Marian Postat Ianuarie 31, 2015 Partajează Postat Ianuarie 31, 2015 Aureliu am o rugaminte, nu scriem cu majuscule fraze intregi, ci doar acolo unde este neaparata nevoie de ele. Link spre comentariu
aureliu67 Postat Februarie 1, 2015 Partajează Postat Februarie 1, 2015 Scuze. Era apasat Caps ul si am apasat enter fara sa ma uit la monitor.. Link spre comentariu
costi75 Postat Mai 6, 2015 Partajează Postat Mai 6, 2015 Salut am intrat in posesia unui acumulator de laptop,compus din 6 celule li-ion, legate in perechi de cate doua in paralel si cela trei perechi inseriate. Prima pereche are 3,76v, a doua 2,95v iar a treia 0,35v. Primele doua perechi, am reusit sa le incarc dar a treia pereche nu absoarbe nici gram de curent. Exista vreo posibilitate sa le incarc sau merg direct la reciclare? Multumesc! Link spre comentariu
validae Postat Mai 6, 2015 Partajează Postat Mai 6, 2015 Direct la reciclare cu ei.... Link spre comentariu
comanici Postat Mai 6, 2015 Partajează Postat Mai 6, 2015 O fi incercat cineva de pe forum , solutia minune ? http://www.alphapower.ro/filter-application/regenerare-acumulatori Link spre comentariu
spirake Postat Mai 24, 2020 Partajează Postat Mai 24, 2020 (editat) Salut Am o intrebare pentru cei care au folosit sau folosesc baterii cu plumb acid(de tractiune) in sistemul de energie regenerabila,eoliana,fotovoltaic.Ati pus un desulfator pe bancul de baterii sa fie tot timpul pentru a nu se sulfata?Am gasit o schema de desulfator de pe situl asta https://www.elektrol...ovenych-baterii si doresc sa o fac.Credeti ca voi desulfata bateriile ? Am 4 bancuri de 24v/240Ah puse in paralel pentru consumul zilnic.Se poate modifica schema pentru 24v? Editat Mai 24, 2020 de spirake 1 Link spre comentariu
gica70 Postat Aprilie 6, 2021 Partajează Postat Aprilie 6, 2021 (editat) La 24.05.2020 la 9:32, spirake a spus: Ati pus un desulfator pe bancul de baterii sa fie tot timpul pentru a nu se sulfata? Pai nu trebuie musai sa stea desulfatorul pe baterii in ideea ca nu se vor sulfata niciodata! O exploatare conforma cu specificatiile producatorului lungeste viata bateriilor. Cauzele cele mai frecvente sunt: descarcarea sub limita (1,8V/element, minim si max. 2,4V), temperaturi scazute sub 0 gr. C, temperaturi mari exterioare, peste 60 grade, regim incarcare descarcare nesupravegheat s.c.l. Schema este complexa si foloseste curent in impulsuri. O alta metoda, detaliata si aici, este cea cu incarcare cu curent mic dar de durata mare. Desigur toate indrumarile din prospecte sunt pentru uzul bateriei la automobile. pentru a le folosi neconventional trebuie sa vedem ce se potriveste noului rol. Editat Aprilie 6, 2021 de gica70 Link spre comentariu
Dxxx Postat Aprilie 6, 2021 Partajează Postat Aprilie 6, 2021 Topicul asta vechi nu prea merita sa fie resuccitat... Este cunoscut ca orice denumit "desulfator" si orice metoda de inlocuire/aditionare electrolit nu este decat gaselnita. Tot ce trebuie este un alimentator cu tensiune variabila (eventual si limitare in curent) plus un voltmetru. Ai baterie cu acid, atunci ii restabilesti electrolitul OEM si o desulfatezi prin incarare in regimul corect denumit egalizare (adica regimul de desulfatare) Pentru o baterie de 12V nominal, tensiuea de egalizare este 15-16V Pentru o baterie de 50Ah se mentine egalizarea pana curentul scade la 100mA. Poate sa dureze ore, poate sa dureze zile, saptamani. Pe perioada egalizarii procesul electrolitic degaja gaze (..."fierbe"). SE poate ca initial curentul sa fie foarte mic (sulfatere extrema), atuci se lasa la tensiune peste 16V si curentul va creste progresiv. Dupa ce depaseste 100mA (...daca mai trece...) se trece la egalizare normala, ca mai sus. Practic daca bateria este in conditie decenta tot ce trebuie este umplerea cu apa distilata (oricum si inainte si dupa densitatea va fi foarte mica). Apoi egalizare... timpul necesar explicat mai sus (pana la 100mA) Uzual, odata cu egalizarea terminata, densitatea devine normala pentru ca tot sulfatul de pe placi a fost convertit inapoi in acid sulfuric. Numai daca este cazul se intervine cu adaugiri de substante, insa rational este sa te limitezi numai la apa distilata si acid... atat! Link spre comentariu
Alphsoo Postat Aprilie 6, 2021 Partajează Postat Aprilie 6, 2021 Aparatele de acest gen tot o gaselnita sunt? (18) How to recondition a battery with the Energic Plus battery regenerator - YouTube Link spre comentariu
gica70 Postat Aprilie 6, 2021 Partajează Postat Aprilie 6, 2021 (editat) Acum 5 ore, Alphsoo a spus: Aparatele de acest gen tot o gaselnita sunt? (18) How to recondition a battery with the Energic Plus battery regenerator - YouTube Asta-i pentru cei care nu au ce face cu banii! S-a explicat asa de frumos cum se face dar daca n-ai ce face cumpara asa ceva. Poate se justifica atunci cand lucrezi in domeniu si ai de-aface cu masinarii cu tractiunre electrica. Cum am scris mai sus, una este sa folosim aceste acumulatoare pentru scopul pentru care au fost construite (curent mare la pornire de scurta durata si incarcare in timp) si alta e sa le folosim perioade indelungate la curenti mai mici. Cum spune si Dxxx, un transformator mai marisor (100VA la 20Vc.a.), o dioda de 10A, un reostat, un ampermetru si un voltmetru, cam atat iti trebuie. Editat Aprilie 6, 2021 de gica70 Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 6, 2021 Partajează Postat Aprilie 6, 2021 Dacă acumulatorul are pastă căzută de pe electrozi, nici mama desulfatoarelor nu-l mai învie... Sau dacă pasta căzută a făcut punte conductivă la baza plăcilor, scurtcircuitându-le şi descărcând un element mereu. Cea mai bună desulfatare e reciclarea, se fac acumulatori noi din plumbul refolosit.... Link spre comentariu
Alphsoo Postat Aprilie 6, 2021 Partajează Postat Aprilie 6, 2021 (editat) Titlul spune clar OPZS. Ore ce tip de baterii sunt acestea si care este diferenta intre o baterie stationara si una de pornire auto? Tu ai impresia ca bateriile de la un motostivuitor se reconditioneaza cu un redresor banal sau firmele ce le reconditioneaza le lasa cateva saptamani bune la fiert? Daca iau de bune ce zice Dxxx ar insemna ca lasand o baterie sulfatata sa fiarba se regenereaza singura pana devine ca noua. Suntem pe un forum tehnic si indiferent de functia interlocutorului, nu pot fi de acord cu aberatiile tehnice! Editat Aprilie 6, 2021 de Alphsoo Link spre comentariu
rinaldoparaipan Postat Aprilie 7, 2021 Partajează Postat Aprilie 7, 2021 Orice incercare de resuscitare a unei baterii cu plumb-spalare, inlocuire acid, incarcare cu curenti de inalta frecventa.etc.. nu au nici un efect.Totul se reduce la reducerea grosimii placilor-vezi chimia bateriei-deci element compromis. Link spre comentariu
sesebe Postat Aprilie 7, 2021 Partajează Postat Aprilie 7, 2021 De pe site-ul asta: https://batteryuniversity.com/ se pot gasi toate informatiile necesare despre aproape orice tip de baterie sau acumulator, ia ce scrie acolo este aproape litera de lege din punct de vedere al corectitudinii. Acum multi ani gaseai si scheme electronice pe ste dar acum le-au scos. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum