morocanosul Postat Septembrie 27, 2014 Partajează Postat Septembrie 27, 2014 Daca inseriez(fizic) 2 motoare de aspirator identice,.ar trebui sa creasca presiunea la iesirea ultimului,nu? Nu se comporta ca un compresor in 2 trepte? Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 27, 2014 Partajează Postat Septembrie 27, 2014 Un compresor în două trepte are fie turbine cu pas diferit între trepte, fie cilindree diferită între cele două trepte, la presiune mare trebuind pistoane mici..... Care ar fi scopul acestei alcătuiri, de fapt ? Să umflați roți sau să vopsiți cu ele ? Link spre comentariu
morocanosul Postat Septembrie 27, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 27, 2014 Deocamdata, nu am un scop precis,era doar o intrebare...Cine ar folosi 2 motoare de aspirator(comunist) "Ideal" si pt.ce?(sunt din dezmembrari) Poate,daca as sta la curte,as gasi ceva de facut cu ele,dar la bloc....? Totusi,nu vobim de motoare cu reactie,ma interesa in acest caz doar care ar fi rezultatul in acest caz,mai precis transformarile presiune/volum. Link spre comentariu
Vizitator ExtremeEdition Postat Septembrie 27, 2014 Partajează Postat Septembrie 27, 2014 daca inseriezi electric motoarele aspiratorice ar trebui sa vezi initial daca sunt cu excitatie serie sau paralel si daca le pui la c.c sau c.a. Daca sunt din primul tip vei avea o variatie enorma a turatiei cu sarcina si in principiu putere si turatie mai mica decat la unul singur. Iar cand la unul din ele va scadea turatia va creste la celalat si tot asa. Link spre comentariu
Vizitator iRoata Postat Septembrie 27, 2014 Partajează Postat Septembrie 27, 2014 @ExtremeEdition: Initiatorul nu vorbeste despre inserierea in circuit electric, ci despre inserierea efectului fizic, adica a coloanelor de aer; sper sa ma fi exprimat acatarii... ON: nu cred ca se intampla nimic spectaculos, deoarece curentul de aer produs de primul motor e foarte aproape ca presiune si viteza de limitarile celui de-al doilea; practic mai mult nu poate face nici al doilea chiar daca i se ofera la intrare ceva in plus fata de presiunea atmosferica. Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 27, 2014 Partajează Postat Septembrie 27, 2014 (editat) Probabil că presiunea maximă ce va putea fi obţinută va fi dublă.Debitul însă nu va creşte. Editat Septembrie 27, 2014 de validae Link spre comentariu
Vizitator iRoata Postat Septembrie 27, 2014 Partajează Postat Septembrie 27, 2014 Daca debitul ramane constant, cum creste presiunea avand in vedere ca diametrele iesirilor sunt identice ?... Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 27, 2014 Partajează Postat Septembrie 27, 2014 (editat) Pentru că sunt două motoare. Eu am specificat că debitul nu se modifică ci doar presiunea maximă ce poate fi obţinută. Debitul şi presiunea sunt mărimi diferite şi sigur una din ele este influenţată de prezenţa celui de-al doilea motor. Eu zic că presiunea creşte. Sunt şi specialişti pe forum care pot confirma sau infirma, asta a fost doar părerea mea personală, dar poate mă înşel. Editat Septembrie 27, 2014 de validae Link spre comentariu
Vizitator iRoata Postat Septembrie 27, 2014 Partajează Postat Septembrie 27, 2014 Devine interesanta discutia... Eu tot nu pricep ; deci... presiunea aerului la iesire creste (la al doilea motor fata de primul), dar presiunea este in relatie directa cu viteza aerului , iar viteza influenteaza indiscutabil debitul, nu ? Unde gresesc ?.... Link spre comentariu
amudsen Postat Septembrie 27, 2014 Partajează Postat Septembrie 27, 2014 Presiunea totală în unei linii de curent într-un fluid incompresibil și lipsit de vâscozitate, aflat în curgere staționară, este constantă (presupunem ca cele doua motoare sunt aproximativ identice), pentru presiune mai mare, asa cum afirma colegul validae, trebuie doua trepte (totusi la ce vrea sa foloseasca?). Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 27, 2014 Partajează Postat Septembrie 27, 2014 (editat) @ amudsen - Era doar o chestiune teoretică, nu voia neapărat ceva practic cu cele două motoare de aspirator Să presupunem că unui aspirator (în cazul nostru modelul Ideal) îi plasăm pe furtunul de evacuare un ,, capac,, care să obtureze aerul. Presiunea dată de un singur motor va putea să crescă atunci până la un anumit nivel, să zicem 1 Atmosferă. Dacă pe aceeași țeavă cuplăm un al doilea aspirator, nu credeți că presiunea dată de cele două va fi mai mare decât cea dată de unul singur ? Editat Septembrie 27, 2014 de validae Link spre comentariu
Vizitator iRoata Postat Septembrie 27, 2014 Partajează Postat Septembrie 27, 2014 Nu posibilitatea de a creste sau nu presiunea aerului ma intriga, ci afirmatia "presiunea creste dar debitul ramane constant"; aici nu pricep eu. Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 27, 2014 Partajează Postat Septembrie 27, 2014 Păi debitul e dat de turațiile identice și de pasurile identice ale turbinelor celor două aspiratoare cuplate. Circulând prin același diametru al ajutajului, presupun că va fi identic. Link spre comentariu
Vizitator ExtremeEdition Postat Septembrie 27, 2014 Partajează Postat Septembrie 27, 2014 (editat) Ia sa experimentam noi utilizand 2 ventilatoare identice de PC si asa am o lada plina, doar sa gasesc 2 identice aia e problema, ca difera ba forma palelor, ba amperajul si chiar turatile. Si cum o sa stiu daca e debit mai mare sau presiune mai mare. O fi umflat cineva baloane cu aspiratorul?? Editat Septembrie 27, 2014 de ExtremeEdition Link spre comentariu
morocanosul Postat Septembrie 27, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 27, 2014 (editat) Sa ma exprim mai clar: La un aspirator normal ai o anumita sectiune de intrare sa zicem simplu S (atentie, la genul ala de aspirator se folosea inaintea motorului si sacul de praf,dar sectiunea efectiva de intrare a aerului era aceeasi cu cea de iesire,furtunul se poate atasa la intrare(pt.aspirare) sau la iesire(pt.suflat,avea chiar si un borcan pt.zugravit!) Daca la primul motor dau jos capacul si sacul de aer,va avea priza de aspiratie mai mare deci absoarbe o cantitate mai mare de aer care este refulat de turbina pe aceeasi sectiune(la iesire) dar cu presiune mai mare! Sa fie mai simplu de inteles,bag motorul nr 1 intro teava(sectiunea intrare/iesire identica) dupa care in aceeasi teava va fi introdus motorul nr.2 care preia aerul evacuat de primul si il mai comprima al doilea DAR la iesire 2 voi folosi un ajutaj mai MIC(decat la intrare) pt.a creste presiunea! Eu cred ca primul motor comprima aerul (cu ceva) si al 2-lea preia aerul PRECOMPRIMAT si mai creste cu ceva presiunea...la iesirea nr 2 ar trebui sa am o presiune mai mare la acelasi diametru al ajutajului la iesire decat daca ar fi doar un motor,nu?? Editat Septembrie 27, 2014 de morocanosul Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum