Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Apa in loc de benzina


Incepator

Postări Recomandate

eu nu vreau sa fiu gigi contra, dar pe pagina pe care ai recomandat-o, prima fraza zice asa: "The BMW 750hL, a production ready car .....", si asta cam prin anul 2000, sau a fost prezentata atunci la nu stiu ce expozitie...deci faza ca nu poate fi produs asa ceva la scara industriala mi se pare cam....indoielnica.... :? si, da, dupa parerea mea, este o solutie de viitor, tocmai din moticele expuse ma sus de bertinumai bine

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 146
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Incepator

    17

  • Kinetix

    13

  • Sir_Vaska

    12

  • radu3g

    12

Top autori în acest subiect

In Franta sa inventat motoarele pe aer comprimat 2$ plinul, adica 24 ore de functionare cu viteza de 90Km/ora.Filtraza aerul inconjurator etc.,au vrut sa le puna pe taxiurile din Paris dar ideia a fost respinsa, cred ca banuiti motivul.Acest reportaj l-am ascultat la radio in urma cu 2-4 ani.Nu se vrea trecerea la o alta forma de energie...ce ar urma o noua ordine mondiala :shock:

Link spre comentariu
Vizitator mister_rf

..deci faza ca nu poate fi produs asa ceva la scara industriala mi se pare cam....indoielnica.... :?

Si ce anume impiedica fabricarea acestui tip de automobil? :roll: Companiile petroliere?! :lol: Raspunsul intr-o societate bazata pe profit, este unul singur: costurile de productie si exploatare... 8) Si de mers se merge cu... "apa", adica de fapt cu hidrogen... da, dar care este costul pe km comparat cu motoarele clasice?!...iar subiectul initial al thread-ului este proiectul de perpetuum mobile de aici: http://www.keelynet.com/energy/waterfuel.htm.
Link spre comentariu
Vizitator berti

Mister_rf, nu vreau sa te contrazic... dar, varianta de motor instalata in Mercedes chiar obtinea hidrogenul din apa in timpul mersului. Atat tin minte ca se alimenta cu apa distilata, iar blocul de celule care extrageau hidrogenul din apa era de marimea unui frigider + restu instalatiilor ocupau tot spatiul din duba.De hidrogen lichefiat am auzit si eu, dar banuiesc ca in cazul asta instalatia nu poate fi cum mult diferita fata de una pe GPL.

Link spre comentariu
Vizitator mister_rf

Poate ca este vorba despre:

HyWeb, 99-03-17: DaimlerChrysler today presented Necar 4, the new prototype fuel cell vehicle, in Washington D.C., USA. Necar 4 based on a Mercedes-Benz A-class compact car reaches top speeds of 90 miles per hour and can travel nearly 280 miles (450 km) before refueling. In addition, engineers have been able to mount the complete fuel cell system in the vehicle floor allowing room for up to five passengers with plenty of cargo space.

Compared to Necar 2, a van with compressed gaseous hydrogen storage, the necessary volume for the fuel cell system shrinks from 9 liters per kilowatt to 6 l/kW; the specific mass is reduced by 15%.

According to DaimlerChrysler, Necar 4 is well-suited for fleet operations, especially for vehicle fleet operating in a limited regional area. Such vehicle can return to the same hydrogen filling station on a regular basis.

 

DaimlerChrysler already works on the next generation of fuel cell vehicles that store methanol on-board and reform it to hydrogen just as in Necar 3. "DaimlerChrysler works on the two concepts methanol and hydrogen, which are future-oriented options for environmentally benign vehicles with fuel cell propulsion, that can be adapted to different consumer requirements," says Dr. Ferdinand Panik, head of DaimlerChrysler’s Fuel Cell Project.

 

In a cooperation with Shell, DaimlerChrysler is also doing research on examining the possibility of using gasoline for fuel cell power trains. However, Gasoline is more difficult to convert to electric energy, with lower efficiency and higher emissions than hydrogen or methanol fuel cell vehicles. For gasoline-based fuel cell systems to work, a more complicated reforming technology needs to be developed in order to change the liquid gasoline into a gas with a large proportion of hydrogen. In addition, a much cleaner gasoline, similar to the gasoline available in California, is needed for the fuel cell to work properly, according to the DaimlerChrysler press release.

 

 

Posted ImagePosted ImagePosted Image
Link spre comentariu

berti, cred ca de fapt vorbesti de masini cu pile de combustie. Intr-o astfel de pila se arde hidrogenul (rezultand apa) obtinandu-se curent electric. Motorul de antrenare a rotilor este unul electric.Ca sa obtii obtii H din apa este nevoie de energie, cea mai la indemana este cea electrica (pentru hidroliza). Prin arderea hidrogenului se obtine energie (caldura), deci este logic ca reactia inversa sa se faca cu aport exterior de energie. Daca la masinile de care spui se extragea H din apa, de unde se lua energia pt asa ceva?

Link spre comentariu

normal, randamentul unei instalatii este f importanteu zic insa sa ne uitam un pic in urma, sa vedem de ex. la cat timp a aparut pe piata de consum CD-ul audio si de cand se folosea (deci implicit, se putea fabrica) in medii mai restranse, de genul celor militare, NASA, etc, asta pt ca, intre timp, trebuiau sa-si "traiasca viata" si caseta compact si discul de vinyl, deci sa produca profit la fel si multe alteleparerea mea personala: tehnologii (foarte) avansate in diverse domenii exista deja, insa sunt tinute sub cheie, din motive economice, de marketing mai precis (uitati-va la piata IT, la procesoare de ex., unele din ele sunt realizate pe acelasi core, insa in mai multe variante, unele "franate" intentionat de producator, din motive de marketing si de piata) asa incat afirmatia : "...Raspunsul intr-o societate bazata pe profit, este unul singur: costurile de productie si exploatare... ..." are un singur raspuns: PROFITUL!!daca cineva ar scoate pe piata libera o tehnologie care sa o inlocuiasca pe cea bazata pe hidrocarburi, noua "ordine mondiala" nu va fi pe placul foarte multor oameni (jumatate din arabia si rusia, cel putin, si o anume clasa din us care traiesc efectiv din petrol, nu mai spun ca TOATA tehnologia bazata pe acesta trebuie schimbata)nu vreau sa ofensez pe nimeni insa aceasta este parerea mea personala, dar ar mai fi multe de spus pe aceasta temanumai binePSati vazut la muzeul tehnic din parcul carol acea pila electrica construita de un savant roman (imi scapa acum cine era) si care de 60 de ani produce curent continuu si nimeni nu stie cum ? la tv au spus ca este tinuta in fichet-ul directorului, de frica hotilor

Link spre comentariu
Vizitator mister_rf

Este vorba despre una dintre inventiile realizate de catre Nicolae Vasilescu-Karpen : „pilele Karpen"= "Pila termoelectrica cu temperatura uniforma" (brevet nr. 16824, din 1922). Acest tip de pila electrica - cunoscuta si sub numele de "pila K" - functioneaza folosind exclusiv caldura mediului ambiant.

 

De mare interes sunt si celebrele pile K, având electrozii din Aur si Platina iar ca electrolit acidul sulfuric concentrat. Teoria acestor pile, elaborata de Nicolae Vasilescu Karpen, fost rector al Politehnicii din Bucuresti în perioada 1920 - 1940 pun în discutie principiul al doilea al termodinamicii

Posted Image
Link spre comentariu

Cine poate demonstra ca hidroliza necesita mai multa energie decat cea oferita de arderea hidrogenului ? In alta ordine de idei , in cazul hidrolizei , energia electrica in ce energie este transformata (daca vb neaparat de transformare ) ?

Link spre comentariu
Vizitator berti

Fratilor m-ati pus pe ganduri !S-ar putea sa n-am dreptate, acum sunt tare ocupat, dar in weekend am sa sap putin pe net, sa vad daca am inteles eu gresit treaba cu apa distilata!

Link spre comentariu

Sir_Vaska, cu energie poti produce si lucru mecanic.In cazul hidrolizei este nevoie de energie (in acest caz electrica) pentru a rupe legaturile intre atomii de H si O. Daca-ti amintesti de la chimie, din punct de vedere termic, reactiile pot fi de tip exoterm (cu cedare de enegie in exterior-arderile, oxidarile, care poate fi convertita de ex. in energie electrica, sau mecanica) sau endoterme (iau caldura din exterior, ex. banal este dizolvarea zaharului in apa).In cazul masinilor ce functioneaza pe hidrogen, cred ca oricand ar putea intra pe piata, dar "mafia" mondiala a petrolului are alte interese, atat de ordin economic cat si politic. Uitati-va cate probleme sunt cu tarile arabe acum. Ce ar fi daca ar scadea brusc cererea pt petrol, care pentru majoritatea lor reprezinta, daca nu singura, principala resursa economica?

Link spre comentariu

intrebarea mea era alta. O parte (aici pe forum) merg pe principiu ca nu exista reactie fara pierderi pt ca " asa e normal" fara sa poata explica detaliat. Eu in schimb vad ca exista "surprize", in general in chimie. Trebuie sa ne amintim numa de reactiile din centralele nucleare ca sa vedem ca energia furnizata este mult mai mare decat cea consumata. Si mai sunt si multe altele ...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări