marius_3004 Postat Octombrie 12, 2014 Partajează Postat Octombrie 12, 2014 Cea din dreapta a facut-o,se vede condensatorul electrolitic in foto. Link spre comentariu
turcu_dan Postat Octombrie 12, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 12, 2014 Da, am realizat varianta din dreapta. In montaj am introdus si un zener la 62V 1.3W. Puteti fi mai explicit "Schema nu oferă nicio protecție la supratensiunile"? Adica, variatiile din reteaua 220V? Link spre comentariu
UDAR Postat Octombrie 12, 2014 Partajează Postat Octombrie 12, 2014 (editat) Pe lângă variațiile ”normale” de +/- 10% sau cât o fi în rețea apar supratensiuni de scurtă durată dar de valoare mare - de la descărcări atmosferice , de la decuplarea bruscă a unor consumatori mari , etc. Întrucât curentul prin LED este proporțional cu tensiunea de la intrare orice supratensiune se transformă într-un supracurent , ceea ce nu se întâmplă când se folosește un driver de curent constant . Dar , asta e o teorie . Dacă sunt bine răcite s-ar putea să țină foarte mult . PS Dioda Zener e bună , protejează suplimentar. Întrebare . Cum ai montat LED-urile pe profil ? Editat Octombrie 12, 2014 de UDAR Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 12, 2014 Partajează Postat Octombrie 12, 2014 (editat) Pentru o mai mare siguranță, se poate adăuga un NTC, care va atenua șocurile inerente la punerea în funcțiune Editat Octombrie 12, 2014 de validae Link spre comentariu
UDAR Postat Octombrie 12, 2014 Partajează Postat Octombrie 12, 2014 Scuze, așa cum l-ai desenat e termistor . Link spre comentariu
Vizitator ExtremeEdition Postat Octombrie 12, 2014 Partajează Postat Octombrie 12, 2014 (editat) Pai nu e mai eftin sa folosesti direct tuburi fluorescente sau neoane decat sa fie probleme ca bubuie de la fulger sau trebuie un circuit complicat de protectie. Si e cam mica lumina pt o camera mare daca e utilizata "default". Eu sunt de parere ca neoanele acelea vechi cu balast care merg in curent alternativ sunt cele mai bune ca nu necesita alte piese auxiliare, diode, redresori, tranzistori si tot felul care consuma in plus. Am impresia vaga ca in ultimul timp curentul alternativ nu mai e pus in valoare si utilizat la adevarata sa putere ci redresat in mai toate aparatele "domestice" Editat Octombrie 12, 2014 de ExtremeEdition Link spre comentariu
UDAR Postat Octombrie 12, 2014 Partajează Postat Octombrie 12, 2014 Nu , pe termen lung ( sau chiar mediu ) nu e mai ieftin - dacă merge bine . Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 12, 2014 Partajează Postat Octombrie 12, 2014 Scuze, așa cum l-ai desenat e termistor . Am rectificat ulterior, de fapt chiar termistor este, mai precis unul cu coeficient negativ NTC. El va prezenta o rezistență mare la pornire, astfel că va atenua șocul produs de încărcarea condensatorului serie.Creșterea temperaturii duce ulterior la scăderea rezistenței interne la o valoare ce nu afectează funcționarea normală a schemei.Va trebui însă ales cu grijă NTC-ul în funcție de curentul din circuit. Link spre comentariu
UDAR Postat Octombrie 12, 2014 Partajează Postat Octombrie 12, 2014 Mi-am dat seama că a fost ”din viteză” , se mai întâmplă. Problema e că se găsesc mai greu termistori de protecție la curenți mici , dar probabil că se pot folosi și termistori de măsură mai tărișori - de 500mW. În altă ordine de idei , nici un varistor nu strică , pus eventual după termistor ( sau o altă rezistență serie ) paralel cu ce rămâne - ar suprima vârfurile mari dar scurte . Link spre comentariu
turcu_dan Postat Octombrie 13, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 13, 2014 (editat) Întrebare . Cum ai montat LED-urile pe profil ? Led-urile sunt lipite cu poxipol 2 componenti si am adaugat cam 20% pasta termoconductoare. Din cate am observat poxipolul este un bun conducator al caldurii. Cel putin la atingere, led-ul nu se simte mai cald ca profilul de Al pe care este lipit. Dupa o functionare de o ora si 15 min temperatura profilului este de 35 grade si nu mai creste. Pai nu e mai eftin sa folosesti direct tuburi fluorescente sau neoane decat sa fie probleme ca bubuie de la fulger sau trebuie un circuit complicat de protectie. Si e cam mica lumina pt o camera mare daca e utilizata "default". Eu sunt de parere ca neoanele acelea vechi cu balast care merg in curent alternativ sunt cele mai bune ca nu necesita alte piese auxiliare, diode, redresori, tranzistori si tot felul care consuma in plus. Am impresia vaga ca in ultimul timp curentul alternativ nu mai e pus in valoare si utilizat la adevarata sa putere ci redresat in mai toate aparatele "domestice" Led-urile vor fi montate intr-o baie dintr-un spatiu public si sunt actionate de un senzor pir. Neoanele aveau un dezavantaj - se aprindeau mai intarziat fata de led-uri care se aprind instant, consumau mai mult decat dublu si nu rezistau mai mult de 3-4 luni la numarul mare de aprinderi /zi, cca 30-40. Da, lumina este undeva la 60% fata de cea a neoanelor dar este suficient. Componentele le-am avut in mare parte, asa ca doar le-am asamblat. Led-urile sunt chinezesti, cu un indice CRI necunoscut, probabil ca si mic, nu le puteam folosi la alte proiecte unde este necesar un CRI>80. Asa ca le-am gasit utilitatea. Editat Octombrie 13, 2014 de turcu_dan Link spre comentariu
UDAR Postat Octombrie 13, 2014 Partajează Postat Octombrie 13, 2014 (editat) Led-urile sunt lipite cu poxipol 2 componenti si am adaugat cam 20% pasta termoconductoare. Din cate am observat poxipolul este un bun conducator al caldurii. Cel putin la atingere, led-ul nu se simte mai cald ca profilul de Al pe care este lipit. Dupa o functionare de o ora si 15 min temperatura profilului este de 35 grade si nu mai creste. Mulțumesc de răspuns, dar mai am o întrebare . Unele LED-uri de tipul ăsta au ”slug”-ul metalic conectat la anod , unele nu . Asigură în vreun fel izolare metoda ta , sau LED-urile tale au ”slug”-ul izolat ? Sper că am văzut bine , sunt LED-uri rotunde de 1 W , nu ? Editat Octombrie 13, 2014 de UDAR Link spre comentariu
turcu_dan Postat Octombrie 13, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 13, 2014 O sa verific astazi, dar mai mult ca sigur e izolat. Link spre comentariu
marius_3004 Postat Octombrie 13, 2014 Partajează Postat Octombrie 13, 2014 Daca-s chinezarii genul cum am eu nu sunt izolate.Posibil sa nu atinga la radiator din cauza amestecului de lipire.Sau sunt izolate:))) Link spre comentariu
XAN77 Postat Octombrie 13, 2014 Partajează Postat Octombrie 13, 2014 Neoanele aveau un dezavantaj - se aprindeau mai intarziat fata de led-uri care se aprind instant, consumau mai mult decat dublu si nu rezistau mai mult de 3-4 luni la numarul mare de aprinderi /zi, cca 30-40. mă îndoiesc de afirmația asta, cred că ați pornit de la premise greșite Link spre comentariu
turcu_dan Postat Octombrie 13, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 13, 2014 Puteti argumenta? Principala nemultumire a fost aprinderea care dura 2-4 sec, suficient incat individul sa se apuce de cautat un intrerupator. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum