Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

rulmenti motor aspirator


altuser

Postări Recomandate

Va salut, 

La un aspirator de praf marca LIV model ideal line, nu stiu din ce cauza, probabil din neglijenta, s-au dus rulmentii motorului. Am demontat motorul, un rulment era spart, al 2-lea mergea destul de greu. Pe cel care mai era intreg am citit BB1-0188 (probabil modelul).Am contactat un magazin online, nu mi-a raspuns inca. Ma poate ajuta cineva cu informatii unde as gasi in Bucuresti asa ceva sau un alt model compatibil?As incerca sa-l repar singur, nu stiu daca bobinajul nu e afectat, daca merita o cheltuiala mai mare sau nu merita reparat. Nu am habar de pret, singura persoana cu care am vorbit, fara sa stie ce rulmenti sunt necesari mi-a spus ca numai rulmentii ar costa cam 28 lei+ manopera. Daca as gasi un magazin in Bucuresti, ma duc cu rotorul in geanta si vad acolo ce sa cumpar.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • altuser

    6

  • validae

    3

  • traianpop

    2

  • dan-a2

    1

Top autori în acest subiect

Multumesc , regret ca nu am cu ce sa masor rulmentul original, de fapt dimensiunile conteaza. O sa incerc sa fac rost de un subler sa masor. Am vazut pe ok......ro rulment 608 dar 608, nu 608z, nu stiu care-i diferenta.

Link spre comentariu

Rulmentul original are protectie metalica, incerc maine sa-l masor. Daca vor corespunde dimensiunile inseamna ca este 608z. 

Nu am aflat un pret si nu am gasit inca un furnizor in Bucuresti. Repet ce am scris in primul mesaj, ma duc cu motorul in geanta la magazin si acolo ma lamuresc.

Link spre comentariu

Vezi la Obor in targ (pe Ziduri Mosi).

Du-te cu rulmentii actuali ca sa verifici.

Un 608 e vreo 5-6 ron.

Z inseamna capace de metal, RS de plastic.

In cazul tau nu conteaza oricum de care sunt, doar sa fie (pe ambele fete).

Link spre comentariu

eu am avut tot o problema cu un roliment la un aspirator si nu aveam unul nou dar sa potrivit perfect unul de pe un flex ..daca ai la indemana poti sa incerci de pe flexuri ,bormasini sau de la alte motoare 

Link spre comentariu

Z este pentru caldura si viteza. protectia lor este metalica sau din plastic(+inserctie metalica) si mai au si alte coduri pe langa acel Z. ambele,pe langa avantaje,au si dezavantaje: cele cu plastic in timp se scoace(devine casant) acel plastic si sare ,iar cel metalic,oricum intra praf,in mai mica sau mare masura. Ca si calitate : NTN(Japonia)  si SKF (Germania sau Franta). sunt cele mai apreciate.

Link spre comentariu

Va salut si va multumesc pentru ajutor. Am gasit azi in Buc, pe Calea Plevnei, skf......(protectie metalica)=12 lei/buc si unii mai ieftini, protectie plastic=3lei/buc. Pretul mi se pare bun avand in vedere ca mi s-au cerut 20 lei, 30 lei sau mai mult pe bucata.AM ales varianta mai ieftina, cu plastic, am dat pe bucata 3 lei.Nu-i incriminez pe cei care au cerut pret mai mare, unul dintre ei mi s-a scuzat ca il costa mult curierul, ceea ce mi se pare adevarat. O sa inlocuiesc rulmentii defecti peste cateva zile.

p.s.  La cumparare m-am bazat pe indicatiile primite de la dan-a2, am scris in #6 ca am masurat rulmentii si dimensiunile erau conform celor scris de el. 

 
Link spre comentariu

Salut,

As avea rugamntea sa pui la bookmark acest topic si sa ne ti la curent pe viitor cu evolutia rulmentului la 3 lei. Am schimbat si eu unul acum cateva luni insa acel aspirator e undeva la tara si il folosesc foarte rar. Din putinele teste ce le-am facut, am constatat ca acel rulment nou cumparat cu 3,5 lei se incalzea foarte tare dupa doar 1 minut de functionare in gol a motorului.

Cineva mi-a povestit ca a patit sa-i sara bilele din rulment dupa doar cateva saptamani de utilizare...

Am motive sa cred ca rulmentii astia cu 3 lei nu sunt 3 lei degeaba..cand ceilalti sunt 15-20 lei.

Link spre comentariu

Ce s-a mai intamplat :

Am dat motorul + rulmentii unuia care are presa de scos rulmentii, eu nu aveam cum s-ai scot pe cei vechi. Am incredere in el, a mai reparat fel de fel de motoare, bobinare, etc, stie meserie. I-a schimbat dar m-a sunat si mi-a spus ca motorul face ca dracu', mai precis, are bobinajul dus. Mi-a zis sa vin sa-l iau.

Concluzia mea: acum a fost bine ca am luat rulmenti ieftini, paguba e mai mica. Neocupandu-ma cu asa ceva, ramaneam cu niste rulmenti buni dar mai scumpi. Asa, ca am aruncat 6 lei, nu-i mare paguba. Asta nu inseamna ca sfatul dat de validae nu e bun de urmat!

Editat de altuser
Link spre comentariu

Sper că nu s-a speriat de scînteierea exagerată la colector şi a dedus că e de la bobinaj.E posibil să aibă doar colectorul uzat neuniform (ovalizat) din cauza rulmenţilor şi de aia să facă urât. Era bine să strunjească colectorul şi să-i mai dea o şansă, uneori colectoarele uzate fac foarte urât, de zici că iau foc cărbunii :rade:

Eu nu aş arunca motorul doar după părerea unuia sau altuia, dacă mai poţi, ia-l înapoi şi te învăţ să-l testezi ca la carte, nu e cine ştie ce tehnologie, un alimentator,un bec şi un aparat de măsură de orice model.Poate ai noroc şi ai rotorul bun.

Link spre comentariu

O rectificare a colectorului ar fi solutie de moment, in cazul in care bobinajul e bun.

Dar tare ma tem ca e un aparat facut pana e gata garantia, eventual mai merge cateva luni...

(ca asa se fac azi, nu? )

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări