altuser Postat Septembrie 29, 2014 Partajează Postat Septembrie 29, 2014 Va salut, La un aspirator de praf marca LIV model ideal line, nu stiu din ce cauza, probabil din neglijenta, s-au dus rulmentii motorului. Am demontat motorul, un rulment era spart, al 2-lea mergea destul de greu. Pe cel care mai era intreg am citit BB1-0188 (probabil modelul).Am contactat un magazin online, nu mi-a raspuns inca. Ma poate ajuta cineva cu informatii unde as gasi in Bucuresti asa ceva sau un alt model compatibil?As incerca sa-l repar singur, nu stiu daca bobinajul nu e afectat, daca merita o cheltuiala mai mare sau nu merita reparat. Nu am habar de pret, singura persoana cu care am vorbit, fara sa stie ce rulmenti sunt necesari mi-a spus ca numai rulmentii ar costa cam 28 lei+ manopera. Daca as gasi un magazin in Bucuresti, ma duc cu rotorul in geanta si vad acolo ce sa cumpar. Link spre comentariu
dan-a2 Postat Septembrie 29, 2014 Partajează Postat Septembrie 29, 2014 Posibil 608z (8*22*7 ) !! Link spre comentariu
altuser Postat Septembrie 29, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 29, 2014 Multumesc , regret ca nu am cu ce sa masor rulmentul original, de fapt dimensiunile conteaza. O sa incerc sa fac rost de un subler sa masor. Am vazut pe ok......ro rulment 608 dar 608, nu 608z, nu stiu care-i diferenta. Link spre comentariu
traianpop Postat Septembrie 29, 2014 Partajează Postat Septembrie 29, 2014 608Z are protectii din plastic sau metal peste bile, 608 nu are. Sa va uitati cu atentie, e posibil sa fie rulmenti diferiti! De ex. 608Z si 607Z. Link spre comentariu
altuser Postat Septembrie 29, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 29, 2014 Rulmentul original are protectie metalica, incerc maine sa-l masor. Daca vor corespunde dimensiunile inseamna ca este 608z. Nu am aflat un pret si nu am gasit inca un furnizor in Bucuresti. Repet ce am scris in primul mesaj, ma duc cu motorul in geanta la magazin si acolo ma lamuresc. Link spre comentariu
altuser Postat Septembrie 30, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 30, 2014 Am revenit, Salut, am masurat dimens rulmentului: D ext:22mm, d int:8mm, grosime:7mm. Link spre comentariu
bcristian Postat Octombrie 1, 2014 Partajează Postat Octombrie 1, 2014 Vezi la Obor in targ (pe Ziduri Mosi). Du-te cu rulmentii actuali ca sa verifici. Un 608 e vreo 5-6 ron. Z inseamna capace de metal, RS de plastic. In cazul tau nu conteaza oricum de care sunt, doar sa fie (pe ambele fete). Link spre comentariu
leo 17 Postat Octombrie 1, 2014 Partajează Postat Octombrie 1, 2014 eu am avut tot o problema cu un roliment la un aspirator si nu aveam unul nou dar sa potrivit perfect unul de pe un flex ..daca ai la indemana poti sa incerci de pe flexuri ,bormasini sau de la alte motoare Link spre comentariu
ovy83 Postat Octombrie 1, 2014 Partajează Postat Octombrie 1, 2014 Z este pentru caldura si viteza. protectia lor este metalica sau din plastic(+inserctie metalica) si mai au si alte coduri pe langa acel Z. ambele,pe langa avantaje,au si dezavantaje: cele cu plastic in timp se scoace(devine casant) acel plastic si sare ,iar cel metalic,oricum intra praf,in mai mica sau mare masura. Ca si calitate : NTN(Japonia) si SKF (Germania sau Franta). sunt cele mai apreciate. Link spre comentariu
altuser Postat Octombrie 1, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 1, 2014 Va salut si va multumesc pentru ajutor. Am gasit azi in Buc, pe Calea Plevnei, skf......(protectie metalica)=12 lei/buc si unii mai ieftini, protectie plastic=3lei/buc. Pretul mi se pare bun avand in vedere ca mi s-au cerut 20 lei, 30 lei sau mai mult pe bucata.AM ales varianta mai ieftina, cu plastic, am dat pe bucata 3 lei.Nu-i incriminez pe cei care au cerut pret mai mare, unul dintre ei mi s-a scuzat ca il costa mult curierul, ceea ce mi se pare adevarat. O sa inlocuiesc rulmentii defecti peste cateva zile. p.s. La cumparare m-am bazat pe indicatiile primite de la dan-a2, am scris in #6 ca am masurat rulmentii si dimensiunile erau conform celor scris de el. Link spre comentariu
Rx-Tx Postat Octombrie 5, 2014 Partajează Postat Octombrie 5, 2014 Salut, As avea rugamntea sa pui la bookmark acest topic si sa ne ti la curent pe viitor cu evolutia rulmentului la 3 lei. Am schimbat si eu unul acum cateva luni insa acel aspirator e undeva la tara si il folosesc foarte rar. Din putinele teste ce le-am facut, am constatat ca acel rulment nou cumparat cu 3,5 lei se incalzea foarte tare dupa doar 1 minut de functionare in gol a motorului. Cineva mi-a povestit ca a patit sa-i sara bilele din rulment dupa doar cateva saptamani de utilizare... Am motive sa cred ca rulmentii astia cu 3 lei nu sunt 3 lei degeaba..cand ceilalti sunt 15-20 lei. Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 5, 2014 Partajează Postat Octombrie 5, 2014 Trebuia să pui rulmenți serioși acolo, ăia de 3 Lei nu vor ține mult. SKF face rulmenți care țin mulți ani, nu degeaba sunt mai scumpi. Link spre comentariu
altuser Postat Octombrie 10, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 10, 2014 (editat) Ce s-a mai intamplat : Am dat motorul + rulmentii unuia care are presa de scos rulmentii, eu nu aveam cum s-ai scot pe cei vechi. Am incredere in el, a mai reparat fel de fel de motoare, bobinare, etc, stie meserie. I-a schimbat dar m-a sunat si mi-a spus ca motorul face ca dracu', mai precis, are bobinajul dus. Mi-a zis sa vin sa-l iau. Concluzia mea: acum a fost bine ca am luat rulmenti ieftini, paguba e mai mica. Neocupandu-ma cu asa ceva, ramaneam cu niste rulmenti buni dar mai scumpi. Asa, ca am aruncat 6 lei, nu-i mare paguba. Asta nu inseamna ca sfatul dat de validae nu e bun de urmat! Editat Octombrie 10, 2014 de altuser Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 10, 2014 Partajează Postat Octombrie 10, 2014 Sper că nu s-a speriat de scînteierea exagerată la colector şi a dedus că e de la bobinaj.E posibil să aibă doar colectorul uzat neuniform (ovalizat) din cauza rulmenţilor şi de aia să facă urât. Era bine să strunjească colectorul şi să-i mai dea o şansă, uneori colectoarele uzate fac foarte urât, de zici că iau foc cărbunii Eu nu aş arunca motorul doar după părerea unuia sau altuia, dacă mai poţi, ia-l înapoi şi te învăţ să-l testezi ca la carte, nu e cine ştie ce tehnologie, un alimentator,un bec şi un aparat de măsură de orice model.Poate ai noroc şi ai rotorul bun. Link spre comentariu
traianpop Postat Octombrie 10, 2014 Partajează Postat Octombrie 10, 2014 O rectificare a colectorului ar fi solutie de moment, in cazul in care bobinajul e bun. Dar tare ma tem ca e un aparat facut pana e gata garantia, eventual mai merge cateva luni... (ca asa se fac azi, nu? ) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum