Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Locas trecere cablu alimentare skoda fabia


slkslkslk

Postări Recomandate

Salut, am o skoda fabia 1 si as vrea sa trag un cablu de 50 mm de la baterie pana in portbagaj numai ca nu stiu pe unde, cablul vreau sa il trag pentru un amplificator 1000W rms + inca o baterie suplimentara, am vazut sub bord acele borne de 30A care urca mult in sus si se pierd firele pe undeva prin peretele compartimentului motor, intrebarea mea este mai exista si alt loc usor de accesat ? fara sa fie nevoie de demontat o gramada si de taiat ? 

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
Vizitator denon

Alt loc nu prea mai exista. Pt un asa cablu cred ca trebuie data o gaura separata, mai ales ca va fi destul de gros si trebuie zdravan izolat, fiind cablu de (+). Cred ca nu are loc nici pe unde trec acele fire de care spuneai.

La amplificatorul cu pricina de 1000w RMS, cu tot cu caldura degajata ar insemna vreo 1400w consumati de la baterie. Adica vreo 100A. Asta daca nu e clasa D, caz in care ar trage din baterie vreo 75-80A.

Oricum cifrele sunt fabuloase, niciodata nu iau in serios astfel de puteri la amplificatoarele auto, ceea ce in cazul de fata ar fi un argument pro.

Sper sa tina alternatorul la asa ceva, Fabia e o masina mai micuta.

Link spre comentariu

am tras firul prin gaura deja existenta a cablului de capota am mai pus o baterie de 110 ah langa cea de 63 , ampliful are la 1 ohm 1300 w si 1600 masurati la 0,5 (b2 quota) iar alternatorul isi face treaba la 90 A cat are vad ca sta mai mereu 14,40/14,20 si nu scade sub 13,80 la 1000w, iar din cand in cand mai iau bateriile in casa si le pun pe redresor  

Link spre comentariu

Am aceeasi problema pentru 2 amplificatoare si posibil relocarea bateriei in spate. In prezent pe masina incape maxim o baterie de 70 (motor inghesuit) si vreau sa ii pun una mai mare in portbagaj.

M-am gandit ca un cablu pe langa conductele de frana pe jos ar trebui sa mearga ok, eventual bagat in niste segmente de izolatie mai solida (teava subtire gen polipropilena)

Link spre comentariu

Asta este momentan ceea ce am eu pe masina difuzorul are normal pe hartie 600 rms 2 bobine de 2 ohm iar eu il am conectat la 1 ohm si bag in el aproximativ 1000W iar la puterea asta se cam incalzeste putin bobina dar oricum nu dau atat de tare decat 2 minute cat sunt spectatorii in jur :))

 

Posted Image

 

 

Amplificatorul si bateria suplimentara le-am amplasat in spatele banchetei exact ca in imagine, Amplificatorul are defapt 1600 Rms la 0,5 ohm 

Posted Image

 

Subwooferul cu incinta proiectata de unul din moderatorii de pe acest forum, acordaj de 36 Hz, Daca rabatez bancheta sa cante si in masina se aude mult mai bine din cauza spatiului redus din portbagaj in care poate canta difuzorul

Posted Image

 

 

Iar pentru suspectu care vad ca are aceias problema poti sa mai pui o baterie suplimentara in spate de max 44 ah care intra perfect in locasul din stanga sau dreapta (valabil la fabia sedan)

Cablul de pe bateria masinii care duce in spate 

Posted Image

 

Prima gaura care trece cablul din compartimentul motor in compartimentul unde se gasesc stergatoarele

Posted Image

 

Pentru a intra in interior cu cablul poti sa scoti acea protectie de plastic care este pusa peste stergatoare si sa introduci cablul pe langa firul de la capota dar atentie iti va iesii sub bord in spatele releelor sau putin mai sus de centrala electrica

Posted Image

 

Apoi poti sa tragi cablul pe sub plasticul care tine maneta pentru capota 

Posted Image

 

Si sa te duci pana in spate prin pragul de plastic care iese usor fiind prins pe cleme (intra fara probleme cablu de 50 mm + rca remote si alte fire aferente)

Posted Image

 

Si treci pe sub bancheta cu el iar apoi in portbagaj iar (-) il poti lua de la lampa stanga spate unde este un surub gros special pentru consumatori 

Posted Image

Posted Image

 

Loc pentru baterie

 

Posted Image

Sper sa te ajute

 

 

Video : http://www.site cu continut explicit.ro/34074801.2

http://www.site cu continut explicit.ro/34074814.4

http://www.site cu continut explicit.ro/34074821

 

 

Pe viitor va urma alta masina pe care voi monta amplificatorul ,un alternator de 180 ah cam aceiasi comfiguratie la bterii , de data asta 2 difuzoare de bass o navigatie si 4 difuzoare medii b2 100W rms bucata+ multe altele

Momentan pe masina am un valeo de 90 Ah si 173 A datorita celor 2 baterii si nu am probleme cum mai spuneau unii ca nu o sa poata incarca bateriile iar sfatul meu muzica cu motorul pornit ..asta in cazul in care aveti macar un amplificator fie el si pentru medii/inalte

Editat de slkslkslk
Link spre comentariu

Frumos lucrat. Eu vorbeam la modul general cum sa ducem firul ala gros pana in spate si ma gandeam ca n-are rost sa treaca prin interior.

 

Acum alta idee: daca tot ajungem sa avem 2 baterii cum putem sa deconectam una cand e oprit motorul ? astfel incat daca o omoram pe cea activa sa avem bateria de backup pentru pornire

Link spre comentariu

Cu un separator de baterii auto care este destul de scump sau cu un releu de 80 A dar este cam riscant ca poti uita releul cuplat si cand pornesti sa se intample ceva ... dar sfatul meu daca pui a doua baterie o pui sa te ajute pentru un curent constant fara fluctuatii mari , asa am vrut si eu sa separ bateriile dar am ajuns la concluzia ca ma complic prea tare .. iar daca vreau muzica sa o ascult cu motoru oprit am buton separat cu care opresc amplificatorul si raman doar cu playeru care consuma mai putin, dar in cazul tau daca pui a doua baterie nu recomand sa asculti mai mult de 30 min cu motoru oprit si asta la un nivel ridicat .. dar si asa descarcand bateriile sub un anumit nivel le scazi viata si soliciti si alternatorul pentru a le mentine cat de cat incarcate .. , iar in cazul in care una din baterii este noua iar cealalta mai veche o sa ai surpriza ca cea veche sa o descarce pe cea noua si nu ai rezolvat nimic decat atunci cand ai motoru pornit ca nu mai palpaie becurile 

Link spre comentariu

Un releu cu cuplare intarziata pus pe contact (10secunde ar fi destul sa consideram ca e pornit motorul), care sa actioneze o punte de 4 relee simple de 40A.

A doua baterie chiar a ajutat la palpairea becurilor ? al doilea alternator ar ajuta mai degraba, bateria nu poate sa tina tensiunea constanta la 14v deci fluctuand intre 14 si 12v becurile or sa palpaie in timp ce bateria este considerata ba consumator in timpul incarcarii la tensiune mai mare, ba generator in timpul tensiunii scazute.

Am un condensator de 2 farazi si am schimbat toate becurile pe care am putut cu leduri, nu mai palpaie.

Dar de multe ori am mers cu baterie de rezerva in portbagaj, as putea sa trag fire si borne pana acolo si doar sa o cuplez cand am nevoie (daca ma lasa bateria principala) dar in felul asta nu o mai incarca si pe ea din cand in cand.

 

Dar ti-am furat destul topicul, o sa mi-l fac pe al meu cand o sa ma apuc de lucrare. Pe timpul ierii masina nu prea alearga si eu hibernez la partea de mecanica, doar plimbari scurte din cand in cand prin oras.

Link spre comentariu

ideea cu cuplatu doar cand ai nevoie nu este rea , iar ca sa mai incarci bateria ... ori o mai iei in casa si o pui pe redresor ori o lasi si pe ea cuplata si faci drumuri mai lungi dar nici asa ..., poti sa preiei topicul nu este nici o problema, Spor !

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări