Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Apa in loc de benzina


Incepator

Postări Recomandate

Vizitator sorin6

Nu ajunge doar sa vrei, ca sa si obtii, iar experimentarea pura nu duce la nimic cand directia e gresita... Mai ales copiind traznai de pe YouTube cu dotare tehnica de cacao...Problema in MESERIA asta care sunt motoarele nu e aprinderea, ci altele, iar amplificatoare de plasma nu am vazut decat in Star Wars...Nu poti obtine o energie superioara celei continute in amestecul detonant, iar arderea corecta intr-un motor bine reglat si in punctul de consum minim da DEJA 95% din aceasta valoare. Pierderile NU sunt aici...Vezi ca pe Internet se gasesc orice tampenii, iar acesti iluminati nu prea sunt "colegii" nimanui, asa cum ai numesti... Sunt sarlatani, mitomani, etc...

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 146
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Incepator

    17

  • Kinetix

    13

  • Sir_Vaska

    12

  • radu3g

    12

Top autori în acest subiect

Prietene, in ce priveste motoarele pe benzina aspirate, cred ca optimizarea nu a ajuns inca la capat. De fapt, eu nu ma refer la motoarele proiectate si realizate la ora actuala, cu sisteme de injectie multijet pe fiecare injector, bobina de inductie pe fiecare bujie, etc, ci la cele pe carburator. Inca nu am auzit de un carburator care sa realizeze pulverizarea fina a intregei cantitati de benzina care trece prin el. Iata de ce, in astfel de motoare, nu este folosita toata energia combustibilului pentru explozia din cilindru. O alta problema a motoarelor pe benzina este aprinderea. Oare de ce sistemele de aprindere inca evolueaza (module aprindere, bobine inductie, fise, bujii)? Permanent se aduc imbunatatiri fiecaruia dintre aceste elemente. Oare nu pentru ca se cunoaste ca eficienta lor e (a fost) departe de a fi maxima? De ce sa investesti in cercetari pentru obtinerea de scantei mai puternice sau a unui injector mai bun daca asta nu aduce nici un beneficiu in functionarea motorului?Eu nu vorbesc aici de perpetuum mobile, ci de cresterea randamentului unui sistem dat, practic.Cu privire la videoclipul de pe Youtube, nu e al unui "mitoman" din strainatate... L-am filmat eu insumi...Daca denumirea de "plasma amplificata" nu iti place (atitudinea e coplilareasca...), atunci spune-mi tu cum ai denumi o descarcare tip plasma care este de cateva ori mai groasa si mai luminoasa decat o scanteie obisnuita si care face un zgomot de cateva ori mai puternic? Mie mi se pare ca "amplificare" este un termen dedicat pentru astfel de procese...Ah, si inca ceva: scanteia obisnuita nu produce explozia (sau ce s-o fi petrecand acolo) vaporilor de apa, pe cand cea "amplificata" DA. Testat.Toate cele bune.

Link spre comentariu
Vizitator sorin6

Motorul cu carburator e DE FACTO mort din 1993, odata cu obligativitatea catalizarii (in U.E....) deci cercetarile la fel de folositoare ca si cele despre definirea sexului ingerilor... Sincer sa fiu, nu pot distinge in ghiveciul de notiuni cu care ne prea-fericesti daca intelegi ce se petrece acolo... si sunt dubitativ ca mega-scanteile umede de la tine de pe masa sunt reproductibile in mod util intr-un motor...

Link spre comentariu

Daca pulverizezi apa pe scanteie sau orice obiect foarte cald, care este suficient ca apa sa-se transforme instantaneu in abur (creste volumul foarte repede) si o parte din aceste molecule de apa sa-se descompun in elementele componente (respectiv atomii de oxigen si de hidrogen ionizati -- plasma) care iarasi reactioneaza intre ele, . Asta este pocnitura si scanteia pe care o vezi.

La baza functionarii motorului cu combustie interna sunt modificarile de presiune din interiorul cilindrilor, respectiv forta care actioneaza asupra pistoanelor in timpul arderii combustibilului. Injectarea apei in compartimentul de ardere este folosit pentru altceva: este adevarat faptul ca creste puterea motorului (dar nu si consumul de combustibil) prin efectul adaugarii presiunii partiale a aburului rezultat din "fierberea" apei prin caldura degajata din arderea combustibilului, dar in acelasi timp scade si temperatura medie a camerei de ardere si implicit a presiunii partiale a gazelor care au rezultat din arderea combustibilului (putand ajunge si o scadere a puterii motorului in functie de combustibilul folosit -- daca presiunea partiala a aburului este mai mica decat scaderea presiunii partiale a gazelor care rezulta din arderea combustibilului). Acest efect de "racire" a camerei de ardere este folosit mai ales cand se foloseste nitrometanul ca si combustibil ( pentru ca avand deja in structura 2 atomi de oxigen (4 CH3NO2 ? 4 CO + 4 H2O + 2 H2 + 2 N2), si doar pentru arderea completa (din CO in CO2 si hidrogenul in apa, putand rezulta si NO - toxic) care arde cu temperatura mare si rezulta o presiune mare care poate topi respectiv sa suprasolicite mecanic motorul. La arderea benzinei nu mai apare acest efect de crestere a puterii motorului din cauza faptului ca benzina ca si combustibil are nevoie de mai mult oxigen -- respectiv aer (care are apx 20% volum oxigen -- aici se pot face imbunatatiri: sa alimentezi motorul cu oxigen pur ) si scaderea presiunii partiala a gazelor de ardere va fi mai mare decat cresterea presiunii rezultate din vaporizarea apei injectate in cilindrii.

Link spre comentariu

Bujia pe care descarc plasma amplificata nu se incinge nici dupa multe minute de functionare cu descarcari la frecventa de aprox 100Hz. Testat. De fapt, pocniturile si "flama" apar de la prima scanteie, daca bujia rece a fost pulverizata anterior cu apa distilata. Efectul NU se obtine pe o bujie care lucreaza cu descarcari normale de inalta tensiune, nici daca aceasta se incinge.Explicatia ta nu e potrivita pentru experimentul analizat. Nu e nimic incins acolo, decat eventual mediul de plasma amplificata. Si tocmai aia e ideea. Plasma in sine face ceva, nu bujia.Toate cele bune.

Link spre comentariu

Pe linga ceva afirmatii si atitudini gratuite e un adevar expus mai sus: ce fenomene se produc in cilindru nu o sa stim noi. Nu stiu altii mai scoliti. In schimb pot sa spun ca testind la modul grosier citeva din ideile care circula pe net am simtit ca motorul merge mai bine, e mai silentios, are cuplu mai bun la turatii joase, etc. Asa ca incercind diverse combinatii nu ma indoiesc ca cineva o sa descopere solutia optima. Cit despre partea cu plasma, am avut sansa sa schimb citeva vorbe cu un inventator roman binecunoscut care mi-a spus ca in conditiile in care am o aprindere care face fata se poate introduce apa pina la 30% raportat la benzina in motor.

Link spre comentariu
Vizitator sorin6

Putem sa cunoastem si noi numele "binecunoscutului" :da ca sa ne convingem de reala sa notorietate ?Ca netul face bube la k** de numarul de genii care il poPULEAza... :speriat Fara bascalie, este INTOTDEAUNA posibil sa imbunatatesti functionarea unui motor vechi, in special prin adaptarea unei aprinderi electronice solide NE-PLASMATICE. Ar mai fi si alte mici adaptari de facut, dar... nimic spectaculos si MAI ALES nu ceea ce se sugereaza deobicei de catre "minitehnicusii" de pe tubul YOU...Restul, ca si functionarea cu apa, bere, agheazma, etc, samd, sunt pure "urban legend" la care pun botu' papagalii...PS: fenomenele care se produc in cilinru sunt binecunoscute... de unii... :nebun:

Link spre comentariu

Asta e si ideea, imbunatatesti motoare mai vechi, la cele noi nu prea mai ai ce face. Imbunatatiri spectaculoase nu se pot obtine nicaieri, dar citeva fractiuni sint suficiente sa merite distractia...pentru unii.Nu de functionarea cu apa discutam ci de adaugarea unei cantitati de apa, hho sau ce-o mai fi, care e deja incercata de zeci de ani. Si cu plasma aia, daca cei care au testat-o zic ori ca merge mai bine sau au reusit sa masoare consumuri mai mici, inseamna ca merita incercata.Iar cei care stiu intr-adevar motoare sint cei care lucreaza in domeniu la firme serioase. Am petrecut 5 ani din viata in politehnica la vestita sectie de autovehicule rutiere si in afara de teorie, matematici de toate feluri, la motoare sint la nivelul anilor '60.

Link spre comentariu
Vizitator sorin6

Aha, scopul final este deci "Pobeda cu plasma" :101 Sincer, este o pierdere de energie prea mare, la un numar atata de redus de rable care mai sunt in circulatie... :nebunrau: Sa reduci (ipotetic...) consumul de la 18 litri% la 14-15 pentru a avea dreptul sa te scuturi in mijlocul curentilor de aer la maximum 70 kmh, cand la aceeasi 500E poti avea ceva mult mai bun, NO THANKS... :nebunrau: Asa cum am mai spus-o (probabil...) chiar inainte de anii 60 afonii aia de la Messershmitt injectau apa direct in cilindru, in regim de suprasarcina, probabil ca se inspirasera de pe Internet... Scopul lor nu era reducerea consumului cu 40% , :speriat imbecilitate pe care nici Papura Voda nu o va inghiti... :nebun: ci altul, mult mai "terestru", fara legatura cu economiile de combustibil ...Acuma, serios, CEVA reduceri ale consumului se pot realiza la motoare cu carburator printr-un amestec de 3-7% de apa in benzina, reducerile sunt de ordinul a 2-3% si doar la anumite regimuri de functionare. In altele, consumul CRESTE. Deci ce iei pe mere, cheltui pe pere... Data fiind dificultatea de a asigura o emulsie stabila de apa-benzina si in fata slabei eficiente, metoda (niciodata introdusa in serie...) a fost complet abandonata.

Link spre comentariu

Daca ne-am putea folosi de ce stii in loc sa critici probabil ca eram mai avansati acu...Pobeda mea pe injectie arhaica chiar daca consuma 15 (cam 12-13 in oras ca sa fiu exact) nu ma scutura la 180 (e chiar stabila si cu rezerva de putere) iar pentru vint am cumparat cheder la metru si s-a rezolvat. D-aia nu ma indur sa scap de ea...cu toate ca am una noua care nu stiu de ce, dar nu se simte la fel.Nu trebuie sa fie multe vechituri pe strada, trebuie doar proprietari carora sa le placa ce fac.

Link spre comentariu

Baieti, iata un subiect corelat cu titlul topicului: GEET - fuel reformer.

Pentru exersarea limbii engleze, va atasez respectuos un PDF.

Spor la citit!

 

In curand ar putea incepe un Nou An. Doamne Ajuta!

Link spre comentariu
Vizitator sorin6

Citat textual:

 

"during the 20 minutes of 'burn in time" the engine must be oriented so as the reaction chamber in which the exhaust is entering is facing to magnetic North. The side where the fuel enteris fading South"

 

No comment, daca incerci smecheria si nu reusesti, nu este pentru ca te-ai dat pe mana unor imbecili cu pretentii savante, este doar vina ta, pentru ca pentru ca nu ai incercat intr-o noapte cu luna plina si nu ai avut niste legaturi de usturoi in jurul gatului... :nas:

Link spre comentariu

Sorine, ma dai gata prin superficialitatea ta si prin arta de a scoate citate din context... Se poate sa nu fie adevarat ce spun, dar se pare ca scepticismul tau general este mai mare decat curiozitatea stiintifica. Sper sa ma insel.Da, mi s-a parut si mie ciudata chestia cu "facing North", dar apoi am inteles. Reactorul respectiv are de-a face cu dezvoltarea unor campuri (electro)magnetice in timpul functionarii. Acea tija feromagnetica din interior se magnetizeaza in timpul functionarii dupa un anumit tipar. Ei bine, randamentul acestui proces ar fi maxim daca reactorul se aliniaza dupa liniile de camp magnetic terestru.Pe de alta parte, putem scapa de necesitatea folosirii unei busole sau a muschiului de copac, eventual a usturoiului (n-am stiut ca are si asta proprietati magnetice... :)) ), daca orientam axa reactorului vertical. Citeste in text.Ah, uitasem sa imi exprim aprecierea fata de faptul ca ai avut curajul sa deschizi acel document infricosator prin... excentricitatea lui. Hai sa traiesti si La Multi Ani! :101

Link spre comentariu
Vizitator sorin6

Mai fa mata la scoala un pic de fizica, cativa ani de termodinamica, cativa ani de motoare si dupa aia vorbim. Invata sa faci un bilant energetic, printre altele, bufoneriile in domeniul transformarilor energetice asa se "elimina" cel mai usor... Atunci cand randamentul total depaseste unitatea... Am evitat sa scriu ca linkurile referindu-se la partea "francofona" din PDF-ul ala nu functioneaza, ca "inventatorul" (sau unul din ei...) are probleme cu justitia (desigur... in solda firmelor petroliere... :nebun: ) asa ca... mai cinta nene, la alta masa, fara suparare...Nu e nevoie sa ai ultima replica... :aut:Daca ai insa ceva personal, original, cu poze, se schimba treaba, nu cioace de pe Net...

Link spre comentariu

Prietene, ai inteles cu totul gresit atitudinea mea....

Incercam sa copii stilul tau... neprimitor..., atata tot.

Da, e posibil sa nu am anii aia de motoare pe care ii ai tu (oricum, eu am anii aia in alt domeniu), dar asta nu scuza limbajul tau nepoliticos si dispretuitor fata de persoane pe care nu le cunosti. Nu stiu cati dintre noi ar vrea sa aiba un vecin de apartamanent sau un coleg de serviciu cu o astfel de atitudine. As putea sa te dau pe spate cu informatii din domenii care iti sunt cu totul straine, dar la ce mi-ar folosi? Ar fi stupid... Sorry... CUNOASTEREA nu scuza niciodata IMPOLITETEA si ingamfarea... Niciodata...

Pe de alta parte, NU doresc sa am ultimul cuvant. Oricum, sunt domenii in care nu voi avea niciodata aceasta sansa. Dar nu ma deranjeaza.

Ma aflu pe acest topic pentru ca sunt dezgustat de randamentul prapadit pe care o masina construita in secolul vitezei il poate avea. Iata de ce incerc sa experimentez trucuri care sa... mai taie din dezamagire...

Cred ca un "efort de grup" poate sa fie mai eficient decat o truda de unul singur.

In masura in care vei intelege pozitia mea, cred ca mai putem comunica/colabora, chiar fructuos. Altfel... nu sunt interesat sa imi pierd timpul in discutii izvorate din orgolii ranite.

Apropo, la mine merg link-urile franceze... Uite aici, de exemplu:

http://quanthomme.free.fr/pantone/martz/En_geet.htm

http://www.quanthomme.info/pantone/PageM_David.htm

Cat despre "net", orice cercetare incepe prin documentare. Abia apoi se organizeaza un experiment.

 

Toate cele bune.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări