Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

pornitul impins


Sharky

Postări Recomandate

Si eu am ramas cu pedala de ambreiaj la podea in camp, noroc ca eram aproape de casa. Nu am putut deloc sa bag in alta viteza decat a I-a...pur si simplu nu se ducea maneta oricat am jonglat cu turatiile. Am venit cu a I-a pana acasa :rade:

Oarecum mai tarziu am trecut printr-o experienta neplacuta, cu motorul pornit a stat maneta impinsa fortat spre viteza a 4-a ...bineinteles ca nu a intrat in viteza dar asa arata sinconul la a 4a cand l-am scos din cutie.

Posted Image

Link spre comentariu

Schimbarea de la treapta a patra la treapta a doua poate (din punctul meu de vedere) fi deosebit de periculos pentru cutia de viteze.

 

Depinde. Dacă ai făcut deja o greșeală și n-ai schimbat la timp din 4 în 3, nu mai are niciun rost să mai treci prin toate treptele, îi dai direct a II-a, dacă aceea e treapta corectă în raport cu viteza mașinii.

 

În Anglia era o problemă și la examenul pentru permis pe tema asta. Timp de zeci de ani a fost obligatorie trecerea prin toate treptele la reducerea vitezei (când te apropii de un sens giratoriu, de exemplu) și candidatul era depunctat dacă nu făcea asta. În ultimii ani au renunțat la pretenția asta și acum e considerat corect să frânezi atât cât e nevoie pentru a te asigura, fără să calci ambreiajul și fără să schimbi vitezele, după care îi dai direct treapta corespunzătoare vitezei, nu mai contează dacă nu e cea imediat inferioară. Adică e considerat corect să schimbi din 4 în 2 sau chiar din 4 în 1, dacă e cazul.

Link spre comentariu

Pentru a trece dintr-o treapta de viteza superioara intr-o treapta de viteza inferioara parerea mea e ca sa frinezi cu pedala de acceleratie  lasata liber iar dupa ce a scazut viteza destul de mult, bagi in prima sau a doua treapta de viteza.Din punctul meu de vedere asa e cel mai corect.In situatia cind vrei sa depasesti atunci poti schimba din viteza a 4-a sau a 5-a,intr-a 3-a pentru a avea destula putere, sa depasesti.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

In accelerare daca motoru`i mare merge cam la fel , 1 , 3 , 5 si gata!

 

Îl supraturezi degeaba în felul ăsta. Dacă ar fi fost OK așa, nu mai făceau producătorii cutii manuale cu 5 sau 6 viteze, erau destule 4, ca pe vremuri.

Link spre comentariu

2,5 Diesel??

De la 1500 la 2500rpm!

 

Cu tot respectul, e un pic prea frumos ca să fie adevărat :rade:

 

Ce rapoarte de transmisie are cutia, ca să poți schimba când ai 2.500 de ture într-a III-a și să nu scadă sub 1.500 când i-ai dat a V-a?

Între 2.500 și 1.500, raportul e 1.66. Tot atât e și în cutie, raportul între a V-a și a III-a?

Link spre comentariu

E un Nissan NP300 pickup 4X4.

Daca vrei incearca la unu si vezi cum merge.

 

Am încercat și nu merge. Raportul între a III-a și a V-a e destul de mic într-adevăr, dar e totuși 1,79, adică mai mult decât 1,66.

Altfel spus, tre'să ai 2.700 de ture într-a III-a ca să nu scadă sub 1.500 când îi dai a V-a. Iar ca să-i dai a IV-a când ai 2.200 de ture într-a III-a, asta e o schimbare perfect normală, adică nu are niște rapoarte nemaiauzite în cutie.

Link spre comentariu

Incearca si apoi mai vorbim, conduc astea de peste 300KKm si aflu acuma ca nu merge , interesant!

Nici la 2700rpm motorul nu`i supraturat desi nu urc pina acolo , mai repede merg un pic sub 1500,

drak mai sta cu ochii`n turmotru , oricum is pe acolo turatiile.

De plecat ala pleaca cu a 3`a din loc fara mult efort si ambreiaj patinat.

Tutatia max e de 4500rpm iar la 3000rpm ai cam 110Kmh deci .....

Nu confunda motorul mic cu unu mare care are si cuplu bun la turatie joasa..

 

Grig

Link spre comentariu

Nici la 2700rpm motorul nu`i supraturat desi nu urc pina acolo , mai repede merg un pic sub 1500,

drak mai sta cu ochii`n turmotru , oricum is pe acolo turatiile.

 

Nu-i supraturat, puterea maximă e la 3.600 de ture. Iar turația e într-adevăr ”cam pe-acolo”, dar rezumatul e că așa conduci tu, schmbând 1-3-5, nu că așa se conduce. 

Și cu motoarele mari nu-ți face griji, am ceva experiență de condus. Cam orice diesel, de pe la 1.900 până pe la 12 - 13.000 cmc :rade:

Link spre comentariu

Se conduce asa in functie de drum , timp , etc!

Bineinteles ca nu  merg doar asa , mai schimb si din 2 in 4! :rade:

La modul serios condusul in acest mod e mai inconfortabil si merge doar in cazul in care nu te alearga nimeni dar e mai economic.

 

Grig

Link spre comentariu

Conduceam mai demult un Sharan la care uitam mereu să-i schimb vitezele, în mod normal trebuia să am 3.000 de ture la 140 km/h și dacă mă trezeam că am 4.000, însemna că iar am uitat-o într-a IV-a :rade:  . Dar cutia aceea avea oricum treptele 5 și 6 prea apropiate, diferența de la 4 la 5 era clară, dar diferența de 5 la 6 era abia observabilă. 

 

Oricum, să schimbi din 2 în 4 sau din 3 în 5 se întâmplă des, însă condusul ”sportiv” e de vină pentru asta, nu șoferul.

Editat de former_Alfred
Link spre comentariu

In general se merge constant, nu accelerand si decelerand. Pt aia sunt multe rapoarte, ca sa poti sta in zona 1500-2000 ture la orice viteza, mers constant. Treaba se strica doar de la 100 la ora in sus, unde orice ar fi motorul trebuie sa depuna efort din cauza rezistentei aerului si a rulajului cauciucurilor si nu il poti tine sub 1500 ca il chinui. Cere cuplu imens.

 

Legat de 1-3-5 troaca mea 1.6 benzina  vit 1 si 3 la 30 la ora ~4000 respectiv 1500 ture,  a 3-a sau a 5-a la 60 la ora am 3000 respectiv 1500 ture. Nimic de speriat. Daca nu e deal 1500 e numai bun pt motor.

Daca e sa pornesti dintr-o parcare direct la drum lung tot aia e cum schimbi ca n-o sa se simta la consum, dar daca mesteci non stop in benzina prin traficul urban, conteaza sa schimbi calumea.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări