DanuAL Postat Februarie 1, 2019 Partajează Postat Februarie 1, 2019 Da Emil, mulțumesc! Am rezolvat! Nici nu ma gândeam ca mai răspunde cineva. Asa e, trebuie demontat fulia din spate, roata dintata și doar atunci se poate scoate cutia de viteze care "conține" și axele fuliei și a pinionului. La freza pe care am demontat'o, a sărit furca de la maneta de viteze... O freza mica, dar foarte capabila! Mulțumesc încă o data Emil! Link spre comentariu
emil.gabor Postat Februarie 1, 2019 Partajează Postat Februarie 1, 2019 Eu cand am vazut postarea , am răspuns . Eu mai am un pic de pus la punct si dupaceea sa vad cum merge . probabil nu o sa o tin. Imi plac jucăriile mai mari . Link spre comentariu
DanuAL Postat Februarie 1, 2019 Partajează Postat Februarie 1, 2019 (editat) Daca ai si capul divizor, doar pentru acel divizor merita sa pastrezi freza! E foarte precisa! Pe freza de care vorbesc, lucrez eu pe ea, are rulmentii fabricati inainte de revolutie, are o precizie mai mare decat a unui FUS32 pe care lucreaza un coleg. E drept, e mica, jocuri in ghidaje, span mai mare de 1mm, (in otel, e problematic, in teflon/pom merg cu un cutit zburator si cu >1cm), DAR te misti foarte usor pe piese, e versatila... Eu daca nu trebuia sa renunt la atelier, cautam una intr-o stare cat mai buna si o tineam doar ptr divizari! Am gaurit si frezat pe divizor mii de piese si toate au iesit OK! De 3 ani lucrez eu pe ea si pana ieri'alaltaieri n-a dat un semn de oboseala, cu toate ca nu se face ''service'' sau ceva mentenanta! Distanta mica intre masa si capul de frezat e o problema de luat in considerare, dar la axe de peste 1m, ce trebuiau gaurite pe capete, doar am rezemat axul de laterala mesei si a fost OK! Am strunjit cu freza asta, nu la cote fixe, dar e capabila de multe! Am improvizat un ax pe care am prins freze disc, l-am prins in universalul divizorului si am ascutit freze disc fara probleme! Nu renunta usor la freza asta daca e in stare buna! Nu gasesti chinezarii capabile ca si freza asta! Nu se mai fabrica SCULE, se fabrica imitatii de scule! Multa sanatate Emil !!! Editat Februarie 1, 2019 de DanuAL Link spre comentariu
dany_cta Postat Februarie 1, 2019 Partajează Postat Februarie 1, 2019 Inca nu v-ati saturat sa laudati lucrurile care au ajuns la fier vechi si se cumpara la pret de fier vechi ? Asta ne trage in jos, inabilitatea de a evolua. Oare cate utilaje chinezesti mari din aceeasi clasa ai avut ca sa le compari ? Nu zic ca sunt bune, nu sunt, sunt niste gunoaie, dar sunt de 100 de ori mai bune decat alea romanesti de inainte de revolutie. Sa mai vorbesti si de rulmenti ... serios ??? am facut noi vreodata rulmenti cu adevarat competitivi ??? unde ? in rapoartele noastre mincioase doar. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 1, 2019 Partajează Postat Februarie 1, 2019 6 minutes ago, dany_cta said: Inca nu v-ati saturat sa laudati lucrurile care au ajuns la fier vechi si se cumpara la pret de fier vechi ? Asta ne trage in jos, inabilitatea de a evolua. Oare cate utilaje chinezesti mari din aceeasi clasa ai avut ca sa le compari ? Nu zic ca sunt bune, nu sunt, sunt niste gunoaie, dar sunt de 100 de ori mai bune decat alea romanesti de inainte de revolutie. Sa mai vorbesti si de rulmenti ... serios ??? am facut noi vreodata rulmenti cu adevarat competitivi ??? unde ? in rapoartele noastre mincioase doar. Ei da, lumea asta s-a nascut odata cu tine Link spre comentariu
dany_cta Postat Februarie 1, 2019 Partajează Postat Februarie 1, 2019 (editat) Pretul de fier vechi din anunturile de vanzare probabil ca e dat de calitatea utilajului, nu ? Oare cati dintre cei care isi dau cu parerea au pus vreodata mana pe altceva decat o freza romaneasca ? Cati dintre ei au facut mai mult decat un canal de pana sau cateva fete drepte ? Cati dintre ei au incercat sa scoata precizie la o piesa si chiar au reusit ? Nici nu au mirosit o freza chinezeasca (care sunt oricum printre cele mai proaste), de alta de calitate nici nu mai zic, dar brusc ling fierul vechi in partea dorsala de nu mai pot. Deja se inchina la ea pentru ca are o masa rotativa cu rulmenti romanesti, cand orice Vertex ieftin e cu cateva clase peste alea, dar cand ei nici in vis nu au vazut asa ceva, normal ca lauda singurul lucru pe care l-au vazut. Si mai apar si specialistii care n-au pus nicidodata mana pe vre-un utilaj dar ne dau sfaturi .... Editat Februarie 1, 2019 de dany_cta Link spre comentariu
dany_cta Postat Februarie 1, 2019 Partajează Postat Februarie 1, 2019 (editat) 1 hour ago, DanuAL said: E foarte precisa! Pe freza de care vorbesc, lucrez eu pe ea, are rulmentii fabricati inainte de revolutie, are o precizie mai mare decat a unui FUS32 pe care lucreaza un coleg. E drept, e mica, jocuri in ghidaje, span mai mare de 1mm, (in otel, e problematic, in teflon/pom merg cu un cutit zburator si cu >1cm) Eu nu vad nimic nemaipomenit in asta, vad doar un utilaj de care e bine sa fugi. Lauzi un utilaj care "e foarte precisa" dar "are jocuri in ghidaje" ? Mi se pare ca parerea mea e perfect demonstrata si parerea de lauda este complet subiectiva. Si FUS32-ul se pare ca sta chiar si mai rau de atat... Editat Februarie 1, 2019 de dany_cta Link spre comentariu
emil.gabor Postat Februarie 2, 2019 Partajează Postat Februarie 2, 2019 Fus200 este pe bucșă conica si din cauza aceasta as cam vrea sa il vand . Eu folosesc cam 99% freze de carbura si la acelea trebe sa le dai turatie . Nu stiu cat ar rezista bucșă aceea la 1500 de ture . Si ca freze relativ mici , mai am 3 buc fus22 , reckerman si ultima chinezeasca , care inca nu am reușit sa o pun pe pozitie si sa ii dau șpan . Link spre comentariu
DanuAL Postat Februarie 2, 2019 Partajează Postat Februarie 2, 2019 Mai dany_cta, vrei sa te cerți cu mine sau vrei sa ma bati/batem? Vrei sa ma faci mincinos și nu-ți iasă? Ești prea frustrat și nu mai ști cum și pe cine să-ți versi nadufu'? Stai calm și mai respira... Da, am pus mana și am lucrat pe mai multe chinezisme și sunt foarte slab calitativ. Nu toate, dar nu exista termen de comparație între ce rigiditate exista la utilajele vechi și cele "noi" unde se face economie de material... Chiar nu ești o persoana care sa merite efortul să-ți dau explicații cum și de ce jocuri în ghidaje și cum se poate lucra la precizie cu acele jocuri. Ai citit și tu un articol în care era dafaimata industria românească și pac, ti'ai luat un reper în viata. Greșit omule, greșit, dar e problema ta! Eu ce am afirmat mai sus, îți pot demonstra LIVE când vrei tu, dar nu ma fa mincinos și crede-mă când îți spun ce spun.... Și da, freza asta are rulmenți NU bucși de bronz, și da, România a produs rulmenți de calitate, și da, fac piese cu o precizie de 3-5 sutimi între ele, piesele, cu tot cu acele jocuri în ghidaj. Am mai spus odată... Nu toți ce poarta basca au și habar de ceva! Link spre comentariu
dany_cta Postat Februarie 2, 2019 Partajează Postat Februarie 2, 2019 (editat) 3 hours ago, DanuAL said: și da, fac piese cu o precizie de 3-5 sutimi între ele, piesele, cu tot cu acele jocuri în ghidaj. Faci o confuzie grava intre repetabilitate si precizie. Asta spune multe despre toate comentariile tale legate de precizie. Cu un utilaj cu jocuri nu poti sa scoti precizie, oare merita sa stau sa iti explic de ce ? Iti lipsesc cunostintele elementare, ai impresia ca rigiditatea face totul cand tie iti tremura tot utilajul de la jocuri si imposibilitatea sa le reduci fara sa blocheze pe alte portiuni. As vrea sa te vad cum iei zecimea pe un utilaj cu jocuri si ce finisaj ai la sfarsit (afecteaza precizia). Editat Februarie 2, 2019 de dany_cta Link spre comentariu
emil.gabor Postat Februarie 2, 2019 Partajează Postat Februarie 2, 2019 ii originala cu rulment , sau a fost modificat ulterior ? Fus200 este cu bușcă pe ambii arbori si deckel fp1 dupa care a fost copiata este tot pe bucșă . la cel orizontal , parca in partea din spate are si rulment radial si la capul vertical are rulmenți axial . Dar partea de precizie este bucșă . legat de disputa cu sculele românești... cum zice alex , partea cea mai importantă este cea intre manete si podea . Poti face precizie si pe utilaj mai uzat , Daca te străduiești , si daca ai utilaj nou nu înseamnă ca o sa faci precizie daca esti pe langa . Legat de utilajele românești... Trebe vazut si comparativ cu ce ... Decat sa nu ai nici o freza , categoric sunt cele mai bune cele românești, comparativ cu una germana , parca sunt cam pepsi . lafel si cu dacia 1310 . a fost ea buna . dar rolls royce in anii 50 avea mașina cu servo , geamuri electrice clima , La noi logan din 2007 clima este opțională . Link spre comentariu
Czibulák Lőrinc Postat Ianuarie 3, 2020 Partajează Postat Ianuarie 3, 2020 On 9/2/2015 at 9:12 AM, mariandum said: tocmai am cumparat si cartea,daca are cineva nevoie ca pot sa o scanez. Salut! As avea si eu nevoie de acea carte, daca te rog poti sa mi-l scanezi? Am incercat sa-ti scriu PM dar nu ma lasa... Adresa este [email protected] (pentru asta nu mi mila) Istoric: Cutie electrica din Alexandria 1974 elte inscriptii nu am pe masina, si modelul trebuia sa dau seama dupa poze pe net. Masina a ajuns cu toate manetele rupte si trebuia sa iau jos baza manetelor ca sa pot scoate capatul manetelor rupte. in acel moment axul schimbatorului de viteza s-a miscat de pe pozitie si nu mai pot pune la loc baza manetelor. (de fapt am scos surubul de tensionare a arcului si atunci am putut tine contra pe piese, dar cu baza manetelor la loc nu mai am loc ca sa pun la loc surubul) Astfel va trebui sa scot cutia de viteze. As prefera sa am toate detaliile inainte sa-l desfac, sa stiu la ce ma astept si ca sa dau seama ce mai lipseste de pe masina. Multumesc pentru ajutor! Link spre comentariu
MICIULIN Postat Februarie 12, 2020 Partajează Postat Februarie 12, 2020 La 03.01.2020 la 23:16, Czibulák Lőrinc a spus: Salut! As avea si eu nevoie de acea carte, daca te rog poti sa mi-l scanezi? Am incercat sa-ti scriu PM dar nu ma lasa... Adresa este [email protected] (pentru asta nu mi mila) Istoric: Cutie electrica din Alexandria 1974 elte inscriptii nu am pe masina, si modelul trebuia sa dau seama dupa poze pe net. Masina a ajuns cu toate manetele rupte si trebuia sa iau jos baza manetelor ca sa pot scoate capatul manetelor rupte. in acel moment axul schimbatorului de viteza s-a miscat de pe pozitie si nu mai pot pune la loc baza manetelor. (de fapt am scos surubul de tensionare a arcului si atunci am putut tine contra pe piese, dar cu baza manetelor la loc nu mai am loc ca sa pun la loc surubul) Astfel va trebui sa scot cutia de viteze. As prefera sa am toate detaliile inainte sa-l desfac, sa stiu la ce ma astept si ca sa dau seama ce mai lipseste de pe masina. Multumesc pentru ajutor! Salut urmeza sa reconditionezi o freza in curind acum este dezmembrat pina la ultimul pinion cand incep sa o montez la olalta voi pune cateva poze Link spre comentariu
DanuAL Postat Februarie 28, 2020 Partajează Postat Februarie 28, 2020 Mi-am dezactivat notificărilor la site.. S-or înmulțit mesterii..... Glumesc! N-am mai avut timp sa intru si sa vad ca totul e la nivel de "contra". Da Emil, asa am gasit freza aici la atelier. Cica e adusa de la o scoala profesionala (in trecut) si rulmentii o dau de gol, sunt rulmenți de precizie românesti, care nu se mai fabrica de multi ani (C5) . Comparația o faceam cu chinezismele, in general. Clar nu poți compara un strung / freza de provenienta ruseasca chiar, cu un utilaj romanesc! Dar si alea, sa fie din epoca de aur, ptr ca acum, majoritatea producătorilor de tot felul, s-or mutat in China cu producția. Citat La 02.02.2019 la 21:33, emil.gabor a spus: ii originala cu rulment , sau a fost modificat ulterior ? Link spre comentariu
atti.mures Postat Iulie 28, 2020 Partajează Postat Iulie 28, 2020 Acum reconditinez si eu o freza fus 200 din anul 1961 . Aveti carte la asta? daca gasiti astept pe mail. [email protected] Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum