Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

recomandatimi o centrala


Vizitator nelu_742000

Postări Recomandate

Vizitator nelu_742000

Buna seara.Mi-am ridicat o casa,din bca de 20 la exterior si 15 la interior am izolato exterior cu polistiren de 5. as dori o indrumare  in achizitionarea unei centrale (UN MODEL SI CITI KV)  pe gaze (luna asta vin cei de la distri gaz sami faca bransamentul si instalatia interioara) si ce calorifere sa cumpar pentru fiecare camera, am sa atasez si o schita cu planul casei  tinind cont ca toate camerele sint inalte de 2,3m iar in pod am scindura polistiren  de 3 si vata minerala de 5

 

MULTUMESC ANTICIPAT

post-223551-0-92309500-1412696944_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 21
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • blazeu

    5

  • Eusebiu Angelescu

    3

  • cheluakame

    2

  • tommymd

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Nu stiu daca spunem un nume de centrala daca se considera reclama. Eu personal recomand Imm.....gas. Am avut experiente bune cu ele. Este suficienta una de 24kW. (Eu am o casa de 120 mp, veche, cu pereti nu prea grosi si tavan scandura+tencuiala, neizolata si face fata cu brio).

Caloriferele le alegeti dumneavoastra in functie de cat doriti sa cheltuiti. Din aluminiu sunt mai scumpe dar rezista mai mult in timp, din otel sunt mai ieftine dar ruginesc si chinezariile din ultimul timp sunt din ce in ce mai subtiri. Sunt calculatoare de necesar pe internet. In functie de ce hotarati sa cumparati trebuie calculat, unele au si catalog cu puterea disipata.

Eu personal recomand o supradimensionare cu 20%. Din punctul meu de vedere caloriferele nu trebuiesc dimensionate la fix, deaia au robineti sa poata fi reduse si daca ai nevoie de mai mult sa fie de unde. De exemplu, daca sunteti sa zic plecat pentru 2-3 zile si lasati o temperatura mai mica in casa, la revenire un calorifer mai mare ajuta la restabilirea rapida a temperaturii ambiante si apoi mai poate fi redus din robinet daca supraincalzeste sau in cazul unor temperaturi foarte scazute afara. (desigur un calorifer mai mare e mai scump).

Este bine sa le montati sub geam pentru ca asigura ventilarea aerului cald in camera.

Sunt calculatoare de calorifere foarte complexe, care tin cont de deschiderile geamurilor, de pereti exteriori etc. Eu personal mi-am dimensiunat caloriferele cu aceste calculatoare si nu mi-a convenit. De ce? Ar fi aratat oribil sub geam. Asa ca le-am cumparat sa arate bine si apoi in timp le-am reglat din robinet.

De exemplu mi-a calculat calorifer de 800 si geamul meu e de 160. Ar fi aratat jalnic. Mi-am luat de 140 si am redus din robinet, dar draperiile arata bine, nu cu bofta la mijloc.

Parerea mea.

 

Cautati pe net calculator putere calorifer si aveti de unde alege. Incercati orientativ cu cel mai simple.

Editat de tommymd
Link spre comentariu
Din punctul meu de vedere caloriferele nu trebuiesc dimensionate la fix, deaia au robineti sa poata fi reduse si daca ai nevoie de mai mult sa fie de unde. De exemplu, daca sunteti sa zic plecat pentru 2-3 zile si lasati o temperatura mai mica in casa, la revenire un calorifer mai mare ajuta la restabilirea rapida a temperaturii ambiante si apoi mai poate fi redus din robinet daca supraincalzeste sau in cazul unor temperaturi foarte scazute afara. (desigur un calorifer mai mare e mai scump).

 

Radiatoarele sau alte surse de caldura ar trebui dimensionate la fix. Trebuie sa asigure incalzirea in conditii limita si ii bine sa fie proportionale cu spatiu incalzit. Daca supradimensionezi un singur radiator dintr-o incapere ar fi bine sa le suparadimensionezi si pe celelelate proportional, raportat la puterea lor nu la lungime. Robinetii pentru is pentru echilibrare hidraulica si reglaje fine nu pentru a reduce la jumatate puterea radiatorului.

Mai ii si partea finaciara. Ii preferabil sa dai banii exact pe cat ai nevoie si mai bine cumperi niste radiatoare construite si dimensionate bine de banii care i-ai da pe unele mari si proaste. Orice cheltuiala in plus ii nejustificata daca obiectu respectiv nu il folosesti la potentialu lui maxim.

Cu reducerea temperaturii 2-3 zile nu castigi nimic. Ai locuinta masiva si caldura ii inmagazinata in toata masa ei si foarte putin in aer. Ii mai eficient sa conservi ce ai incalzit deja decat sa reincalzesti.

 

@nelu: Pentru calcularea radiatoarelor ii suficienta metoda de calcul prin coeficienti, da nu recomand calculatoarele simple gasite pe situri care vad ocazional radiatoare. As recomanda radia3 http://calcul-termic.blogspot.com/

Daca tot ai datele complete despre locuinta cu pozitonare, zidarie, izolatie, geamuri, etc. merita sa calculezi si sa nu mergi pe ghicite sau masuratori ochiometrice.

 

Editat de ventzel
Link spre comentariu

Buna seara.Mi-am ridicat o casa,din bca de 20 la exterior si 15 la interior am izolato exterior cu polistiren de 5. as dori o indrumare  in achizitionarea unei centrale (UN MODEL SI CITI KV)  pe gaze (luna asta vin cei de la distri gaz sami faca bransamentul si instalatia interioara) si ce calorifere sa cumpar pentru fiecare camera, am sa atasez si o schita cu planul casei  tinind cont ca toate camerele sint inalte de 2,3m iar in pod am scindura polistiren  de 3 si vata minerala de 5

 

MULTUMESC ANTICIPAT

Pardoseala este izolata? Cum?

 

Ca si putere pentru centrala, 20-24 kw este suficienta, ba chiar mai mult decat suficienta, problema este insa la radiatoare, acolo trebuie facut un audit energetic.

 

Suprafata vitrata cat este si ce model de tamplarie aveti?

Link spre comentariu
Vizitator nelu_742000

Pardoseala este izolata? Cum?

 

Ca si putere pentru centrala, 20-24 kw este suficienta, ba chiar mai mult decat suficienta, problema este insa la radiatoare, acolo trebuie facut un audit energetic.

 

Suprafata vitrata cat este si ce model de tamplarie aveti?

TINPLARIA ESTE PVC 4 CAMERE RAMPLAST  IAR PARDOSEALA  VA FI ACOPERITA CU POLISTIREN DE 2-3 MM APOI PARCHET

multumesc de ajutor mai astept si alte pareri

Link spre comentariu

1.Din experiență caloriferele cu cat mai mari cu atât mai bine.Am luat după calculele firmei si nu au făcut fata ci a trebuit sa le schimb.De ex in atelier au zis 1m nu puteai tine mana pe el si nu urca temp peste 17*.Am pus de 1,90 si totul e perfect.Consumul in plus e nesemnificativ.2.Eu am centrală Protherm Lynx si sunt foarte mulțumit.O recomand tuturor.Si am la activ câteva instalații de încălzire făcute de la A la Z.Toate pe Cu.

Link spre comentariu

Eu nu-mi permit sa contrazic un inginer in domeniu, vorbesc doar din experienta mea.

Am fost instalator o perioada de timp, in care am facut cam 200 de instalatii dupa 2 variante:  ce dorea clientul sau ce recomanda un inginer al firmei. Din toate astea stiu ca un audit termic sau o evaluare a performantei termice a unei locuinte costa si se poate ajunge pana la a gauri peretii si introducerea unor sonde in acei pereti pentru masuratori.

 

De asemenea puterea unei centrale se poate modifica din setari (pe care multi ingineri angajati ai diferitelor firme habar nu au cum sa le faca). De obicei o centrala nu este setata la puterea maxima a ei din fabrica si se poate ca acele calorifere dimensoinate corect sa nu faca fata spatiului de incalzit.

 

Am avut si cazuri in care dupa indelungi masuratori au venit clientii in mijlocul iernii ca nu merge centrala dar de fapt erau subdimensionate caloriferele, explicatia inginerului era ca nu este conforma zidaria cu ce i s-a oferit lui spre calcul, si trebuia explicat clientului ca singura varianta era inlocuirea caloriferelor, pe banii lui pentru ca erau montate deja de ceva vreme si firma nu le schimba, fiind folosite.

De aceea eu recomand supradimensionare.

Cresterea temperaturii apei peste 60 grade in calorifere este de asemenea periculoasa in cazul in care aveti copii mici, care pot face arsuri grave, avand pielea mai subtire si mai putin vascularizata. De asemenea am un prieten, ce-i drept cu centrala pe lemne la care creste mai mult cateodata temperatura apei in calorifer, la care i s-a lipit perdeaua de calorifer, era din ceva material plastic ieftin, cum sunt majoritatea pe la noi. A fost distractiv sa vezi caloriferul cu model imprimat.

 

E bine sa tii cont de mai multe pareri, cu cat mai multe, cu atat concluzia rezultata este mai realista.

Editat de tommymd
Link spre comentariu

Ia - ti W...mann , e mai scumpa ... si nu mai e la calitatea de acum 10 - 15 ani , dar banii ti - i vei scoate cu varf si indesat ! 

 

P . S . - proiectul si instalatia de gaze se fac oricum pentru necesitati mai mari decat incalzirea si consumul casnic de gaze pentru gatit ... stiu cei ce fac proiectul ce au de facut !

 

In alta ordine de idei ... incearca sa faci instalatia cu cineva care chiar se pricepe ... la final proba si garantie ... asupra manoperei si performantelor pe care le doresti ! ... poate fi mai costisitor , dar e mai sigur . Sau " easy way " , cu sfaturi si pareri de ici - colo . Nu e neaparat un esec , e doar o chestie probabilistica . Depinde si cat esti de pretentios si ( sau ) tipicar ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

TINPLARIA ESTE PVC 4 CAMERE RAMPLAST  IAR PARDOSEALA  VA FI ACOPERITA CU POLISTIREN DE 2-3 MM APOI PARCHET

multumesc de ajutor mai astept si alte pareri

Tinand cont de suprafata peretilor exteriori, a pardoselii, a tavanului si a tamplariei, dar si de felul in care sunt anvelopate, mie imi rezulta un necesar termic de ~9 kw, cea mai mare pierdere fiind la nivelul pardoselii de circa 3.2 kw (izolatie insuficienta).

 

Acum, in functie de tipul de centrala pe care il doriti se poate porni de aici cu dimensionarea radiatoarelor.

 

Pentru o centrala in condensare, ce functioneaza cu 50*C tur, puterea finala a radiatoarelor la 90/70/20 (temperaturile specificate de producator) trebuie sa fie undeva in jurul a 30 kw.

 

Daca doriti o centrala clasica, ce functioneaza cu 80*C tur, puterea finala a radiatoarelor, trebuie sa fie undeva in jurul a 11 kw.

 

Daca doriti sa folositi o temperatura de tur de 60*C cum majoritatea folosesc la centralele clasice, atunci puterea radiatoarelor ar fi undeva in jurul a 20 kw.

 

 

Ce trebuie inteles din toate acestea?

Ca si putere finala, toate dau 9 kw, insa, odata cu scaderea temperaturii de tur, dimensiunile radiatoarelor cresc.

 

Pentru stabilirea puterii in fiecare camera, desi duce la o mica supradimensionare, se poate utiliza sarcina termica specifica a casei. Adica, pentru 80 mp aveti nevoie de 11 kw (la o temperatura de tur de 80*C) => o sarcina termica de 137.5 wati/mp.

 

Atunci aveti asa :

20 mp x 137.5 wati/mp = 2.75 kw

12 mp x 137.5 wati/mp = 1.65 kw 

etc.

 

 

Daca deja va ganditi la temperaturi de tur de 60*C, atunci va recomand o centrala in condensare dotata cu senzor extern de temperatura, in felul acesta aveti parte si de economie, si centrala va functiona in parametrii.

 

 

Modificare ulterioara:

In alegerea centralei, pe langa pret, cel mai important este rapiditatea service-ului. 

Nu-i nimic placut in a avea o centrala "de top" sau laudata de lume, daca in miez de iarna pateste ceva si service-ul ajunge in 2 zile ...

 

Daca va ajuta cu ceva, consumul estimativ per sezon este de circa 18000 kwh, tradus in bani ar fi undeva la 2.700 ron, iar luna cu cel mai mare consum ar fi Ianuarie cu circa 4100 kwh si un cost de aproximativ 600 ron.

Editat de cheluakame
Link spre comentariu

Mai e si problema cu apa calda menajera ... cam ce cantitate si cat de des ... Am avut pe vremuri clienti cu case de vacanta , folosite in week - end , plus ... ocazii , 8 -10 -15 persoane care doreau ( cam simultan ... de ce oare ??? ... ) apa calda din belsug ... si la 1-2 ore dupa ce soseau ... nu era internet ca acum , sau module comandabile cu SMS ( nici acoperire GSM nu prea era ... ) etc . Solutia ? 2 boilere ultrarapide de cate 300 litri ... Exemplul e atipic si cam off - topic , dar ideea din debut cred ca trebuie luata in seama ... macar la procurarea furniturii ( centrala ! ) .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Chiar daca repet ce au scris si alti colegi, ar fi de punctat urmatoarele aspecte:

1) Prima alegere e unde va puteti (sau doriti) sa va plasati: spre economic (conteaza

de multe ori, ca banii trebuie sa faca multe), sau spre acoperitor (adica o anumita supradimensionare;

prezentata dar poate nu suficient explicata prin calculul legat de puterea radiatoarelor

versus temperatura de pe tur: puterea e data de fabricant pentru 80 de grade pe tur

 si o temperatura ambianta de 20 de grade (parca); daca reduceti temperatura pe tur,

veti avea nevoie de o suprafata de transfer mai mare pentru a ceda aceeasi cantitate de caldura,

de aici rezulta o "putere" mai mare a radiatoarelor)

2) De multe ori calculele sunt facute pe criterii "optimiste", adica pentru o temperatura (exterioara)

minima relativ ridicata (in ideea ca timpul cat aceasta temperatura ar putea scade sub limita luata in

consideratie e oarecum limitat, si economia facuta astfel merita fie suportarea unei reduceri a temperaturii

interioare realizate, fie suplimentarea cu alte mijloace (radiator electric, de exemplu). Toate bune, insa

ar trebui sa nu scapam din vedere ca in perioadele geroase creste consumul la toti utilizatorii, si scaderea

de presiune e accentuata si de contractia termica a gazului. Distribuitorul "remediaza" problemele 

pompand....aer, astfel presiunea asigura transportul gazului, insa scade puterea calorica (nu mai pomenesc

de faptul ca astfel platim aer la pret de gaz metan!!...), o alta situatie adesea "scapata" din calcule, si se 

ajunge ca instalatia sa "nu faca fata".... Si s-a mai intamplat ca perioada geroasa sa fie relativ lunga 

(nu pot uita iarna 2005-2006, cand in ianuarie au fost sub -20 de grade 26 de zile!)

3) Stiu ca adesea estetica radiatoarelor e una problematica, insa incercati sa convingeti persoanele cu 

simt estetic mai pronuntat ca nici dardaitul nu e "estetic"!!

 

Succes!

Link spre comentariu

.......Distribuitorul "remediaza" problemele 

pompand....aer, astfel presiunea asigura transportul gazului, insa scade puterea calorica (nu mai pomenesc

de faptul ca astfel platim aer la pret de gaz metan!!...), o alta situatie adesea "scapata" din calcule, si se 

ajunge ca instalatia sa "nu faca fata".... "!!

....totusi suntem pe un forum tehnic ...sau asa cred eu. O astfel de situatie NU exista in practica ....din motive evident de siguranta. (daca nu "intelegeti" o sa ma straduiesc sa va explic ce inseamna amestecul gaz/aer in conducte.....).

"Manipularea" puterii calorifice nu poate fi realizata decat cu anuite gaze inerte. Oricum stati linistit niciun distribuitor  nu are instalatii de conditionare a gazului in sensul mentionat de dvs.....conditionarea se poate face decat la nivelul campurilor de productie ...inainte de a fi injectat in reteaua de transport ...respectiv distributie.( defapt nimeni nu are interesul sa scada PCS ...adica la acelasi volum transportat/diistribuit energia gazelor sa fie mai mica ==> incaseaza mai putini banipe servicii pentru acelasi volum de gaze transportat ...adica acelasi efort. 

Scaderea presiunii  gazelor .....este alta poveste

PS: am impresia ca ati vrut sa spuneti altceva ........ si nu vreau sa supar pe nimeni

Link spre comentariu

....totusi suntem pe un forum tehnic ...sau asa cred eu. O astfel de situatie NU exista in practica ....din motive evident de siguranta. (daca nu "intelegeti" o sa ma straduiesc sa va explic ce inseamna amestecul gaz/aer in conducte.....).

"Manipularea" puterii calorifice nu poate fi realizata decat cu anuite gaze inerte. Oricum stati linistit niciun distribuitor  nu are instalatii de conditionare a gazului in sensul mentionat de dvs.....conditionarea se poate face decat la nivelul campurilor de productie ...inainte de a fi injectat in reteaua de transport ...respectiv distributie.( defapt nimeni nu are interesul sa scada PCS ...adica la acelasi volum transportat/diistribuit energia gazelor sa fie mai mica ==> incaseaza mai putini banipe servicii pentru acelasi volum de gaze transportat ...adica acelasi efort. 

Scaderea presiunii  gazelor .....este alta poveste

PS: am impresia ca ati vrut sa spuneti altceva ........ si nu vreau sa supar pe nimeni

Eu chiar vreau sa inteleg treaba asta cu amestecul gazelor. Ca sa explodeze trebuie sa fie o anumita proportie gaz/ oxigen, nu? Se poate baga aer sub limita de siguranta sau nu?

De ce nimeni nu are interes sa scada PCS, cand eu consumator (cel putin casnic, nu stiu  la industrial) nu am cum sa verific PCS la orice moment x din zi, sau macar saptamanal? Cine verifica distribuitorul de gaze ca PCS este corect si nu incaseaza mai multi bani decat ar trebui? 

Eu vad pe factura o conversie mc/ kWh si nu stiu daca este corecta si asta in situatia in care ni se tot vehiculeaza preturi interne sau de import la mia de mc. Oricum nu mi se pare ca este in regula sa platim doar la kWh, indiferent de forma de energie pe care o utilizam, pentru ca pentru utilizatorul obisnuit  nu este relevanta compararea eficientei utilizarii unui sistem de incalzire cu altul. Vad aceasta metoda, in cazul gazelor naturale, doar ca o metoda de a putea ajusta pretul dupa bunul plac al distribuitorului.

Link spre comentariu

...sunt multe incidente care pot sa apara ...altele decat explozia. Totusi in gaze , spre deosebire de energia electrica, aparatele de utilizare (marea majoritate) nu sesizeaza stingerea flacarii/arzatorului , rezultatul fiind evident. Nimeni nu se "joaca" cu aceste situatii,....fluxul de gaze trebuie sa fie continuu .In ceea ce priveste "interesul" am precizat mai sus de ce ...dar sa reluam. Fiecare distribuitor transporta volume...intreg fluxul tehnologic este strict pentru volume de gaz....mai putin plata care este pe energie transportata...nu mc. Prin urmare degeaba are mai multi mc transportati daca energia acestora este mica . Pe de alta parte PCS-ul nu poate fi mai mica decat limita acceptat prin standard ...dar mai mare.... altfel la arderea gazelor apar probleme.

In procesul zilnic de "stabilire" a PCS-ului ( in fapt sunt folosite echipamente gazcromatograf), distribuitorul nu este implicat ...el decat verifica. Producatorii/Transportatorul are obligatii in acest sens....

Sunt "organe" care verifica tot acest proces ....iar echipamentele de masura/convertoarele de volum/gaz cromatografele sunt sub incidenta BRML-ului. Este o intreaga filozofie dar ...eu am vrut doar sa atentionez ca nu exista amestec aer/gaz in conducte ...acest amestec necesar in procesul de ardere apare numai la nivelul arzatorului /aparatului de utilizare. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări