Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Apa in loc de benzina


Incepator

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 146
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Incepator

    17

  • Kinetix

    13

  • Sir_Vaska

    12

  • radu3g

    12

Top autori în acest subiect

Vizitator sorin6

"Ghiveci" cu nazisti, romani geniali, Securitate, "gadilarea subtila" a patriotismului mioritic, "teoria conspiratiei", sa fim seriosi, articolul nu face (dupa mine) nici banii care ii dai pe un sul de hartie igienica...

Link spre comentariu

Perpettum Mobile... Piatra filosofala... Concepte care in fizica si chimia clasica nu sunt realizabile. Nu persistati in utopii.Treaba e foarte simpla. Doi atomi de H sunt legati prin 2 legaturi covalente de un atom O. Aceste legaturi reprezinta o forma de energie chimica. Ca sa le desfaci trebuie sa vii cu un aport energetic exterior care sa depaseasca energia socata de cele 2 legaturi. Cu energie electrica . Buuun. Obtinem la un electrod H si la celalalt ce? Apa distilata daca o supuneti electrolizei o sa asteptati mult si bine si electroliza nu va avea loc. De ce? simplu pt ca nu exista ioni mobili. Atunci ce-i de facut? punem un pic de sare sau o picatura 2 de acid, incepe bolboroseala. O parte din curentul electric se va transforma in caldura deoarece solutia supusa electrolizei are si ea o rezistenta. Hidrogenul obtinut este unul atomic. In conditii normale acesta se recombina si se obtine hidrogenul molecular care reprezinta doi atomi de H legati printr-o legatura covalenta. Le gatura covalenta prin distrugerea ei cu o alta forma de energie, termica, scanteia de ex., in prezenta oxigenului din aer va produce combinarea H cu O si se va obtine apa si o cantitate de energie termica ce prin degajare va pune in miscare un piston (energia mecanica). Toate aceste procese reprezinta o transformare ciclica a energiei chimice care bineinteles are un randament si niste pierderi. Nu am pomenit nimic de legaturile Wan der Waals care sunt legaturi ionice ce se realozeaza intre moleculele de apa si care sunt destul de puternice si trebuie distruse si ele pt ca sa poata avea loc disocierea. De aceea este mult mai simplu sa folosesti curentul electric pentru a obtine energie mecanica. Nu mai punem la socoteala pompele de alimentare, supape elctovalve etc. care inseamna tot un consum de energie.Asa zisele motoare cu apa folosesc o cantitate de apa peprin injectie pe capul pistonului fierbinte care se transforma in abur care la randul sau suplimenteaza puterea exploziei din cilindru. In vremea razboiului s/au folosit astfel de solutii dar in razboi ca si in dragoste totul e permis si investitiile nu cunosc limite.Problema cea mare care se pune in aceste cazuri ca si in cazul motoarelor cu hidrogen este COROZIUNEA care nu e de loc neglijabila. Costul unui motor care sa reziste in acest caz este cu mult mai mare decat economia realizata din reducerea consumului de carburant.Sa nu uitam, mai intai a aparut bezina si apoi masina!Imi pare rau ca va distrug visele dar continuati sa visati pt ca daca dintr-o mie de vise unul se va putea implini se va realiza un pas. Acesta e motorul progresului.

Link spre comentariu

Viitorul il reprezinta automobilul electric.Obtinerea curentului electric este pis ov cheic.Stocarea lui este za big problem!Singura solutie viabila pe termen lung pe care am intalnit-o sunt acumulatoarele de poliacetilene. Sau cum se mai numesc Litiu-Poimer. Pacat ca pana acum nu s-au putut realiza capacitati mari. Poate peste cativa ani va fi posibil.La telefonul meu am acumulator de acesta care este cel mai mic din cate exista si cel mai fiabil. Inca mai tine bateria 5 zile, ca la inceput, dupa patru ani si il incarc de cate ori vreau ca orice acumulator Li - ion.

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Eu nu spun nimic pana nu incerc. Extremismul nu e sanatos, dar noile frontiere reprezinta in sine o extrema. Incepator si Drak, spuneti unde ati ajuns cu experimentele voastre, in caz ca nu le-ati lasat balta! As fi interesat sa stiu. Scepticii au de cele mai multe ori dreptate, insa nu au jucat niciodata un rol activ, constructiv, in afara eventual de acela de-a impulsiona pe cei ce vor sa le demonstreze ca-s neghiobi, si de ce sa nu recunoastem, rar reusesc, dar cat timp reusesc inca, exista progres; si cert e faptul ca progres exista. Treaba cu informatia ascunsa e o alta problema, in viziunea mea, care de asemenea e incontestabila. Nu va lasati descurajati de altii ca Gabriel Pacuraru, desi oamenii din categoria lui POT fi oameni cu studii si care intr-adevar au bagajul lor de cunostinte in domeniu, fapt ce nu ajuta insa la reinventarea lucrurilor, care de cele mai multe ori s-a facut de catre oameni simpli care au vrut doar sa isi usureze existenta. Ei sunt adevaratii oameni ce merita respect. Ceilalti il cauta doar cu disperare...

Link spre comentariu
  • 7 luni mai târziu...

Nimic nou la acest subiect ? Argumentele expuse m-au convins asupra faptului ca nu iesim in castig de energie prin separarea apei si recompunerea ei inapoi . Dar daca folosim hidrogenul si la o varianta intermediara ?Un exemplu pur teoretic:Avem un put adanc (sa zicem de 1km ). Pe fundul acestuia avem instalatia care ne separa Hidrogenu de Oxigen. Prin aducerea apei pana pe fundul putului noi CASTIGAM energie. Hidrogenul il aducem sus pentru folosirea la motoare care functioneaza cu acesta. Fiindca Hidrogenul este mai usor decat aerul , CASTIGAM iarasi energie prin aducerea lui sus. Se pune numai problema colectarii acestor energii ....In final folosim Hidrogenul la motoare sau alte generatoare care functioneaza cu acestea. Evident ca la ultima transformare nu castigam ce pierdem la separare , la baza putului , dar oare energiile castigate prin deplasare cat de mari pot fi ?

Link spre comentariu

Nu am citit toate raspunsurile la acest subiect, dar sunt 100% sigur ca pentru a separa hidrogenul de oxigen prin electroliza trebuie aceeasi cantitate de energie cat castigam prin arderea hidrogenului in oxigen. Si sa nu mai vorbim de randamentul electrolizei, hidrogenul fiind un atom foarte mic, poate sa treaca si prin tubul de metal in care este inmagazinat.Dar ca idee folosirea amestecului carburant (motorina sau benzina + apa, motoarele diesel sunt avantajate) nu este proasta. Se si foloseste. Ideea consta ca carburantul arde in cilindrii si energia calorica este deajuns ca sa transforme apa in abur, marind astfel presiunea in cilindrii, motorul astfel castiga putere. Problema era ca apa nu se amesteca cu motorina sau cu benzina, dar ceva cercetatori au gasit solutia (cred ca in '96 sau '97) prin care sa tina apa in suspensie in carburant (este vorba de un lichid care aseamana cu detergentii si pot sa tina apa in suspensie pt mult timp). Inainte de asta se injecta separat apa fata de carburant, metoda fiind folosita mai ales la motoarele diesel.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator hremus

Reactia de oxidare a hidrogenului se produce in prezenta caldurii si degaja caldura ff mare (mai exact explozia in urma reactiei e fff puternica). Nu stiu ce fel de motor cu ardere interna ar rezista. Reactia este folosita la lansarea rachetelor pe orbita unde arderea este externa ...

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
  • 1 lună mai târziu...

De fapt am incercat ceva dar schema aia facuta de TERO si nu functioneaza.Am facut un oscilator care imi functioneaza perfect la o bobina de inductie(asta normal trb folosita ptr un prieten care este interesat de fotografiile facute la inalta tesiune , dar daca tot este pe masa de lucru il folosesc si ptr testele astea)apoi cand am incercat sa-i adaug si 220-ul normal prin diode nu a functionat. Diodele de inalta am folosit si de la tv-urile alb-negru ,si o dioda de la microunde (le-am schimbat sa vad care este buna din ele )dar fara folos .Asa ca eu cred ca singura solutie este ceea originala cu blocul de rele dar....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări