Vizitator george12 Postat Octombrie 5, 2014 Partajează Postat Octombrie 5, 2014 Buna ziua. Va rog frumos un sfat. De curand mi-am pus o centrala pe lemne si s-ar putea sa am probleme daca sa ia curentul. Am un upc de la calculat si am auzit ca se poate transforma sa functioneze cu un acumulator de masina Stie cineva cum se face? Eu sunt din judetul BAcau. Daca e cineva din Bacau si ma poate ajuta ne putem intalni eventual putem vorbi si la telefon 0769231572. Multumesc. Link spre comentariu
blazeu Postat Octombrie 16, 2014 Partajează Postat Octombrie 16, 2014 Nu ati cautat deloc, s-a ras-discutat aceasta problema. 1) Calculatorul si monitorul aferent care se alimenteaza prin UPS isi redreseaza in primul rand alternativul din retea, adica nu sunt interesate de FORMA DE UNDA cu care se alimenteaza, pentru ele e ok un UPS ieftin, cu iesire DREPTUNGHIULARA (din motive energetice, astfel pierderile sunt minime in invertorul UPS-ului) 2) MOTOARELE centralei (pompa/pompele de circulatie, eventual ventilatorul) functioneaza cu un curent alternativ SINUSOIDAL. Semnalul DREPTUNGHIULAR este "compus" din frecventa fundamentala (50 hz) la care se "adauga" armonice (n x 50 Hz), chestie care perurba functionarea motoarelor (poate se vor roti, insa veti auzi zgomote deosebite de functionarea la retea si se vor incalzi mai mult; nu e cazul, insa daca ar functiona timp indelungat in asemenea regim, vibratia anormala a rotorului produsa de armonicele alimentarii ar accelera uzura lagarelor) Invertoarele din UPS urile "sinusoidale", recomandate pentru alimentat motoarele centralelor "compun" din dreptunghiuri un semnal "cvasi-sinusoidal", care apoi e filtrat (filtre trece-jos, care opresc armonicele superioare; functie de precizia de compunere - 3 sau 5 dreptunghiuri - si de eficacitatea filtrarii - bobine mai mari - continutul de armonici - traduse prin distorsiuni - poate fi mai mare sau mai mic, chestie care se reflecta si in pret! 3) Legat de acumulatorul "de masina": acesta are o singura "calitate": e ieftin si deci accesibil. In rest are numai o constructie optimizata pentru a asigura curentul necesar pornirii motorului auto (rezistenta interna mica), fiind FOARTE sensibil la descarcare, se va sulfata foarte usor daca il descarcati peste 20-30% din capacitatea lui, se descarca singur relativ repede si intens, necesitand un circuit de mentinere cu consum mare, are randament slab (necesita in jur de 40% timp suplimentar de incarcare si atentie, daca a fost folosit pe automobil capacitatea lui nu mai este cea de pe eticheta! Deci, pentru a-l utiliza va trebui sa construiti un circuit separat de incarcare, cel din UPS e mult prea "mic". Cel putin, prin constructiile recente, fara intretinere ati scapat de necesitatea de a-i verifica nivelul electrolitului la 2 saptamani si densitatea (concentratia) la trimestru.... Link spre comentariu
Vizitator george12 Postat Octombrie 20, 2014 Partajează Postat Octombrie 20, 2014 Nu ati cautat deloc, s-a ras-discutat aceasta problema. 1) Calculatorul si monitorul aferent care se alimenteaza prin UPS isi redreseaza in primul rand alternativul din retea, adica nu sunt interesate de FORMA DE UNDA cu care se alimenteaza, pentru ele e ok un UPS ieftin, cu iesire DREPTUNGHIULARA (din motive energetice, astfel pierderile sunt minime in invertorul UPS-ului) 2) MOTOARELE centralei (pompa/pompele de circulatie, eventual ventilatorul) functioneaza cu un curent alternativ SINUSOIDAL. Semnalul DREPTUNGHIULAR este "compus" din frecventa fundamentala (50 hz) la care se "adauga" armonice (n x 50 Hz), chestie care perurba functionarea motoarelor (poate se vor roti, insa veti auzi zgomote deosebite de functionarea la retea si se vor incalzi mai mult; nu e cazul, insa daca ar functiona timp indelungat in asemenea regim, vibratia anormala a rotorului produsa de armonicele alimentarii ar accelera uzura lagarelor) Invertoarele din UPS urile "sinusoidale", recomandate pentru alimentat motoarele centralelor "compun" din dreptunghiuri un semnal "cvasi-sinusoidal", care apoi e filtrat (filtre trece-jos, care opresc armonicele superioare; functie de precizia de compunere - 3 sau 5 dreptunghiuri - si de eficacitatea filtrarii - bobine mai mari - continutul de armonici - traduse prin distorsiuni - poate fi mai mare sau mai mic, chestie care se reflecta si in pret! 3) Legat de acumulatorul "de masina": acesta are o singura "calitate": e ieftin si deci accesibil. In rest are numai o constructie optimizata pentru a asigura curentul necesar pornirii motorului auto (rezistenta interna mica), fiind FOARTE sensibil la descarcare, se va sulfata foarte usor daca il descarcati peste 20-30% din capacitatea lui, se descarca singur relativ repede si intens, necesitand un circuit de mentinere cu consum mare, are randament slab (necesita in jur de 40% timp suplimentar de incarcare si atentie, daca a fost folosit pe automobil capacitatea lui nu mai este cea de pe eticheta! Deci, pentru a-l utiliza va trebui sa construiti un circuit separat de incarcare, cel din UPS e mult prea "mic". Cel putin, prin constructiile recente, fara intretinere ati scapat de necesitatea de a-i verifica nivelul electrolitului la 2 saptamani si densitatea (concentratia) la trimestru.... multumesc, o sa iau totusi o sursa profesionala. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum