Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Baterie 120Ah pe motor 1.4


Ombladon2002

Postări Recomandate

E corect, mai putin partea cu turatul, care nu se aplica la toate masinile.

La a mea cu alternator de 75A pana la 50A parca am peste 14V la borne, doar peste trebuie sa turez motorul.

Identic si la un focus 2008 diesel unde la relati ai peste 14V cu toate pornite.

 

La skoda am gasit un defect in care alternatorul pur si simplu nu incarca pana cand nu sprituiai un pic motorul, apoi ramanea sa incarce, dar nu e un caz demn de luat in seama.

Nu cred ca are rost sa starnim o polemica pe tema asta, se poate verifica pur si simplu cu un voltmetru.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 45
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Ombladon2002

    12

  • Sharky

    7

  • suspectu

    7

  • Ion_Bumbu

    6

Top autori în acest subiect

Poate da curent mare pentru alti consumatori, nu pentru baterie. 

Am o nelamurire...cum se face distinctia intre baterie si "alti consumatori" pe instalatia de pe masina?

Sunt dispus sa-mi schimb parerea ca bateria ia curent maxim cat poate da alternatorul in primele momente dupa pornire,si pe masura ce acest curent scade,tensiunea ajunge la pragul stabilit de releu si lucrurile intra in normal.

Repet,cu argumente decente sunt dispus sa-mi schimb aceasta parere daca e gresita,important e sa se gaseasca aceste argumente....am avea toti de castigat si am evita discutii inutile.

Link spre comentariu

Exista cazuri in care datorita unor consumatori foarte mari de pe masina,

tensiunea debitata de alternator sa scada sub cea a batriei , in acest caz chiar daca bateria este semidescarcata va debita si ea

curent in consumatori.

Cazul cel mai simplu de urmarit este al unui troliu , ala trage la suta de amperi si mai bine in sarcina .

Cind te troliezi efectul se vede direct pe lumina farurilor.

Alternatorul nu face fata la sarcina, tensiunea debitata de el scade sub cea a bateriei si se intimpla ce am spus mai sus.

Cam la fel se poate intimpla in cazul unor baterii de halogene sau instalatii audio.

La relanti totul se merge pe baterie .

La alea motorul trebuie turat ca sa faca fata alternatorul sa si incarce bateria cit de cit spre deosebire de troliat

unde totul merge pe baterie sau baterii indiferent de cit turezi motorul.

 

 

Grig

Link spre comentariu

Irelevant fata de "nelamurirea" mea,desi nu contest ca in cazul unui troliu asta ar fi comportamentul...

"Poate da curent mare pentru alti consumatori, nu pentru baterie"...

eu doar ma intrebam de unde stie alternatorul ca debiteaza pe "alti consumatori" si atunci se imbatoseaza,iar cand e doar pe baterie,chiar daca asta cere 100A la un moment dat(fie si pt o perioada scurta de timp),ii spune sa mai stea o tura,ca nu se poate,stiind ca limitarea pe alternator e doar in tensiune,iar limitarea in curent se face doar cand e depasita limita maxima ce poate fi debitata,dar si asta la generatiile noi,nu la masinile din anii 90...2000.

Link spre comentariu

E simplu de tot, fa modelul simplificat al alternatorului ca o sursa de tensiune constanta in serie cu o rezistenta.

Modelul bateriei este la fel: o sursa de tensiune constanta in serie cu o rezistenta.

Astea 2 in paralel si tot in paralel pune rezistenta de sarcina, becuri , troliu , etc.

Setezi tensiunea pentru baterie la 12,6Vdc si la alternator 14,4Vdc.

Din acest moment totul este matematica.

Pe alternator il doare`n c... de cine este pe acolo , vede doar o sarcina  si da curent cit poate.

Pina la urma cei ce determina incarcarea sau descarcarea bateriei sint consumatorii despre care am pomenit.

Referitor la troliu acela este comportamentul  si nu ar fi , teoretic si verificat practic in teren.

 

Grig

Link spre comentariu

Vreau si eu sa ma lamuresc. 

Am citit ca alternatorul da in consumatori sau n-am citit bine ?

Eu credeam ca , consumatorii sunt legati la baterie si alternatorul e legat la baterie prin regulator. alternatorul nu debiteaza pe alti consumatori doar daca regulatorul e in scurt.

Link spre comentariu

 

Pe alternator il doare`n c... de cine este pe acolo , vede doar o sarcina  si da curent cit poate.

 

Fix asa stiam si eu...de aici nelamurirea ca mi-a scapat ceva cand am citit ca alternatorul "Poate da curent mare pentru alti consumatori, nu pentru baterie"

Link spre comentariu

Perfect adevarat , alternatorul nu stie cine`i mai "lacom" si da cit poate.

In momentul cind apare un consumator "lacom" , ala "fura" cit poate de la alternator.

In momentul in care depaseste posibilitatile alternatorului tensiunea data de el incepe sa scada.

Cind ajunge sub tensiunea bateriei , spre ex 12,5Vdc la o baterie semiincarcata nu mai baga deloc curent in baterie deoarece

se ajunge la echilibrul potentialelor, si bateria are 12,5Vdc si alternatorul.

Daca din cauza "lacomiei" de curent a acelui consumator tensiunea tinde sa scada sub 12,5Vdc incepe sa debiteze curent si bateria spre

el.

 

Grig

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Mare complicatie si cu electronica asta auto cu bateriile astea inteligente care stiu singure cand sa se incarce, cand sa se descarce, cu alternatoarele care scaneaza reteaua electrica a masinii prin SINGURUL lor fir de curent (are masa, plusul gros pe care genereaza curent si excitatia de la contact).

 

Eu am incarcat o baterie complet moarta (se stingea bordul, si asa semi-aprins, cand dadeam la automat) la un simplu transformator de 12v. Atat aveam disponibil, debita 12.8v si peste noapte s-a incarcat si am pornit masina cu ea.

 

Alternatorul nu stabileste el cati amperi sa bage, sau in ce componente electronice ale masinii, e vorba de electronica aici, consumatorii trag atat cat au nevoie si alternatorul doar produce pana bubuie. El nu produce 90amperi mereu, el poate sa satisfaca o cerinta maxima de 90 de amperi atunci cand consumatorii sug 90 de amperi. Nu el stabileste cat sa bage in baterie, bateria e aia care isi modifica rezistenta transformandu-se din "generator" in consumator atunci cand tensiunea la borne e mai mare decat tensiunea interna, si bateria stabileste cat curent sa suga.

Editat de suspectu
Link spre comentariu

Normal ca merge de cateva ori, orice fiind binevenit. Ideea e sa tina bine pe termen lung. si eu am dat curent la oameni dintr-o baterie in alta si a mers.

Oricine poate sa vada ca o crestere de la 13.8V la 14.4V face ca bateria sa mai traga A buni cateva minute, deci loc de energia stocata mai este!

 

In rst da, electronica e complicata. Nu stiu cum am masurat acei 12V, dar un traf care da in gol 12V cand il redresezi si il pui pe baterie sare de 14V, dupa ce bateria se incarca.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări