andreigradu Postat Ianuarie 21, 2017 Partajează Postat Ianuarie 21, 2017 ............ la mine e de 10nF/63V, desi nu inteleg de ce s-a pulverizat pentru ca ai trafo driver am mai adaugat poze de detaliu la zona cu acel condensator... .............. https://goo.gl/photos/zyqJbDxSxcvgADtQ6 ..................... dupa ce il repari e recomandat sa il depozitezi doar in casa la loc uscat, el practic nu are protectii de nici un fel. daca il lasi vara afara si la roua diminetii il pornesti face poc instant... ................ al meu asa a rwzistat... corcolit la maxim... si cand lucrez cu el il pun pe ceva curat si cat mai ferit de directia sudurii... Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 21, 2017 Partajează Postat Ianuarie 21, 2017 Eu stau la bloc dar nu am de gind sa-l corcolesc prea mult...Dupa ce-l fac sa mearga deja are planificata ceva de lucru pt el ...sa inlocuiasca un traf clasic - va merge o perioada la varul meu L-am pornit si baga curent dar nu functioneaza limitarea curentului...Integratele sint noi iar celelalte componente pareau bune la masuratoare. Mai exact bucla de reglaz a curentului nu functioneaza, este inactiva iar integratul este nou rezulta ca mai trebuie sa fie ceva rezistente busite pe undeva pe placuta. L-am testat cu sarcina rezistiva din ce in ce mai puternica si am urcat pina la 120A fara ca reglajul sa reactioneze. Mai sus am zis sa nu merg cu bocla de reglaj a curentului defecta. Link spre comentariu
andreigradu Postat Ianuarie 21, 2017 Partajează Postat Ianuarie 21, 2017 (editat) iti recomand sa atasezi acel mic radiator la stabilizatorul 7812, ca consuma totusi ceva driverul. vad ca la tine e dat jos, sau nu l-ai avut de la inceput... .............................. in schema asta intervine acel semireglabil multitura albastru de pe placa care e folosit pentru calibrarea aparatului. sigur s-a distrat cineva cu acel semireglabil invarte de el in ambele directii si vezi ce se intampla, la mine are 100k semireglabilul si e calibrat pe 19,5k, deci pune-l si tu de inceput pe 19,5k si de aici incepi sa testezi bucla de reactie. am masurat valoarea de 19,5k cu mufa de la potentiometrul de reglaj scoasa, altfel obtii alte valori... ................................ nu e vorba de corcolit .. e o realitate, el functioneaza bine, doar ca nu are IP67, e un soi de non IP, poate are IP21. de aceea zic sa ai grija ca o sa intre iarasi praf, scantei de la flex, roua si alte impuritati si face poc... Editat Ianuarie 21, 2017 de andreigradu Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 22, 2017 Partajează Postat Ianuarie 22, 2017 (editat) Semireglabilul este sigilat cu vopsea. Si potentiometrul se intrerupe la un capat. Legat de calibrarea curentului.....am osciloscop si sonde de curent pina la 150Arms (250Apeak) si am si rezistenta de sarcina care rezista la surentul invertorului (0.68Ω/5000W). spirala bobinata cu platbant (1mmx8mm) pe ceva rezistiv pe suport ceramic si pt sa ma leg/conectez oriunde am nevoie ca sa obtin rezisteta dorita. Cred ca rezistenta inseriata pe intrarea minus de la operational este devalorizata, parca masurasem o valoare foarte mare si am aproximat-o cu 100K pt ca era foarte afumata de la condesatorul explodat si numai primele 2 inele se mai vedeau: maro si negru. Din pacate e cam greu acum de intervenit pe placa de comanda cum. Oricum am de gind sa-l pastrez mai ales ca are o capabilitate mare de upgrade: multi tranzistori si diode, loc pt un traf mai mare, ventilatie suficienta cu 2 ventilatoare controlul este pe un modul separat si il pot face cum vreau eu. Editat Ianuarie 22, 2017 de sesebe Link spre comentariu
andreigradu Postat Ianuarie 8, 2019 Partajează Postat Ianuarie 8, 2019 (editat) On 1/22/2017 at 12:13 PM, sesebe said: Am reusit sa am si eu defectul aparatului tau. De 2 ori. S-a intamplat pentru ca sudez cu clestele portelectrod la masa. In acest fel, clestele de masa e practic borna +. Am atins cu clestele + carcasa si a zburat acel traseu. Aparatul mergea cumva pe maxim si limita permanent doar in primar prin reactia aferenta. ... Prima reparatie am realizat-o doar prin inlocuiorea traseului cu un fir si a mers perfect.... doar ca am pus un fir strajnic de gros... Dupa ceva vreme am atins din nou firul + care la mine e clestele de masa neizolat si a sarit mai bine in aer... ... Acel traseu cred ca merita o siguranta de 200-500 mA ca sa fie protejat. ... Acest defect apare datorita faptului ca la coltul de montaj a placii e un surub langa stabilizatorul 7812. Acel surub trebuie sa aiva distantiere de plastic izolatoare pe ambele fete. Nu am bagat de seama cand l-am demontat sa fotografiez aparatul. Dar fiind acelasi defect si la tine banuiesc ca acel surub nu avea izolatie pe ambele parti. Atata timp cat borna de minus a placii nu intra in contact cu carcasa totul e ok. Normal e ca daca atingi borna de + la carcasa sa nu se intample nimic. Sa fie izolat. Editat Ianuarie 8, 2019 de andreigradu Link spre comentariu
andreigradu Postat Ianuarie 8, 2019 Partajează Postat Ianuarie 8, 2019 Eram curios ce a fost crapat pana la urma. La mine nu se vede nimic afumat. Pe placa mica, cea de comanda, la pinul 4 unde vine reactia de la sunt vad o rezistenta R16 care trebuia sa fie de 100R cam incinsa... Preventiv voi schimba si integratele. O sa le pun socluri, iar placa de comanda o pun cu o panglica de fire ca sa fie usor de schimbat piesele data viitoare. ... Inca nu am gasit schema, deci e nevoie de putina rabdare pentru extragerea schemei. Observ ca partea de reglaj a curentului e realizata prin intermediul unei tensiuni culese de pe borna+ direct de la iesire. Grupul de piese din fata stabilizatorului 7812. Se trece tensiunea prin potentiometru si semireglabil si se aplica spre CA3140. Tot acolo zaresc zona de piese lipsa care faceau tensiunea pentru indicatorul de curent cu afisor led. Prezent pe alte modele. ... Daca a zarit cineva schema, sau bucati din ea... Link spre comentariu
mac01 Postat Ianuarie 9, 2019 Partajează Postat Ianuarie 9, 2019 Am si eu unul din asta sa-l repar....a bubuit bine! Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 9, 2019 Partajează Postat Ianuarie 9, 2019 Al meu a ars deja citeva cutii de electrozi fără probleme și merge foarte bine. S-au folosit electrozi de 2.5 și imediat superiori iar operatorul era incepator și pe el a învățat cu adevărat sa sudeze, și-a făcut mina. Fiind incepator i-a lăsat timpi mai mari de răcire și nu a apucat sa între niciodată protecția termica. Un coleg/prieten cind l-a probat a spus ca merge mai mai bine decit aparatul lui "de firma", dar aparatul lui nu are bobina la ieșire..... Consider ca este un aparat hoby bun dacă nu este abuzat. Link spre comentariu
andreigradu Postat Ianuarie 9, 2019 Partajează Postat Ianuarie 9, 2019 sesebe Pana la urma la tine ce ai gasit crapat la reparatie ? ... Stiu ca merge foarte lin si uniform. E o configuratie semipunte, de aceea a incaput sarma pe miezul ETD49. Are 9:3 raportul de transformare si merge bine si la tara cand scade tensiunea retelei . Ce e bine la el e ca are 2 protectii de curent. Cea din secundar unde si reglezi valoarea si Protectia din Primar care actioneaza in cazuri de urgenta, cum a fost acesta cand s-au spulberat traseele de la sunt. Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 9, 2019 Partajează Postat Ianuarie 9, 2019 Pai eu am schimbat din start integratele componentele vizibil defecte si componentele stresate in momentul defectarii chiar daca inca masoara bine. Intotdeauna procedez asa in cazul invertoarelor de sudura. De exemplu scimb toate componentele din driverele de forta atunci cind sint picati tranzistorii de forta pt ca acele componente chiar daca nu s-au defetat au fost stresate si pot pica oricind si oricum sint mult mai ieftine decit un set de finali. La mine partea de forta nu fusese afectata. Link spre comentariu
andreigradu Postat Aprilie 15, 2019 Partajează Postat Aprilie 15, 2019 Prin deosebita bunavointa a unui coleg de aici de pe forum s-a gasit schema acestui aparat... La mine datorita acelui scurt produs intre carcasa aparatului si borna de + s-au avariat rezistentele R15-1K si R16-100R Bine inteles ca voi schimba si mandria sa integratul CA3140, doar preventiv... Piesele se aflau pe placa de comanda, acea carteluta, asa ca am avut mega peripetii sa o scot si sa o fac sa fie cu introducere in soclu... ......................... Schema de 140A are doar 1 punte redresoare, mai putine tranzistoare si mai putine diode.... 2 Link spre comentariu
andreigradu Postat Aprilie 15, 2019 Partajează Postat Aprilie 15, 2019 http://svarka-barnaul.3dn.ru/ http://svarka-barnaul.3dn.ru/load/ ceea ce am citit dupa traducerea in romana pare uluitor... rusii recomanda ca la magazin sa se ceara deschiderea aparatului ca sa vezi ce e in el si apoi sa platesti... super mod de a face cumparaturile... asa da.... si link spre traduceri, ca marea majoritate nu cunoastem rusa... https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=ro&u=http%3A%2F%2Fsvarka-barnaul.3dn.ru%2Fload%2F 2 Link spre comentariu
andreigradu Postat Mai 3, 2019 Partajează Postat Mai 3, 2019 (editat) Pana la urma l-am facut sa functioneze. Rez de 100R arsa - R16. Circuitul CA3140 dus. Am pus soclu cu pini Augat auriti. ( Apropo.... pe aici a postat cineva un aparat invertor ERGUS C201 CDI care e plin de socluri din alea ieftine simple. ). ..... Am ales sa montez conectori cu 2 randuri de pini. Practic am folosit mufe si pini cu 2 randuri pe care le-am cositorit pe conectori cu un rand de pini la 90 grade. Per ansamblu am folosit 2 barete de pini pe un rand de tip tata. 1 bareta cu 2 randuri de pini de tip mama si 1 bareta de 2 randuri de pini tip tata. https://goo.gl/photos/zyqJbDxSxcvgADtQ6 la final sunt pozele cu conectorul montat ........ Unora o sa vi se para o prostie. Mai cu siguranta cei care repara aparate de sudura pe bani va vor recomanda sa sudati placa la loc direct. Va zic de ce... Pentru ca la urmatoarea demontare or sa iasa aproape toate metalizarile din gauri. La mine au iesit vreo 3 metalizari. Placile sunt chinezesti si prost metalizate. Asa cum nu se strica conectoarele de HDD la calculatoare care sunt conectate cu astfel de mufe, si multe alte periferice conectate cu mufe, asa nu o sa se strice nici conectorii acestia, mai ales ca fiecare fir are 2 pini de conectare. Editat Mai 3, 2019 de andreigradu 2 Link spre comentariu
mac01 Postat Mai 3, 2019 Partajează Postat Mai 3, 2019 (editat) Sa nu mai vorbim de faptul ca aparatul de sudura sta de multe ori afara...in conditii meteo nu tocmai favorabile...conditii care vor duce la oxidarea contactelor si aparitia celor imperfecte....sa va lasa cu pocnituri grave. Deci neaparat lipita placa de comanda la locul ei fara mufe. Acum revenind la subiect: Eu tot n-am inteles cum s-a ars la tine placa de comanda la atingerea electrodului de carcasa aparatului? Am si eu acest Panzer acasa functionabil.....iar la carcasa are legata impamantarea firului de alimentare de la retea si doi condensatori de cativa nanofarazi legati in serie de pe borna plus si minus de iesire.... punctul comun al lor este legata la carcasa aparatului. Nu prea vad cum sa se distruga partea de comanda...mi se pare foarte ciudat. Editat Mai 3, 2019 de mac01 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum