Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Bateria,alternatorul sau nici unul?


Vizitator andrey24

Postări Recomandate

eu ma refeream la calitate ca produs. Calitatea produsului.

Am avut si eu surprize sa cumpar cele mai solide cabluri gasite in magazin si nu erau in stare sa porneasca nimic. Dupa ce am taiat unul am vazut o sectiune cred ca de 2mm, nu mai stiu exact, in timp ce izolatia era cat degetul de groasa. Mi-am cumparat cabluri de sudura, cu clesti solizi, masivi cu capete de cupru, nu tabla aia subtire indoita sub forma de cleste, si am rezolvat problema.

Link spre comentariu

 Cablurile de current din comert sunt special proiectate pentru a proteja alternatorul si instalatia electrica in caz de greseli sau avarii. De asta sunt atat de subtiri pentru ca trebuie sa limiteze curentul si normal ajuta doar pentru incarcarea bateriei vecine (10-20 Amperi in prima faza si scade foarte repede pana pe la 4-8A).

Link spre comentariu
Vizitator andrey24

Problema a fost rezolvata partial,de problema a fost panoul cu instrumente (kilometraj,tem apa,rot etc) dar am luat o mare teapa,treaba sta cam asa: Am dat jos tabloul la-m dus la un electrician la care i-am specificat sa imi verifice daca am vriun contact imperfect iar daca e ceva costisitor sa ma anunte ca nu stau bine cu bugetul,tipul nu ma anunntat si mi-a bagat pe gat o manopera de 100 (cica ar fii fost 150 dar mia facut o reducere,unu din dezmebrari e intre 80-150 ron) iar rezultatul e astfel,bratul de la indicatorul temp apa nu indica deloc bine->dereglat,ecranul unde afiseaza km-zilnici nu afiseaza numerele intregi,butonul de reset nu merge,kilometrajul e dereglat,iar indicatorul de la combustibil e dereglat si el,1 bec ce lumineaza kilometri nu e pozitionat bine,becul rosu de la combustibil nu se stinge.deci mai precis inafara de cateva becuri si turometr-ul nu a scapat nimica de indemanarea dansului.Maine cand am sa ma duc la el nu cred ca o sa vrea sa mil faca de buna voie fara alte costuri,bon nu mi-a dat nici nu mi-a trecut prin cap la ce nervi am avut.

PS: manopera fiind "am re-trasat circuitele" tipul e unul vechi in domeniu electrici nu ma-m gandit ca e asa de incompetent.

Link spre comentariu
Vizitator denon

Oameni buni, incetati cu povestile astea ca sunt cablurile proiectate sa protejeze alternatorul. Cablurile sunt proiectate sa "protejeze" investitia de cupru a producatorului... nimic altceva. 

Daca la imbinarea cu clestii exista oxid, degeaba sunt cablurile groase. Evident vorbesc de grosimea cuprului, plasticul nu ne intereseaza. Ala e bun numai la lucrul cu inalta tensiune (ceea ce nu e cazul la masina), si eventual sa "faca" pretul cablurilor. Daca bornele bateriei sunt oxidate sau clestii nu strang bine, pierderile sunt mari. Ideal ar fi ca clestii sa fie cositoriti de cabluri, si cand se pun pe bornele bateriei sa-i "scartaim" un pic pe borne. Pa la vreo 100 A sa zicem la pornire (am dat un exemplu), o rezistenta a clestilor, oxidului, sau imbinarilor, cumulate, de 0,05 ohm genereaza o pierdere de tensiune de 5V! Adica mai raman 7V pt electromotor ceea ce inseamna ca masina nu are cu ce sa porneasca. Toate traseele de curenti mari trebuie curatate dincolo de ce isi imagineaza fiecare. La lucrul cu curenti mari (adica cu multi amperi) se schimba radical treaba fata de ceea ce facem noi aici.

Cel mai bun test pt baterie este in sarcina. Adica dupa ce s-au curatat toate cele de mai sus, si dupa cum spune omul, alternatorul incarca ok, se face urmatoarea treaba: un nene se duce si da la automat, si altul (impricinatul cu munca de jos, adica de-alde noi, electricieni / electronisti) sta cu voltmetrul pe baterie (adica fix pe bornele bateriei, nu pe cabluri sau prin alta parte). Daca la pornire tensiunea bateriei scade semnificativ, adica sub 10 V, atunci e grav. Inseamna ca... alta! Daca tine peste 10 V, treaca mearga, o mai carpim o vreme desi tot e putin. Ideal ar fi sa fie 11-12V.

Cablurile, iarasi, ma refer la cupru, plasticul nu ne intereseaza, trebuie sa fie macar de grosimea degetului mic al unui om (barbat, nu domnisoara). Aia cu protectia pentru alternator e poezie curata.

Inca un sfat: nu porniti o masina cu cabluri de la o alta care se afla cu motorul pornit! Exista posibilitatea distrugerii diodelor celei care alimenteaza. Chiar daca ne fura ideea sa aiba "forta", diferenta este esentiala. Cand masina "activa" are motorul pornit, alimentarea se face din alternator. Cand are motorul oprit, alimentarea se face din baterie. O baterie buna poate suporta o sarcina de 4000-5000W, pe cand cele mai bune alternatoare de-abia 1000W!

Masinutele mai noi pt "domisoare" (ex Chevrolet Spark sau Aveo) au din fabricatie diodele lesinate, proiectate la limita incarcarii, si se prajesc imediat daca pornesti o alta masina de la bornele asteia. Daca bateria "pasiva" e lesinata sau a fost descarcata de tot, e recomandat sa fie lasata cateva minute sa se incarce de la cealalta masina cu motorul pornit, si apoi oprit motorul celeilalte si dat la automat. Cine se bazeaza pe diodele sanatoase ale masinii "alimentatoare", poate sa dea cu ea pornita. Bineinteles ca o masina de bun simt nu e in pericol sa-i fie arse diodele. Numai buburuze din astea de buzunar sunt facute asa, ca sa mai ia producatorul un ban in plus pe piese.

Acestea fiind spuse, va rog nu mai nascociti povesti de adormit copii cu cabluri pt protectia alternatorului, ca asa ceva tine doar de domeniul economiei de piata!

Link spre comentariu

Oameni buni, incetati cu povestile astea ca sunt cablurile proiectate sa protejeze alternatorul.  Aia cu protectia pentru alternator e poezie curata............................

...............]

 

Inca un sfat: nu porniti o masina cu cabluri de la o alta care se afla cu motorul pornit! Exista posibilitatea distrugerii diodelor celei care alimenteaza. Chiar daca ne fura ideea sa aiba "forta", diferenta este esentiala. Cand masina "activa" are motorul pornit, alimentarea se face din alternator. Cand are motorul oprit, alimentarea se face din baterie. O baterie buna poate suporta o sarcina de 4000-5000W, pe cand cele mai bune alternatoare de-abia 1000W!

 

 

Iaca de asta sunt cablurile respective omologate si certificate. Daca folosesti cabluri de sudura treaba ta. Alternatoarele mai noi au diode speciale in punte, un fel de Zener care face bumm in caz de apar ripluri peste un anumit nivel., pentru a salva restul electronicii de pe masina. Alternatoarele au devenit piese de schimb si costa1000-2000 lei, dar se mai pot rezolva si in garaj cu 20-30lei.

Editat de gabiunu
Link spre comentariu
Vizitator denon

Daca ai fi trait in Bucuresti ti-ai fi dat seama de prosteala asta cu cablurile. Dar in provincie oamenii sunt dispusi sa creada in basme.

Nu-ti rezolva nimeni alternatorul cu 20-30 de lei. Sau poate da, dar fix atata te si tine. Iarasi, daca ai fi stat aici ai fi stiut ca sunt 4-5 service-uri renumite, specializate pe alternatoare si electromotoare. S-au castigat multi bani pe asa ceva, eu insumi am lucrat doi ani de zile, am facut asta aproape zilnic. E un segment al electricii auto foarte bine conturat si nu se lucreaza pe 20-30 de lei. Un alternator reparat ca lumea te tine ca unul nou. Operatiunea poate costa in jur de 100 de lei manopera si piesele sa mai zicem inca 100-200. Pana la 1000-2000 de lei e cale lunga. Adica merita reparat si nu schimbat, asta vreau sa spun.

Iar la treaba cu cablurile subtirele "omologate", cine stie zambeste. Cunoscatorii prefera lucrul simplu si sanatos, fara pierderi. Ca argument, desi eu il consider inutil, de ce s-au gandit cei cu multa carte care au studiat si "omologat" aceste cabluri sa le puna izolatia de 5 mm grosime? Nu ca sa ia ochii clientului si sa compenseze cele 2-3 fire de cupru cat mai contin acele cabluri? Asta ca sa ne amuzam un pic...

Crede-ma ca ce spui tu cu diodele si protectia e inconsistent...

Link spre comentariu

subscriu la afirmatia lui denon.grijulii astia ,scriu pe prospect ca aceste cabluri suporta 400-500A,suficient sa pornesti o masina chiar fara baterie.in realitate, ia incearca asta.daca sunt asa scrupulosi,de ce nu scriu max 30A?

Link spre comentariu
Vizitator denon

Da' pai eu ma mir ca mai sunt oameni care pun botul la vrajeala asta de taraba, precum ca sunt "omologate". Adica stai asa, ca avem noi grija sa nu faceti vreo prostie si sa dati foc la masina, va omologam noi cablurile si va lasam cu trei fire si o tona de plastic rosu, ba mai punem si o husa frumoasa cu fermoar, si gata e totul frumos, mai e si omologat si "sigur", cum sa nu dai banii pe asa ceva? Te culci fericit acasa cand ai asa ceva in masina. Adica niste chinezarii de doi lei.

Dar sunt unii care nu pot sa traiasca fara omologari, vor totul omologat. Unde e cerere e si oferta.

Link spre comentariu
Vizitator denon

Si ce ne facem daca bateria nu vrea sa se mai incarce, pt ca saraca, si-a trait traiu', si-a mancat malaiu'... ? Atunci avem nevoie sa pornim masina de la vecini si nu ne mai ajung cei cativa amperi omologati, asigurati, limitati de cablurile noastre de "firma". Avem nevoie de cabluri din alea de sudura cum imi plac mie, negre, urate, cauciucate, cu o tona de lita inauntru, si cu vreo 20 de ani vechime...

Spun ca unul care nu vorbeste din auzite. Multe masini am scos din belele cu cabluri din alea zdravene de sudura cum spunea colegul de mai sus. Adica tot asa ziceau si oamenii: uite dom'le ce scrie aici: n'spe sute de amperi, sunt omologate, am dat milioane pe ele. Da, da, omologate, milioane...

Acum cine face scurtcircuit cu cabluri de sudura, sa fie sanatos. Alta instalatie, alternator, baterie... ce mai prajeste pe acolo.

Link spre comentariu

Asta cu cablurile solide,chiar ca e adevarata. Am vazut cabluri (chinezesti cred),care au fost folosite la pornirea unui motor,care avea bateria in "coma". In momentul in care s-a activat demarorul,cabluriles-au incalzit atit de tare, incit au inceput sa puta a plastic in curs de aprindere.Apoi clestii, de la capete, erau frumosi,rosietici,de jurai ca sint din Cu.La primul contact imperfect, cind s-a produs un mic arc electric, datorat oxizilor de pe borna bateriei,si-au dat "arama pe fata" dezvaluind tabla din otel in toata spelndoarea ei.Asa ca tot "uriteniile" de cabluri izolate cu cauciuc si grele ca naiba, sint mai de incredere,oricine ce-ar zice.

Link spre comentariu

Daca ai fi trait in Bucuresti ti-ai fi dat seama de prosteala asta cu cablurile. Dar in provincie oamenii sunt dispusi sa creada in basme.

Nu-ti rezolva nimeni alternatorul cu 20-30 de lei. Sau poate da, dar fix atata te si tine. Iarasi, daca ai fi stat aici ai fi stiut ca sunt 4-5 service-uri renumite, specializate pe alternatoare si electromotoare. ...

...............

Crede-ma ca ce spui tu cu diodele si protectia e inconsistent...

 

l-am rezolvat singur, atat au costat diodele, 7 la numar, comandate de pe un site de componente electronice care avea reclama si aici pe forum candva. Acestea montate acum sunt de amperaj mai mare dar nu mai asigura protectie in caz de supratensiune, la originale nu am gasit nici macar datasheet-ul. Alternatorul este de tip Denso 120 Amperi.

 

  O sa-ti spun si cum a murit:

Zi friguroasa si mohorata ca acum, bacteria veche nu mai asigura current de pornire si apelez la surse externe pentru revigorare. Reusesc sa pornesc si fiind pe graba plec la drum cu urmatorii consumatori porniti : incalzire parbriz, dezaburire luneta+oglinzi, ventilator pe max, faruri, stergatoare. Dupa 5 minute decupleaza degivrarea parbrizului care consuma cat toti ceilalti consumatori la un loc si hopa riplu minunat peste 20V care sfarma diodele de protectie, neregula sesizand-o instant dupa zgomotul suspect.... macar pe asta cred ca il stii.

 

Specificatiile de sute de amperi pe cabluri sunt de fapt amperajele bateriilor la care pot fi folosite. Impartiti la 20 sau la 10 in cel mai rau caz si va apropiati de curentul maxim de incarcare al bateriei respective.

Editat de gabiunu
Link spre comentariu

 

Specificatiile de sute de amperi pe cabluri sunt de fapt amperajele bateriilor la care pot fi folosite. Impartiti la 20 sau la 10 in cel mai rau caz si va apropiati de curentul maxim de incarcare al bateriei respective.

asa-i,asa-i.se pare ca nici un argument nu te poate scoate din ale tale.I-ti doresc sa nu ajungi vreodata sa le folosesti,minunatele cabluri ,,cu protectie"!nestiutorii de noi,indaratnici din fire cum suntem,vom folosi in continuare cablurile alea urate de sudura cu clesti tapeni.

Link spre comentariu

Cu cablurile omologate nu am putut porni nici macar un pitic de Matiz...nici de intins rufe nu sunt bune.Daca nu vrei sa stai in drum i-ti trebuie cabluri care sa contina un material minune...adica cupru,nu povesti cu urme de cupru in izolatia aia groasa!Eu nu am reusit sa stric nici un alternator deocamdata,ba mai mult, unele le-am folosit si pe post de generator de sudura,si n-au patit nimic.Valorile masurate sunt bune,eu zic sa inspectezi,sa desfaci si sa cureti punctele masa ale instalatiei electrice cu caroseria masinii,chiar daca vizual arata bine.

Link spre comentariu
Vizitator denon

Domnu' gabiunu, dumneata esti dintre oamenii care au nevoie sa creada cu tarie ca totul in jurul lor e roz, ca statul poarta de grija, ca agentii economici si firmele sunt impecabili, mama corectitudinii, etc.

Pur si simplu nu vrei sa admiti ca nenorocitele alea de cabluri sunt niste plastice ordinare bune de dat la gunoi! Imi aduci argumente peste argumente pro, cu impartiri miraculoase la 10 sau 20, cred ca nici firmele respective n-au tinut atata la produsele lor cum o faci tu! Esti fantastic, n-am vazut asa ceva.

Adica cifrele alea astronomice "sunt amperajele bateriilor la care pot fi folosite"... asta e cea mai tare. Ai putea scrie o carte in care sa pledezi pentru acele cabluri, numai pt a le salva reputatia...

Fabulos!

Link spre comentariu

M-am uitat si azi intr-un magazin si scrie clar ca sunt pentru transfer curent,  adica nu pentru pornire. Ca sunt unele cabluri de slaba calitate este evident dar principiile raman inca aceleasi. Adica nu am dreptul la libera exprimare? Ai ramas fixat pe cabluri ordinare dar vad ca de diodele de tip avalansa nu prea ai auzit de ele. Schimbati bateria imediat dupa primul semn de oboseala in sezonul rece, mai ales daca are vechime mai mare de 3-4 ani pentru ca o sa va scuteasca de cheltuieli in plus, griji, timp pierdut.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări