turcu_dan Postat Octombrie 28, 2014 Partajează Postat Octombrie 28, 2014 (editat) Salutare, as vrea sa stiu care este cauza unui asemenea comportament ciudat pe care l-am intalnit de 2 ori, in 6 ani de cand am masina. Ford Fiesta 1.4tdci.- Fum albicios/dens (in cantitate mare) cand masina intra in sarcina. Mirosul este specific de ulei, ca si cand ai aprinde focul cu ulei de motor. 1. Primul caz, eram la munte si 3 zile am ascultat muzica la radioul din masina, asa ca am mai pornit motorul din cand in cand, functionare la relanti cca 10 min, probabil ca am repetat incarcarea de vre-o 6 ori din cate mai tin minte. Fumul a aparut dupa ce am plecat de pe loc si a tinut cca3 min. 2. In cazul nr 2, coboram de la ski o panta de munte bara la bara cum se zice, in frana de motor/relanti - vit a-1-a timp de cca 30-40 min. Cand am dat de asfalt si am intrat in regim normal de functionare la fel fum albicios/dens - care dureaza cca 3 min dupa care masina nu mai scoate fum. Care ar fi explicatia, ce se intampla in motor cand masina functioneaza la relanti sau turatii reduse? Editat Octombrie 28, 2014 de turcu_dan Link spre comentariu
stefan94stefan Postat Octombrie 28, 2014 Partajează Postat Octombrie 28, 2014 S-a mai discutat subiectul acesta fiind vorba de o alta masina http://www.elforum.info/topic/92136-diesel-fum-alb-fara-miros/ Link spre comentariu
turcu_dan Postat Octombrie 28, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 28, 2014 Nu este o situatie similara, userul care a initiat topicul zicea ca fumul/ceata era fara miros. La mine exista un miros puternic de ulei ars. Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 28, 2014 Partajează Postat Octombrie 28, 2014 MAnca ulei, asa pe termen lung? Sau bea apa? Daca nu, ignora. Link spre comentariu
turcu_dan Postat Octombrie 29, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 29, 2014 Consumul de ulei este unul normal - nu trebuie sa complectez intre schimburi. Nivelul in borcanul de antigel este constant, nu exista scurgeri. Asteptam o explicatie logica la ce se intampla . Link spre comentariu
adrian lucian Postat Octombrie 29, 2014 Partajează Postat Octombrie 29, 2014 (editat) Logica imi spune ca ai o acumulare de ulei pe traseul de admisie in perioada de mers la ralanti. Odata cu intrarea in sarcina, cresterea debitului de aer pe admisie antreneaza acumularea de ulei si o arzi.Surse de ulei in admisie: lagarul turbinei, simeringuri supape si recuperare gaze din carterRalanti inseamna depresiune mare dupa clapeta acceleratie, poate sa "suga" pe la simeringuri supapa deci ai avea fum alb la ralanti-ipoteza asta pica.Ralanti inseamna turatie mica ax turbina. Axul turbinei se autocentreaza odata cu cresterea turatiei in lagarul ei hidrostatic si scad sansele de scapari ulei. La turatii mici, la o turbina uzata, axul nu e autocentrat, are o miscare de giratie in lagar deci e posibil sa "lacrimeze", uleiul se acumuleaza dupa refulare turbina in tubulatura admisie- ipoteza plauzibila.Recuperare gaze din carter, la ralanti volumul de gaze recuperat din carter e mic, in separatorul de picaturi (daca masina are asa ceva} picaturile se aduna catre baza separatorului si odata cu cresterea debitului de gaze recuperate(ca treci in regim de turatii mai mari) sunt antrenate catre admisie-ipoteza plauzibila la separator colmatat sau functie de arhitectura motorului, e de vazut Editat Octombrie 29, 2014 de adrian lucian 1 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 29, 2014 Partajează Postat Octombrie 29, 2014 Ralanti inseamna depresiune mare dupa clapeta acceleratie, poate sa "supa" pe la simeringuri supapa deci ai avea fum alb la ralanti-ipoteza asta pica. N`are clapeta! Grig Link spre comentariu
adrian lucian Postat Octombrie 29, 2014 Partajează Postat Octombrie 29, 2014 Grig, in cazul asta postul meu e lovit de nulitate.Asa-mi trebuie daca , patiser fiind, ma bag in discutie :-) 1 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 29, 2014 Partajează Postat Octombrie 29, 2014 E corecta la benzinare, inclusiv la fostul meu Oltcit care avea obiceiul asta de a fuma. Mai apare fenomenul de pompare a uleiului pe sub segmenti la turatii si sarcini reduse. Grig Link spre comentariu
gabiunu Postat Octombrie 29, 2014 Partajează Postat Octombrie 29, 2014 Grig, in cazul asta postul meu e lovit de nulitate.Asa-mi trebuie daca , patiser fiind, ma bag in discutie :-) zi ceva si de partea cu miros. Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 29, 2014 Partajează Postat Octombrie 29, 2014 ma bag scurt. Daca nu consuma ulei, nu pierde antigel, who gives a fuck? Sunt rable care si dupa ce fumega de ulei mai merg zeci de mii de km. Si eu simt la o masina noua cum porneste scoate un miros inecacios. Fum vizibil nu prea. Poate e legata de temperatura joasa. Link spre comentariu
adrian lucian Postat Octombrie 30, 2014 Partajează Postat Octombrie 30, 2014 Grig, are clapeta, nu e ca la nissan-ul tau Ce sa zic de miros, omul spune ca miroase a ulei ars, "disertatia" mea urmarea simptomele enumerate, fum albicios si miros specific de ulei ars. Sau zici de mirosul din patiserie ? Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 30, 2014 Partajează Postat Octombrie 30, 2014 Fenomenul aparea la mine dupa ce mergeam mult in oras , distante scurte, aproz 1,5Km apoi 4h stop si inapoi. Masina consuma ulei in normel date de constructor , 200-300ml /1000Km. Aparea fenomenul de acumulare a uleiului in evacuare. La mers scurt nu facea fum alb dar in momentul in care o scoteam la drum intins dupa 3-4 Km de mers peste 80Km/h dadea o coada de fum alb serioasa cind se incalzea bine si evacuarea apoi mergea normal fara fum albastru sau miros. Dupa ce am schimbat si simerungurile de supapa am constatat ca fenomenul ramine . Cauza era fenomenul de "pompaj " pe sub segmenti a uleiului. Se intimpla la motoarele uzate si care merg mult la regimuri scazute. Si consumul de ulei la mers in oras era dublu. Grig Link spre comentariu
turcu_dan Postat Octombrie 30, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 30, 2014 (editat) Un alt lucru pe care l-am observat la plecare de pe loc sta sa cada in bot, nu are putere daca nu accelerez suficient. Cand era noua, chiar si la temperaturi de 0 grade dupa pornire puteam sa plec de pe loc fara sa calc acceleratia, avea asa putere incat nu se mica nici relantiul la plecarea de pe loc. Acum cand urc o panta in vit a-1-a aproape de relanti scutura ca si cum ar sta sa moara, nu mai vb daca pornesc aerul conditionat e lesinata, fata de alta data cand te "impingea motorul" asa cum face un diesel. Pe tester nu arata nici o eroare, insa cei de la reprezentanta au constatat ca egr-ul nu trece testul actuator, desi egr-ul e nou pentru ca-l schimbasem. Ideea lor era sa cumpar altul de la ei care costa 10mil, dar mi-e frica ca-l iau si nici cu ala nu o sa mearga mai bine, mai si raman cu banii dati. Editat Octombrie 30, 2014 de turcu_dan Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 30, 2014 Partajează Postat Octombrie 30, 2014 Acuma m`am uitat mai atent la ce masina ai , pai e Ford! Transfera intrebarea direct la @bibanu47 . Grig Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum