Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

reconditionare acumulatori OpzS cu acid


pusttiu

Postări Recomandate

salut,

am reusit sa produc 6 beterii (acumulatori) de 2V sunlight

http://www.systems-sunlight.com/uploads/image/OPzS_BATTERIES.pdf

faza e ca am 3 : 2OpzS de 100Ah si 3 :3OpzS de 150Ah......

inca nu stiu cit de buni sunt dar as vrea sa ii reconditionez.

 

multumesc,acici puteti posta link-uri sau informatii utile.

am zis sa ii incarc, descarc cu sarcina fixa sa stiu cit poate fiecare element.

apoi vreau sa ii curat (descarc acidul, curat depunerea de pe fundul lor apoi ii umplu cu acid nou, masor sa fie desitatea ca la carte si doame ajuta;

 

-am gasit pe net ca se pot desufata cu solutie de bicarbonat alimentare dar ns procent si ns nici daca e adevarat sau nu ....

 

Link spre comentariu

Eu am folosit desulfator electronic facut de @ Mikela si merge foarte bine. A reconditionat mai multe baterii. Acelea de UPS reconditionate au mentinut masina de spalat in functiune 30 minute. Erau 8x 12v-5A

Dar am citit ca se poate face cuapa distilata. In prealabil se descarca pana la limita admisibila prin rezistenta bateria, apoi se varsa acidul si se pune la incarcat la curent mic. dupa ce sa incarcat se varsa apa distilata care deja contine acidul sulfuric eliberat din sulfatii de pe placi si se repeta procedura.. La concentratii mici al acidului din baterie si la curent mic de incarcare se dizolva sulfatii. dupa cateva astfel de proceduri se readuce densitatea electrolitului la normal. Nu am verificat metoda.

Link spre comentariu

Am reusit sa revitalizez un acu. auto,ce a stat mult timp descarcat, varsat acidul,spalat,umplut cu apa distilata,pus la incarcat cu un curent de 1/200 dinC,(combinatie incarcare-descarcare 1-0,3)redresare mono+un bec mic paralel pe acu.. In peralel am pus un desulfator facut dupa schema cunoscuta (cu 555 si un MOSFET tip P)-am modificat pt. tip N-ce da impulsuri de 70 V pe acu.si ajuta la spargerea cristalelor de sulfat, ,dupa 2 saptamani aveam densitatea 1,2 am mai lasat 3 zile nu a mai crescut, am varsat, am umplut cu acid 1,28, si am mai mers 2 ani cu acel acu.

Link spre comentariu

Specialistii recomanda pentru desulfatatre sulfatul de cadmiu cam 2-3% din masa totala a placilor, pentru un acumulator de 400 ah caa 20-30 g e suficient, cadmiu face circuitul plumbului si dislocuieste incet  sulfatul de plumb insoluibil, sunt aceeasi specialisti care au care au perfectionat nanobarierele care intirzie corodarea placilor pozitive, am testet si eu cu tanin de lenne caci ei zic ca sunt lignosufonati si merge intradevar, curentul in regim de float charge 13, 8v pe baterie sau 2,35 v pe celula s,a redus de 3 ori asta inseamna 3  ori mai lenta coroziune si nu creste cu mai mult de 20 % nici la 2,5 v pe celula, asta inseamna ca supraincarcarea nu mai e asa de periculoasa, curentul creste mai mult pe seama accelerarii descompunerii apei, care poate fi completata.

Asadar sulfat de cadmiu si impulsuri este reteta recomandata de specialisti.

 

Din experienta mea, incarcarea cu o sursa pwm foreward la 50 khz cu factor der umplere la finalul incarcarii de 10-20 % si fara droserul de filtraj, direct de pe diode a asigurat o incarcare completa, eliminare de gaz pentru cateva ore si tensiune de repaus bde 12,7v la 5 ore in 16 ore, in dc nu se incarca complet nici in 24 ore si se supraolteaza mult, ajunge si la15 v.

 

controlul incarcarii se face in pwm reducand constant factorul de umplere pe masura ce incarcarea progreseaza, simuleaza ca si curent mediat curba in dc, dar rezultatele sunt mai bune, pe langa ca elimina supratensiunea  si se incarca mai repede, previne si cresterile dendritice care ar putea scurtcircuita celulele.

 

Unii recomanda inpulsuri la frecventa mai joasa, dar sunt greu de realizat deoarece trebuie stocata multa energie, pentru acestea fie  se foloseste o baterie de electrolitice serioasa, fie un doser cu miez de fier mare greu si scump.

 

 Din experienta personala si la 50 Khz e bine, e comod si ieftin nu se merita altceva.

Link spre comentariu

 Dupa ce se efectueaza 2-4 cicluri incarcare la c/50 in impulsuri cu electrolit diluat d=1,16 cu adaus de sulfat de cadmiu diluind electrolitul pe masura ce desulfatare are loc, se inlocuieste electrolitul cu unul de densitate normale si se incarca complet in regim  de egalizare 2-3 zile la c/50 in impulsuri, daca se recupereaza 80% din capacitate desulfatarea a avut succes, daca nu, fie ca nu a fost desulfatata complet fie ca era deja corodata adica dusa.

Cand se cordeaza si pasta se cojeste performantele se prabusesc nu se mai poate folosi.

 

De retinut ca performanta nu se degradeaza catastrofal nici cu electrolit diluat la 1,16 daca cantitatea totala de acid e cea necesara adica mai mult electrolit, numai ca poate ingheta.

in general cele Pb-Sb-Se fot fi desulfatate doar prin incarcare in impusuri, macar atit cat sa fie repuse in functiune, desulfatarea se desavirseste prin utilizare normala, cele Pb-Ca-Sn sunt greu de desulfatat, sulfatarea e rebela nu se poate obtine o incarcare completa nici in 10 cicluri in impulsuri eventual se poate lasa cateva saptamini in regim de float charge in impulsuri cu factor de umplere 5-10 %

Link spre comentariu

Cum se poate recunoste o baterie corodata fata de una sulfatata:

daca bateria e in stare incarcata completa,adica electrolitul are peste 1,24 si nu mai creste nici dupa 3 zile incarcare de c/50 in impulsuri iar tensiunea in gole ok si bateria da un curent slab inutilizabil, cel mai probabil  placile pozitive sunt corodate iar pasta cojita.

 

Uneori e posibil ca si o baterie corodata si sulfatata sa fie adusa in stare de incarcare completa prin incarcare c/50 3 zile in impulsuri apoi float charge in implulsuri 5-10% o luna asttfel electrolitul ajuge la densitate peste 1,24 si nu mai creste dar bateria da totusi un curent slab, semn ca e corodata, e inutilizabila.

 

 ceva de retinut: incarcatoarele in impulsuri din comert contin de regula ceva inductante care atenueaza varful impulsului caci alfel tranzistoarele si diodele ar fi supuse unui regim prea dur, dar pentru desulfatare e bine sa fie un impuls cat mai abrupt si cu multe armonice.

 

 din ce am testat eu fara filtre  tranzistorii si diodele disipa de 4 ori mai multa putere decat cu filtre minimale, di/dt poate fi chiar si de 10 ori mai mare, atentie la racire si la curentul maxim, trebuie redus de 4 ori fata de varianta cu filtre, sau tranzistori si radiatoare corespunzatoare.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

daca are cineva o schema de desulfator poate o pune si pe aici .

caut una si nu am gasit completa pe internet.

 - ieri am fost la tara si am dus bateriile . 9buc sunlight 2opsz 100Ah, 6buc oldham 100Ah si 3buc sulinght 3opsz 150Ah.

faza e urmatoreare : - am legat 6buc si am pus inverotul de 1000W si  la conectare bateriile au inceput sa fiarba la propriu, ieseu bule ca si cum fierbe apa pe aragaz.

nu am lucrat pina acum cu acest tip de baterii si nu inteleg comportamentul., bateriile nu erau f incarcate dar in gol dadeau 12,6V.

multumesc, inca nu am densimetru , duminica cumpar din targul auto.

Link spre comentariu

 Trebuie sa fii atent daca fierb toate, de obicei fierb numai cateva, alea care sunt sulfatate sau corodate, masori tensiunea in sarcina, pui 1 bec de 100 w si masori imediat, la 5min, la 30 min, daca tin atit.

 au tensiune in gol dar nu dau curent de regula e semn de corodare, sunt duse, am si eu cateva asa, ale mele sunt vrla northstar NSB 100 FT sunt corodate, celulele corodate fierb si le sar dopurile.

 daca ai mai multe le alegi, vezi care tin tensiune in sarcina macar 1,8v pe celula, le alegi si le incarci complet cateva zile la, C/50, le poti incarca si cu un panou de 50w, le lasi o saptamina, 6 elemente de 100 AH, in serie.

 Dupa aceea repeti incercarea si le alegi din nou.

 Verifica totusi cat curent ia invertorul in gol, eu am patit ca din gresala sa pun invers invertorul pe baterii corodate , duse, nu au dat curent  sa-l arda,dar au fiert asa cum ai patit tu.

 e posibil ca acumulatorul sa aiba tensiune mare si in stare descarcata daca apa nu afost completatasi acumulatorii s-au descarcat si sulfatat asa fiind apa putina densitatea acidului si tensiunea sunt destul de mari. asta se mai intimpla si dacafost completata in stare descarcata cu acid si nu cu apa asa cum e necesar.

 

 in nacest caz trebuie facuta o incarcare c/50 sau c/100 cateva zile, dace posibil si in impulsuri si urmarit cand incepe sa iasa gaze, dac esulfatata ies gazae de la inceput, daincarcarea trebuie continuata, la c/100 eliminarea de gaze e slaba. dupa cateva zile se urmareste din nou daca ies gaze di fiecare element, normal iese cate 1-2 bule/ secunda.

se masoara densitatea elecrolitului, daca afost pus acid sau nu a fost completata apa aceasta poate depasi 1,38.

 

in mod ideal se golesc si se completeaza pana la semn cu electrolit de 1,24, daca e elctrolit putin se pot completa direct cu apa si se aduce la 1,24, dupa aceea se mai lasa 1-2 zile la c/100 si se masoara din nou.

 

 dupa ce electrolitul s-a stabilizat la 1,24 se face testul in sarcina, pentru cele de 100 ah 40 amperi e ok, daca scade brusc sub 1.8v pe element sunt corodate si sunt bune de aruncat.

Link spre comentariu

am fost la tara astazi si am legat elementele toate.

din pacate am avut 3 de 150Ah si 9 de 100Ah,

am rezolvat cu fiertul, unul din elementi cred ca era in scurt. ca am pus altul si acum e ok.

6elemente erau incarcate si aveam pe ele ( in timplul incarcarii 14,4Vcc) iar pe celelate 6buc era doar 11,1Vcc.

cele 12elemete sunt in serie , legate pe un mppt chinezesc de 24V si 30A. iar ca invetor un TS-1000-224B parca de la men weal. unda pura.

 

-inca nu am pus iluminatul pe 24V , acum e pe 12V si utilizez o baterie auto, caut sa pun un convertor -24Vcc - 12Vcc sa incarce ai mei bateria cind se descarca, sa nu mai fiu nevoit sa o duc la Iasi sa o incarc eu .

- am luat si un desufator de pe tocmai dar vine abia joi, sunt curios daca merita cei 110lei pe care i-am platit.

AM UITAT sa cumpar un densimetru sa vad ce e cu electrolitul din ele.,.... of of .

Editat de pusttiu
Link spre comentariu

daca are cineva o schema de desulfator poate o pune si pe aici .

caut una si nu am gasit completa pe internet.

 - ieri am fost la tara si am dus bateriile . 9buc sunlight 2opsz 100Ah, 6buc oldham 100Ah si 3buc sulinght 3opsz 150Ah.

faza e urmatoreare : - am legat 6buc si am pus inverotul de 1000W si  la conectare bateriile au inceput sa fiarba la propriu, ieseu bule ca si cum fierbe apa pe aragaz.

nu am lucrat pina acum cu acest tip de baterii si nu inteleg comportamentul., bateriile nu erau f incarcate dar in gol dadeau 12,6V.

multumesc, inca nu am densimetru , duminica cumpar din targul auto.

Uite aici un link cu schema pe care o cauti, este ultima pe pagina, sper sa-ti fie de ajutor, astept raspuns sa vad daca functioneaza. O seara buna. 

http://w5usj.com/batterytoolkit.html

 

 Vezi ca ai si aici pe forum ceva scheme.

 

http://www.elforum.info/topic/20638-desulfator/page-6

Link spre comentariu

deja am luat desulfator made in japan si nu ma mai complic cu schema.

- am luat si densimetru si o sa masor densitatea inainte si dupa descarcare sa notez pe caiaet.

o sa masor tensiunile pe element in incarcare, in gol si in sarcina sa vad dezechilibrele,

este nasol ca am timp numai sambata.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări