Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Baterie 120Ah pe motor 1.4


Ombladon2002

Postări Recomandate

Asta ar insemna sa pun bateria in portbagaj,si probabil o sa fie nevoie de alt cablu decat cel care alimenteaza acum amplificatorul (15mm patrati).

Oricum as proceda,tot trebuie sa monitorizez tensiunea bateriei,si sa pornesc motorul cand aceasta scade sub 12V.

Cred ca trebuie sa monitorizez tensiunile ambelor baterii iar dupa ce  bateria care porneste motorul este incarcata,sa pun in paralel cu ea bateria de la sistemul audio.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 45
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Ombladon2002

    12

  • Sharky

    7

  • suspectu

    7

  • Ion_Bumbu

    6

Top autori în acest subiect

Daca bateria de 120Ah e separata de restul instalatiei cand debiteaza pe sarcina,nu ai treaba cu monitorizarea tensiunii decat optional...va functiona pana nu va mai fi in stare sa debiteze(desi nu e prea ortodox asa),dar vei avea cu ce pleca de acolo si implicit reincarca acumulatorul descarcat.

Functionarea in paralel sau doar cu o baterie batoasa,implica si riscul de a ramane fara curent de pornire(chiar daca asta se poate intampla destul de rar,exista totusi posibilitatea asta)...lucru nu prea placut.Faptul ca trebuie montat in portbagaj nu constituie un dezavantaj prea mare,pana la urma poti monta acolo si caramida de amplificator cu capacitatea aferenta plus putinica cu difuzoare si le ai toate gramada,cu conexiuni de forta relativ scurte.Cablul de la alternator fiind folosit doar pt incarcare nu trebuie sa aiba sectiunea la fel de mare ca si cel de alimentare forta.

Era doar o parere,pana la urma tot la locul faptei o sa vezi care varianta te aranjeaza mai bine.

Link spre comentariu

Da, e buna ideea lui Doru, in felul acesta folosesti bateria din portbagaj doar pt audio, fiind separata de pornire prin cablul subtire.

Un motor de 1.6 trage la pornire cam 130A valoare constanta, pana se porneste. Unu de 1.4 nu poate fi prea departe. 70A e cam putin.

Legat de tensiune, in general tensiunea e de 14.4 la 25C. Chiar la pornire e mai mare, ca sa forteze incarcarea, dar dupa cateva minute revine la valoare de baza. Aceasta variza cu temperatura.

 

Tot ce ai tu pe acolo nu manca mai mult de 5A, daca e sa asculti muzica.

Verifica ca sa nu ai cumva consum cu aparatele oprite. Multe dintre aceste dracovenii consuma destul de mult in gol.

Poate ai pus remote-ul direct la + si nu la contact, la sfaturile unui meserias...

O valoare buna de consum cu motorul oprit ar trebui sa fie sub 100mA , ideal 10-20mA.

Verifica si incarcarea, poate alternatorul tau sau cablurile nu mai sunt bune si tensiunea nu se mentine peste 14V cand ai consumatorii porniti (faruri, dezaburire, ventilator)

 

Legat de porniri, regenerarea unei porniri la sfert cu incarcare de 14.6V dureaza cam 3 minute. Veti vedea ca dupa 3 minute curentul absorbit de baterie scade sub 1A.

Testat de mine pe o baterie noua de 60Ah.

Link spre comentariu

Pai cred ca asa o sa fac,o baterie separata in portbagaj si sa o pun in paralel cu cea pentru pornire dupa ce pornesc motorul,cand il opresc,iar le separ (chestia asta o sa o fac manual,ca asa daca se pun singure in paralel,iarna cand mai am pornita si caldura plus dezaburirea...).

Subwoofer 140W RMS+CDplayerul,nu cred ca sunt doar 5A,dar din cate am inteles,acei 5A reprezinta curentul consumat pentru a asculta muzica,si nu pentru a face discoteca in masina.Remote-ul,este pus pe remote-ul CDplayer ului,si oricum am pe fir un buton.Consumul cu motorul oprit era 50mA.

O baterie de 100-120Ah descarcata pana la 11,5V ce curent trage la inceputul incarcarii? Ajunge cablul de 15mm patrati?

Link spre comentariu

Deci am ajuns la concluzia ca dureaza 3minute sa incarce curentul de pornire. Facand drumuri scurte de 5-6km asta inseamna ca jumatate din drum el incarca doar pornirea.

 

Pt bateria secundara ajunge orice fir, curentul de incarcare e mic. Nu e buna ideea cu, cuplare manuala, risti sa o uiti cuplata si la pornire iti "bubuie" firul.

Un releu temporizator e mult mai bun: http://www.elforum.info/topic/95532-locas-trecere-cablu-alimentare-skoda-fabia/?p=1067851

Editat de suspectu
Link spre comentariu

Nu cred ca este bun orice fir,totusi nu o incarca cu 2A.

De ce sa bubuie firul,cand electromotorul are langa el o baterie de la care vin cabluri groase?El o sa traga curentul de la bateria pentru pornire...

Oricum pot sa pun un releu care sa decupleze bateria secundara atunci cand pun contactul.

Link spre comentariu

Un simplu fir de 3mm duce aproape 30A. Presupun ca nu o sa pui un fir de casti audio acolo. Cand tragi un fir de la motor pana in portbagaj tragi ceva mai gros macar din cauza izolatiei. Practic orice fir normal care s-ar trage intr-o masina merge.

 

Curentul nu este destul de destept incat sa vina doar din cel mai apropiat loc. Cand bateria de sub capota o sa intre in sarcina mare (electromotor), o sa ii scada tensiunea si bateria din spate o sa o sustina, inrosindu-ti firul daca nu este unul gros cat degetul.

 

Ideea era sa cuplezi bateria cand ai motorul pornit, ca sa o incarci, nu sa o decuplezi. Cand stai pe loc sa fie decuplate pt ca, daca ai omorat una din ele cu consumul, ai conectat-o pe cealalta si ai plecat.

Editat de suspectu
Link spre comentariu

Daca firul de 3mm patrati duce 30A,atunci cel de 15mm patrati duce 150A,deci tot nu vad unde-i problema daca uit bateria din portbagaj conectata...

 

Eu vorbesc de diametrul firului. Firul de 3mm diametru are sectiunea de 7mm patrati si duce 24amperi mai exact.

Firul de 15mm patrati de care zici tu este de 4mm diametru si suporta cam 45amperi, o treime din cat haleste electromotorul in sarcina.

Editat de suspectu
Link spre comentariu

Eu vorbesc de diametrul firului. Firul de 3mm diametru are sectiunea de 7mm patrati si duce 24amperi mai exact.

Firul de 15mm patrati de care zici tu este de 4mm diametru si suporta cam 45amperi, o treime din cat haleste electromotorul in sarcina.

Tot nu ia foc in alea 3 secunde cat dureaza pornirea.

 

Sharky

 

Cu motorul pornit am 14,2V,bateriile s-au stricat deoarece masina a stat fara sa fie pornita foarte mult timp. 11,5V cu muzica pornita,ca daca are baterie 11,5V la un bass mai puternic deja distorsioneaza amplificatorul din cauza tensiunii prea mici.

Link spre comentariu

Tot nu ia foc in alea 3 secunde cat dureaza pornirea.

 

Asa iau foc masinile, cu cabluri transformate in rezistente incandescente.

Toti cauta sa puna conductori de 3 ori cel putin capacitatea necesara iar tu incerci sa pun de 3 ori mai subtire.

E masina ta, faci cum vrei dar macar tine un instinctor aproape.

 

Raspuns ontopic: daca consumi 200w in pauze, acumulatorul nu o sa poata sa bage cei 20 de amperi inapoi in baterie intr-un drum de 6km, din care jumatate o sa incarce numai curentul folosit la pornire.

Link spre comentariu

Chestia cu pornitul motorului cu ambele baterii conectate in paralel,era ceva care se poate intampla accidental,nu am zis ca vreau sa incerc asta.Nu cred ca daca pun  2 baterii in paralel prin 3m de cablu de 15mm patrati,iar de la una dintre ele plec cu cabluri mai groase si mai scurte pana la electromotor,o sa ia foc ceva...

Ce sa fac cu EXTINCTOR? Sa stopez aprinderea materialelor din jurul cablului pana acesta se intrerupe? Cred ca este mai eficienta o siguranta fuzibila,pornesc din greseala cu ambele baterii conectate,pac raman fara curent pentru instalatia audio...

Link spre comentariu

Pt audio, adica muzica, nu sinus continuu 10A/mmp nu e nimic de speriat. Regimurile sunt scurte si nu crapa nimic. Ar tine si continuu, dar sa fie cablul aerisit, daca il bagi prin cotloane, devine periculoasa treaba.

Banuiesc ca izolatia e siliconica, altfel nici nu are rost sa te incurci. Te mai trezesti ca iti crapa iarna, daca e PVC ieftin si nu e bine fixat.

 

La electromotor e alta poveste. Acolo varfurile de curent sunt mari, iar daca ai cablu subtire caderea de tensiune e prea mare si nu mai invarte.

Link spre comentariu

Nici o baterie cu plumb descarcata nu poate fi incarcata in cateva minute, nici macar intr-o ora. Imediat dupa pornrea motorului suprafata placilor este descarcata si cateva minute primeste curent mare, apoi tensiunea creste si nu mai poate lua mult. Difuzia acidului in pasta este foarte lenta. La curent de incarcare mare tensiunea la borne creste peste 16 V, se produc multe gaze, electrolitul se incalzeste, cade pasta de pe placi si alte nenorociri. Regulatorul de incarcare are grija sa nu dea tensiune prea mare. Poate da curent mare pentru alti consumatori, nu pentru baterie. Pentru a incarca o baterie cu plumb sunt necesare cateva ore de mers turat, nu in ralenti.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări