gabiunu Postat Octombrie 30, 2014 Partajează Postat Octombrie 30, 2014 Cu cablurile omologate nu am putut porni nici macar un pitic de Matiz...nici de intins rufe nu sunt bune.Daca nu vrei sa stai in drum i-ti trebuie cabluri care sa contina un material minune...adica cupru,nu povesti cu urme de cupru in izolatia aia groasa!Eu nu am reusit sa stric nici un alternator deocamdata,ba mai mult, unele le-am folosit si pe post de generator de sudura,si n-au patit nimic.Valorile masurate sunt bune,eu zic sa inspectezi,sa desfaci si sa cureti punctele masa ale instalatiei electrice cu caroseria masinii,chiar daca vizual arata bine. Sa-ti fie rusine domnule IGBT! Link spre comentariu
Vizitator denon Postat Octombrie 30, 2014 Partajează Postat Octombrie 30, 2014 Ce naiba vrei sa fac eu cu diodele tale "de tip avalansa"? Sa prostesc omul, sa-i spun: "Uite, dom'le, ti-am pus diode de tip avalansa, ce zici de asta? Esti cel mai tare din parcare, si de pe strada! Marca banu' aici!" Vad ca ai in cap numai ripluri de tensiune si traznete care ditrug totul in cale. In afara de faptul ca prostesc imaginatia si se ard mai repede, diodele alea nu-ti ajuta la nimic. N-am intalnit nici macar un singur caz in care supratensiunea alternatorului sa fi distrus ceva pe masina. Doar de vreo doua - trei ori a fiert bateria din cauza releului regulator, si si-a revenit dupa reparatia alternatorului. Si sa stii ca tensiunea alternatorului nu urca niciodata IN SARCINA peste 20 v. Nici acolo nu ajunge. Iar cu cablurile "de transfer curent" evident ca e inca o inventie nomenclaturista de prostit omul nestiutor. Adica stai asa ca ma duc sa-mi cumpar niste cabluri "de curent" cum stie tot omul. Si intru in magazin si ce vad? Niste cabluri, care arata frumos, dar nu stiu ce e in ele. Scrie pe ele "cabluri de transfer curent". Daca nu sunt de meserie, le cumpar pt ca asta am nevoie, zic eu. Si cand colo? Teapa! Stai asa ca sa vezi ca e cu smecherie, ca nu poti sa pornesti cu ele, adica NU POTI SA TRANSFERI CURENT, sau nu cat scrie pe ele. Asadar e minciuna si ai luat teapa. Producatorul e justificat, ca a gasit o chichita de denumire. Desi as putea sa-i dau cu ele in cap, sa-i spun: "Scrie pe ele cabluri de transfer curent (asa cum zici tu), mai scrie si 400-500 A sau cat scrie? Spala-te cu ele pe cap, si tu si toti care sustineti politica asta." Dar in realitate nu se intampla asa, pt ca lumea e plina de tepe si tepari. Omul si-a incasat-o, tace si merge mai departe. Asta e viata si piata. Link spre comentariu
Vizitator andrey24 Postat Octombrie 30, 2014 Partajează Postat Octombrie 30, 2014 Nu le am cu electrica dar ma bag si eu in seama cu o parere..... Probabil daca te duci sa ii dai curent cu niste cabluri groase (de sudura cum zicea colegu) la un motot 1L care are nevoie doar de 36A ca sa porneasca,iar tu vin cu 2l diesel si mai ai si o baterie de 90 A probabil prajesti ceva in ea,iar cu unele subtiri poate mai supravietuieste ceva prin ea,zic si eu doar.... Link spre comentariu
Vizitator siemens Postat Octombrie 30, 2014 Partajează Postat Octombrie 30, 2014 Electromotorul isi ia cat are nevoie, nu-l forteaza nimeni sa ia mai mult. Tot 12 v primeste. Sau ma rog, 14. Link spre comentariu
suspectu Postat Octombrie 30, 2014 Partajează Postat Octombrie 30, 2014 Nu le am cu electrica dar ma bag si eu in seama cu o parere..... Probabil daca te duci sa ii dai curent cu niste cabluri groase (de sudura cum zicea colegu) la un motot 1L care are nevoie doar de 36A ca sa porneasca,iar tu vin cu 2l diesel si mai ai si o baterie de 90 A probabil prajesti ceva in ea,iar cu unele subtiri poate mai supravietuieste ceva prin ea,zic si eu doar.... Dupa logica asta daca conectez orice bec care are nevoie de 1amper (10w) la o baterie de 55 de amperi s-ar praji instant. Cand ai cabluri normale nu ai trebuie sa ti motorul pornit la masina cealalta "ca sa aiba curent mai mult". Bateria are curent destul, limitarea mereu nu este in baterie de pornesc toti motorul, este in cacaturile alea de cabluri si toti au impresia ca nu duce bateria fara sa fie ajutata de motor. Cand ai pus cabluri serioase este ca si cum ai pus bateria cealalta direct pe masina. Link spre comentariu
anddy Postat Octombrie 31, 2014 Partajează Postat Octombrie 31, 2014 Apropo de cabluri, ati vazut la lidl cablurile care le au la oferta auto? Din ce am vazut au sectiune destul de mare dar sunt o combinatie cu fire din Cu si fire separate cu din Al. Eu am cabluri facute homemade,bineinteles dupa ce m-am tepuit cu astea din comert. Link spre comentariu
blazeu Postat Octombrie 31, 2014 Partajează Postat Octombrie 31, 2014 (editat) Am si eu vreo cateva perechi de cabluri pentru "asistat la pornire" (na, ca am si io un patent), una confectionata acu' vreo 30 de ani.... Daca va intereseaza reteta: cumparati 2 bucati de cate 2,5-3 metri (recomandat culori DIFERITE), cu SECTIUNE de MINIM 10 mmp. Mai trebe 4 clesti (pot fi si de fier, sunt foarte buni de reciclat aia de fier cuprat de la pocnitorile de 1 mmp din comert), dar trebuie LIPIT conductorul de baza clestelui, cu cositor, NEAPARAT. Contrar unor recomandari intalnite destul de des, eu am pus clestii intai pe ambele borne plus ale celor 2 baterii, (sau am puntat bornele minus, nu prea conteaza). Important e ca la puntarea celeilalte perechi de borne, la conectarea ultimului (al 4-lea cleste), sa atingeti intai scurt borna. Trebuie sa se produca numai o scanteie mica-mica, sau deloc, daca pocneste tare, nu e bine, e o belea si mai bine renuntati. NU conectati daca bateria bolnava are semne clare de defect (e umflata de inghet sau crapata carcasa, sau are urme vizibile de arsura!!! Eu am lasat motorul sa functioneze in timpul acestei manevre, deoarece alternatorul are o limitare intrinseca a curentului debitat, nefiind nici un pericol de defectare (bineinteles, nu m-am aruncat la pornit epave, de la care te poti astepta sa puna in scurt net bateria "donatoare"!) Chestia cu defectul bordului e un simptom de necunoastere a consumului diverselor subansamble (si soacra-mea scotea din priza - ieconomie, tovarasi - radio-ul care consuma 1Watt, ca facea galagie, da' uita radiatoru' de 1000 de Watti, ca ala era tacut....).... Bafta! (ca la masina uzata, mai ales de altu"!, veti avea nevoie...) PS Diodele "cu avalansa" eu le-am intalnit doar pe la niste oscilatoare de frecventa mare.... "Avalansa" e un proces de conductie inversa, in apropierea strapungerii (atentie, stabilizatoarele zise si "Zenner", au un regim apropiat dar totusi diferit de "avalansa"). Dar cum scriam si mai sus, protectia la supracurent e intrinseca alternatorului (un curent mare se poate produce doar la turatie mare=frecventa mare=reactanta inductiva mare=>limitarea curentului; bineinteles, daca regimul e prelungit, infasurarile se vor incinge si se va arde izolatia, dar daca nu are de-a face cu un cioban patent, alternatorul va supravietui) Regimul de supratensiune poate survine doar in absenta sarcinii (peste tot scrie sa nu se decupleze bateria de acumulatoare in timpul functionarii motorului, dar mai exista si analfabeti! De fapt exista pericol doar daca TURATI motorul cu acumulatorul deconectat. Regulatoarele de tensiune moderne, electronice, au timp de raspuns mult mai scurt decat vechile regulatoare electromecanice (minunatiile alea cu electromagnet puse pe Dacia 1300 pana in 1989!!!), asa ca pericolul supratensiunii e in mare parte rezolvat. E insa perfect adevarat ca electronica ce poate fi prajita e mult mai scumpa decat becurile care se ardeau altadata din cauza supratensiunii!). Oricum, din considerenta de fiabilitate, diodele redresoare ale alternatoarelor suporta tensiuni de 10-15 ori mai mari decat nominalul. De fapt, aceste diode se defecteaza fie daca exista o deficienta de montare pe radiatorul lor de racire, fie prin executarea unei "manevre" cretine care e un fel de incercare de a le defecta (gen testam daca avem tensiune scurtcircuitand 2 sarme) Editat Octombrie 31, 2014 de blazeu Link spre comentariu
Vizitator Nimeni Nimenea Postat Ianuarie 26, 2015 Partajează Postat Ianuarie 26, 2015 Va salut, scuzati-ma , sunt nou pe site si am o pb cu masina, nu prea stiu cum pot crea un nou topic(sunt intret de pe tel) - oricum neimportant, nu asta este pb.-- de vreo 3-4 saptamani mi s-a stricat masina, un chevrolet kalos . Mergeam si brusc s-a oprit motoru' . Am imcercat sa o pornesc nimic. Dupa am tras-o acasa, am verificat cam tot ce am putut eu.. Si nu ar fi dat semne de ar fi ceva defect. Am chemat un electrician mi-a spus ca nu da scanteie la bobina , asta verifivasem si eu si mi-a zis ca e defecta bobina. Am pus-o la un cielo executiv(am obs. Ca sunt identice, doar ca mitorul e putin mai mare-n capacitatea cilindrica.( sa mentionez ca a mea e cu 1.4 in8v in cazul in care nu am precizat, din2005) si a pornit cielo-ul acela. Am dus-o la un service, mi-au zis ca nu stiu ce are , stand acolo o zi intreaga. Am mai dus-o la inca un service cica ar fi totu ok, mi-a pus-o pe tester insa degeaba, pb e ca nu sta pornita. Am mai dus-o inca la vreo 4 service-uri insa degeaba. Toti din orasu asta nu stiu decat mecanica, mi-au spus ca-i electronica pb si ca nu se pricep. Unii au zis ca ar fi imobilizatorul, altii ca ar fisenzorul de arbore cotit ba cnockshotu' . Imi porneste rar , dar nu se mentine pornita si sta cate 1-3 minute . Si rareori ii da scanteie la bobina. Cam o data la 60 de incercari. Deci ce pb are, daca stiti sa imi raspundeti, mulumesc anticipat Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 27, 2015 Partajează Postat Ianuarie 27, 2015 (editat) Va salut, scuzati-ma , sunt nou pe site si am o pb cu masina, nu prea stiu cum pot crea un nou topic(sunt intret de pe tel) - oricum neimportant, nu asta este pb.-- de vreo 3-4 saptamani mi s-a stricat masina, un chevrolet kalos . Mergeam si brusc s-a oprit motoru' . Am imcercat sa o pornesc nimic. Dupa am tras-o acasa, am verificat cam tot ce am putut eu.. Si nu ar fi dat semne de ar fi ceva defect. Am chemat un electrician mi-a spus ca nu da scanteie la bobina , asta verifivasem si eu si mi-a zis ca e defecta bobina. Am pus-o la un cielo executiv(am obs. Ca sunt identice, doar ca mitorul e putin mai mare-n capacitatea cilindrica.( sa mentionez ca a mea e cu 1.4 in8v in cazul in care nu am precizat, din2005) si a pornit cielo-ul acela. Am dus-o la un service, mi-au zis ca nu stiu ce are , stand acolo o zi intreaga. Am mai dus-o la inca un service cica ar fi totu ok, mi-a pus-o pe tester insa degeaba, pb e ca nu sta pornita. Am mai dus-o inca la vreo 4 service-uri insa degeaba. Toti din orasu asta nu stiu decat mecanica, mi-au spus ca-i electronica pb si ca nu se pricep. Unii au zis ca ar fi imobilizatorul, altii ca ar fisenzorul de arbore cotit ba cnockshotu' . Imi porneste rar , dar nu se mentine pornita si sta cate 1-3 minute . Si rareori ii da scanteie la bobina. Cam o data la 60 de incercari. Deci ce pb are, daca stiti sa imi raspundeti, mulumesc anticipat. In primul rind nu esti pe site, ci pe un forum.In al doilea rind incearca sa scrii corect romaneste,fara prescurtari,pentru a putea fi inteles, de catre cei care-ti citesc postul.Pune-ti locatia la profil. Din cite am inteles din ce ai scris,e posibil sa ai senzorul de turatie defect,nici intr-un caz bobina de inductie.Senzorul de turatie se afla montat,mai mult ca sigur, in zona volantei. Du-te la un service serios, care are si electrician auto si sigur o sa se rezolve problema.Posibil ca senzorul sa nu fie defect, ci doar murdar,sau contactele de la mufa,oxidate. Asa pe nevazute,putem doar sa ne dam cu parerea. Editat Ianuarie 27, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum