blazeu Postat Octombrie 17, 2014 Partajează Postat Octombrie 17, 2014 Imi cer scuze pentru eventuala greseala, nu sunt de specialitate, insa asta e informatia primita de la o persoana cu tangente la procesul de pompare a gazului. Poate aveti atunci amabilitatea sa-mi explicati si mie, de ce in perioadele acelea de temperaturi scazute, flacara arzatorului nu mai e albastra ci galben-rosiatica, cu palpairi vizibile? Culoarea da informatie despre TEMPERATURA (plasma albastra e mai fierbinte decat cea galbena, decat cea rosie, corect?). In principiu, numai scaderea presiunii ( desi ca utilizator, arzatorul meu are o presiune de utilizare relativ scazuta, si in acest domeniu e mai putin tolerant decat presiunea de transport). Iar instalatiile de utilizare "serioase", au in general dispozitive de supraveghere a flacarii (pana si arzatorul cuptorului de la aragazul meu are o supapa de siguranta bazata pe un sistem termo-manometric), nu mai vorbesc de TOATE arzatoarele de cazan. (Bineinteles ca nu e cazul sa discutam aici despre antichitati gen arzatoare in sobe, de prin anii '50, desi si alea se puteau stinge prin soc daca batea vantul suficient de tare...) In concluzie, astept (si am impresia ca mai sunt si alti "curiosi") o explicatie din partea cuiva mai bine informat referitor la motivul scaderii temperaturii flacarii gazului in perioadele reci. Cu stima, Florin Link spre comentariu
blazeu Postat August 1, 2015 Partajează Postat August 1, 2015 Si tot astept, dar domnul Eusebiu nu mai are timp sau bunavointa sa ne explice, de ce se-ntampla ghidusia aia cu flacara "de iarna".... Link spre comentariu
Eusebiu Angelescu Postat August 1, 2015 Partajează Postat August 1, 2015 "roseala" sau "albastreala " este data de amestecul gaz/aer in procesul de ardere.....N-am mai revenit pentru ca am crezut ca nu asteptati un raspuns de la mine ..... In concluzie, astept (si am impresia ca mai sunt si alti "curiosi") o explicatie din partea cuiva mai bine informat referitor la motivul scaderii temperaturii flacarii gazului in perioadele reci. Cu stima, Florin Link spre comentariu
blazeu Postat August 6, 2015 Partajează Postat August 6, 2015 INterpretarea pe care am gasit-o eu: Flacara albastra e prezenta in cazul unui raport gaz/aer mai aproape de "corect"; in perioadele reci, gazul e "sarac" fiind preamestecat cu "altceva", necombustibil (am presupus ca e aer, ca-i ieftin si prezent peste tot). Cum "dozajul" aer/gaz se face din diferentele dintre 2 sectiuni prin care curg gazele, gazul "preamestecat" va deveni mai "sarac", de unde ardere mai "rece".... Si e si "in spiritul" capitalismului, apologia lacomiei (celor care ne vand gaz diluat la pret de "premium"....) Link spre comentariu
gica70 Postat Septembrie 2, 2015 Partajează Postat Septembrie 2, 2015 (editat) "Flacara albastra e prezenta in cazul unui raport gaz/aer mai aproape de "corect"; in perioadele reci, gazul e "sarac" fiind preamestecat cu "altceva", necombustibil (am presupus ca e aer, ca-i ieftin si prezent peste tot)." Si aerul are alte caracteristici cand e rece afara; de ex. umiditatea creste. Cat despre aerul introdus in gaz cred ca e o legenda.. Sunt de aceeasi parere cu tommymd in ceea priveste recomandarea unei centrale. Editat Septembrie 2, 2015 de gica70 Link spre comentariu
blazeu Postat Octombrie 9, 2015 Partajează Postat Octombrie 9, 2015 (editat) E adevarat ca aerul are variatii de densitate, odata cu scaderea temperaturii. Legat de umiditate, cea relativa creste odata cu scaderea temperaturii, insa exista o tendinta naturala de reducere, prin condensare. Oricum, volumul dislocat de vaporii de apa e neglijabil si fiind in stare de vapori nu "consuma" caldura pentru schimbarea de faza (ca in cazul lemnelor ude). Ba chiar aerul mai rece si dens contine mai mult oxigen, adica puterea arzatorului poate fi un pic mai mare (situatie intalnita la motoarele de automobil, care au sonda de oxigen pe evacuare, dar probabil nu si la centralele murale). Cand m-am interesat de o marca pentru inlocuirea cazanului, cam vechi si care s-a defectat, mi s-a dat, la intrebarea "dv. ce ati cumpara?", urmatorul raspuns: modelul cel mai ieftin, oricum toate sunt asamblate din cam aceleasi componente, produse de fabricanti specializati, si deci la costuri minime. Iar altul, mi-a punctat (gasit parca si aici, pe forum): (poate) mai importanta e disponibilitatea service-ului si a pieselor de schimb, in situatia ca a crapat ceva e important daca se constata ce are in cateva ore si se poate inlocui ce-i defect in maxim cateva zile! (si prin cateva inteleg 1-2, maxim 3, nu saptamani...) Bafta! Editat Octombrie 9, 2015 de blazeu Link spre comentariu
gica70 Postat Octombrie 9, 2015 Partajează Postat Octombrie 9, 2015 "Iar altul, mi-a punctat (gasit parca si aici, pe forum): (poate) mai importanta e disponibilitatea service-ului si a pieselor de schimb, in situatia ca a crapat ceva e important daca se constata ce are in cateva ore si se poate inlocui ce-i defect in maxim cateva zile! (si prin cateva inteleg 1-2, maxim 3, nu saptamani...)" Da, asta e adevarul si motivul pentru care se niveleaza in sus costurile cu mentenanta; cat despre componente vorbim numai de una, mare si lata: placa electronica (cel putin la mine, am refacut toate lipiturile). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum