Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ford Fiesta - fum albicios dupa functionare la ralanti


turcu_dan

Postări Recomandate

  Salutare, as vrea sa stiu care este cauza unui asemenea comportament ciudat pe care l-am intalnit de 2 ori, in 6 ani de cand am masina. Ford Fiesta 1.4tdci.- Fum albicios/dens (in cantitate mare) cand masina intra in sarcina. Mirosul este specific de ulei, ca si cand ai aprinde focul cu ulei de motor.

1. Primul caz, eram la munte si 3 zile am ascultat muzica la radioul din masina, asa ca am mai pornit motorul din cand in cand, functionare la relanti cca 10 min, probabil ca am repetat incarcarea de vre-o 6 ori din cate mai tin minte. Fumul a aparut dupa ce am plecat de pe loc si a tinut cca3 min.

2. In cazul nr 2, coboram de la ski o panta de munte bara la bara cum se zice, in frana de motor/relanti  -  vit a-1-a timp de cca 30-40 min. Cand am dat de asfalt si am intrat in regim normal de functionare la fel fum albicios/dens - care dureaza cca 3 min dupa care masina nu mai scoate fum.

  Care ar fi explicatia, ce se intampla in motor cand masina functioneaza la relanti sau turatii reduse?

Editat de turcu_dan
Link spre comentariu

Consumul de ulei este unul normal - nu trebuie sa complectez intre schimburi. Nivelul in borcanul de antigel este constant, nu exista scurgeri. Asteptam o explicatie logica la ce se intampla .

Link spre comentariu

Logica imi spune ca ai o acumulare de ulei pe traseul de admisie in perioada de mers la ralanti. Odata cu intrarea in sarcina, cresterea debitului de aer pe admisie antreneaza acumularea de ulei si o arzi.Surse de ulei in admisie: lagarul turbinei, simeringuri supape si recuperare gaze din carterRalanti inseamna depresiune mare dupa clapeta acceleratie, poate sa "suga" pe la simeringuri supapa deci ai avea fum alb la ralanti-ipoteza asta pica.Ralanti inseamna turatie mica ax turbina. Axul turbinei se autocentreaza odata cu cresterea turatiei in lagarul ei hidrostatic si scad sansele de scapari ulei. La turatii mici, la o turbina uzata, axul nu e autocentrat, are o miscare de giratie in lagar deci e posibil sa "lacrimeze", uleiul se acumuleaza dupa refulare turbina in tubulatura admisie- ipoteza plauzibila.Recuperare gaze din carter, la ralanti volumul de gaze recuperat din carter e mic, in separatorul de picaturi (daca masina are asa ceva} picaturile se aduna catre baza separatorului si odata cu cresterea debitului de gaze recuperate(ca treci in regim de turatii mai mari) sunt antrenate catre admisie-ipoteza plauzibila la separator colmatat sau functie de arhitectura motorului, e de vazut

Editat de adrian lucian
Link spre comentariu

Ralanti inseamna depresiune mare dupa clapeta acceleratie, poate sa "supa" pe la simeringuri supapa deci ai avea fum alb la ralanti-ipoteza asta pica. 

 

N`are clapeta!

 

Grig

Link spre comentariu

E corecta la benzinare, inclusiv la fostul meu Oltcit care avea obiceiul asta de a fuma.

Mai apare fenomenul de pompare a uleiului pe sub segmenti la turatii si sarcini reduse.

 

Grig

Link spre comentariu

ma bag scurt. Daca nu consuma ulei, nu pierde antigel, who gives a fuck?

Sunt rable care si dupa ce fumega de ulei mai merg zeci de mii de km.

 

Si eu simt la o masina noua cum porneste scoate un miros inecacios. Fum vizibil nu prea. Poate e legata de temperatura joasa.

Link spre comentariu

Grig, are clapeta, nu e ca la nissan-ul tau

Ce sa zic de miros, omul spune ca miroase a ulei ars, "disertatia" mea urmarea simptomele enumerate, fum albicios si miros specific de ulei ars.

 Sau zici de mirosul din patiserie ?

Link spre comentariu

Fenomenul aparea la mine dupa ce mergeam mult in oras , distante scurte, aproz 1,5Km apoi 4h stop si inapoi.

Masina consuma ulei in normel date de constructor , 200-300ml /1000Km.

Aparea fenomenul de acumulare a uleiului in evacuare.

La mers scurt nu facea fum alb dar in momentul in care o scoteam la drum intins dupa 3-4 Km de mers peste 80Km/h

dadea o coada de fum alb serioasa cind se incalzea bine si evacuarea apoi mergea normal fara fum albastru sau miros.

Dupa ce am schimbat si simerungurile de supapa am constatat ca fenomenul ramine .

Cauza era fenomenul de "pompaj " pe sub segmenti a uleiului.

Se intimpla la motoarele uzate si care merg mult la regimuri scazute.

Si consumul de ulei la mers in oras era dublu.

 

Grig

Link spre comentariu

Un alt lucru pe care l-am observat la plecare de pe loc sta sa cada in bot, nu are putere daca nu accelerez suficient. Cand era noua, chiar si la temperaturi de 0 grade dupa pornire puteam sa plec de pe loc fara sa calc acceleratia, avea asa putere incat nu se mica nici relantiul la plecarea de pe loc. Acum cand urc o panta in vit a-1-a aproape de relanti scutura ca si cum ar sta sa moara, nu mai vb daca pornesc aerul conditionat e lesinata, fata de alta data cand te "impingea motorul" asa cum face un diesel. Pe tester nu arata nici o eroare, insa cei de la reprezentanta au constatat ca egr-ul nu trece testul actuator, desi egr-ul e nou pentru ca-l schimbasem. Ideea lor era sa cumpar altul de la ei care costa 10mil, dar mi-e frica ca-l iau si nici cu ala nu o sa mearga mai bine, mai si raman cu  banii dati.

Editat de turcu_dan
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări