Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

sursa ups


Vizitator george12

Postări Recomandate

Vizitator george12

Buna ziua.

Va rog frumos un sfat.

De curand mi-am pus o centrala pe lemne si s-ar putea sa am probleme daca sa ia curentul.

Am un upc de la calculat si am auzit ca se poate transforma sa functioneze cu un acumulator de masina

Stie cineva cum se face?

Eu sunt din judetul BAcau. Daca e cineva din Bacau si ma poate ajuta ne putem intalni eventual putem vorbi si la telefon 0769231572.

Multumesc.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
  • Răspunsuri 2
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • blazeu

    1

Top autori în acest subiect

Nu ati cautat deloc, s-a ras-discutat aceasta problema.

1) Calculatorul si monitorul aferent care se alimenteaza prin UPS isi 

redreseaza in primul rand alternativul din retea, adica nu sunt interesate de

FORMA DE UNDA cu care se alimenteaza, pentru ele e ok un UPS ieftin,

cu iesire DREPTUNGHIULARA (din motive energetice, astfel pierderile

sunt minime in invertorul UPS-ului)

2) MOTOARELE centralei (pompa/pompele de circulatie, eventual ventilatorul)

functioneaza cu un curent alternativ SINUSOIDAL. Semnalul DREPTUNGHIULAR

este "compus" din frecventa fundamentala (50 hz) la care se "adauga" armonice

(n x 50 Hz), chestie care perurba functionarea motoarelor (poate se vor roti, insa

veti auzi zgomote deosebite de functionarea la retea si se vor incalzi mai mult;

nu e cazul, insa daca ar functiona timp indelungat in asemenea regim, vibratia

anormala a rotorului produsa de armonicele alimentarii ar accelera uzura lagarelor)

Invertoarele din UPS urile "sinusoidale", recomandate pentru alimentat motoarele

centralelor "compun" din dreptunghiuri un semnal "cvasi-sinusoidal", care apoi e

filtrat (filtre trece-jos, care opresc armonicele superioare; functie de precizia de

compunere - 3 sau 5 dreptunghiuri - si de eficacitatea filtrarii - bobine mai mari -

continutul de armonici - traduse prin distorsiuni - poate fi mai mare sau mai mic,

chestie care se reflecta si in pret!

3) Legat de acumulatorul "de masina": acesta are o singura "calitate": e ieftin si

deci accesibil. In rest are numai o constructie optimizata pentru a asigura curentul

necesar pornirii motorului auto (rezistenta interna mica), fiind FOARTE sensibil la

descarcare, se va sulfata foarte usor daca il descarcati peste 20-30% din capacitatea

lui, se descarca singur relativ repede si intens, necesitand un circuit de mentinere

cu consum mare, are randament slab (necesita in jur de 40% timp suplimentar de

incarcare si atentie, daca a fost folosit pe automobil capacitatea lui nu mai este cea

de pe eticheta! Deci, pentru a-l utiliza va trebui sa construiti un circuit separat de

incarcare, cel din UPS e mult prea "mic". Cel putin, prin constructiile recente, fara

intretinere ati scapat de necesitatea de a-i verifica nivelul electrolitului la 2 saptamani

si densitatea (concentratia) la trimestru....

Link spre comentariu
Vizitator george12

Nu ati cautat deloc, s-a ras-discutat aceasta problema.

1) Calculatorul si monitorul aferent care se alimenteaza prin UPS isi 

redreseaza in primul rand alternativul din retea, adica nu sunt interesate de

FORMA DE UNDA cu care se alimenteaza, pentru ele e ok un UPS ieftin,

cu iesire DREPTUNGHIULARA (din motive energetice, astfel pierderile

sunt minime in invertorul UPS-ului)

2) MOTOARELE centralei (pompa/pompele de circulatie, eventual ventilatorul)

functioneaza cu un curent alternativ SINUSOIDAL. Semnalul DREPTUNGHIULAR

este "compus" din frecventa fundamentala (50 hz) la care se "adauga" armonice

(n x 50 Hz), chestie care perurba functionarea motoarelor (poate se vor roti, insa

veti auzi zgomote deosebite de functionarea la retea si se vor incalzi mai mult;

nu e cazul, insa daca ar functiona timp indelungat in asemenea regim, vibratia

anormala a rotorului produsa de armonicele alimentarii ar accelera uzura lagarelor)

Invertoarele din UPS urile "sinusoidale", recomandate pentru alimentat motoarele

centralelor "compun" din dreptunghiuri un semnal "cvasi-sinusoidal", care apoi e

filtrat (filtre trece-jos, care opresc armonicele superioare; functie de precizia de

compunere - 3 sau 5 dreptunghiuri - si de eficacitatea filtrarii - bobine mai mari -

continutul de armonici - traduse prin distorsiuni - poate fi mai mare sau mai mic,

chestie care se reflecta si in pret!

3) Legat de acumulatorul "de masina": acesta are o singura "calitate": e ieftin si

deci accesibil. In rest are numai o constructie optimizata pentru a asigura curentul

necesar pornirii motorului auto (rezistenta interna mica), fiind FOARTE sensibil la

descarcare, se va sulfata foarte usor daca il descarcati peste 20-30% din capacitatea

lui, se descarca singur relativ repede si intens, necesitand un circuit de mentinere

cu consum mare, are randament slab (necesita in jur de 40% timp suplimentar de

incarcare si atentie, daca a fost folosit pe automobil capacitatea lui nu mai este cea

de pe eticheta! Deci, pentru a-l utiliza va trebui sa construiti un circuit separat de

incarcare, cel din UPS e mult prea "mic". Cel putin, prin constructiile recente, fara

intretinere ati scapat de necesitatea de a-i verifica nivelul electrolitului la 2 saptamani

si densitatea (concentratia) la trimestru....

multumesc, o sa iau totusi o sursa profesionala.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări