bibanu47 Postat Noiembrie 1, 2014 Partajează Postat Noiembrie 1, 2014 Nene Ionele sa inteleg ca eu sunt "spezialist" in Ford? Lasand gluma la o parte si cu toate ca am mentionat pe topicul meu de reparatii ca nu ma amestec in subiectul asta din anumite considerente mentionate acolo,am revenit aspra hotararii luate ca initiatorul topicului sa nu creada ca am ceva cu el si fac diferente intre utilizatori. Danute in ambele cazuri descrise de tine,actiunea se petrece in zona montana deci discutam de temperaturi joase care au efect asupra motorului in turatii mici,atunci cand arderea este incompleta si coloana de esapare se raceste si apare fenomenul de condensare. Motorul tau a fost echipat atat cu EGR mecanic cat si electric,tu de care ai? EGR-ul este montat in spatele filtrului de motorina si al motorului,intr-o pozitie destul de incomoda. Mirosul de ulei ars vine de la motor nu de la tobe si iti intra prin climatizare. Tipul tau de motor are mari probleme cu etansarea injectoarelor pe inelele de cupru cat si cu cele 4 oringuri care produc etansarea filtrului de aer pe galeria de admisie. La motoarele astea de 1,4 au facut o mare magarie deoarece un "inteligent" a proiectat capacul tachetilor sa aiba rol si de capac la distributie si de filtru de aer si de galerie de admisie si de racord in turbosuflanta si din acest motiv cand umbli la ceva,demontezi o jumatate de motor. Daca vrei sa schimbi garnitura capacului la tacheti,demontezi TOTUL si daca nu cunosti smecheria la montare,degeaba schimbi garnitura ca tot curge ulei spre spate unde sunt montate injectoarele si nu ai vizibilitate. Uite ce zice unul bibanu47 pe you tube : 1 Link spre comentariu
turcu_dan Postat Noiembrie 3, 2014 Autor Partajează Postat Noiembrie 3, 2014 (editat) Aveti dreptate, masina are egr electric care a fost schimbat cu unul nou (Valeo), dupa schimbare nu am simtit imbunatatiri asa ca m-am dus la reprezentanta pt test. Egr-ul nu da erori, ca cel vechi, insa nu trece testul actuator. Alte masuri cu privire la EGR nu am mai luat pt ca ma costa inca 10mil unul nou de la reprezentanta. Precizez ca mirosul l-am simtit doar cand am iesit afara din masina,(m-am speriat c-a luat foc sau ceva) in interior nu se simte miros nici cand stationez si nici in mers. Sa va imaginati fumul ca 2-3 fumigene aprinse simultan, deci este vorba despre un fum dens alb care se vede in oglinda retrovizoare, dar asta s-a intamplat doar atunci cand masina a trecut de la regimul relanti/frana motor la regimul normal de mers in sarcina, dupa cca 3 min a disparut. In masura in care aveti timp de raspuns, as mai avea o intrebare. 1. Daca presupunem ca saibele de cupru nu mai etanseaza, fenomenul poate fi influentat si de temperatura exterioara (dilatatie/contractie)? Intreb pt ca de cand a venit frigul motorul e zgomotos pana ce se incalzeste, un zgomot ca de toba sparta, nu chiar stiu sa-l descriu.Dupa ce se incalzeste dispare, iar vara nu se aude niciodata, pot fi saibele influentate asa mult de temp ext? Mentionez ca miros de gaze arse nu se simte. 2. De cand a venit frigul, pana se incalzeste putin masina face cateodata ca si cum ar merge in 3 pistoane in urmatoarele cazuri: - cateoadata la pornire, cand aprind farurile, galopeaza si scoate fum 3-4 sec; - tot cand e rece si trec de la frana motor la liber/relanti galopeaza + fum 3-4 sec ; - tot la pornire (motor rece) daca las putin ambreajul la plecare de pe loc (relanti) si nu accelerez, acelasi simptom. In concluzie la rece orce sarcina ce apare in + pe motor la relanti, apare acest fenomen, cred ca functioneaza cumva in 3 pistoane. Fenomenul este prezent acum cam la 50% din porniri la rece, acum 2 ani se repeta mult mai rar. Vara nu se manifesta niciodata. Masina nu are erori pe tester. Multumesc anticipat. Editat Noiembrie 3, 2014 de turcu_dan Link spre comentariu
bibanu47 Postat Noiembrie 3, 2014 Partajează Postat Noiembrie 3, 2014 Cunosc EGR-ul electronic pentru ca am desfacut si curatat mai multe bucati in timp. Daca nu emana miros de gaze sau motorina nearsa,nu poate pierde compresie la inelele de sub injectoare dar iti recomand sa faci testul de retur al injectoarelor deoarece cam toti propietari de Ford echipate cu tipul asta de motor care de fapt e furat de la francezi de pe Peugeot,se vaieta de aceeasi problema. Testul consta in agatarea de capota a unui mic stand cu 4 eprubete in care sunt introduse 4 furtunase care se branseaza pe returul fiecarui injector si trebuie sa scoata toate 4 aceeasi cantitate de motorina in eprubetele care sunt gradate. Ai aici un test "home made" ca sa-ti faci o idee Daca unul din injectoare scoate mai multa motorina fata de celelalte,acela nu este in regula. image hosting above 5 mb Link spre comentariu
dorofteius Postat Noiembrie 3, 2014 Partajează Postat Noiembrie 3, 2014 (editat) Sau e pe moarte turbina si incepe sa manance ulei. Sau trage gazele de carter in admisie. Lipsa de compresie la motor psa se lasa cu fum albastru si pornire cu stranuturi. Injector cu retur dilit, se lasa cu invarteala multa ( minim 3 ture ) pana porneste. Motoarele astea a lu' psa sunt tare ciudate. Dar daca le intrebi frumos afli multe. Eroare de egr poate da din cauza debitmetrului , si invers. Saibele , cand se duc, se lasa cu multa treaba neagra si lipicioasa langa. Daca motorul galopeaza exista sansa ca in motorina sa existe aer. *( ceea ce cred eu ca este mai probabil in cazul de fata ). Se cere diagnoza cu scula propusa pe asa ceva. Editat Noiembrie 3, 2014 de dorofteius Link spre comentariu
turcu_dan Postat Noiembrie 4, 2014 Autor Partajează Postat Noiembrie 4, 2014 Multumesc pentru indicatii, se pare ca cauzele pot fi multiple. Asa cum am mai zis masina nu are erori pe diagnoza, deci cei de la reprezentanta nu fac mai nimic. Au zis sa o las acolo pt a vedea cum face dimineata. La partea cu aer in instalatie, cand galopeaza motorul nu stiu ce sa spun..... face doar cand e rece motorul si doar in sezonul rece, vara nu. Si cand pe motorul la rece/relanti apare o sarcina in + (aprindere faruri, daca las ambreajul pt plecare si nu accelerez, la trecerea din frana de motor la relanti) galopatul este insotit de fum. In rest masina porneste bine. O alta chestie la urcare o panta (drum rau) vit a1-a, aproape de relanti scutura ca si cum ar vrea sa moara, ca vechiile dacii. Alta data urca panta fara probleme la relanti, doar e un diesel.... Va multumesc pentru opinii. @bibanu47 -referitor la testul pe returul injectoarelor, acesta se poate substitui cu diagnoza care arata ceva grafice cu timpii de injectie si corectie ale injectoarelor? Link spre comentariu
dorofteius Postat Noiembrie 4, 2014 Partajează Postat Noiembrie 4, 2014 (editat) Cam da. Se pot vedea corectiile pe injectoare. Mail mult de 7% pe injector nu are voie sa aiba. Daca are mai mult, pierde pe retur. Diagnoza, doar cu lexia (pp2000) este relevanta. Jucariile gen elm327 si autocom nu se prea descurca pe peugeot. Si nu e neaparat necesar sa aiba erori. Feriti-va de cititorii de erori. Astia nu prea pricep mare lucru. Editat Noiembrie 4, 2014 de dorofteius Link spre comentariu
turcu_dan Postat Noiembrie 4, 2014 Autor Partajează Postat Noiembrie 4, 2014 Poate nu va vine sa credeti, dar cititori de erori sunt in reprezentante gen: Cj, Ms. Link spre comentariu
dorofteius Postat Noiembrie 4, 2014 Partajează Postat Noiembrie 4, 2014 Scuze. Nu cu lexia, ca nu e peugeot ( chiar daca e motor de peugeot). Ford VCM face treaba buna. Link spre comentariu
puriu Postat Noiembrie 4, 2014 Partajează Postat Noiembrie 4, 2014 Despre Trabant se spunea ca este cea mai lunga masina din lume cu tot cu fum. Fum alb inseamna ceata de ulei. Spre deosebire de benzina uleiul nu se evapora si nu arde complet in motor, ci ajunge ca atare in gazele evacuate sub forma de ceata alba. La motoarele in doi timpi uleiul se introduce in benzina si e normal sa apara fum alb. La celelalte, ceata de ulei se formeaza in carter (prin barbotarea baii de ulei de catre biele) si patrunde in cilindri pe langa segmenti sau prin carburator. La un motor uzat gazele arse trec pe langa segmenti in carter si de aici ceata trece in carburator. La ralenti depresiunea la admisie este mare si ceata este supta din carter in cilindri. Daca fumul apare numai dupa un mers la ralenti motorul nu este prea uzat. Parerea mea. Link spre comentariu
bibanu47 Postat Noiembrie 4, 2014 Partajează Postat Noiembrie 4, 2014 @bibanu47 -referitor la testul pe returul injectoarelor, acesta se poate substitui cu diagnoza care arata ceva grafice cu timpii de injectie si corectie ale injectoarelor? Testul de retur prezentat de mine nu are nicio legatura cu diagnoza computerizata,el se bazeaza doar pe cantitatea de motorina scoasa pe retururi in timpul functionarii. Am mentionat acolo ca injectoarele trebuie sa scoata cantitate egala iar in cazul in care unul din ele scoate mai multa motorina fata de celelalte,inseamna ca acela are probleme si trebuie reconditionat sau inlocuit. Link spre comentariu
dorofteius Postat Noiembrie 4, 2014 Partajează Postat Noiembrie 4, 2014 Corect @bibanu47. Dar in cazul in care pierde pe retur , pe diagnoza computerizata apare corectie cu + ( ex 120 %). Cand apare cu minus, de obicei are vapori de ulei in admisie. Link spre comentariu
turcu_dan Postat Noiembrie 4, 2014 Autor Partajează Postat Noiembrie 4, 2014 La un motor uzat gazele arse trec pe langa segmenti in carter si de aici ceata trece in carburator. La ralenti depresiunea la admisie este mare si ceata este supta din carter in cilindri. Daca fumul apare numai dupa un mers la ralenti motorul nu este prea uzat. Parerea mea. Fumul apare dupa un mers la relanti mai indelungat cca 30 min, prima data a aparut la munte cand masina avea 15000Km (a functionat pe loc doar pt incarcarea bateriei si s-a manifestat la plecare) si ultima data in ianuarie cand am coborat panta de munte in frana de motor, aproape de relanti - a aparut cand am intrat pe asfalt, in sarcina normala (atunci aveam 120.000Km). Nu cred ca se pune problema de motor uzat. In fine n-ar strica sa fac acel test indicat de @bibanu, mai ales ca am acele intreruperi doar in perioada rece. Link spre comentariu
bibanu47 Postat Noiembrie 4, 2014 Partajează Postat Noiembrie 4, 2014 Nu te costa decat 4 seringi de unica folosinta si un furtun de perfuzie,daca te gandesti bine poate descoperi ca ai vreo ruda care lucreaza prin vreun spital si ei oricum le arunca la gunoi. Ai mare grija ca stuturile de retur care ies din injectoare sunt din plastic si daca bagi cumva surubelnita sub furtunuri ca sa le scoti ca sigur sunt gripate,ai toate sansele sa le spargi si am inteles ca se gasesc numai la set si sunt o gramada de bani. Trebuie sa tragi de ele din doua parti,adica doua surubelnite dispuse la 180 grade si tras in acelasi timp. upload a gif Link spre comentariu
suspectu Postat Noiembrie 7, 2014 Partajează Postat Noiembrie 7, 2014 Testul de retur prezentat de mine nu are nicio legatura cu diagnoza computerizata,el se bazeaza doar pe cantitatea de motorina scoasa pe retururi in timpul functionarii. Am mentionat acolo ca injectoarele trebuie sa scoata cantitate egala iar in cazul in care unul din ele scoate mai multa motorina fata de celelalte,inseamna ca acela are probleme si trebuie reconditionat sau inlocuit. Foarte tare ideea dar cat de precisa este ? Adica returul la injector ar putea sa fie influentat de mai multi factori, poti sa descoperi astfel problemele injectorului ? Eu am facut ceva similar pentru benzina doar ca eu masuram cantitatea pe care o scotea injectorul, ma gandesc ca la diesel injectia facandu-se la compresie maxima nu prea mai este foarte precis testul cu cantitatea scoasa la liber. Link spre comentariu
bibanu47 Postat Noiembrie 8, 2014 Partajează Postat Noiembrie 8, 2014 Testul nu este inventat de mine ci este practicat in ateliere de reparatii deci presupun ca este de luat in seama. Verifica pe you tube,inclusiv pe dincolo este practicat. De ce ar fi incert odata ce am descris mai sus ca testul este simplu? Testul tau facut la injectia pe benzina este total opus cu testul de la diesel,tu masori cantitatea scoasa in presiune directa pe cand aici masuratorile se fac pe retur unde combustibilul deabia se misca. Mi s-a facut SCARBA sa-mi mai expun parea pe forumuri si am zis de atatea ori sa nu mai particip la conversatii pentru ca majoritatea isi dau aiurea cu parerea dar cum apar eu si fac o exprimare toti devin super inteligenti si incep sa ma combata in fel si chip. Eu intotdeauna imi exprim parerea fara sa ma leg de habarnistii care fac exprimari aiurea dar s-ar putea sa vina timpul sa devin eu "gica contra" si sa nu fac altceva decat sa ma tin de analize pe text la fiecare in parte,fara sa mai contribui la rezolvarea problemelor fiecaruia. Vad multi pe aici care intra aiurea si zic in felul urmator pentru a aduna posturi de parca ar fi platite: -Ce ai mai facut cu motorul? .sau scrie: -Ma bucur ca ai rezolvat.. ...si tot felul de fraze din astea inteligente si te trezesti ca un topic ajunge sa aiba cateva pagini si niciun raspuns legat de subiect. Ce ar fi sa ma apuc eu sa va sterg la toti mesajele care nu reprezinta un raspuns ferm prin care autorul topic-ului isi poate rezolva problema? Va rog sa incetati sa mai raspundeti cu intrebari la o alta intrebare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum