se scurtcircuiteaza secundarul (firele albe sau un fir alb cu cel albastru) becul se aprinde.

Link spre comentariu

@Flomar nici o problema cu acel link, postarea Dvs de acolo mi se pare foarte utila asa ca voi lasa si link-ul postat de Dvs aici ( PS: amuzant tare acel mariuscristian :))

 

Foarte util mi se [are si sfatul lui @puriu, un bec cu filament e foarte ieftinache dar te scapa practic de orice stres la identificarea infasurarilor.

Link spre comentariu
Vizitator mandrk

Va multumesc mult pentru raspunsuri. Nu stiu de ce nu am primit notificari pe email la postarea lor, dar ramane sa sap eu asta. Voi face pe rand testele. Voi incepe cu ohmetrul deoarece imi este la indemana.Intrebare: Acelasi traf nu este folosit si la ridicarea de la 12v din acumulatori la 220V?.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator mandrk

Am facut masuratorile cu ohmetru.Avem asa: 1 fir albastru, 2 negre, 2 albeIntre firul Albastru si oricare din celelalte 4 (albe/negre) am 7ohmiIntre cele negre am 0.1ohmi , am si buzzer binenteles.Intre cele albe am idem 0.1 ohmi. Buzzer continuitate.Intre oricare alb si oricare negru am 0.4 ohmiCea mai mare valoare o am de 7ohmi intre Albastru si oricare din celelalte 4Restul combinatiilor par ca dau continuitate.

Link spre comentariu

De ce sa fie prea putin? cred ca priviti lucrurile prea literalmente si se omite un detaliu important, sarcina este una reactiva pentru cei 220V si nu o rezistenta fixa de 7 ohm, Dl Flomar a demonstrat incontestabil faptul ca in gol tensiunea este defazata de curent cu 90* ceea ce inseamna ca si anume curentul in gol este irelevant.

 

As zice sa se faca asa cum Puriu a recomandat, un bec cu filament de 220 inseriat cu infasurarea cu rezistenta ohmica cea mai mare, si alimentat de la retea, in mod normal becul nu ar trebui sa se aprinda.

Link spre comentariu
Vizitator mandrk

Nu inteleg de ce da 7ohmi intre albastru si celelalte 4Adica 2 fire daca dadeau 7ohmi intelegeam dat sunt confuz.Intre negre si albe sa zicem ca sunt 2 fire comune alb/negru in secundar . Se justifica rezistenta. Ma incurca acela albastru. O sa fac si testul cu becul si il voi posta aici insa ma asteptam sa obtin ceva raspunsuri insinte de acel test.Sa fie oare un traf. ridicator de tensiune? Sa ia din cei 12v sau 24v din baterii si sa ridice la 220v?Adica 12v la firele negre, 12v la albe si sa scoata 220v pe albastru cu negru? UPS-ul era functioanl la dezmembrare, doar ca nu ii mai tineau cele 2 bateri mai mult de 1 minut.Cum proprietatul a vrut sa-l arunce, i-am zis sa imi dea mie traf-ul. Daca stiam ii ceream macar detalii asupra modelului. Poate gaseam ceva pe net.Deh neinspirat.Deci tot ce am este siguranta ca traful este bun/functional.

Link spre comentariu

Traful este folosit atât ca ridicător de tensiune cât și coborâtor de tensiune, atunci când rețeaua este prezentă, pentru încărcarea acumulatorului. Mi se pare ciudat totuși că cele două înfășurări par să aibă legătură galvanică, mă așteptam ca între firele negre și celelalte trei să nu dea continuitate.Dacă dă între toate firele, poate fi vorba de un fel de autotransformator, deși nu am văzut o asemenea configurație la vre-un UPS, și am desfăcut destule.Acel UPS nu trebuia aruncat, cu un acumulator auto vechi ar fi funcționat mult și bine, eu am de vre-o 3 ani un UPS pus pe o baterie auto veche și merge brici.

Trebuie verificat cu becul de 220V așa cum a spus colegul Puriu, și eu tot așa procedez atunci când am dubii asupra unui traf de rețea, dar și la alimentarea unor surse smps cu probleme.Nu riscați nimic astfel, dacă ați greșit legarea, toată sarcina o preia becul și traful nu pățește nimic.

Editat de validae
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări