Vizitator Postat Octombrie 28, 2014 Partajează Postat Octombrie 28, 2014 pai ala "cica" ar fi un modul..reprezentativ..care gestioneaza incarcarea cu curentul deja limitat.. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 28, 2014 Partajează Postat Octombrie 28, 2014 am o intrebare. pe un acumulator auto de 12V 65A, incarcarea pe autoturism, cu ce curent se face ? eu din cate stiu e direct din alternator, doar voltajul este regulat, oarecum. scoate 14.xxV si tot curentu`n el. din cate stiu un alternator cam scoate 50-60A sau mai mult. si atunci cu ce curent maxim poti incarca un acumulator de genul 12V 7Ah fara ca el sa nu explodeze ? Link spre comentariu
Marian Postat Octombrie 29, 2014 Partajează Postat Octombrie 29, 2014 corect, dar ca sa duca sarcina , inseamna 13.8V 10A. daca o leg direct pe acumulator (tampon), e ok cat timp merge jucaria. dar cand sta ? o sa aiba acumulatorul de unul singur 10A.. hmmm...ar trebuii sa controlez si curentul pe sursa ? cand ramane doar acumulatorul sa scada la 3-4A ? probabil sunt total aiurea dar chiar nu inteleg cum sa trec de chestia asta. pe deoparte am montajul aplicatiei care nu suporta mai mult de 13.8V, energofag din fire papa 10A la start. o sa incerc sa mai fac niste scheme...nu imi dau seama cum trebuie facut. .. Citez postarea integrala ca sa nu existe confuzii cand intreb de unde ai luat tu cei 10A? Ai zis in pagina precedenta ca motorul are nevoie de 2A parca, pentru incarcare acumulator sa zicem maxim inca 1A, adica 3A curent pe care regulatorul trebuie sa-l suporte, deci un singur LM338 daca il gasesti, este suficient. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 29, 2014 Partajează Postat Octombrie 29, 2014 (editat) pai, simplu. se punea problema sa folosesc acumulatorul in tampon. si atunci lucrurile se schimba, posibil ca nu am fost transparent am omis sa spun gandindu-ma ca cei 10A nu ajung pe baterie dar ajung in cazul unui acumulator tampon. dar chiar si asa..in tampon acumulatorul ar insemna ca ...curentul maxim pe aplicatie nu trebuie sa depaseasca valoarea incarcarii acumulatorului, si chiar si fara nevoia de cei 10A nu e ok la incarcare cu 2A. aplicatia nu functioneaza non stop, nu ? nu stiu de ce am impresia ca totusi am spus de cei 10A, o sa ma uit si eu mai mult, motorul e controlat in pwm, deci nu e un curent constant, poate fi maxim 2A, dar cand nu, restul cade pe acumulator. eu m-am gandit ca o sa fac pe doua ramuri, si un releu. doua ramuri, adica acumulatorul cu tensiunea si curentul lui, aplicatia cu treaba ei. cand cade tensiunea pe retea, releul va comuta pe acumulator. chiar daca aplicatia va ramane fara tensiune (perioada aclansarii) nu e problema, dar mie mi se pare mai ok asa, sau cel putin nu stiu eu altfel mai bine..avand in vedere ca pot ramane cu 14V pe intrarea in aplicatie..si nu pot depasii 700mA pe acumulator. (daca il incarcam ca la carte 10% ptr regim de standby.) totodata ma gandesc cum se incarca acumulatorul (evident ca cel destinat ~70A, dar e cam acelasi principiu) cand este pe autoturism. nici vorba de 10-30% din capacitatea lui, se incarca si cu 60-80A..cat scoate alternatorul...sau poate vorbesc prostii. L.E: da, ai dreptate n-am spus despre asta...sunt beat. imi cer scuze. Editat Octombrie 29, 2014 de Vizitator Link spre comentariu
Marian Postat Octombrie 30, 2014 Partajează Postat Octombrie 30, 2014 Nu sunt convins in ce masura suntem pe aceeasi lungime de unda....Acumulatorul de la UPS spre exemplu este permanent incarcat si totusi nu pateste nimic, apoi luand cazul tau cu exemplu dat de mine de curent limitat la 3A pentru un circuit cu acumulatorul tampon, in eventualitatea in care sarcina de opreste nu inseamna ca se forteaza in acumulator cei 3A, asa cum nu inseamna nici ca la auto, alternatorul forteaza cateva zeci de A in acumulator, acesta isi ia cat are el nevoie, cand incarcarea se apropie de punctul tinta ( tensiunea maxima pe acumulator ) atunci curentul tras de acesta scade foarte mult, acumulatorul intra in faza de floating charge, adica sistemul de incarcare nu face altceva decat sa mentina o tensiune relativ fixa la bornele acumulatorului. Din acest motiv este ok sistemul asta in tampon, fiind si cel mai simplu. Bineinteles se poate si cu 2 regulatoare cum zici tu, unul care sa incarce acumulatorul si unul care sa alimenteze sarcina si cu releu care sa comute sarcina pe acumulator la picarea retelei ( pentru simplitate poti folosi releu cu bobina la 220Vca ). Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 30, 2014 Partajează Postat Octombrie 30, 2014 (editat) Vreau in primul rand sa subliniez faptul ca eu aici ma aflu ca sa intreb, in calitate de necunoscator. Nu vreau sa se interpreteze ca incerc altceva, daca chiar se intampla este doar o eroare de exprimare a mea. Conform cu ce ai scris, eu inteleg ca pot sa incarc acumulatorul si cu 8-10A, si ca acumulatorul isi va lua cat are nevoie dupa care intra in floating charge. Am inteles bine ?.. Scuze ptr insistenta. Editat Octombrie 30, 2014 de Vizitator Link spre comentariu
Marian Postat Octombrie 30, 2014 Partajează Postat Octombrie 30, 2014 Cam asa ceva, chiar daca vei incarca acumulatorul ala ( care parca era unul de 7Ah, cer scuze daca ma insel ) cu regulator fixat la 10A, ma indoiesc temeinic ca inseriind un ampermetru vei gasi mai mult de cativa A, si asta doar in primele minute/zeci de minute ale incarcarii, dupa care curentul tras din regulator va scadea in ritm constant si probabil destul de abrupt. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 30, 2014 Partajează Postat Octombrie 30, 2014 mda , deci experienta isi spune cuvantul... intr-adevar solutia era simpla...doar ca m-am complicat eu in ganduri... va multumesc pentru ajutor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum