high_voltage_tm Postat Decembrie 3, 2014 Partajează Postat Decembrie 3, 2014 (editat) Motocicletele nu au sincroane în cutia de viteze și nici autocisterna Buceag. În schimb, la moto ai ambreaj „multidisc” și umed pe de-asupra; dar e foarte fain să dai inferioare clutchless, cu umpic de șpriț și o sincronizare perfectă între turație - debreiere - accelerare - cuplare inferioară, secvență realizată într-un timp cât mai scurt (deci nu cu regula celor 4 secunde, amintită de cineva anterior). On topic: dar dacă pornești în marsarier, e vr-un bai? Întreb pentru că am văzut un vecin că-și tot pornește mașina înpinsă cu spatele; adică o împinge afară din curte câțiva metri (la viteză mică), timp în care eliberează brusc ambreajul și mașina pornește la primul zvâc. Editat Decembrie 3, 2014 de high_voltage_tm Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 3, 2014 Partajează Postat Decembrie 3, 2014 Bucegi era deja camion modern , doar 1-a era nesincronizata din cele 5 trepte de mers in fata. Grig Link spre comentariu
TESSLA Postat Decembrie 4, 2014 Partajează Postat Decembrie 4, 2014 Si eu am pornit Dacia 1310 in marsalier de cateva ori. Totusi procedeul de pornire "impinsa" nu cred ca este atat de sanatos pentru planetare si pinioanele din cutia de viteze. Acuma depinde foarte mult si de modul in care se porneste astfel. De exemplu, eu am pornit impins de o singura persoana, si aia era femeie, pe loc ses, in vreo 4-5 metri... Adica daca aprinderea e pusa la punct si motorul are compresie buna, porneste repede, fara a fi necesar ca motorul sa se invarta prea repede si fara sa chinui transmisia prea mult. Sa nu uitam totusi ca inainte masinile porneau la manivela (Buceagul de exemplu). Deci, atat vreme cat masina nu are viteza prea mare, cred ca socul resimtit de transmisie e mai mic si ca atare mai putem apela, in cazuri de urgenta, si la aceasta metoda de pornire. Totusi eu nu as facea asta prea des la masina mea. Cred ca planetarelor si pinioanelor din cutie nu le-ar conveni. Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 4, 2014 Autor Partajează Postat Decembrie 4, 2014 Transmisia sau planetarele trebuie sa reziste, in special in treptele mari, asa cum se porneste. La o adica ele rezista cand mergi cu a 1-a constant si apoi brusc lasi acceleratia. Link spre comentariu
TESSLA Postat Decembrie 4, 2014 Partajează Postat Decembrie 4, 2014 Da, trebuie....totusi eu nu as recomanda. Mai ales daca masina nu porneste din prima ridicare a ambreiajului....Si nu stiu in ce masura seamana frana de motor cu pornitul impins....din punctul de vedere al efectelor resimtite de transmisie. Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 6, 2014 Autor Partajează Postat Decembrie 6, 2014 Oricum ar fi, inseamna mai putin decat urcatul la deal in 1-a sau inseamna acelasi lucru ca si coborarea unei pante in frana de motor. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Decembrie 6, 2014 Partajează Postat Decembrie 6, 2014 Oricum ar fi, inseamna mai putin decat urcatul la deal in 1-a sau inseamna acelasi lucru ca si coborarea unei pante in frana de motor. Cred ca la pornitul impins ,efectele asupra transmisiei sint multa mai evidente decit la coborirea unei pante in viteza I-ii,binenteles cu motorul in functiune.Apoi si masa totala a masinii are influenta asupra transmisiei,riscul ca transmisia sa se defecteze crescind odata cu cresterea masei automobilului. Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 7, 2014 Autor Partajează Postat Decembrie 7, 2014 Nu vad care e diferenta. Cand cobori o panta motorul e oprit, nu produce nimic, e doar invartit de masina, prin transmisie. Link spre comentariu
high_voltage_tm Postat Decembrie 7, 2014 Partajează Postat Decembrie 7, 2014 (editat) Când cobori panta aia, apasă ambreaju câteva secunde bune, după care eliberează-l brusc... Și tot nu o să fie comparabil cu „pornitul împins”, pentru că motorul tău o să rămână la turația de relanti, față de cazul când motorul este în reapaus. Editat Decembrie 7, 2014 de high_voltage_tm Link spre comentariu
Fulgerik Postat Decembrie 7, 2014 Partajează Postat Decembrie 7, 2014 Legenda cu pornitul impins nu are baze reale. Singura problema reala este ca daca masina nu porneste din cauza curelei de distributie atunci, prin pornirea impinsa sau remorcata, este suficienta energie sa faceti praf motorul. Prin pornirea la demaror ai sansa sa ajungi in service cu defecte minore. Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 7, 2014 Autor Partajează Postat Decembrie 7, 2014 Când cobori panta aia, apasă ambreaju câteva secunde bune, după care eliberează-l brusc... Nu merci, am o prietena care fix asa face. Dupa cum vezi treaba aia e deja e scrisa inca din primul post/prima pagina. Nu are rost sa mai batem apa in piua. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum