suspectu Postat Octombrie 26, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 26, 2014 Stiu cum tine loctite 638. Am luat o sticluta si mi-am umplut masina de asa ceva. Am montat un rulment intr-o piesa si apoi mi-am dat seama ca trebuie scos rulmentul. S-a spart rulmentul si a ramas cochilia exterioara acolo, am incalzit piesa pana am facut-o albastra si tot nu se dezlipea. Am spart cochilia ca sa o scot de acolo. Dar aici o sa fie gaura mica, de 8mm, si locul poate sa sufere vibratii, deci sudura e mai sfanta. Link spre comentariu
hobbysat Postat Octombrie 26, 2014 Partajează Postat Octombrie 26, 2014 Stiu cum tine loctite 638. Am luat o sticluta si mi-am umplut masina de asa ceva. Am montat un rulment intr-o piesa si apoi mi-am dat seama ca trebuie scos rulmentul. S-a spart rulmentul si a ramas cochilia exterioara acolo, am incalzit piesa pana am facut-o albastra si tot nu se dezlipea. Am spart cochilia ca sa o scot de acolo. Dar aici o sa fie gaura mica, de 8mm, si locul poate sa sufere vibratii, deci sudura e mai sfanta. Tu alegi. Argumentele mele ar fi ca elicea de vapor are vibratii, iar adezivul mai preia din ele, prelucrarea filetelor surub/piulita nefiind necesar sa fie facuta cu precizie ridicata si jocuri mici, chiar dimpotriva. Sudura este o lipire dura, casanta, cu o comportare proasta la vibratii, plus ca ai zona influentata termic cu toate neajunsurile acesteia. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Cu cit turatia motorului este mai mare cu atit mai mult este nevoie de echilibrare statica si dinamica.Chiar la motoarele trifazate cu turatii de pina la 3000n/min,rotoarele se echilibreaza.Dupa parerea mea nu e de neglijat acest aspect.Cel sau cei care renunta la echilibrare,o fac pe barba lor. Link spre comentariu
suspectu Postat Octombrie 27, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Asta vreau sa fac si eu dar nu stiu daca, si cum as putea sa fac echilibrarea acasa fara echipamente specializate, poate sa incerc sa construiesc ceva dar nimeni nu stie nimic Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Echilibrarea dinamică nu se poate face decât pe mașini specializate, imposibil de realizat cu mijloace amatoricești.Static poți încerca, prin sprijinirea rotorului cu capetele axului pe două perechi de rulmenți montați alăturat, astfel încât frecarea să fie minimă și observați dacă rotorul tinde să se așeze doar într-o anumită poziție. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 (editat) Dispozitivul pentru echilibrarea statica, este aparent ,simplu.Totusi necesita materiale(otel) pentru confectionarea axelor,suportilor ,rolelor,o placa sau cadru suport,rulmenti,etc. Rolele pe care se aseaza axul rotorului vor avea muchiile destul de inguste (1-2mm)pentru ca frecarea dintre ax si role sa fie cit mai mica.Rolele vor trebui sa se roteasca foarte usor.Deasemenea rolele vor fi confectionate din otel de calitate, tratate termic si rectificate.Rolele vor avea acelasi diametru.Doua role(de pe aceeasi parte) vor fi fixe, iar celelalte doua(de pe partea cealalta) vor fi reglabile,pentru a putea regla precis, distanta dintre centrele rolelor. Aici ai o sursa de inspiratie. https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCwQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.mobilindustrial.ro%2Fcurrent_version%2Fimages%2Fstories%2Fdocumentatie%2FMasina%2520de%2520echilibrat%2520BM400-rev.nov.09.pdf&ei=WJNOVJa_BIKLaOvQgPgG&usg=AFQjCNENGcJOkh3viqOvQGoGKg3ZcFOsRw&bvm=bv.77880786,d.d2s Domnule @validae, Pentru rotoare care se rotesc cu viteza mare, echilibrarea trebuie facuta destul de precis,astfel pot aparea probleme. Editat Octombrie 27, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Nu ve merge niciodata pe rulmenti Eventual pe 2 lame. Grig 1 Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 (editat) Nu ve merge niciodata pe rulmenti Eventual pe 2 lame. Grig Ai dreptate.Doua lame cu muchiile sub 1mm,(pentru ca frecarea sa fie cit mai mica) asezate orizontal si in acelasi plan vor fi mult mai precise.Eu am descris destul de sumar un dispozitiv de echilibrat rotoare de motoare,pe care-l aveam la o firma unde am lucrat, acum aproape, 15 ani. Editat Octombrie 27, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 27, 2014 Partajează Postat Octombrie 27, 2014 Da Geo , ala e profi si nu`i la indemina noastra. Si cu lamele alea e balamuc daca nu le asezi perfect orizontal si in acelasi plan. Foloseam asaceva pentru echilibrat elicile de aeromodel. Lamele erau de barbierit. Grig Link spre comentariu
hobbysat Postat Octombrie 29, 2014 Partajează Postat Octombrie 29, 2014 Ai dreptate.Doua lame cu muchiile sub 1mm,(pentru ca frecarea sa fie cit mai mica) asezate orizontal si in acelasi plan vor fi mult mai precise.Eu am descris destul de sumar un dispozitiv de echilibrat rotoare de motoare,pe care-l aveam la o firma unde am lucrat, acum aproape, 15 ani. Parca frecarea nu depindea de marimea suprafetelor in contact. Link spre comentariu
suspectu Postat Octombrie 30, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 30, 2014 Am pus rotorul altui motor si m-am speriat ce bataie poate sa aiba, mai bine de 3 zecimi. Am montat rotorul si l-am pornit in mana, merge foarte silentios si fara sa vibreze chiar si la turati mari. Cred ca se accepta mici "strambaturi". Legat de echilibrare, au niste puncte de rasina in anumite pozitii si pe o parte si pe alta, lipita de bobina. O sa aleg solutia cu surub, pe care il lipesc in interior cu o gramada de loctite 648, si apoi ii dau cateva puncte mici de sudura avand grija sa nu incing axul ca sa nu topeasca loctite-ul. O sa ii prelucrez capatul pe strung si vedem ce o iesi la final. Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 30, 2014 Partajează Postat Octombrie 30, 2014 Punctele de sudură trebuiesc date rapid şi diametral opus de un sudor priceput şi îndemânatic, altfel se poate deforma axul din cauza contracţiei.Se va lăsa la răcit natural, nu răciţi cu apă fiindcă crapă sudurile. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Octombrie 30, 2014 Partajează Postat Octombrie 30, 2014 Parca frecarea nu depindea de marimea suprafetelor in contact. Nu prea am inteles ce vrei sa zici.Fii te rog mai explicit. Am pus rotorul altui motor si m-am speriat ce bataie poate sa aiba, mai bine de 3 zecimi. Am montat rotorul si l-am pornit in mana, merge foarte silentios si fara sa vibreze chiar si la turati mari. Cred ca se accepta mici "strambaturi". Legat de echilibrare, au niste puncte de rasina in anumite pozitii si pe o parte si pe alta, lipita de bobina. .............................................................. Pai e normal sa nu sesizezi vibratiile rotorului,dar ia pune o roata de curea si incearca apoi motorul.Cu cit diametrul rotii va fi mai mare cu atit vibratiile vor fi mai evidente.Inchipuieti ca la fiecare rotire o sa ai un efort suplimentar dat tocmai de bataia axului.In timp o sa survina probleme.E cureaua elastica,dar nici exagerat de elastica nu e. Eu mi-am spus punctul de vedere.Fiecare alege ce si cum sa faca. Link spre comentariu
hobbysat Postat Octombrie 30, 2014 Partajează Postat Octombrie 30, 2014 (editat) Nu prea am inteles ce vrei sa zici.Fii te rog mai explicit. Pai scria acolo: "Doua lame cu muchiile sub 1mm,(pentru ca frecarea sa fie cit mai mica)" Axul putea sa se sprijine si pe doua suprafete, frecarea ar fi fost aceeasi. Ok, poate am fost prea succint, nu am vrut sa ofensez. Editat Octombrie 30, 2014 de hobbysat Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 30, 2014 Partajează Postat Octombrie 30, 2014 (editat) Pai scria acolo: "Doua lame cu muchiile sub 1mm,(pentru ca frecarea sa fie cit mai mica)" Axul putea sa se sprijine si pe doua suprafete, frecarea ar fi fost aceeasi. Ok, poate am fost prea succint, nu am vrut sa ofensez. Eu cred că suprafața de contact contează al naibii de mult.De ce nu se aplică de exemplu bucșe cilindrice la aparatele de măsură și se folosesc reazeme conice în care se sprijină capătul ascuțit al axului? Apoi există tipuri diferite de frecare la diversele lagăre, cu alunecare și cu rostogolire. Cea preferabilă este cea prin rostogolire folosită la rulmenți. Editat Octombrie 30, 2014 de validae Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum