suspectu Postat Octombrie 26, 2014 Partajează Postat Octombrie 26, 2014 Pt cei care au citit postul meu despre strungul amadeal, cei de acolo mi-au trimis un motor SH, putin rotorul putin ruginit, joc imens la rulmenti, un carbune spart. Cand am pus rotorul intre doua v-uri pe proprii lui rulmenti si am inceput sa il invart se vede ca nu se invarte in jurul axei perfect, are o bataie vizibila clar de mai mult de jumatate de milimetru in sus si jos. Vreau sa incerc sa repar un rotor la care s-a rupt axul. Rotorul este de la un motor de 550w de la un strung. M-am gandit sa ii dau gauri de ghidaj in rotor, sustinandu-l la un capat direct de ax in universal si la celalalt capat intreg in lineta (am scos ventilatorul de pe el), si in capul rupt. Dupa ce am dat gauri pe mijloc si la piesa rupta si la rotor o sa folosesc un ax de ghidaj ca le centrez si le incarc cu sudura in pasi marunti ca sa nu se incaleasca axul pana la bobine. Sudura o sa o fac la un atelier si cred ca e vorba de sudura MIG, nu stiu diferentele intre ele, e un aparat la care vine sarma prin interior si nu face nici un fel de depuneri de calamina, doar puncte de sudura lucioase si tari. Am mai sudat niste piese mici si au iesit foarte bine. Dupa asta prind iar in strung rotorul si il iau cu piatra abraziva la cotele rulmentului (cutitele mele nu taie in sudura asa ca o sa folosesc o freza pneumatica prinsa in suportul de cutit). Am vreo sansa de reusita ? Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Octombrie 26, 2014 Partajează Postat Octombrie 26, 2014 Mare grija cu sudura axelor motoarelor.In general sudura, produce tensiuni interne, care pot fi eliminate prin racire lenta.Neeliminarea tensiunilor interne poate duce la ruperea in timp a pieselor sudate(axul in cazul de fata) si nedensionate.E de preferat ca piesa sudata,sa fie invelita imediat dupa ce a fost sudata, in vata minerala in strat cit mai gros, pentru ca racirea sa se faca cit mai lent.In acest mod tensiunile interne vor fi eliminate,reducindu-se riscul ruperii.Abia dupa ce piesa e racita complet se va trece la prelucrarea pe strung. Link spre comentariu
suspectu Postat Octombrie 26, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 26, 2014 (editat) Nu stiu daca pot sa scot bobinajul de pe ax, eu ma gandeam sa il sudez din puncte foarte fine ca sa nu apuce sa se incalzeasca si sa topeasca bobinajul. Daca as reusi sa scot axul nu mai e nevoie de sudura ca fac altul direct si gata Editat Octombrie 26, 2014 de suspectu Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 26, 2014 Partajează Postat Octombrie 26, 2014 Mofifica proiectul. Pe zona unde e ventilatorul merge o bucsa . Fa un ax nou pe care sa`l "tragi" peste cel vechi in zona aia groasa ce tine ventilatorul. Veitilatorul il pui peste axul ala nou mai gros. Grig Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Octombrie 26, 2014 Partajează Postat Octombrie 26, 2014 (editat) Nu stiu daca pot sa scot bobinajul de pe ax, eu ma gandeam sa il sudez din puncte foarte fine ca sa nu apuce sa se incalzeasca si sa topeasca bobinajul. Daca as reusi sa scot axul nu mai e nevoie de sudura ca fac altul direct si gata Nu cred sa poti scoate axul din cauza colectorului(am inteles ca e motor cu rotorul bobinat).Ai putea distruge colectorul, facind motorul, inutilizabil.Cred ca doar sudura facuta de un meserias adevarat, sa te salveze.Mentinerea rotorului la o temperatura mai scazuta prin racirea continua a rotorului cu cirpe inmuiate in apa rece,te fereste de surprize.Oricum rotorul este destul de masiv avind o suprafata mare de disipare a caldurii,ceea ce face ca temperatura sa scada fie suficient de repede astfel incit bobinajul sa nu aiba de suferit.Bafta multa. Editat Octombrie 26, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
suspectu Postat Octombrie 26, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 26, 2014 (editat) Da, ideea cu bucsa este buna dar nu prea imi mai lasa spatiu de sudura. Poate sa incerc sa o bag fortat dar dupa aia nu mai am cum sa ma asigur ca rotorul este centrat intre cele doua capete. De asta eu ma gandeam sa pastrez zona aia pentru lineta din strung si sa lucrez capatul sudat, pe care il si incarc la sudura ca sa aiba carne, pana incape rulmentul Edit: ok, ideea cu bucsa facuta la cote exacte si bagata incinsa (dilatata) pe pozitie pare cea mai buna. Intrebarea este cum o sa reusesc sa echilibrez motorul home-made ca sa nu vibreze la turatii mari ? Editat Octombrie 26, 2014 de suspectu Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 26, 2014 Partajează Postat Octombrie 26, 2014 (editat) Dă-i gaură în capătul rămas (după centrarea perfectă în universal) și filetează gaura.Faci un capăt de ax cu filet și după înfiletarea lui, dai puncte de sudură și verifici bătaia.Apoi sudezi continuu pe contur.Altceva nu-i poți face dacă vrei să salvezi bobinajul.Dacă bobinajul e afectat, e mai simplu.Se depresează axul din pachetul de tole și se face un ax nou. Se presează la loc și se rebobinează.Ambele proceduri s-au făcut la mine la serviciu și au dat rezultate bune. Editat Octombrie 26, 2014 de validae Link spre comentariu
suspectu Postat Octombrie 26, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 26, 2014 Dă-i gaură în capătul rămas (după centrarea perfectă în universal) și filetează gaura.Faci un capăt de ax cu filet și după înfiletarea lui, dai puncte de sudură și verifici bătaia.Apoi sudezi continuu pe contur.Altceva nu-i poți face dacă vrei să salvezi bobinajul.Dacă bobinajul e afectat, e mai simplu.Se depresează axul din pachetul de tole și se face un ax nou. Se presează la loc și se rebobinează.Ambele proceduri s-au făcut la mine la serviciu și au dat rezultate bune. Da, gaura pe interior si noul ax il fac mai gros, il infiletez acolo, il sudez si il prelucrez pe strung dupa aia la cote, asa o sa iasa perfect centrat. Mai ramane intrebarea cu echilibrarea, o sa aiba nevoie de echilibrare ca sa nu vibreze dupa aia ? Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 26, 2014 Partajează Postat Octombrie 26, 2014 Nu va avea probleme dacă va fi centrat perfect, fiindcă nu se modifică repartizarea masei totale ce reprezintă în general tolele și bobinajul.Dezechilibrul apare de obicei după rebobinare, fiindcă noile spire vin în alte poziții față de bobinajul original, chiar la rebobinarea automatizată trebuie făcută echilibrarea. Link spre comentariu
suspectu Postat Octombrie 26, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 26, 2014 Motorul este chinezesc, nu am nici o garantie ca a fost bine echilibrat din fabrica, poate chiar de aia s-a rupt axul. De asta intreb de echilibrare daca am cum sa o fac acasa, ca sa nu reapara problema Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Octombrie 26, 2014 Partajează Postat Octombrie 26, 2014 (editat) Rotoarele motoarelor electrice de CC se echilibreaza atit static cit si dinamic.Static este usor ,dinamic mai complicat pentru ca se face pe o masina care pune in evidenta bataile axiale. Vezi rotoarele uneltelor electrice care au frezari sau gauri in diferite puncte de pe rotor dar si un fel de chit aplicat pe capetele bobinajelor rotorului. Editat Octombrie 26, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
mihaighe Postat Octombrie 26, 2014 Partajează Postat Octombrie 26, 2014 Parerea mea pune un motor trifazat cu convertizor si gata ,sant destule tutoriale pe net. Link spre comentariu
suspectu Postat Octombrie 26, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 26, 2014 Rotoarele motoarelor electrice de CC se echilibreaza atit static cit si dinamic.Static este usor ,dinamic mai complicat pentru ca se face pe o masina care pune in evidenta bataile axiale. Vezi rotoarele uneltelor electrice care au frezari sau gauri in diferite puncte de pe rotor dar si un fel de chit aplicat pe capetele bobinajelor rotorului. Si asta are cateva pete de "chit" lipite de firele bobinei dar nu stiu daca chiar a fost corect pus acolo si cat de precis l-au echilibrat galbejitii. Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 26, 2014 Partajează Postat Octombrie 26, 2014 L-au echilibrat sigur, fiindcă e un proces rapid, făcut pe o maşină automată.O echilibrare nu durează la astfel de rotoare mai mult de un minut Maşina indică exact locul unde se compensează şi greutatea de compensat.Muncitorul aplică decât acel boţ de adeziv pe zona de compensat şi mai face o testare rapidă pentru eventuale corecţii. Link spre comentariu
hobbysat Postat Octombrie 26, 2014 Partajează Postat Octombrie 26, 2014 Dă-i gaură în capătul rămas (după centrarea perfectă în universal) și filetează gaura.Faci un capăt de ax cu filet și după înfiletarea lui, dai puncte de sudură și verifici bătaia.Apoi sudezi continuu pe contur.Altceva nu-i poți face dacă vrei să salvezi bobinajul.Dacă bobinajul e afectat, e mai simplu.Se depresează axul din pachetul de tole și se face un ax nou. Se presează la loc și se rebobinează.Ambele proceduri s-au făcut la mine la serviciu și au dat rezultate bune. Cum spune colegul validae, insa in loc de sudura sa folosesti Loctite 638. Ar trebui sa tina foarte bine. Am vazut elicii de vapor fixate cu acest adeziv. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum