Sharky Postat Noiembrie 14, 2014 Partajează Postat Noiembrie 14, 2014 E corect, mai putin partea cu turatul, care nu se aplica la toate masinile. La a mea cu alternator de 75A pana la 50A parca am peste 14V la borne, doar peste trebuie sa turez motorul. Identic si la un focus 2008 diesel unde la relati ai peste 14V cu toate pornite. La skoda am gasit un defect in care alternatorul pur si simplu nu incarca pana cand nu sprituiai un pic motorul, apoi ramanea sa incarce, dar nu e un caz demn de luat in seama. Nu cred ca are rost sa starnim o polemica pe tema asta, se poate verifica pur si simplu cu un voltmetru. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 14, 2014 Partajează Postat Noiembrie 14, 2014 http://www.radioamator.ro/articole/view.php?id=173 http://www.radioamator.ro/articole/view.php?id=178 E bine sa fie citite . Grig Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 14, 2014 Partajează Postat Noiembrie 14, 2014 Poate da curent mare pentru alti consumatori, nu pentru baterie. Am o nelamurire...cum se face distinctia intre baterie si "alti consumatori" pe instalatia de pe masina? Sunt dispus sa-mi schimb parerea ca bateria ia curent maxim cat poate da alternatorul in primele momente dupa pornire,si pe masura ce acest curent scade,tensiunea ajunge la pragul stabilit de releu si lucrurile intra in normal. Repet,cu argumente decente sunt dispus sa-mi schimb aceasta parere daca e gresita,important e sa se gaseasca aceste argumente....am avea toti de castigat si am evita discutii inutile. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 14, 2014 Partajează Postat Noiembrie 14, 2014 Exista cazuri in care datorita unor consumatori foarte mari de pe masina, tensiunea debitata de alternator sa scada sub cea a batriei , in acest caz chiar daca bateria este semidescarcata va debita si ea curent in consumatori. Cazul cel mai simplu de urmarit este al unui troliu , ala trage la suta de amperi si mai bine in sarcina . Cind te troliezi efectul se vede direct pe lumina farurilor. Alternatorul nu face fata la sarcina, tensiunea debitata de el scade sub cea a bateriei si se intimpla ce am spus mai sus. Cam la fel se poate intimpla in cazul unor baterii de halogene sau instalatii audio. La relanti totul se merge pe baterie . La alea motorul trebuie turat ca sa faca fata alternatorul sa si incarce bateria cit de cit spre deosebire de troliat unde totul merge pe baterie sau baterii indiferent de cit turezi motorul. Grig Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 14, 2014 Partajează Postat Noiembrie 14, 2014 Irelevant fata de "nelamurirea" mea,desi nu contest ca in cazul unui troliu asta ar fi comportamentul... "Poate da curent mare pentru alti consumatori, nu pentru baterie"... eu doar ma intrebam de unde stie alternatorul ca debiteaza pe "alti consumatori" si atunci se imbatoseaza,iar cand e doar pe baterie,chiar daca asta cere 100A la un moment dat(fie si pt o perioada scurta de timp),ii spune sa mai stea o tura,ca nu se poate,stiind ca limitarea pe alternator e doar in tensiune,iar limitarea in curent se face doar cand e depasita limita maxima ce poate fi debitata,dar si asta la generatiile noi,nu la masinile din anii 90...2000. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 14, 2014 Partajează Postat Noiembrie 14, 2014 E simplu de tot, fa modelul simplificat al alternatorului ca o sursa de tensiune constanta in serie cu o rezistenta. Modelul bateriei este la fel: o sursa de tensiune constanta in serie cu o rezistenta. Astea 2 in paralel si tot in paralel pune rezistenta de sarcina, becuri , troliu , etc. Setezi tensiunea pentru baterie la 12,6Vdc si la alternator 14,4Vdc. Din acest moment totul este matematica. Pe alternator il doare`n c... de cine este pe acolo , vede doar o sarcina si da curent cit poate. Pina la urma cei ce determina incarcarea sau descarcarea bateriei sint consumatorii despre care am pomenit. Referitor la troliu acela este comportamentul si nu ar fi , teoretic si verificat practic in teren. Grig Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 14, 2014 Partajează Postat Noiembrie 14, 2014 Alea sunt deja cazuri extreme, nu tragi tu masini toata ziua cu troliu. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 14, 2014 Partajează Postat Noiembrie 14, 2014 (editat) Eu nu trag alta masina cu troliu. Grig Editat Noiembrie 14, 2014 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
nicul Postat Noiembrie 14, 2014 Partajează Postat Noiembrie 14, 2014 Vreau si eu sa ma lamuresc. Am citit ca alternatorul da in consumatori sau n-am citit bine ? Eu credeam ca , consumatorii sunt legati la baterie si alternatorul e legat la baterie prin regulator. alternatorul nu debiteaza pe alti consumatori doar daca regulatorul e in scurt. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 14, 2014 Partajează Postat Noiembrie 14, 2014 http://www.billavista.com/Tech/Articles/Alternator_Bible/index.html Grig Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 15, 2014 Partajează Postat Noiembrie 15, 2014 Pe alternator il doare`n c... de cine este pe acolo , vede doar o sarcina si da curent cit poate. Fix asa stiam si eu...de aici nelamurirea ca mi-a scapat ceva cand am citit ca alternatorul "Poate da curent mare pentru alti consumatori, nu pentru baterie" Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 15, 2014 Partajează Postat Noiembrie 15, 2014 (editat) Perfect adevarat , alternatorul nu stie cine`i mai "lacom" si da cit poate. In momentul cind apare un consumator "lacom" , ala "fura" cit poate de la alternator. In momentul in care depaseste posibilitatile alternatorului tensiunea data de el incepe sa scada. Cind ajunge sub tensiunea bateriei , spre ex 12,5Vdc la o baterie semiincarcata nu mai baga deloc curent in baterie deoarece se ajunge la echilibrul potentialelor, si bateria are 12,5Vdc si alternatorul. Daca din cauza "lacomiei" de curent a acelui consumator tensiunea tinde sa scada sub 12,5Vdc incepe sa debiteze curent si bateria spre el. Grig Editat Noiembrie 15, 2014 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 16, 2014 Partajează Postat Noiembrie 16, 2014 Bateriile au nevoie sa stea pe la 12.8 - 12.9V ca sa ramana incarcate si de pe la 13.5V incep sa se incarce. Pana acolo stau cam degeaba. Totodata bateria tot timpul trebuie sa stea la 100%, altfel reactia nu mai e reversibila si bateria isi pierde permanent din capacitatea ei. Uite niste experimente facute de mine, recent. http://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1734158#1734158 Link spre comentariu
suspectu Postat Noiembrie 16, 2014 Partajează Postat Noiembrie 16, 2014 (editat) Mare complicatie si cu electronica asta auto cu bateriile astea inteligente care stiu singure cand sa se incarce, cand sa se descarce, cu alternatoarele care scaneaza reteaua electrica a masinii prin SINGURUL lor fir de curent (are masa, plusul gros pe care genereaza curent si excitatia de la contact). Eu am incarcat o baterie complet moarta (se stingea bordul, si asa semi-aprins, cand dadeam la automat) la un simplu transformator de 12v. Atat aveam disponibil, debita 12.8v si peste noapte s-a incarcat si am pornit masina cu ea. Alternatorul nu stabileste el cati amperi sa bage, sau in ce componente electronice ale masinii, e vorba de electronica aici, consumatorii trag atat cat au nevoie si alternatorul doar produce pana bubuie. El nu produce 90amperi mereu, el poate sa satisfaca o cerinta maxima de 90 de amperi atunci cand consumatorii sug 90 de amperi. Nu el stabileste cat sa bage in baterie, bateria e aia care isi modifica rezistenta transformandu-se din "generator" in consumator atunci cand tensiunea la borne e mai mare decat tensiunea interna, si bateria stabileste cat curent sa suga. Editat Noiembrie 16, 2014 de suspectu Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 17, 2014 Partajează Postat Noiembrie 17, 2014 Normal ca merge de cateva ori, orice fiind binevenit. Ideea e sa tina bine pe termen lung. si eu am dat curent la oameni dintr-o baterie in alta si a mers. Oricine poate sa vada ca o crestere de la 13.8V la 14.4V face ca bateria sa mai traga A buni cateva minute, deci loc de energia stocata mai este! In rst da, electronica e complicata. Nu stiu cum am masurat acei 12V, dar un traf care da in gol 12V cand il redresezi si il pui pe baterie sare de 14V, dupa ce bateria se incarca. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum