Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Apa in loc de benzina


Incepator

Postări Recomandate

Nu este folosita pe scara larga pentru ca nu se obtin rezultatele trambitate pe siturile alea , altfel nu ar trebui sa-si faca reclama de parca ar fi niste pocaiti care cauta adepti . O asemenea imbunatatire in performanta motorului nu are nevoie pentru a se vinde de aberatiile ce se scriu , in linkul de mai sus se ajunge iar la saracul Tesla , parintele motoarelor "perpetuum mobile " dupa unii . De ce nu exista un site care sa explice clar si in termeni tehnici cum trebuie facuta modificarea , cum sunt mii si mii de situri pentru masini ?

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
  • Răspunsuri 146
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Incepator

    17

  • Kinetix

    13

  • Sir_Vaska

    12

  • radu3g

    12

Top autori în acest subiect

Va salut, prieteni.

In ciuda faptului ca subiectul in discutie este desuet pentru unii colegi, mai adaug si eu cateva cuvinte.

Am realizat si eu un electrolizor cu electrozi plati, din inox.

Am aplicat impulsuri rectangulare pe electrozi, cu ajutorul unui oscilator cu 555. Am obtinut disocierea apei distilate, dar randamentul nu a fost multumitor. Nu am reusit sa "dibuiesc" frecventa optima de lucru pentru sistemul respectiv.

Am alimentat electrolizorul in CC, de la bateria masinii. Productia de gaz a crescut notabil, dar randamentul tot nu mi s-a parut multumitor. La ralanti, in ciuda productiei crescute de gaz, turatia motorului scadea un pic... Am folosit apa de la robinet pentru acest test.

Acestea fiind rezultatele, nu am conchis ca metoda nu functioneaza, ci ca EU nu am reusit sa optimizez sistemul.

Pentru moment, experimentarea cu hidrolizorul este in stand-by.

 

Pe de alta parte, folosirea apei sub forma de vapori introdusi in motor pentru imbunatatirea randamentului motorului este pe deplin posibila.

Se poate face disocierea vaporilor in gazele componente care apoi sa arda, daca se foloseste o SuperScanteie. Ei bine acest lucru este posibil.

Eu am obtinut descarcari de SuperScantei ("plasma") de 20mm. Inainte de asta, am lucrat cu deschideri mai mici ale eclatorului. Am facut o filmare cu "plasma" la deschidere de 10mm. O puteti vedea aici: http://www.youtube.com/watch?v=1nz9KnyVSZk

Dupa aceea, am pulverizat apa distilata pe electrozi si am incercat din nou. De data aceasta, descarcarile au fost mai puternice ("volum" si pocnet mai mare).

Urmeaza sa montez sistemul generator de plasma pe masina si sa fac testele de functionare la drum.

Iata ca, pana la urma, toata ideea asta cu arderea apei nu este un mit. Se poate.

Mult succes tuturor!

Link spre comentariu
Vizitator sorin6

Pune poze sau taie din coada vulpii... :da

In rest, nu iti face sange rau pentru ca nu ai reusit sa optimizezi sistemul tau "Dolby cu pedale"... Daimler Benz este in aceeasi situatie... :nas:

Link spre comentariu

Prietene, te porti de parca m-ai cunoaste mai bine decat in realitate. Politetea e un lucru mare, dar rar...

Poze cu ce? Nu ai vazut filmarea cu scanteile??? Vrei sa le pozez cum explodeaza in motor???

Daca iti pun o poza cu sistemul de generare sau cu electrolizorul, te incalzeste cu ceva?

Poftim:

Link spre comentariu
Vizitator sorin6

Da, e o incercare "onorabila" :freaza: Dar... de ce "instalatia cu gaze" TREBUIE sa optimizeze, poate ca DAUNEAZA... :speriatAsta este (probabil) concluzia functionarii "dezordonate" la turatie mica (in general, la turatie mare carburatia proasta nu se "simte", acolo e zona unde aprinderea deficitara "face legea") Desigur ca poti incerca orice, dar la templeraturile din cilindru, sau injectezi componentele, sau apa, rezultatul va fi '99% identic...Sincer, "batalia" se da in ziua de azi in Diesel (mai precis in domeniul hiperbar), benzina, orice ai face, tot in urma va fi...

Link spre comentariu

Ce sa dauneze? Oxigenul si Hidrogenul? Da' de unde!

Problema a fost ca lucrul mecanic generat de explozia lor in motor a fost mai mic decat lucrul mecanic consumat de motor pentru a invarti alternatorul, care acum trebuia sa debiteze inca vreo cativa amperi pentru electrolizor. Motorul meu fiind mic (800cmc), diferenta s-a simtit.

Pe de alta parte, benzina e o "chestie" cu parti volatile si parti solide, care arde destul de neomogen, cu flacara, in timp ce gazele de disociere a apei sunt pure si ard cu explozie. Nu sunt expert in acest domeniu, vorbesc doar din ce cunosc experimental.

Faptul ca vaporii de apa sunt buni de ceva in motor e dovedit, cred eu, de cresterea notabila intensitatii descarcarii electrice atunci cand se puverizeaza pe electrozii de descarcare (fie eclator sau bujie).

Dar, desi la testele "pe banc" s-a comportat bine, mai ramane de vazut daca efectul se mentine in motor. Teoretic vorbind, nu vad ca vreunul din variabilele ce vor aparea sa fie in detrimentul efectului, ci mai degraba in favoarea lui.

Toate cele bune.

Link spre comentariu
Vizitator sorin6

Concluziile tale sunt, desigur, logice, dar nu neaparat cele corecte...Oxigenul face "bine" arderii, dar hidrogenul are o comportare "contradictorie" , ca sa ma explic plastic, intra in "concurenta" cu benzina si, in functie de conditiile locale, poate sa "o elimine" din procesul de ardere, oxigenul "preferand-ul" pe el... la fel de bine, printr-o modificare minima a conditiilor/parametrilor, greu de controlat, arderea poate trece de la "stingere" complecta (viteza frontului de flacara apropiata de zero) la detonatie (viteza frontului de flacara de ordinul a 1000 m/sec)Un amestec "clasic" bine format arde destul de "lin" si uniform, cu o viteza a frontului de flacara cuprinsa intre 100 si 200 m/sec si NU ARE NEVOIE sa fie "pacalit" cu gaze sau plasma. Toti parametrii carburatiei/distributiei/aprinderii calculati in fabrica sunt optimizati pentru un acest tip de ardere.Mai ramane deci sa "bagi" apa lichida... :da Apa "chioara" care se va transforma instantaneu in vapori NU participa la procesul de combustie, ci "absoarbe" momentan gradientul de caldura in faza de maxima combustie, acest lucru avand ca efect functionarea linistita, fara detonatie si cu benzina "proasta"... Dar asta e o alta problematica...Dar, asa cmu ti-am mai spus, viitorul este al motorului Diesel hiperbar, eventual cu pistoane libere si turbina in coada...

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
  • 3 săptămâni mai târziu...

Salutare, prietene.

Din nefericire, nu am reusit sa obtin rezultate promitatoare cu generatorul de hidrogen. Din motive diferite, am fost impiedicat sa continui experimentele pe aceasta tema. Poate cand voi mai avea timp...

Pe de alta parte, sunt bucuros sa comunic o reteta de succes pe care mi-am propus sa o experimentez si eu cat de curand. Este vorba de sistemul abur introdus in admisie + aprindere plasma (descarcare de inalta intensitate). Un coleg de pe un forum din strainatate a obtinut o reducere a consumului cu aprox. 43% implementand acest sistem pe un VW broasca, vechi.

Se pare ca acest sistem determina electrolizarea aburului in interiorul camerei de ardere, datorata descarcarii de mare intensitate la nivelul bujiei. Mediul ala de plasma amplificata ar determina scindarea aburului in gazele componente, Hidrogenul imbunatatind calitatea arderii si eficienta motorului. De aici rezulta si economia de combustibil.

Eu am obtinut descarcari tip plasma amplificata pe bancul de teste, dar urmeaza optimizarea pentru masina.

Mult succes tuturor!

Link spre comentariu

Am o nekamurire: hidrogenul acela rezultat care ajuta iarasi la ardere mai buna (rezultand astfel o economie uriasa de combustibil) iarasi se combina cu oxigenul, rezultand tot abur. Abureli. Sa nu mai zic de energia necesara crearii plasmei, mai bine o folosesti la o masina electrica. :da

Link spre comentariu

Mai tata, se pare ca esti si tu unul din cei cu gandire reductionista. Tot respectul pentru tine, ca om, dar stilul asta de gandire nu iti face cinste. Sincer.

1. Ceea ce am afirmat contine informatii practice testate, testabile, dar si consideratii teoretice. Daca vrei, ignora-le pe cele teoretice, speculative. Pune teoria ta in loc, daca iti place. Insa informatiile practice sunt verificabile.

2. Stii tu de cata energie e nevoie pentru a obtine o descarcare tip plasma intre electrozii bujiei?

Daca nu stii, asculta aici: e suficient sa asiguri minim 20mJ (douazeci de milijouli) de energie pentru ca amestecul carburant sa ia foc. Ce motor electric poti face sa mearga cu energia asta? De fapt, orice descarcare electrica reprezinta un mediu de plasma. Eu insa vorbeam mai sus de plasma amplificata. Daca vrei sa vezi cum arata asta, uite aici: http://www.youtube.com/watch?v=1nz9KnyVSZk. (e o serie de scantei normale, tip CDI, intercalate cu descarcari tip plasma amplificata). Pulverizarea de apa chioara (chiar distilata) pe o descarcare din asta o face mult mai luminoasa iar "pocnitura" este mult mai puternica. De ce oare? Raspunde tu.

3. Ai facut tu vreun experiment de genul asta ca sa ii verifici validitatea? Daca nu, pana atunci... eu as fi mai rezervat in afirmatii. Modestia e mare lucru. Te ajuta sa ramai deschis la a invata ceva nou permanent si te pazeste de a deveni ridicol.

Toate cele bune.

Link spre comentariu
Vizitator sorin6

FARA NICI UN PIC DE RESPECT (care se obtine pe merit...) topicul asta ar trebui redenumit "rah** in loc de creier"... :speriatMitul "motorului cu apa", prea raspandit in mediul celor certati cu fizica elementara, este deja fumat demult...

Link spre comentariu
Vizitator sorin6

Si a toturor celor calificati, incepand cu "parintii fondatori" ai termodinamicii, trecand pe la ignorantul ala de Rudolf Diesel si terminand cu laboratoarele de cercetare in motoare ale marilor concerne...Desigur, mai sunt si genii carpato-mioritice care cred ca se poate reinventa apa calda si mersul pe jos in atelierul fostului IAS din Adunata-Copaceni, dar asta e o alta afacere...

Link spre comentariu

Prietene, probabil ca tie iti plac mai mult polemicile decat experimentele. Treaba ta. Imi pun totusi intrebarea ce urmaresti pe topicul asta daca subiectul nu este interesant pentru tine. "Cei calificati", expertii, ar trebui sa aiba si ei coltul lor...

 

Nu se punea problema de reinventarea "apei calde". Era vorba de a implementa un sistem de aprindere mai... neobisnuit care imbunatateste mersul (eficienta) motorului. Ce te intriga aici asa de mult??? Ce legatura are asta cu "parintii fondatori"?

Eu am vorbit de experimente practice. Descarcarea de plasma amplificata a fost replicata all over the world. Nu e o poveste, un mit. Colegi de forum au rulat mii de km cu sistemul pe diverse masini, iar la unii s-au obtinut rezultate incurajatoare.

Poti sa o faci si tu, daca, in loc sa critici pe altii, pui mana pe pistolul de lipit. Pulverizeaza apa distilata pe scanteie, observa efectul, fa-o de o suta de ori, apoi interpreteaza rezultatul (abia astept sa-l aud). Apoi gaseste o cale de a implementa sistemul pe masina si comunica-ne-o si noua.

Toate cele bune.

 

P.S: Nici nu stii ce complex este mersul pe jos. :))

Analizeaza biomecanica lui, lanturile cinematice implicate, fortele, reglarea, etc. si vei fi uimit. Sigur a necesitat o minte geniala pentru a-l inventa.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări