Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

C & ESR cu analizor + LCFP de la miron63


elman

Postări Recomandate

1. acel buton, care este SW1 din schemă, este cu reținere. Este la fel ca butoanele de pornit oprit ale multimetrelor care au așa ceva.

2. elman explică în postul 90 ce greșise la un pcb anterior, anume conectase C6 la VT202.

Link spre comentariu

Bine ,multumesc de ajutor...am retinut ca SW1 e cu autoretinere,dar parca apare pe placa cu push butoane intrunele din poze si yn comutator mic cu translatie ...sau mi se pare mie...???

Link spre comentariu

Eu nu am găsit comutator ca cel de mai sus, așa că am luat de la ad unul cu led ca acesta 

Posted ImagePB61304AL-1

Nu am folosit ledul că nu avea sens, iar ca buton s-a potrivit perfect fără să fie necesară lipire sau alte improvizații, o carcasă de condensator electrolitic din cele de ~4-5mm diametru, care a intrat ușor forțat, înțepenindu-se singur pe acel ””guler” al butonului alb original al comutatorului.

Editat de XAN77
Link spre comentariu

Foarte ingenios...cum se comporta pe frecventmetru(care e minimul de tensiune al semnalului supus masurarii si cat de mica este frecventa pe care ati masurat-o...???)..nu din datele generale ci practic...

Ce ma intereseaza pe mine e sa pot masura 2Hz la 10-20mV....

Editat de armand
Link spre comentariu

2 hz cred că măsoară, dar 10-20mV nu cred. Eu am testat doar semnal dreptunghiular de 80mV / 1KHz, care reprezintă calibratorul de la osciloscop și care a fost măsurat ok, indica 994Hz.

Editat de XAN77
Link spre comentariu

Eu am facut si varianta simplificata, doar C&ESR(a), e mai mic si mai manevrabil. Cu aceasta ocazie am testat mai multe variante de TL082. Am constatat ca TL082 este cauza principala a instabilitatii punctului de "zero" de la o pornire la alta ori cu variatia temperaturii. Cu uPC4082 produs de NEC, am obtinut cea mai buna stabilitate, aduci odata la "zero" si nu mai este necesara aducerea la "zero". Cu TL082CP produse de ST deasemenea am obtinut stabilitate buna dar mai este necesara aducerea la "zero" daca apar schimbari de temperatura de la o zi la alta. In schimb TL082CP produse de TI (Texas Instrumens) sunt o adevarata pacoste. Doar 4 din 10 au avut o comportare cat de cat decenta, restul creau o instabilitate asa mare incat era necesara aducerea la "zero" la fiecare pornire a aparatului chiar daca il reponeam dupa 15 minute. Desi TL082CP (TI) erau din aceeasi serie comportamentul era diferit. La unele "zero" se ducea spre valori pozitive iar la altele spre valori negative (se observa la apasarea tastei -, pe ecran nu afiseaza -.00..). Cauza , banuesc eu, este variatia tensiunii de offset cu temperatura. Din pacate am vazut ca cele produse de ST nu se gasesc in varianta THT ci numai SMD. La Mivarom pe site sunt trecute ca fiind ST dar cand au sosit am constatat ca erau tor TI :nerv .

post-182696-0-54729300-1445196626_thumb.jpg

 

 

ESR_V3.rar

Link spre comentariu

@elman-foarte importante constatarile tale....am luat la cunostiinta....dar cutiuta aceea frumusica de unde o ai matale ???sau e facuta in stil "homemade"... :aplauze   pe la frecvente ai masurat ceva...???capete de gama....ma refer la "varianta originala"...

Editat de armand
Link spre comentariu

Cutia e "homemade".

Frecvente nu am masurat pt. ca nu am generator cu frecventa asa joasa (2Hz)  dar sensibilitatea la 1KHz este de 35mV, la 2Hz, cu siguranta este mult mai slaba din cauza reactantei capacitive a condensatorului de 100nF de pe intrarea frencventmetrului (posibil chiar 200-300 mV).

Link spre comentariu

@elman și al tău este așa de ”radio-receptiv” pe F-metru ? Eu la o sursă în comutație doar apropii F-metrul și indică destul de corect, fără să mai ating sursa  :rade:

Avînd un montaj cu mega8 acum pe masa de probe am zis să testez ce vrea colegul cu cei 2 Hz, deci măsurînd un semnal dreptunghiular de 5V, dar nu mergea, indica bălării. Am crescut frecvența undeva pe la 125Hz și nici atunci nu prea mergea, se chinuia să afișeze ceva stabil dar arăta ceva mai mult pe la 145-160. Mediul zgomotos nu prea îi priește iar dacă sunt frecvențe diferite în apropiere nu știu dacă îi place. Apoi am măsurat 50Hz de la rețea (R1M+R1K serie=0,22Vca) și a măsurat bine.

Link spre comentariu

 Cauza , banuesc eu, este variatia tensiunii de offset cu temperatura. :nerv .

Posted ImageCAM00774_R.jpg

 

 

Un OPA2134 ,n-ar fi mai bun in locul TL082?

 

Daca citesc eu bine in pdf,TL082 are +/-10uV / gradC iar OPA2134 are +/-2 uV/gradC

Editat de nel65
Link spre comentariu

@elman și al tău este așa de ”radio-receptiv” pe F-metru ? ....

Si al meu este "radio-receptiv". Acest fenomen se intampla din cauza impedantei mari pe intrare. Mosfet-ul are impedanta mare de intrarea iar R202 este 1M. Daca vrei sa-l faci mai putin "radio-receptiv" scazi valoarea  R202 la 50-100K astfel ii scazi impedanta de intrare. Campurile se induc in sonda si se suprapun ("moduleaza" in amplitudine) semnalul util si nu mai masoara corect (este bine sa nu duci sonda in zona campurilor intense).

Daca masori semnale zgomotoase introduci ateanuare cu 1:4, tensiunea pe G2 la VT201 trebuie sa scada la 0V, astfel se elimina majoritatea zgomotelor. Cablajul initial avea o greseala si nu functiona atenuarea cu 1:4, ai corectat cablajul ca in postul #86?. Pentru a evita aceste fenomene, la sursele in comutatie" trebuie ca referinta (masa) sa fie luata cat mai aproape de punctul in care vrei sa masori frecventa.  

M-ai facut curios si am masurat frecventa oscilatorului la automatul de hranire pesti. Este facut cu un CD4060 si pot regla frecventa oscilatorului intre 0.3Hz si 3 Hz. Masoara de 1 Hz iar sensibilitatea, surpriza, este de 40mV (am divizat cu un potentiometru si am masurat amplitudinea cu osciloscopul). Atasez o poza.

post-182696-0-91740800-1445682734_thumb.jpg

Un OPA2134 ,n-ar fi mai bun in locul TL082?

 

Daca citesc eu bine in pdf,TL082 are +/-10uV / gradC iar OPA2134 are +/-2 uV/gradC

Cred ca OPA2134 este mult mai OK dar si cu TL082CN(CP) produs de ST este OK. E mai mult o problema de producator, zic eu, decat una de circuit.

Link spre comentariu

eu am făcut cablajul postt de tine respectiv ăsta:

Posted Image

pentru că nu găseam pic-ul în capsula din pcb original.

Nu am înțeles ce trebuie să modific. Nici nu știam de divizarea cu 1:4, nu am folosit F-metrul mai deloc.

Link spre comentariu

Piesa marcata cu X o elimini (prima poza). Trebuie sa-l modifici ca in poza 2. La apasarea tastei "-" timp de 2 secunde va aparea pe display1:4 (poza 3). Astefel este introdusa o atenuare si scapi de majoritatea  zgomotelor. Pentru a scapa de campurile ce se induc in sonda cred ar trebui sonde ecranate pana aproapede varf.

post-182696-0-39488300-1445769387_thumb.jpgpost-182696-0-42302700-1445769397_thumb.jpgpost-182696-0-87369200-1445769420_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări