al3xo0o0o0 Postat Octombrie 8, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 8, 2014 Salut, O sa incerc sa acopar toate intrebarile. - Sursa de alimentare o sa o stabilesc la final; 19 V pare ok (cat mai aproape de max leduri, si + ~10..15 %), insa in total vor fi ~ 400 W si o sursa de laptop este insuficienta. De aceea o sa caut cat costa o sursa in comutatie gata facuta. -MC34063 este foarte atractiv dpdv. al pretului, insa mai greu este cu controlul PWM. O solutie ar fi adjustarea PWM tensiunii de la intrarea in comparator intre un nivel sub 1.25V si cel corespunzator curentului de 350 mA. Trebuie avut grija la spikeuri intrucat curentul de iesire poate arde usor ledul in acest caz. Sa nu uit: - nu ai putea sa controlezi totul cu un singur driver, adica nu 14 bucati ci 1 singur, capabil de curent ridicat si cu echilibrare pe stringuri??? - mai ramane cum ai dimensionat curentii prin LEDuri si ce leduri folosesti (detalii "neimportante") - din pacate vad pe forum diversi care cred se poate folosi in practica curentul maxim, desi in realitate chiar 50% este uzual cam mult, iar pentru persoane care nu inteleg asta deja am semne de inrebare daca totul a fost gandit / dimensionat corect, incat recomand doar 25% din curent. -Pai designul curent propus este sa folosesc 108 surse nu 14; cate una pe fiecare canal RGB, pentru fiecare led in parte. -Cum as putea sa le multiplexez fara scaderea intensitatii ledului? Chiar si asa ar trebui cate un tranzistor suplimentar. Ideea e sa obtin putere maxima de la leduri, dar si un randament mare. Ledurile vor fi niste aplice de exterior, si nu vreau nici sa consume inutil. Chiar si asa ele sunt chinezesti, am mai mentionat, https://www.dx.com/p...er-white-186909 . -Curentul prin leduri din descrierea ledurilor este 350 mA per canal de culoare, insa simultan vad ca este mentionat un maxim de 750 mA (culoare alb). Eu as vrea sa dau cam 320 mA din surse; aplicele vor functiona cu schimbare de culoare (curcubeu sa zicem), dar cu un senzor de miscare sa lumineze alb la prezenta. Pentru culoarea alb, ca sa nu aiba 960 mA, o sa le dimmez din soft putin. -Tu spui ca si 25% din curent este suficient, adica 90 mA din cei 350.. chiar atat de proaste sa fie? Alta idee este sa pot controla grupe surse cu un swich analogic (intrerupator). Un pin de enable scutea bataia de cap; eu totusi ma gandesc la LM3407. Multumesc Link spre comentariu
nicul Postat Octombrie 9, 2014 Partajează Postat Octombrie 9, 2014 zxld1350 pe care le-ai gasit chiar daca sunt mai slabe decat cele pe care le stiam sunt mult mai apropiate de ceea ce-ti trebuie. 'Documentatia e buna si poti sa alegi Rs incat sa-ti limiteze curentul maxim unde vrei. Cam asta e strategia , sa nu dai mai multi bani decat ai cu adevarat nevoie. La mine zxld-urile sunt 0.6$ ceea ce ar veni pe la 2 lei, pretul la care ai gasit imi pare cam mare. La 6 lei sunt scumpe si poate e mai interesant alt cip Chestia cu 25% tine de gustul omului, la fel cu a pune doua TVS-uri identice, unul dupa altul. In general producatorul da parametrii de care e sigur. Am pus led-uri de 350mA la 700mA si au mers luni de zile si mergeau cand au fost aruncate din greseala la gunoi. Totusi vorbesc de firme precum avago, lumiled, osram, nichia, dealextreme e o firma formata dintr-un om si o caera de hotel, nu poti sa ai pretentii. La fel de bine poti teoretic sa dai un curent de 10% si sa folosesti 10 leduri in loc de unul pentru aceeasi luminozitate. Spun teoretic pentru ca acea curba curent flux e departe de a fi liniara. E tot o chestie de gust si de buget. Intrerupatorul poti sa-l pui foarte bine pe pinul adj., tot acolo am pus si protectia termica. Eu as pune 250mA pe fiecare culoare, pentru ca am vazut cum sunt lipite cipurile, dar nu e regula ca ale mele sa fie din acelasi loc la cat e china de mare. Alta gaselnita vehiculata pe aici e cu echilibrarea stringurilor. Eu m-am convins ca daca ledurile sunt din acelasi bin, care pe hartie are deviatie de vreo 3V, stringurile de mai mult de 7 leduri se echilibreaza singure. Pe scurt e o proiectare statistica, total diferita de cea matematica, care se bazeaza pe faptul ca niciodata nu or sa nimereasca toate ledurile cu Vf minim intr-un string si cele cu maxim in altul. Incercati si o sa vedeti. Eu am incercat sute de montaje cu doua stringuri de 7 in paralel si niciodata diferenta nu a fost mai mare de 7mA in ramuri la un curent de 700mA. Si de produs s-au produs mii de lampi in aceasta configuratie, s-au vandut cu garantie totala de 5 ani, iar firma nu a dat faliment, din contra a facut un parteneriat strategic cu nichia. Link spre comentariu
Dxxx Postat Octombrie 9, 2014 Partajează Postat Octombrie 9, 2014 (editat) Eu as vrea sa dau cam 320 mA din surse; aplicele vor functiona cu schimbare de culoare (curcubeu sa zicem), dar cu un senzor de miscare sa lumineze alb la prezenta. Pentru culoarea alb, ca sa nu aiba 960 mA, o sa le dimmez din soft putin. -Tu spui ca si 25% din curent este suficient, adica 90 mA din cei 350.. chiar atat de proaste sa fie? Tu crezi ca daca o firma mare ca Cree are leduri de 3A pe care le masoara si le da durata de viata la curentul de 1,05A or avea aia ceva la cap? Repet de fiecare data pe forum ca valoarea "curent maxim" este mult mai mare decat valoarea normala de functionare. 25% as recomanda pentru cine intreaba pe aici si cam asculta orice sugestie pentru ca evident nu se prea pricepe. 50% foarte OK pentru cine se pricepe adica: - face corect racirea si montarea fizica - construieste / foloseste drivere care sa nu aiba spike-uri distructive, si care sa aiba variatii acceptabile ale curentului debitat la schimbarea conditiilor de mediu pana la 100% este in general doar pentru oameni chiar priceputi, care accepta reducerea sperantei de viata si in conditii de laborator cu cineva care are cu ce / stie sa masoare / stie sa interpreteze / stie sa corecteze peste 100% se poate si asta dar discutam numai de oameni care sunt ei capabili sa sfatuiasca pe altii, au toate conditiile de mai sus si folosesc solutii "neortodoxe" de racire Deci pentru tine terenul normal ar cam fi pe la 50 % maxim. Insa - surpriza! - vor sta afara, adica in conditii Ro de -30 +80 (daca nu sunt la umbra) adevarat ca probabil nu vor lumina in miezul zilei dar... - nu crezi ca ar mai trebui inca o reducere la 1/2????? obtin putere maxima de la leduri, dar si un randament mare Mai citeste si tu, randamentul unui LED scade pe masura ce cresti puterea inevitabil, doar daca produci tu ceva LEDuri revolutionare... In plus: - suprasolicitand LEDul la peste 50% deja jonctiunea va fi foarte calda, chiar daca radiatorul este infinit, temperatura aia cazand pe rezistenta termica jonctiune-capsula asupra careia nu poti interveni tu (e o caracteristica constructiva). O jonctiune calda are randamentul scazut. (citeste, cauta) In domeniul uzual variatia cu temperatura jonctiunii este si peste 20%. Deci cam atat poti castiga prin doua manevre simple: supradimensionare LED si racire buna. Sincer daca imi pierd timpul incercand sa te ajut sparam sa nu fie degeaba, dar... nicul Avem majore deosebiri de opinii: - doua TVS in serie se comporta altfel in mod dinamic (surge = tranzitoriu) mai bine ca unul si unii au auzit si de redundanta. Daca te uiti mai atent acolo vezi si niscai rezistente, nu sunt in paralel ci fac filtre in "T" sau in "pi" nu retin exact. Nu mai zic ca simplele trasee PCB ar face asa ceva pentru tranzienti prin rezistenta si inductanta (care pentru fenomenele tranzitorii nu sunt neglijabile). - "au mers luni de zile" = nerelevant. Exact cate ore si cat a variat luminozitatea? - aici e forum de electronisti care posibil sa vrea "mai bine" daca se poate, imperecherea stringurilor este pentru ei. Partizanii lui "merge si asa" sunt liberi sa faca ce vor. Masuratorile mele despre acelas lot de LEDuri zic fundamental altceva, ce stiu ce si cum ai masurat tu si la cate temperaturi diferite, dar in sfarsit... Din ce spui ar rezulta diferente sub 1% pentru 7 jonctiuni inseriate - ma indoiesc. - daca tu manipulezi ca un magician imprastierile probabilistice - succes! Dupa tine fenomenele putin probabile nu se intampla - ce sa mai comentez? - ce face o firma e alta poveste, si adevarul ca greu vezi o desperechere intre stringuri pana chiar la 20%, deci clientii pot fi multumiti usor. Problema este nu cu clientul ci cu ledurile: un string se incalzeste isi scade Vf -> curentul creste -> mai multa caldura deci scadere de Vf in plus si tot asa. Fie se arde repede, fie ledurile se degradeaza - ceea ce le creste automat Vf asa ca se autoprotejeaza insa randamentul le-a scazut mult sub 50%, ireversibil. Clientul zice ca LEDurile sunt proaste nu constructorul lenes. Editat Octombrie 9, 2014 de Dxxx Link spre comentariu
nicul Postat Octombrie 9, 2014 Partajează Postat Octombrie 9, 2014 diferentele de opinie sunt constructive de cele mai multe ori. oricum nu o sa mai continui discutia pe sectiunea asta daca toate argumentele se rezuma la mistocareala de cartier. filtru pi sau t e acolo doar in imaginatie, de redundanta ar fi vorba doar daca primul iese din uz intotdeauna prin intrerupere. nu vorbeam de magie si de merge si asa, ci de lucruri testate, cauta macar pe wiki six sigma si o sa aflii lucruri noi. statistica se facea la scoala si in romania. cu orele alea m-ai prins. eu stiu doar ca au fost aprinse cel putin 6 luni in continuu si luminozitatea nu a scazut deloc, e drept ca nu am tinut cont de fazele lunii plus ca a prins cel putin o trecere la ora de vara/iarna. astept un link unde ai citit (asa cum recomanzi) ca randamentul scade cu puterea cum spui mai sus, cel care e lm/W si care chiar are niste zone in care scade, dar nu-s alea imediat dupa 25% Numai bine. Link spre comentariu
Dxxx Postat Octombrie 10, 2014 Partajează Postat Octombrie 10, 2014 (editat) nicul Prietene, fabulezi!!! Nu are rost sa demontez tot ce spui aiurea, eu nu am argumente de cartier si probabil ca nici nu avem acelas nivel educational, ce sa mai vorbim de varsta. Ai o singura exemplificare ca sa vezi ca nu discuti la obiect, aici nu poate fi vorba de opinie ci de lucruri dovedibile. Uite schema din acel thread: http://s25.postimg.o.../24_V_0_5_A.jpg - cele doua TVSuri cu rezistenta de 0,75 Ohmi/1W formeaza un filtru Pi toata ziua si toata noaptea - cele doua TVSuri sunt puse redundant, al doilea asigura protectia in cazul defectarii primului, exact cum ai zis tu "daca primul iese din uz intotdeauna prin intrerupere". Si ca stiinta: randamentul scade cu temperatura, mai citeste o data exact ce am scris: "la peste 50% deja jonctiunea va fi foarte calda" "O jonctiune calda are randamentul scazut. (citeste, cauta)" al3xo0o0o0 Imi cer scuze de poluarea threadului tau dar nu pot sa nu dau replica unora care trolleaza. Aici inchei subiectul. DON'T FEED THE TROLLS Deci, Alex M-am saturat de teorii, hai sa coboram la practica. Tu ceri ajutorul pentru driver, dar am nelamuriri despre un pas anterior, adica alegerea solutiei (optica, racire...) 1. pana la urma sunt 36 canale x 3 culori x 4W adica peste 400W? Te anunt ca 15W de leduri bune lumineaza o camera de 15mp, iar tu nu vrei iluminare ci ceva decorativ. Inteleg ca discuti de ceva gen sala din Ateneul Roman pentru iluminat decorativ, sau un teren de baschet? 2. cum sunt racite ledurile din acele corpuri exterioare? Poti sa dai 100% garantie ca nu vor fi pornite/uitate in functie si cand soarele le lumineaza direct si le incalzeste? Raspunde-mi la cele 2 intrebari si apoi continuam practic doar, fara discutii de principiu pe cat posibil. Editat Octombrie 10, 2014 de Dxxx Link spre comentariu
al3xo0o0o0 Postat Octombrie 10, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 10, 2014 O sa vin cu detalii si eventual poze despre montajul fizic al ledurilor; dupa parerea mea elementele de racire/manopera corespund cu necesitatile mele, insa este doar opinia personala. Insa - surpriza! - vor sta afara, adica in conditii Ro de -30 +80 (daca nu sunt la umbra) adevarat ca probabil nu vor lumina in miezul zilei dar... - nu crezi ca ar mai trebui inca o reducere la 1/2????? Intamplator nu sunt la soare; cel mai cald ar fi vara cand ar fi ~30 grade noaptea. Nu stiu exact daca reducerea la 50% are o baza precisa de calcul. obtin putere maxima de la leduri, dar si un randament mare Mai citeste si tu, randamentul unui LED scade pe masura ce cresti puterea inevitabil, doar daca produci tu ceva LEDuri revolutionare... Ma refeream aici la randamentul sursei de alimentare, nu si la cel al ledurilor.Tinanad cont ca ledurile vor functiona in mare parte din timp cu schimbarea culorii, si presupunand ca nu am introdus niciun factor de neliniaritate in curentul de alimentare pentru adjustarea culorii (tranzitia on - off a ledului se face liniar cu media curentului = I/2 pe unitatea de timp de tranzitie), valoarea medie a curentului in jonctiuni pentru un intreg spectru RGB va fi de sub 100% din valoarea curentul de alimentare pentru cele 3 leduri.In general algoritmii RGB care pondereaza egal intensitatea componentelor de culoare si aplica majoritatea combinatiilor de culori RGB (cum este exemplul de mai jos figurat prin tabela de tranzitii), folosesc in jur de 50% din utilizare. Tranzitii (1 - curent 100%; 0 - curent oprit):R: 10 00 01G: 01 10 00B: 00 01 10 In acest exemplu fiecare componenta este utilizata in proportie de 33% pentru un ciclu complet, asadar curentul mediu va fi de doar o treime din cel de alimentare.Eu am ales arbitrar 320 mA pentru fiecare culoare rezultand (doar pentru exemplul de mai sus) un curent mediu de 106.6 mA per componenta (160 mA pentru intreg LEDul < 750 mA din catalogul ledului -> Rated current: 750mA - nu maximum !). Valoarea curentului prin tot ledul va varia intre 0 si maxim (320 mA), insa valoarea de 320 mA va persista maxim 23.43 ms per Timpul_ciclu_curcubeu. Am considerat 256 niveluri de factor de umplere in PWM si 6 peakuri de curent per ciclu (doar pt exemplul de mai sus).In functie de ciclicitatea secventei (daca alegem una nu foarte lunga), jonctiuniile poate ca nu vor atinge niciodata temperatura echivalenta unui peak de rated current pentru un timp oricat de mic. Niciun algoritm RGB nu foloseste la maximum curentul, altfel ar fi doar un led alb (ideal). Mai trebuie sa studiez ce valoare maxima se poate atinge pentru un spectru RGB complet si algoritm cu luminozitate totala variabila, dar cred ca nu mai mult de 75%. "Tu ceri ajutorul pentru driver, dar am nelamuriri despre un pas anterior, adica alegerea solutiei (optica, racire...) " O sa mai detaliez. "1. pana la urma sunt 36 canale x 3 culori x 4W adica peste 400W?" Da, la 350 mA per componenta si daca lumineaza alb. "2. cum sunt racite ledurile din acele corpuri exterioare? Poti sa dai 100% garantie ca nu vor fi pornite/uitate in functie si cand soarele le lumineaza direct si le incalzeste?" Racire cu cate un radiator pasiv 50 mm x 25 mm per led daca imi amintesc bine. O sa verific/detaliez. Garantia este doar verbala momentan. Vreau sa pun si un senzor de lumina ca input in microcontroler. @nicul, daca ai de vanzare ZXLD1350 la banii astia putem discuta. Niste bobine nu ai? Link spre comentariu
Dxxx Postat Octombrie 10, 2014 Partajează Postat Octombrie 10, 2014 Nu, reducerea la 50% nu rezulta din calcule laborioase, dar daca deratingul unui led se face de la 100% la 25 grade pana la zero la 125 poate 150 grade este liniar sa consideri la 50 % in jurul temperaturii (de mediu) de 75 grade, ceea ce se poate atinge daca nu sunt la umbra. Ca ai calculat tu ca incarcarea medie este (mult) sub cei 100% adica SPUI la un moment dat 33, apoi 75 % hotaraste-te si apoi evident ca se ia in calcul. Nu m-ai lamurit referitor la suprafata luminata, chiar iti trebuie o astfel de putere? Cu radiatoarele trebuie toti parametrii pentru un radiator (AxB este total nerelevant) Tine cont ca daca nu exista ventilatie fortata pe radiatoarele tipice (mai vechi) de CPU care sunt destul de mari poti raci maxim un LED (sau ansamblu) in care se introduc 5W. Daca puterea mare este pentru ca vrei aceleasi leduri sa asigure si iluminatul atunci eu te sfatuiesc sa pui in aceeasi montura pe radiator leduri albe cu circuit separat si functionarea lor sa inhibe pe cea a chipurilor color. Link spre comentariu
nicul Postat Octombrie 12, 2014 Partajează Postat Octombrie 12, 2014 Ai o singura exemplificare ca sa vezi ca nu discuti la obiect, aici nu poate fi vorba de opinie ci de lucruri dovedibile. Uite schema din acel thread: http://s25.postimg.o.../24_V_0_5_A.jpg - cele doua TVSuri cu rezistenta de 0,75 Ohmi/1W formeaza un filtru Pi toata ziua si toata noaptea Daca ziceai de condensatoare si de inductanta dintre ele, macar asa toata lumea s-a lamurit. La fel si afirmatia "Mai citeste si tu, randamentul unui LED scade pe masura ce cresti puterea inevitabil", clar la fel cum s-au lamurit si afirmatii mai vechi legate. O sa ma conformez dorintei de a nu hrani trolul. Link spre comentariu
al3xo0o0o0 Postat Octombrie 12, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 12, 2014 Am pus cateva poze Link spre comentariu
nicul Postat Octombrie 12, 2014 Partajează Postat Octombrie 12, 2014 @nicul, daca ai de vanzare ZXLD1350 la banii astia putem discuta. Niste bobine nu ai? M-am uitat repede cu findchips si am vazut la digi-key (cred ca e cel mai popular distribuitor de la noi), arrow, verical, preturi cu $0,6 si ceva. Desigur ca mai sunt si alte preturi si alti distribuitori si depinde si de cantitate.Poti incerca si cu aliexpress, am un coleg care cumpara de acolo si e ok. cum o sa folosesti cilindrul , vertical sau orizontal? vertical am vazut si pe aici, da efecte interesante pe peretii casei, iluminare mai putin. Link spre comentariu
Dxxx Postat Octombrie 12, 2014 Partajează Postat Octombrie 12, 2014 (editat) Corpurile tale (aplicele) nu par facute pentru puteri mai mari de 1+1W, asta ochiometric, desi graficul insotitor ar da ca OK si o valoare de 50W la 1K/W ceea ce sigur nu poate fi real. Un radiator cu aripioare tip raza ca acestea are randament bun daca sta la 90 grade fata de poze (cu axa de simetrie vertical) - pozitie in care si tuburile alea care mascheaza totul ar sta corect cu un oirificu jos si unul sus pentru a permite convectia. Nu stiu de ce, dar am accentuat impresia ca tu nu vrei sa le pui bine, adica cu axa vertical. Daca le pui cu axa orizontal racirea poate fi de 5 ori mai proasta. Posibil ca nici aia 1+1W sa nu mearga pe functionare continua. Deci pana faci teste masuratori etc eu nu as pune mai mult de aia 1+1W, adica probabil 18 corpuri cu cate 2 LEDuri, ceea ce inseamna o putere instalata de 36W, care e mai pamanteana, adica de 10 ori mai putin fata de ce ziceai, ceea ce pentru efecte de culori cred ca ar acoperi sute de metri patrati. Daca insa corpurile au in interior ventilatoare de mare putere lucrurile se schimba, ar deveni functionale in orice pozitie si ar suporta posibil aproape cat vrei tu. Insa in astfel de caz nu ar mai merge driver simplu ci pe fiecare unitate ar trebui un montaj complet de reglare RPM ventilator + reducere a curentului prin LED in mod invers proportional. Insa tu nu mentionezi as ceva... Editat Octombrie 12, 2014 de Dxxx Link spre comentariu
UDAR Postat Octombrie 12, 2014 Partajează Postat Octombrie 12, 2014 (editat) Graficul dă Rth (în °C/w sau K/W ) funcție de lungimea profilului. Editat Octombrie 12, 2014 de UDAR Link spre comentariu
al3xo0o0o0 Postat Octombrie 12, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 12, 2014 (editat) Aplicele vor sta vertical, ledurile sunt de 10W+10W maxim pt alb. Radiatoarele de aluminiu au 50mm x 25 mm, iar corpurile sunt din inox si au 60 mm x 180 mm. Initial ele contineau 2 becuri cu halogen de 70W (2x 35W), fara radioatoare. Deocamdata am facut15 buc; ledurile sunt lipite cu adeziv termoconductor Arctic Alumina. Editat Octombrie 12, 2014 de al3xo0o0o0 Link spre comentariu
al3xo0o0o0 Postat Octombrie 12, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 12, 2014 M-am uitat repede cu findchips si am vazut la digi-key (cred ca e cel mai popular distribuitor de la noi), arrow, verical, preturi cu $0,6 si ceva. Desigur ca mai sunt si alte preturi si alti distribuitori si depinde si de cantitate.Poti incerca si cu aliexpress, am un coleg care cumpara de acolo si e ok. cum o sa folosesti cilindrul , vertical sau orizontal? vertical am vazut si pe aici, da efecte interesante pe peretii casei, iluminare mai putin. La digikey 0.6$ este pt mai mult de 3000 buc. Eu am nevoie de ~120. Corpurile tale (aplicele) nu par facute pentru puteri mai mari de 1+1W, asta ochiometric, desi graficul insotitor ar da ca OK si o valoare de 50W la 1K/W ceea ce sigur nu poate fi real. Un radiator cu aripioare tip raza ca acestea are randament bun daca sta la 90 grade fata de poze (cu axa de simetrie vertical) - pozitie in care si tuburile alea care mascheaza totul ar sta corect cu un oirificu jos si unul sus pentru a permite convectia. Nu stiu de ce, dar am accentuat impresia ca tu nu vrei sa le pui bine, adica cu axa vertical. Daca le pui cu axa orizontal racirea poate fi de 5 ori mai proasta. Posibil ca nici aia 1+1W sa nu mearga pe functionare continua. Deci pana faci teste masuratori etc eu nu as pune mai mult de aia 1+1W, adica probabil 18 corpuri cu cate 2 LEDuri, ceea ce inseamna o putere instalata de 36W, care e mai pamanteana, adica de 10 ori mai putin fata de ce ziceai, ceea ce pentru efecte de culori cred ca ar acoperi sute de metri patrati. Daca insa corpurile au in interior ventilatoare de mare putere lucrurile se schimba, ar deveni functionale in orice pozitie si ar suporta posibil aproape cat vrei tu. Insa in astfel de caz nu ar mai merge driver simplu ci pe fiecare unitate ar trebui un montaj complet de reglare RPM ventilator + reducere a curentului prin LED in mod invers proportional. Insa tu nu mentionezi as ceva... Pai ne ghidam dupa grafic sau ochiometric? Eu in general calculez, nu imi dau cu parerea doar in cazul in care cunosc foarte bine. Cum ar putea exista corpuri de exterior cu orificii verticale, mai ales in partea de sus? Link spre comentariu
Dxxx Postat Octombrie 13, 2014 Partajează Postat Octombrie 13, 2014 (editat) Pai hai sa calculam corect. Cum zicea UDAR, ai lungimea profilului (eu - iarasi ochiometric am aproximat-o la 30mm) deci citesti pe grafic rezistenta termica respectiva. Lungimea reala o masori tu, probabil ca ai graficul la o scara/rezolutie mai mare. Mai trebuie sa sti temperatura maxima a jonctiunii si rez. termica jonctiune-capsula. Dupa care aproximezi rezistenta termica a montajului capsula-radiator (adica suma tuturor celor 3 rezistente). Si vedem ce putere poti pune. <preliminar pare a fi 2K/W, si daca totalul are ca rezultat 3-4K/W cum ar fi tipic, ai putea disipa la o diferenta de 100 grade pana la 33W. Asta mie mi se pare fundamental gresit pentru un radiatior asa mic, vezi prin comparatie ceva de 2K/W aici Deci mi se pare ca graficul este gresit... Vezi threadul lui UDAR despre asa ceva, cere-i si parerea dar si tine seama de ea> Daca pozitia e verticala un LED luminand spre sus, altul spre jos (cum spuneai tu - sau nu???) atunci incinta e deschisa sus si jos, deci aerul rece va intra pe jos si va iesi cald pe sus. Asa e corect si ai parametrii de pe graficul ala (presupunand ca graficul e corect). Daca il pui orizontal (intorci cu 90 grade) s-a terminat cu convectia normala si radiatorul raceste de cateva ori mai putin. Oricum cilindrul exterior de decor cred ca va scadea putin circulatia aerului fata de situatia fara el. Editat Octombrie 13, 2014 de Dxxx Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum