puriu Postat Decembrie 1, 2014 Partajează Postat Decembrie 1, 2014 O baterie tanara (5-10 ani) sulfatata din cauza intretinerii proaste se poate desulfata complet prin oricare dintre metode, dar dureaza. Eu am desulfatat pe vremuri una mare, 120 V / 2000 Ah, cu apa distilata intr-o vara intreaga. Daca bateria e mai batrana apar si alte betesuguri: corodarea gratarelor, corodarea si umflarea pastei, caderea pastei, desprinderea pastei fara cadere, cresterea cristalelor de plumb prin diafragme, etc. In acest caz trebuie pastrate bacurile pentru alte utilizari si vandut plumbul. Link spre comentariu
pusttiu Postat Decembrie 26, 2014 Autor Partajează Postat Decembrie 26, 2014 am luat un desulfator , o sa vad ce poate face el din elemente. apoi daca trec la cea de tractiune pe 12V o sa le reciclez pe acestea, sau la vanzare pe net Link spre comentariu
aureliu67 Postat Ianuarie 29, 2015 Partajează Postat Ianuarie 29, 2015 Stimati colegi am o intrebare in legatura cu incarcarea acumulatorilor de masina. Daca avem inseriati 4 acumulatori de diferita capacitate si ii incarcam cu aprox 72 volti (in gol) din panouri 270w se vor incarca uniform sau cei de capacitate mai mica se vor incarca mai repede si se vor distruge apoi? Link spre comentariu
giongiu Postat Ianuarie 29, 2015 Partajează Postat Ianuarie 29, 2015 Ce motiv ar avea sa se incarce uniform, daca au capacitati diferite ? Pune-le egalizoare, am postat o schema pe softpedia,la eoliene, rezolvi astfel problema. 1 Link spre comentariu
aureliu67 Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 Multumesc giongiu pentru sfatul sa studiez softpedia. Am gasit acolo o idee interesanta. Si anume de a folosi bateriile Li-ion in loc de cele cu plumb. Costa la jumatate la acelasi amperaj , plus avantajele descarcarii 90% (ceva normal) si nu in ultimul rand dimensiunile reduse. Am comandat deja pentru teste 12 bucati 12x 4.2V 18650 UltraFire Li-ion 6000mAh Red Rechargeable Battery for LED Torch cu 19 euro pentru toate. sa vedem cum se comporta. Acum trebuie gandita varianta incarcarii lor uniforme si duoa ubn anumit sistem. Stiu ca aceste baterii sunt folosite la automobilele electrice Link spre comentariu
giongiu Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 Cred ca 18650, la 6000Ah, sunt facaturi. Din cate stiu, firme serioase, gen Panasonic, Sanyo, etc, au reusit la acelasi volum, abia vreo 3000mAh. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 Nu se fabrică varianta 18650 la capacitate mai mare de 3400mA, dar chinezii le dublează în reclame capacitatea că nu-i doare pixu Vedeți să nu primiți cumva varianta ,,Ultraflrc,, fiindcă am luat și eu una foarte ieftin (7 Lei) și m-a ținut cam o juma de oră cu două leduri de 20mA ca sarcină. Link spre comentariu
Rx-Tx Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 Ultrafire aia sunt niste gunoaie. Asteptam oricum si confirmarea lui aureliu67 dupa cateva saptamani de utilizare. Pretul e alt indiciu al "calitatii" extraordinare made in china. Link spre comentariu
aureliu67 Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 desigur ca o sa va tin la curent. Nu ma asteptam oricum la capacitatea asta insasper sa am cel putin 2500ma. Problema este ca nu stiu regimul lor de incarcare si mai ales durata de viata. Am cerut detalii de la vanzator in legatura cu incarcarea. Adica tensiunile minime de descarcare si maxime de incarcare. A zis ca nu exista.. Faprul acesta ma face sa cred ca am dat banii degeaba... Ala sau habar nu are ce vinde sau vinde gunoaie. Toata lumea cunoaste ca depasirea limitei maxime de incarcare poate provoca explozie sau incendiu..(fara comentarii) Link spre comentariu
giongiu Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 Tensiunea maxima de incarcare, la Li-ion, este de 4,20V, iar minima de 2,75V. Curentul maxim de incarcare e de 1C,cu monitorizarea temperaturii, curentul maxim de descarcare cca 2C. De regula producatorii seriosi, dau toate aceste detalii. Link spre comentariu
Voltus Postat Ianuarie 31, 2015 Partajează Postat Ianuarie 31, 2015 De preferat pentru Li-ion ar fi sa nu se depaseasca niciodata pragul de descarcare de 3.2-3,3V . Sub acest prag apare o pierdere accelerata si ireversibila a capacitatii acumulatorului . Link spre comentariu
aureliu67 Postat Ianuarie 31, 2015 Partajează Postat Ianuarie 31, 2015 Am mai intalnit 1C si 2C, Nu stiu ce inseamna C. Este capacitatea? Daca incarc la 4,1v pentru bateriile de 4,2v e ok pt Li-Ion? Se incarca exact la tensiunea de lucru al acumulatorului? Link spre comentariu
giongiu Postat Ianuarie 31, 2015 Partajează Postat Ianuarie 31, 2015 (editat) De preferat pentru Li-ion ar fi sa nu se depaseasca niciodata pragul de descarcare de 3.2-3,3V . Sub acest prag apare o pierdere accelerata si ireversibila a capacitatii acumulatorului .Daca ai gasit tu tensiunea minima de 3,2-3,3V, intr-un datasheet al unui acumulator li-ion, te rog sa pui un link. Daca povestesti doar din auzite...Uite ce recomanda Sanyo, de exemplu...http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/150088/SANYO/UR18650F.html Editat Ianuarie 31, 2015 de giongiu Link spre comentariu
aureliu67 Postat Ianuarie 31, 2015 Partajează Postat Ianuarie 31, 2015 ACOLO ARATA CA BATERIA DE 3,7 V SE INCARCA CU 4,2V cU CAT SA INCATC ACUMULATORII MEI DE 4,2V? Link spre comentariu
giongiu Postat Ianuarie 31, 2015 Partajează Postat Ianuarie 31, 2015 Absolut toti acumulatorii Li-ion, inclusiv ai tai, se incarca cu maxim 4,20V. Ai nevoie de o sursa stabilizata de 4,2V cu limitare de curent. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum