Vizitator viobio Postat Octombrie 5, 2014 Partajează Postat Octombrie 5, 2014 (editat) Eu as fi curios care ar fi rezultatul unui BLIND TEST coroborat apoi cu masuratori. Sa vedem chiar exista asa multe amplificatoare care sa masoare prost si sa sune bine? Eu sincer ma indoiesc. Cand stim ca amplificatorul X apartine user-ului Y deja ne formam opinia in functie de simpatia sau antipatia noastra fata de acel user. Nu putem fi sinceri cu adevarat decat in cazul unui blind test. Pe internet au fost prezentate rezultatele unor asemenea teste si rezultatele au fost foarte amuzante (scule hi-end devansate de scule de duzina). Eu nu inteleg de ce proprietarii de amplificatoare care suna fantastic (in opinia unora dar nu si in urma unui blind test) se opun cu vehementa masuratorilor? Foarte multi de aici am ajuns la concluzia ca un amplificatorul nu merge in sala de auditie decat dupa ce a trecut testul masuratorilor.Punct ochit punct lovit!!Cind am vrut sa fac un asemenea test ,nu a binevoit nimeni sa participe,o sa incerc sa mai fac un asemenea test ,chiar si fara masuratori,macar auditive,sa vedem cine se inghesuieParca se facuse un test pe afara,un TDA2003 batuse ceva ampuri simandicoase,cu tuburi,adica fusese preferatul celor care au pus la auditie propriile amplificatoare. Editat Octombrie 5, 2014 de viobio Link spre comentariu
VTP Postat Octombrie 5, 2014 Partajează Postat Octombrie 5, 2014 Eu as fi curios care ar fi rezultatul unui BLIND TEST coroborat apoi cu masuratori. Sa vedem chiar exista asa multe amplificatoare care sa masoare prost si sa sune bine? Eu sincer ma indoiesc. Cand stim ca amplificatorul X apartine user-ului Y deja ne formam opinia in functie de simpatia sau antipatia noastra fata de acel user. Nu putem fi sinceri cu adevarat decat in cazul unui blind test. Pe internet au fost prezentate rezultatele unor asemenea teste si rezultatele au fost foarte amuzante (scule hi-end devansate de scule de duzina). Eu nu inteleg de ce proprietarii de amplificatoare care suna fantastic (in opinia unora dar nu si in urma unui blind test) se opun cu vehementa masuratorilor? Foarte multi de aici am ajuns la concluzia ca un amplificatorul nu merge in sala de auditie decat dupa ce a trecut testul masuratorilor. De fiecare data cineva interpreteaza lucrurile, doar pentru ca nu citeste atent un post sau pentru a creia divergente in mod voit ! Daca vorbim, fie, numai de DIY, si la un blind test doua sau mai multe amplificatoare au prestat fara cusur (nu s-au observat distorsiuni, sunetul a fost auditiv fara obiectii, fara nelinearitati detectabile si orice alte accidente ce se imputa amplificatoarelor) si se trece la masuratori si se obtin valori ale distorsiunilor armonice, de intermodulatie si totale intre 0,1% si 0,5% iar oscilogramele fara diferente notabile, atunci ........................... amplificatorul meu e mai bun decat ..... al tau, ca .............. are THD-ul 0,15% iar al tau 0,16%??????????????? Daca avem un singur client si nu-i place cum suna al meu, il va lua doar pentru ca are 0,15% THD si nu 0,16%??? Raspunsul este mai mult ca sigur NU! Va opta pentru unul care are THD= 0,47%, DACA ii place cum suna! Daca face bine sau rau??? Discutabil, si asta prin prisma a exact ce nu s-a discutat, amprenta timbrica a amplificatorului. Corect ar fisa procedeze ca in show-roomurile vestice: pe sistemul de acolo, preferabil cat mai aproape de ce dispune clientul acasa, alege amplificatorul care-i place. Are apoi un timp de testare de cateva zile ca sa vada daca se integreaza in sistemul sau, si asta fara sa-i pese de coeficienti, oscilograme si parametri! Desigur, poate vor fi si din acei care aleg un aparat oarecare dupa brand sau parametrii de catalog, fara sa-l asculte, dar, personal, in 1/2 de secol, nu am vazut niciunul! In timp, m-am convins de cateva lucruri: - constructorii seriosi isi fac determinarile pentru care pot obtine dotare; - rezultatele muncii lor se pot compara cu produsele industriale; - oricat de importante pot parea masuratorile, componentele sistemelor audio se aleg, covarsitor, dupa amprenta timbrica, ce nu este predictibila, ceea ce conduce la multitudinea cvasi-infinita de produse in acest domeniu; - Ideea unei componente sau a unui sistem ideal este complet stupida, atat timp cat in final, evaluarea este pur subiectiva! (si ideea ca un lucru f.scump este, in cazul reproducerii acustice, neaparat "mai bun", este iar fara suport intr-un procent semnificativ!.) - nu am avut in vedere niciun tip de analizor auditiv, consacrat sau individual, considerat ca etalon. Inca o data, diversitatea pietii componentelor audio arata cat de gresita este orice incercare de ierarhizare fortata sau nefortata a lor. - un blind test poate face o ierarhizare a unei componente a lantului acustic doar din punct de vedere statistic si poate avea oarece valoare cu cat numarul participantilor este mai mare si au un interes minim fata de ce li se cere sa evalueze, considerand ca toate componentele lantului acustic nu au inconveniente imediat observabile. Daca ar fi sa consideram amplificatoarele VS si SS, conform masuratorilor de orice fel, nimeni nu intelege dece sa ne intoarcem la tuburile electronice! Sigur, fiecare tip are adepti care nu isi tradeaza preferintele, dar este si o categorie care apreciaza ambele solutii constructive, fiecare fiind convins ca orice solutie are calitati si defecte si reprezinta un sumum de compromisuri. 3 Link spre comentariu
adrian_pic Postat Octombrie 6, 2014 Partajează Postat Octombrie 6, 2014 Ati spus: Daca vorbim, fie, numai de DIY, si la un blind test doua sau mai multe amplificatoare au prestat fara cusur (nu s-au observat distorsiuni, sunetul a fost auditiv fara obiectii, fara nelinearitati detectabile si orice alte accidente ce se imputa amplificatoarelor) si se trece la masuratori si se obtin valori ale distorsiunilor armonice, de intermodulatie si totale intre 0,1% si 0,5% iar oscilogramele fara diferente notabile, atunci ........................... amplificatorul meu e mai bun decat ..... al tau, ca .............. are THD-ul 0,15% iar al tau 0,16%???????????????" DA, normal ca DA. Un amplificator trebuie sa redea cat mai fidel semnalul de intrare nu? Deci nu-i clar ca daca comparam THD-urile la doua amplificatoare cel care are THD-ul cel mai mic este cel care reda cel cel mai fidel semnalul de intrare? Exista o problema: acest THD se calculeaza injectand doar semnal sinusoidal la intrare si sarcina este rezistiva deci masuratorile nu sunt foarte exacte, dar teoria ramane in picioare. Ati spus: "Daca avem un singur client si nu-i place cum suna al meu, il va lua doar pentru ca are 0,15% THD si nu 0,16%??? Raspunsul este mai mult ca sigur NU! Va opta pentru unul care are THD= 0,47%, DACA ii place cum suna!" Cam cati clienti stiu clar ce vor si cati clienti se iau dupa review-uri sau parerile prietenilor din cercul lui cand vine vorba sa cumpere ceva (si aici ma refer la toate domeniile). Cati clienti care au bani ati vazut ca aleg sa cumpere chestii DIY si cati ati vazut ca aleg chestii de brand (cu pret nesimtit de mare si eventual serie cat mai limitata?). Uitati ca toata lumea prefera sa cumpere lucruri care au si valoare de revanzare cat mai mare? (accuphase, bmw, vacheron constantin sunt branduri care ofera aceste lucru! luam in calcul sau nu si acest parametru?). Uitati ca majoritatea conduce si minoritatea este obligata sa se supuna iar daca majoritatea procedeaza gresit nu aveti niciodata sansa sa schimbati ceva (decat pe "suprafete mici"). Am fi ipocriti sa spunem ca suntem capabili sa refuzam schimbul :accuphase, bmw, vacheron constantin contra amplificator DIY, Logan, Orex daca ni se ofera sansa refuzul bazandu-se doar pe criteriul ca cele din urma sunt superioare la un anumit capitol. Nu eu am facut regulile si nici eu nu am dezvoltat teoria de astazi. Dupa cum vedeti ringul se poate extinde la infinit si putem ajunge la concluzia ca nu poate exista o ierarhie, dar totusi oricand se poate face o ierarhie daca stabilim o ordine a importantei unor parametri sau caracteristici. Eu incerc sa aplic doar teoria in practica si sa inteleg limitarile (din cauza neputintei noastre) aplicabilitatii acesteia. Masuratorile se fac inca pentru cazuri foarte generice (sarcina rezistiva, semnal de intrare sinusoidal) deci trebuie sa nu pierd asta din vedere dar aceste limitari nu inseamna ca fac masuratorile inutile si va dau cazul unui amplificator la care ii bag un semnal sinusoidal la intrare si care la iesire scoate una din semialternante retezata sau un sinus deformat sau semialternanta pozitiva nu este simetrica cu alternanta negativa si cred ca pot afirma ca in acest caz nu mai facem vorbire de AMPLIFICATOR ci de un eventual INSTRUMENT MUZICAL. De aceea se sustine ideea ca prima data amplificatorul trebuie sa treaca de testul masuratorilor si apoi intra la proba de auditie. Ipocrizia, snobismul si altele de acest gen sunt obstacole dificile dar nu inseamna ca trebuie sa ne dam batuti. Ati afirmat : "un blind test poate face o ierarhizare a unei componente a lantului acustic doar din punct de vedere statistic si poate avea oarece valoare cu cat numarul participantilor este mai mare si au un interes minim fata de ce li se cere sa evalueze." Pot sa am si eu o atitudine negativa si sa va contrez spunand: deci sa inteleg ca orice om de pe strada poate fi participant la un blind test? Nu trebuie nici un bagaj de cunostinte care sa recomande acel participant la blind test? Nu inseamna ca trebuie sa ma inclin in fata unui dirijor care are dopuri de ceara in urechi (bine stiu ca asa ceva nu este practic posibil dar il pot folosi ca exemplu teoretic). Sau pot sa am atitudinea constructiva si sa adaug: eu cred ca participantii trebuie sa aiba si un bagaj de cunostinte + o ureche educata dar un interes comercial minim fata de ce li se cere sa evalueze si atunci ma pot baza pe verdictul majoritatii. Ati afirmat: "Desigur, poate vor fi si din acei care aleg un aparat oarecare dupa brand sau parametrii de catalog, fara sa-l asculte, dar, personal, in 1/2 de secol, nu am vazut niciunul!" Daca discutam despre domeniul audio este greu sa aduc un exemplu, dar daca luam spre exemplul domeniul auto... lucrurile se schimba radical. Se cumpara in primul rand doar dupa parametrii (desi niciodata unii dintre ei nu vor fi utilizati) , brand si eventual dupa numarul de exemplare produs (cu cat seria este mai mica cu atat bucura viitorul proprietar). As fi nebun sa cred ca cei bogati se pricep la toate domeniile si ca ei tot cumpara o fac in cunostinta de cauza si ca isi pierd mult timp proband inainte de a cumpara. Ati mai spus: "Ideea unei componente sau a unui sistem ideal este complet stupida, atat timp cat in final, evaluarea este pur subiectiva! (si ideea ca un lucru f.scump este, in cazul reproducerii acustice, neaparat "mai bun", este iar fara suport intr-un procent semnificativ!.)" Pai daca evaluarea este pur subiectiva nu vad de ce se mai obosesc unii (pastrand o oarecare impartialitate, sau mai bine zis prezentand doar aspectele pozitive) sa-si descrie opiniile lor dupa o auditie sau altii sa scrie review-uri. Trebuie sa fim constienti ca in orice domeniu, orice alegere o facem este suma unor compromisuri! Pomeniti de amprenta timbrica dar nu faceti un efort pentru a se trage niste concluzii in aceasta directie. Userul valderama a pus la aceasta sectiune un filmulet de pe youtube care a fost foarte edificator si toata lumea (cred) dupa ce l-a vizionat a inteles cum sta treaba cu timbrul si ca existenta acestui timbru face posibila diferentierea notei Mi (spre exemplu) a pianului, de cea a vioarei sau a chitarei (deci note scoase de o coarda la care difera doar manipularea). Eu ma astept de la dumneavoastra sa nu fiti partinitor ci impartial pentru ca aveti un bagaj de cunostinte si experienta foarte vast. Link spre comentariu
VTP Postat Octombrie 6, 2014 Partajează Postat Octombrie 6, 2014 Eu ma astept de la dumneavoastra sa nu fiti partinitor ci impartial pentru ca aveti un bagaj de cunostinte si experienta foarte vast. Concluzia este gresita: nu sunt partinitor fata de nimeni! Nu am afirmat niciodata ca in domeniul acusticii ( stiinta, parte a fizicii ) sa se opteze numai pe brand, masuratori, date de catalog sau numai ureche. E adevarat ca in cele mai multe cazuri prevaleaza urechea, datorita faptului ca nu cumperi sau nu asculti ceva ce nu iti place, si, in plus, un procent mult mai redus de melomani poate avea pregatirea necesara de a compara niste date tehnice. Realitatea este ca ...................... in final, urechea fiecaruia ii dirijeaza alegerea! Un exemplu in plus, aflat in postul anterior: daca ar fi sa ne luam dupa datele tehnice, un amplificator SS actual are, evident, THD si TID cu MULT mai mic decat un amplificator cu tuburi in PP, in orice clasa, nu mai vorbesc de unul in SE. Ca exemplu, TEAC AX-501 ( 850 euro, entry level cum spun audiophilii!) are distorsiuni totale < 0,05% la 55W/4 ohmi/1 kHz. In clasa medie, NAD C390DD exhiba o valoare mai buna de 0,005% in banda 20-20.000Hz la puterea nominala (150W/8 ohmi ) si costa 3.000 euro [exemple luate din numarul aug/sept. 2014 al Haute Fidelite ] In revista apar si doua amplificatoare cu tuburi: Jadis 150 ( 2 x 50W, cl.A, 8.100 euro) si VAC Sigma 160I ( 2 x 86 W, cl.A; 11.750 euro ) dar, nu sunt date privind distorsiunile. Statistic, si oricine se poate documenta, amplificatoarele cu tuburi stau mult mai prost cu valorile parametrilor tehnici comparativ cu SS, nu numai la distorsiuni, dar si la ceilalti parametri. Si totusi au prozeliti, pentru ca, desi sunt mai putin fidele, avand din aceasta cauza timbru propriu (deci o fidelitate discutabila comparativ cu SS ), plac la o categorie larga de ascultatori! Review-urile asupra unui produs sunt subiective si exprima o parere personala, deci, trebuie privite ca atare, greseste cel care ia o decizie pe baza unui review, chiar daca este facut de Alan Parsons, John Wiliams, Ken Ishiwata sau Rod Elliot! Acestea fiind zise, revin la un post de la topicul cu intalnirea ce a avut loc, si, propun din nou, ca la viitoarea intrunire, amplificatoarele sa fie ascultate, FARA determinari, fara modificari ale sistemului, ca la magazin! Determinari se pot face anterior, expozantii isi pot face o fisa tehnica oricat de stufoasa, dar aprecierea sa fie subiectiva, auditiva, mai ales ca, fiecare constructor se straduie sa scoata un produs cat mai performant auditiv si nu vine cu ceva ce oscileaza, are brum nepermis, are distorsiuni de racordare sau cliping! Ce ziceti?????? Link spre comentariu
adrian_pic Postat Octombrie 6, 2014 Partajează Postat Octombrie 6, 2014 Apreciez faptul ca ati afirmat: "amplificatoarele cu tuburi stau mult mai prost cu valorile parametrilor tehnici comparativ cu SS, nu numai la distorsiuni, dar si la ceilalti parametri. Si totusi au prozeliti, pentru ca, desi sunt mai putin fidele, avand din aceasta cauza timbru propriu (deci o fidelitate discutabila comparativ cu SS ), plac la o categorie larga de ascultatori!" Totusi cred ca trebuie adaugata o completare: ne referim la amplificatoare cu tuburi ce au trafuri pe iesire (sa nu se faca confuzia cu OTL-urile). Trafurile de iesire eu le consider ca niste "tampoane" intre ampliicator si sarcina si probabil cred ca de aceea sunt foarte multi care le prefera. Va intreb totusi: ati avut ocazia sa ascultati un amplificator SS cu iesire pe traf (un McIntosh de exemplu)? Sunetul spre ce aduce, SS sau VS? Ma gandesc sa mai pun o intrebare: dar VS OTL ati ascultat? Sunetul aduce a SS? Mai trebuie hotarat un aspect: dorim ca acasa sa auzim cat mai fidel ceea ce auzim in sala de concert sau dorim sa ascultam ceva care sa "gadile" urechea? (bine, nu pot sa condamn nici unul din aspecte). Legat de intalniri cred ca cel mai bine este ca la inceput sa decida majoritatea celor care participa cum doresc sa se desfasoare intalnirea, pentru a se putea "inchega" ceva si pe parcurs se va "slefui" la acest nucleu iar ca regula sa fie acceptata afirmatia: " fiecare constructor se straduie sa scoata un produs cat mai performant auditiv si nu vine cu ceva ce oscileaza, are brum nepermis, are distorsiuni de racordare sau cliping!" Link spre comentariu
gg101 Postat Octombrie 6, 2014 Partajează Postat Octombrie 6, 2014 (editat) Cind am vrut sa fac un asemenea test ,nu a binevoit nimeni sa participe,o sa incerc sa mai fac un asemenea test ,chiar si fara masuratori,macar auditive, Nu stiu cine se va inghesui ! Urechea oboseste foarte usor si isi revine destul de greu. Pt un blind test trebuiesc cateva zile. Fiziologic , sensibilitatea urechii incepe sa "paleasca" dupa aprox 5 minute si isi revine in aprox. 6-8 ore . Cate auditii sa faci intr-o zi ??? Iti trebuie macar doua,trei zile pt asa ceva . Altfel , risti sa faci teste fara sa poti trage vreo concluzie pertinenta . Editat Octombrie 6, 2014 de gg101 Link spre comentariu
VTP Postat Octombrie 7, 2014 Partajează Postat Octombrie 7, 2014 Apreciez faptul ca ati afirmat: "amplificatoarele cu tuburi stau mult mai prost cu valorile parametrilor tehnici comparativ cu SS, nu numai la distorsiuni, dar si la ceilalti parametri. Si totusi au prozeliti, pentru ca, desi sunt mai putin fidele, avand din aceasta cauza timbru propriu (deci o fidelitate discutabila comparativ cu SS ), plac la o categorie larga de ascultatori!" Totusi cred ca trebuie adaugata o completare: ne referim la amplificatoare cu tuburi ce au trafuri pe iesire (sa nu se faca confuzia cu OTL-urile). Trafurile de iesire eu le consider ca niste "tampoane" intre ampliicator si sarcina si probabil cred ca de aceea sunt foarte multi care le prefera. Va intreb totusi: ati avut ocazia sa ascultati un amplificator SS cu iesire pe traf (un McIntosh de exemplu)? Sunetul spre ce aduce, SS sau VS? Ma gandesc sa mai pun o intrebare: dar VS OTL ati ascultat? Sunetul aduce a SS? Mai trebuie hotarat un aspect: dorim ca acasa sa auzim cat mai fidel ceea ce auzim in sala de concert sau dorim sa ascultam ceva care sa "gadile" urechea? (bine, nu pot sa condamn nici unul din aspecte). Legat de intalniri cred ca cel mai bine este ca la inceput sa decida majoritatea celor care participa cum doresc sa se desfasoare intalnirea, pentru a se putea "inchega" ceva si pe parcurs se va "slefui" la acest nucleu iar ca regula sa fie acceptata afirmatia: " fiecare constructor se straduie sa scoata un produs cat mai performant auditiv si nu vine cu ceva ce oscileaza, are brum nepermis, are distorsiuni de racordare sau cliping!" Nu cred ca cineva alege un amplificator pentru ca are transformator de iesire, sau ca se gandeste ca este un "tampon" intre partea electronica si sarcina. In rest: - am avut si am si construit amplificator SS cu iesire pe transformator. Asta in decada '70 a secolului XX! In decada '90, am avut ocazia sa ascult in deplasarile externe toate genurile de amplificatoare. Daca e bine gandit, un amp.SS cu transformator nu are amprenta timbrica recognoscibila fata de unul fara transformator, si daca nu este impins catre limite (unde poate interveni calitatea transformatorului ); - am construit si ulterior am si ascultat OTL-uri (dupa lovilutie!). In anii '60 - '70 era putina documentatie privind OTL-urile, insa mai apareau articole in revistele din tarile socialiste sau in "Almanahele" radioamatorilor sovietici. Tentatia era mare catre acest tip de amplificator, doar ca erau prea multe compromisuri si neajunsuri. Timbric, cu tuburile sovietice, un OTL e apropiat de un PP cu 6P14P. - mai interesanta este comparatia intre VS, SE si PP cu un SS, SE ( cu tranzistor Ge single, fara tranzistori in paralel ). De altfel, in urma a ceea ce am ascultat, am construit, am experimentat, am observat ca, pentru a asculta MUZICA, trebuie sa evit cateva solutii, ce personal nu mi-au placut din punct de vedere acustic: - utilizarea de tuburi si tranzistoare in paralel in etajele finale. In special tuburile isi modifica unele caracteristici in timp scurt de la punerea in functiune; - impingerea la limita a parametrilor de functionare pentru a se obtine o putere mare, de cele mai multe ori inutila. De preferat parametri tehnici conservativi la amplificator si un SPL mai mare la incinte; - am evitat solutiile care, statistic, sunt rare. Nu sunt rare degeaba! Le-au incercat si altii! - intr-un lant audio, nu amplificatorul sau sursa creiaza probleme, mai ales la nivelul tehnic actual. Problema reproducerii corecte a unei inregistrari este ridicata de transformarea semnalului electric in acustic prin intermediul unui traductor electromecanic. De aceea, personal, am considerat ca majoritatea unei investitii intr-un lant acustic trebuie indreptata catre incinte. De preferat, incinte cu SPL ridicat, care au avantaje certe asupra celor cu SPL mic. Teoretic, ceea ce spunem ca dorim sa auzim, acasa, cu sistemul propriu, este ceva cat mai apropiat de ce s-a desfasurat in mod real, in sala de concert! Nu trebuie uitat ca: - inregistrarea NU este identica cu sunetul real; - fiecare element al lantului audio are amprenta sa, la fel si spatiul de auditie care nu este ideal; - fiecare ascultator are urechea sa care da subiectivismul aprecierii reproducerii. Diversitatea produselor audio, reflecta, pana la urma, o concluzie "ciudata": fiecare vrea sa auda asa cum ii place, cat mai aproape de realitatea interpretarii! (interesanta concluzie!) @gg101, daca nu se exagereaza cu puterea si durata audierii fiecarui amplificator, nu e nicio problema. Exagerarile sunt daunatoare, si, daca un amplificator este impins la maximum doar ca sa demonstreze ca "poate" ................ ma rog! La ultima intrunire mi-am facut repede o ierarhizare a ceea ce am ascultat, fara sa fie nevoie sa-mi obosesc urechile cu demonstratii de forta. De altfel, cateva elemente se pot decela in cateva zeci de secunde. Link spre comentariu
Lonerider Postat Octombrie 7, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 7, 2014 Am schimbat schema, in sensul ca am facut varianta cu negativare automata, alimentare 420V (in gol). Atasez schema dupa care am executat montajul, precum si schema de alimentare. OT-urile au fost calculate pentru Raa=5K3 si au fost bobinate cu patru infasurari primare, sarma 0.25mm, legate in serie, intercalate cu trei infasurari pentru secundar, sarma 0.5mm, legate in paralel, pentru iesire de 8 ohm, cu priza UL la 23% Amplificatorul functioneaza foarte bine (auditiv), dar asta poate fi considerata o parere subiectiva. Nu am incinte pretentioase si nu am aparate de masura performante. Am preferat sa fac masuratorile cu umilele mele aparate de masura (nu cunosc cat sunt de etalonate) analogice. Tensiunile si curentii pe schema le-am masurat cu MAVO-35, dar nu le-am notat. Am retinut doar tensiunea pe catodul tuburilor finale ~27Vcc. Cred ca mai trebuie lucrat la simetria defazorului (rezistenta din anodul triodei a doua din 6N1P...) Oscilogramele nu sunt satisfacatoare, au fost fotografiate la nivelul unde incepe sa plafoneze varful sinusoidei si le prezint aici. Nu sunt deranjat de absolut nicio remarca sau critica, indiferent de ton, ci le consider pur constructive. Semnalul sinusoidal din generator (acelasi nivel pentru toate frecventele, dar nu am fotografiat individual): 20 Hz, Y1=1V/div: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15471133155/ Iesiri: 20 HZ, Y1=5V/div:https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15284424280/in/photostream/, https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15284501728/in/photostream/ 1 KHz, Y1=5v/div: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15467996081/in/photostream/ 10 KHz, Y1=5V/div: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15284499798/in/photostream/ 20 KHz, Y1=5V/div: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15470789202/in/photostream/ 40 KHz, Y1=5V/div: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15284419110/in/photostream/ 60 KHz, Y1=5V/div: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15448037756/in/photostream/ Si invers, semnal dreptunghiular, acelasi nivel ca si la cel sinusoidal: 60 KHz, Y1=5V/div: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15284562977/in/photostream/ 20 KHz, Y1=5V/div: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15467989781/in/photostream/ 10 KHz, Y1=5V/div: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15467988951/in/photostream/ 1 KHz, Y1=5V/div: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15467987731/in/photostream/ 100 Hz, Y1=5V/div: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15284558647/in/photostream/ 20 Hz, Y1=5V/dib: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15467981271/in/photostream/ Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 8, 2014 Partajează Postat Octombrie 8, 2014 Mai trebuie lucrat la acest amplificator , formele sinus ale semnalului sint complet inacceptabile de acea ar trebui sa vizualizezi ce se intimpla pe fiecare anod din preamplificator ,defazor si tuburi finale finale chiar in ordinea aceasta Link spre comentariu
Lonerider Postat Octombrie 8, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 8, 2014 Mai trebuie lucrat la acest amplificator , formele sinus ale semnalului sint complet inacceptabile de acea ar trebui sa vizualizezi ce se intimpla pe fiecare anod din preamplificator ,defazor si tuburi finale finale chiar in ordinea aceasta Mai lucrez, schema asta m-a intaratat, sa o duc pana la capat, in asa fel incat, cel putin pana la intrarea in OT-uri, semnalul sa fie asa cum ar trebui, OT-urile fiind home made, nu le pun la socoteala. Link spre comentariu
mila Postat Octombrie 8, 2014 Partajează Postat Octombrie 8, 2014 "Blind" testul tube vs ss eu il fac cu un amplificator cu tda2030. D-l Lazaroiu imi tot spune ca nu e corect...! Poate are dreptate! Va rog sa incercati si dvs. Amplificatorul 2xtda2030 e extras dintr-un televizor. Link spre comentariu
simson Postat Octombrie 8, 2014 Partajează Postat Octombrie 8, 2014 Ma scuzati , dar sa inteleg ca un TDA 2030 suna comparabil cu tuburi? Va rog explicati mai detailat cu exemplu , nu lasati in suspans... Link spre comentariu
Lonerider Postat Octombrie 8, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 8, 2014 (editat) "Blind" testul tube vs ss eu il fac cu un amplificator cu tda2030. D-l Lazaroiu imi tot spune ca nu e corect...! Poate are dreptate! Va rog sa incercati si dvs. Amplificatorul 2xtda2030 e extras dintr-un televizor. Apoi trebuie sa-mi fac un asemenea amp. Mai demult in urma, am facut unul cu TDA2030 si cu BD243, BD244 (complementari) in coada, asemanatoare cu asta: http://www.eleccircuit.com/the-otl-amplifier-listen-comfortably-by-tda2030-and-tip41tip42/. Din pacate, mai am doar bucati din el... Eu fac comparatia amp-urilor cu tuburi (pe care apuc sa le fac) cu un Onkyo A8820, functia "Source Direct" activa. Toate suna mai bine ca Onkyo - source direct. Editat Octombrie 8, 2014 de Lonerider Link spre comentariu
Lonerider Postat Noiembrie 2, 2014 Autor Partajează Postat Noiembrie 2, 2014 (editat) Am revenit asupra acestei scheme si am reconfigurat-o. Cu tubul 6N2P, triode legate in paralel nu am reusit sa scot nimic bun. Tot semnalul se distrugea la iesirea inspre defazor, indiferent cate tuburi am pus (vreo patru bucati 6N2P). Mi-am dat seama de asta dupa ce am inlocuit, direct in soclu cu un ECC85, sinusul revenind la forma initiala (semnalul aplicat la intrare). Am incercat, apoi, cu 6N1P, semnalul sinus ramanand la forma initiala, dar aparea un brum usor amplificat. Am modificat legaturile la soclu si am montat tubul 6N3P, fara a modifica componentele pasive, semnalul pastrandu-se nealterat, pe osciloscop si am facut masuratorile. Asta a iesit; Schema actuala: 20 Hz sinus: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15691244151/in/set-72157648953106501/ 20Hz square: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15507292909/in/set-72157648953106501/ 1 KHz sinus: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15073213834/in/set-72157648953106501/ 1 KHz square: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15694758812/in/set-72157648953106501/ 10 KHz sinus: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15508354950/in/set-72157648953106501/ 10 KHz square: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15691238011/in/set-72157648953106501/ 20 KHz sinus: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15507287129/in/set-72157648953106501/ 20 KHz square: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15073208614/in/set-72157648953106501/ 40 KHz sinus: https://www.flickr.com/photos/91222995@N08/15508351170/in/set-72157648953106501/ Semnalul la intrare este de 2Vvv, masurat cu osciloscopul. Eu nu am reusit, inca, sa-mi dau seama cum se calculeaza puterea audio pe iesire si nu-mi dau seama ce putere livreaza acest amplificator, dupa masuratorile afisate in fotografiile de mai sus (in varianta sinusului nelimitat) Ueff = Uvv * 0.707, din cate am inteles, iar puterea este P = Ueff2/Z. E bine asa? Editat Noiembrie 2, 2014 de Lonerider Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 3, 2014 Partajează Postat Noiembrie 3, 2014 (editat) Ueff = Uvv * 0.707, din cate am inteles, iar puterea este P = Ueff2/Z. E bine asa? Partial adică : Tensiunea efectivă pe sarcină în cazul sinus(semialternanţe simetrice ca amplitudine) Uvv / 2 x 0,707 , un exemplu numeric 20Vvv / 2 x 0,707 = 7,07Vef. Editat Noiembrie 3, 2014 de Vizitator Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum