Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Bateria,alternatorul sau nici unul?


Vizitator andrey24

Postări Recomandate

S-au modificat prea mult valorile tensiunii dupa completarea cu apa distilata. Sigur a fost apa distilata?

Sa nu fi fost dedurizata, chiar daca pe eticheta scrie ca o poti folosi si la acumulatori, unele sunt de calitate indoielnica. Apa distilata nu conduce curentul electric. Baga testerele de la ohmetru in ea si verifica.

Link spre comentariu

Merge bateria de 55A pe 1.7d. Si chiar daca nu ar merge simptomele ar fi altele.

Eu merg pe ideea ca nu este acumulatorul vinovat ci alternatorul. Problema asta identica am avut-o eu pana am schimbat alternatorul.

Posibil sa ai si bateria obosita deja, e mica si veche, dar in nici un caz nu se opreste in mers din cauza la baterie, trebuie sa mearga si daca scoti borna cu totul, afara de unele care decupleaza automat pt protectie in cazul asta.

Link spre comentariu
Vizitator andrey24

Mergi măcar la un magazin de acumulatori, sau la un service unde au sigur un densimetru și verifică fiecare celulă în parte la acumulator, că așa ne dăm doar cu presupusul.

Dar faptul că ți s-a oprit din mers mașina, arată că ai și alte probleme decât acumulatorul.

am gasit problema,scurt pe siguranta nr 1 multifunction control module....care nu stiu ce este si ma documentez inmomentul de fata 

Link spre comentariu

Eu inca is in dubi,daca sa imi iau sau nu...luand in considerare ca mi sa oprit in mers!

 

 Inca un motiv in plus sa iei o baterie tanara si cu ceva amperaj in plus. Poate e nevoie si de a cincea sau a zecea cheie la un moment dat. Tensiunile din primul post sunt foarte bune.

Link spre comentariu
Vizitator andrey24

 Inca un motiv in plus sa iei o baterie tanara si cu ceva amperaj in plus. Poate e nevoie si de a cincea sau a zecea cheie la un moment dat. Tensiunile din primul post sunt foarte bune.

Defectiunea am gasito,am un scurt pe siguranta nr1 multifunction control module problema este ca nu stiu ce este sau care este....

Si din cate am inteles de la cineva ar fii BCM-ul,care e cam scump....e posibil sa se arda un releu din el?

Editat de andrey24
Link spre comentariu

10,5v cu contactul pus, fara faruri sau alti consumatori decit cei ''standard'' la contact motor e putin daca fara contact dupa 7 ore aveai 12,75v.  Cind ii dai cheie la demaror cit ramin din cei 10,5 v..!!

Link spre comentariu
Vizitator andrey24

10,5v cu contactul pus, fara faruri sau alti consumatori decit cei ''standard'' la contact motor e putin daca fara contact dupa 7 ore aveai 12,75v.  Cind ii dai cheie la demaror cit ramin din cei 10,5 v..!!

Sincer nici nu ma-m uitat,parerea mea din cate am citit si comparand simtomele am 2 variante,BCM-ul sau tabloul cu ceasuri (kilometraj,temperatura lichid racire etc) is in dubi pentr-u ca nu stiu daca am procedat corect cand am incercat sa vad daca am ceva scurt

Link spre comentariu

poate sa scade tensiunea si pentru ca bateria e descarcata. Ea se recupereaza putin cand o lasi si cum pui consumatori pe ea o "omoara". Cand dai la automat nici nu invarte nu ?

Cauta alt alternator pt teste, nu ar trebui sa fie nici foarte scump si nici greu de inlocuit, sau da-l jos pe asta si verifica-i puntea si ce mai are prin el.

Link spre comentariu
Vizitator andrey24

poate sa scade tensiunea si pentru ca bateria e descarcata. Ea se recupereaza putin cand o lasi si cum pui consumatori pe ea o "omoara". Cand dai la automat nici nu invarte nu ?

Cauta alt alternator pt teste, nu ar trebui sa fie nici foarte scump si nici greu de inlocuit, sau da-l jos pe asta si verifica-i puntea si ce mai are prin el.

Un motiv pentru care scade tensiune asa e din cauza bujiilor,e masina diesel. Intr-un final am ajuns la concluzia ca e de vina tabloul cu ceasuri (km,nivel combustibil etc.) ar putea sa aibe ceva contact imperfect, l-am dat jos si mam dus cu el la un electrician,acum astept sa vad ce raspuns imi da.

Link spre comentariu

daca ai tensiunile bune (14v cu motorul pornit), nu are voie sa se opreasca din mers si sa nu mai porneasca, fara curent in baterie cum ai zis.

Cand electromotorul invarte greu problema este lipsa de curent.

Intre alternator si baterie este un fir gros care nu trece prin tabloul de ceasuri, deci atata timp cat ai 14v inseamna ca alternatorul este cuplat si trebuie sa incarce bateria.

Cum ti-am sugerat in cateva posturi pana acum, ar fi bine sa incerci alt alternator inainte sa te complici cu partea electrica si bordul.

Link spre comentariu
Vizitator andrey24

daca ai tensiunile bune (14v cu motorul pornit), nu are voie sa se opreasca din mers si sa nu mai porneasca, fara curent in baterie cum ai zis.

Cand electromotorul invarte greu problema este lipsa de curent.

Intre alternator si baterie este un fir gros care nu trece prin tabloul de ceasuri, deci atata timp cat ai 14v inseamna ca alternatorul este cuplat si trebuie sa incarce bateria.

Cum ti-am sugerat in cateva posturi pana acum, ar fi bine sa incerci alt alternator inainte sa te complici cu partea electrica si bordul.

E o "boala" a opelui corsa C,am incercat sa o pornesc cu ajutorul altei masini,tot diesel cu baterie de 75,nu porneste doar dupa cateva bobarnace :)),am desfacut bordul si  se vede vizibil uzura de la cum se misca mufa acolo

Link spre comentariu
Vizitator cri-sti

la tensiunea de 12.4 trebuia sa porneasca masina fara probleme are o plaja cand este incarcata de 12.4 -12.8

la pornire ia atat tensiune cat si amperaj mare dca bacteria este buna isi revine imediat

la incarcare trebuie in functie de consumatori sa indice peste 13.8 si maxim 14.4 este treaba releului mentinerea

tensiunii stabile daca fluctueaza este releul de vina mai exact la batrana dacia era grupul de diode cel care se ducea

daca incarca pana in pragul de 15 bateria va rezista peste o fierbe

si electromotorul poate sa se duca  si sa fure mult curent sa invarta greu

Link spre comentariu

am complectat cu apa distilata,singura problema e ca azi dimineta mi sa oprit masina in mers....am incercat sa o pornesc cu curent de la alta masina,cu chiu cu vai a pornit am umblat umpic cu ea,am lasato la relantiu vreo 5 minute,12,40 avea dupa ce am oprito iar cand cam incercat sa o repornesc nu a mai vrut sa porneasca iar acu cand am contactu pus imi scade pana la 10,50 V e posibil sa am ceva scurt?

 

Nu vad cu ce ar fi bateria de vina sau electromotorul. A pornit greu cu curent luat de la alta masina pentru ca firele nu erau de calitate cum sunt cele din comert

Link spre comentariu

Nu vad cu ce ar fi bateria de vina sau electromotorul. A pornit greu cu curent luat de la alta masina pentru ca firele nu erau de calitate cum sunt cele din comert

Intradevar, daca sectiunea cablurilor este prea mica ,atunci caderea de tensiune este suficient de mare,incit electromotorul sa nu poata invirti motorul sau sa-l invirta greu.Nu calitatea cablurilor e de vina ,ci sectiunea lor.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări