dandumit Postat Martie 24, 2016 Partajează Postat Martie 24, 2016 Apropo , freza mea este semi-demontata. Adica masa si cu axa X este demontata. Asta pentru transport ca sa fie mai usoara pana am transportat-o la locul ei. Acuma ma gandeam daca ar fi o idee buna sa ii pun surub cu bile pe axa X. Oare merita ? probabil ca surubul ei are ceva uzura... Cred ca cel mai util ar fi surub cu bile pe axa z deoarece acolo este efort foarte mare la ridicare. Insa din ce am vazut trebuie o piulita rotitoare si astea sunt foarte scumpe... Asta e site-ul cu retrofit-ul : http://www.metalworker.eu/metaalwerk/htmlen/deckel01.htm Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Martie 24, 2016 Partajează Postat Martie 24, 2016 (editat) Salut, Ca sa ai o plaja mai larga de turatii,cu variatii mai mici ale cuplului motorului,iti recomand ca sa folosesti ambele turatii,impreuna cu variatorul de frecventa.Cuplul unui motor la 30Hz este de aprox. 95% din cuplul nominal.Sub 30Hz si peste 50Hz scade destul de drastic.La 10Hz,spre exemplu,cuplul este de 40-50% din cuplul nominal.La 100Hz,cuplul este de 50%.............folosind ambele turatii,poti optimiza cuplul optim al motorului.Iti trebuiesc 3 contactori pt. comutarea turatiilor.Pt. detalii,ar fi indicat sa dai datele motorului.Cel mai probabil este triunghi-dubla stea. Caut acum un grafic de variatie a cuplului dependent de frecventa.De cum il gasesc,il postez. Alex Revin cu graficul promis. P.S.Plus ca iti trebuie racire separata la motor. Grafic cuplu.pdf Editat Martie 24, 2016 de alex.cselenyi Link spre comentariu
gafia_daniel Postat Martie 24, 2016 Partajează Postat Martie 24, 2016 (editat) Legaturile la motor sunt fara puntile acelea intre suruburi cum sunt la cele legate in stea sau triunghi. Din tabloul electric vine un cablu cu 6 fire ( si o impamantare, nu mai retin exact.). Din cartea frezei reiese ca motorul are urmatoarele caracteristici 1,1/ 1,9 kw, 380 v 50Hz, 750/1500 rot/ min. La motorul meu nu se mai intelege mare lucru pe tablita cu caracteristicile tehnice. Cred ca ma descurc cu cei 3 contactori pentru trecerea de la o treapta la alta si a ma incadra in marja de frecventa pe care mi-ati recomandat-o pentru un cuplu cat mai bun. Editat Martie 24, 2016 de gafia_daniel Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Martie 24, 2016 Partajează Postat Martie 24, 2016 Fa o poza la eticheta motorului si posteaz-o,ca sa vedem ce ai acolo. Link spre comentariu
gafia_daniel Postat Martie 25, 2016 Partajează Postat Martie 25, 2016 (editat) Ma gandesc sa cuplez iesirea convertizorului cu cele 3 faze in punctele 7,8,9 si sa-l reglez intre 30 -50 Hz. cum mi s-a sugerat. Comutatorul de schimbare al treptelor de turatie cu punctele de la 1 la 9 ar ramane neschimbat ca si contacte si doar inlocuit cu cei trei contactori .Potentiometrul sau reglarea turatiei motorului din convertizor , cea ce intentionam sa fac in prima faza se anuleaza. Cand voi desface tabloul electric va trebuii sa vad pe cati amperi este contactorul CA pentru al schimba cu unul de 220 v cu tot cu releu termic, intrucat din schema inteleg ca cel existent se alimenteaza din 2 faze. Voi face si o fotografie la placuta motorului cu toate ca imi amintesc ca era acoperita cu vopsea verde iar unde se cojise vopseaua scrisul era sters. Poate ma ajutati cu privire la puterea motorului , cei care mai au motorul original montat pe freza cu toate ca in carte puterea acestuia este data de 1,9 kw. In cazul in care acesta se incalzeste, nu este suficient pentru racire ventilatorul acestuia ? Exista posibilitatea incalzirii excesive a motorului si sa ma trezesc ca imi decupleaza des releul termic ? Multumesc. Editat Martie 25, 2016 de gafia_daniel Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Martie 25, 2016 Partajează Postat Martie 25, 2016 (editat) Salut, Alimentand motorul de pe variatorul de frecventa,nu iti mai trebuie releu termic,doar o siguranta P+N pe alimentarea variatorului.Asta una la mana.Doi la mana.............daca motorul e cu 2 turatii,atunci pe fiecare turatie ai puteri diferite.Trei la mana.........ventilatia fortata a motorului e calculata pt. turatia nominala.Daca il folosesti la turatii mai mici,nu mai are eficienta ventilatorul.Si inca ceva..............daca nu ti-ai luat inca variatorul,atunci iti recomand sa nu te nehalesti la cel mai ieftin,ci la unul mediu ca pret si performante acceptabile.Adica sa aiba control vectorial,acel V/f...........sa aiba filtru EMC si filtru de retea si ar fi indicata si o rezistenta de franare,pt. pante de decelerare mai abrupte.Si tot la fel de indicat ar fi sa iei un variator care stie gestiona 2 motoare,respectiv un motor cu 2 turatii.Asta insemnand ca poti seta parametrii fiecarui motor.Motorul cu 2 turatii este,de fapt,2 in 1. Alex. P.S. Turatia mica a motorului o obtii alimentant motorul in triunghi............adica alimentand varfurile triunghiului si lasand libere prizele mediene. Turatia mare a motorului o obtii alimentand motorul in dubla stea...........adica alimentand prizele mediene si legand impreuna varfurile triunghiului. P.P.S. Putera motorului in turatia mare este mai mare cu aprox. 15% decat puterea turatiei mici..............vorbesc de puteri,nu de curenti prin infasirari........... Editat Martie 25, 2016 de alex.cselenyi Link spre comentariu
MICIULIN Postat Martie 25, 2016 Partajează Postat Martie 25, 2016 (editat) motorul original este de 1.1 kw si 1.9 kw , motor trifazic cu tensiunea intre faze de 380 din constructie , convertizorul poate sa produca 3 faze la aceasta tensiune ? motoarele cu inscriptia 220/380 se poate lega la 3 faze in conexiune triunghi , motoarele cu doua viteze au aceasta conexiune la o treapta de viteza si cealata viteza nu se leaga bornele intre ele se lasa liber si se alimenteaza la bornele care era conexiunea in stea ,cel putin la mine asa este pe acest forum a fost dezbatut acest subiect despre motoare cu doua turatii si convertizor la topicul" motor trifazic cu doua turati " Editat Martie 25, 2016 de MICIULIN Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Martie 25, 2016 Partajează Postat Martie 25, 2016 (editat) Motorul care are trecut pe eticheta triunghi/stea - 220/380 inseamna ca daca legi bobinele in triunghi il poti alimenta la 220V intre faze,iar daca e legat in stea,poti sa-l alimentezi la 380V intre faze. P.S.De pe un variator de frecventa monofazic nu poti alimenta motorul cu 2 turatii.................adica poti,dar obtii doar 25% din puterile nominale ale fiecarei turatii.In concluzie,ai 3 variante.Ori motor monofazic,ori bransament trifazic,ori un motor ca si cel pe care l-am descris mai sus si pe care-l legi in trunghi si asa-l legi pe variator. Ai dreptate, MICIULIN .........uitasem ca e vorba de alimentare monofazica,adica variatorul de frecventa va scoate maxim 230V intre faze. Editat Martie 25, 2016 de alex.cselenyi Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Martie 25, 2016 Partajează Postat Martie 25, 2016 Ar mai fi o varianta................sa duci motorul la un bobinator,care sa refaca legaturile bobinelor.Sa desfaca inserierea polilor si sa-i lege in paralel,iar apoi cele 3 grupuri in triunghi.Vei putea folosi un variator monofazic si pastrezi parametrii turatiei mari a motorului. Link spre comentariu
gafia_daniel Postat Martie 26, 2016 Partajează Postat Martie 26, 2016 Din tot ce inteleg de aici, cel mai cinstit ar fi bransamentul trifazic . In felul acesta. as rezolva si problema celorlalte utilaje , pe care le am si pe care doresc sa le mai achizitonez . Oricum intentionam sa-mi fac o schimbare de retea si tot amanam momentul (de pe o linie de care se afla la cca. 200 de metri de casa si la care am cablu de aluminiu subteran la o alta ce s-a tras recent la aproximativ 10-15 metri) . Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Martie 26, 2016 Partajează Postat Martie 26, 2016 Exact cum spui.Daca poti sa-ti faci bransament trifazic,scapi de o gramada de complicatii.Si daca pe viitor vei dori sa actionezi vreun motor de pe un variator de frecventa,o vei putea face la modul cel mai simplu,fara alte complicatii. Link spre comentariu
Vizitator aurelmogos Postat Noiembrie 5, 2016 Partajează Postat Noiembrie 5, 2016 Am cumparat o freza FUS 180, cu probleme la cutia de viteze. Stie careva sa imi spuna cum dau jos capacul de la cutie? Link spre comentariu
DanuAL Postat Ianuarie 31, 2019 Partajează Postat Ianuarie 31, 2019 (editat) Ziua buna! Ati demontat careva la freza Fu200, cutia de viteze? Cum se scoate? Ce o tine de nu iasă în lateral? Observ ca se mișcă cu tot cu acele din spate, cel cu fulia cu curele și acel lanț... Ati demontat cutia? Un manual al frezei se poate? Mulțumesc! Editat Ianuarie 31, 2019 de DanuAL Link spre comentariu
emil.gabor Postat Februarie 1, 2019 Partajează Postat Februarie 1, 2019 La 31.01.2019 la 9:13, DanuAL a spus: Ziua buna! Ati demontat careva la freza Fu200, cutia de viteze? Cum se scoate? Ce o tine de nu iasă în lateral? Observ ca se mișcă cu tot cu acele din spate, cel cu fulia cu curele și acel lanț... Ati demontat cutia? Un manual al frezei se poate? Mulțumesc! Am demontat eu . Din cate imi amintesc , trebe fulia scoasă si roata dințata de sus de la avans , scos capacul prin care iese axul are parca un rulment si 2 simeringuri , si dupaceea iese cutia de avans prin fata, usor rotita . am eu manualul. ii publicat pe forum , dar nu scrie nimica despre asta in el . Link spre comentariu
emil.gabor Postat Februarie 1, 2019 Partajează Postat Februarie 1, 2019 La mine roata dințata a fost prinsă un pic "ciudat" poate nu a fost originala . Prin roata dințata era o gaura filetat, nu mai retine daca era un știft filetat crestat pentru șurubelnița sau cu imbus . scoți șurubul si era prin ax un știft , care era fixat de acest șurub din centrul axului . Mai pe scurt , trebuie dat capacul din spate jos . altfel nu iese Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum