Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Arctic CA1000A+ se oprește la secvența de clătire


validae

Postări Recomandate

Vă salut, o cunoștință m-a rugat să-i verific mașina de spălat Arctic ce nu mai vrea să clătească și se oprește de fiecare dată la această porțiune din program.

Am verificat mai sumar mașina fiindcă nu mă simțeam prea bine, dar placa de comandă este impecabilă, am verificat fiecare triac și releu în parte.Motorul este la fel, arată excelent, cărbunii în stare bună.Mașina a mai fost reparată cu ceva timp în urmă, s-au schimbat electrovalvele. Nu am verificat electrovalvele, dar mașina ia apă la început, încălzește, se rotește bine, doar la clătire se oprește și se aprind simultan primele două leduri de pe panou, cel de blocare ușă și cel cu două săgeți (nu am mai citit cartea să văd ce semnifică). Să fie oare una din electrovalve (mi-a spus că nu ia deloc balsamul din sertar) ?  Sau o problemă de soft ? (puțin probabil, dar nu imposibil).

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    6

  • traianpop

    1

  • paul14

    1

  • ipotexas

    1

Top autori în acest subiect

După eliminarea apei nu mai face clătirea.Rufele rămân cu urme de detergent iar balsamul de rufe nu este consumat din sertar.Mașina rămâne cu primele două leduri aprinse continuu.Pompa de evacuare funcționează și am verificat-o personal, nu e blocată de nimic.

Editat de validae
Link spre comentariu

N-am cautat manualul, vedeti ce semnifica ledul cu doua sageti.

E posibil sa aiba buton de '' stop dupa spalare'', sau ''stop dupa clatire'', in functie de model.

Verificati (inlocuiti tastele) tastele/butoanele de pe placa de comenzi.

Link spre comentariu

Nu are acel buton ,,stop după spălare,, și am verificat inclusiv microcontactele, erau în perfectă stare.Ledul cu două săgeți semnifică ,,indicator urmărire programe,,.Nu am mai fost pe la acel cunoscut, a zis că o s-o folosească pe moment așa, clătește manual rufele, fiindcă n-a găsit un depanator care s-o remediaze acasă și e greu de transportat cu mașina.O să mă mai duc eu zilele astea să mai verific a doua electrovalvă. Spune că ar fi observat anomalia după ce soția a spălat niște geci groase care ar fi solicitat mai mult mașina și că ar fi simțit și un ușor miros de ars, dar nu mi s-a părut nimic ars prin mașină la o primă verificare.

Link spre comentariu

Am fost azi și am verificat electroventilele, primul era ars, se și umflase bobina :rade:  nu știu cum de nu l-am observat prima dată.Culmea e că doar ce fusese schimbat de un ,,meseriaș,, acum patru luni, dar era folosit, nu nou.Dat fiind că meseriașul a garantat lucrarea timp de șase luni, prietenul meu se va duce peste el să-i schimbe iar electroventilul.

Link spre comentariu

Verifica sita de la electrovalva.Daca e infundata se mareste timpul de alimentare cu apa si automat se incalzeste bobina.Asta e cauza defectarii in 99% din cazuri.

Daca e infundata sita nu are nici o vina meseriasul.

Link spre comentariu

Nu era niciun pic de mizerie în sită, acolo am verificat prima dată. Oricum pusesem în temă proprietarul să verifice periodic acea sită, chiar verificase şi el înaintea mea sita şi era curată.Maşina e într-o condiţie de invidiat, deşi are vre-o 6 ani, arată ca nouă şi la exterior şi la interior :rade:

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...
Vizitator b.nicu

aceeasi problema la arctic be1400ag dar elctrovetilele sunt cu diferenta de 2 omi si functioniaza separat, doar la balsam dupa 3-5 min.intra pe avarie am verificat tot dar nu stiu exact valoarea la electroventile. Va rog daca vrea cineva sa ma ajute cu un raspuns :26

Editat de b.nicu
Link spre comentariu

La mașina cu problema de la începutul topicului am găsit una din electrovalve întreruptă. Culmea că am depistat asta când am trecut pe la proprietar să mai fac măsurători și culmea.... chiar atunci s-a produs o pană de rețea. 

Am verificat continuitatea bobinelor și una era întreruptă, se și vedea mai umflată. Acele electrovalve mai fuseseră schimbate de cineva mai înainte, dar erau SH și nu au mai rezistat.

Se pot proba ușor, se scot conectorii de la ele, se alimentează pe rând fiecare suflând aer pe racordul de intrare.Uneori ele se blochează mecanic din cauza depunerilor din apă, nu neapărat din cauze electrice.

Editat de validae
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări