Untold Postat Octombrie 26, 2015 Partajează Postat Octombrie 26, 2015 (editat) Mecanic n-am cum sa-l fixez. Stiu,e mai sfant si durabil. E o chestie mai delicata(finuta) si-mi era comod prin lipire. Trei leduri pe un profil de AL mascate estetic de lemn. Un fel de veioza lunga,subtirica,rabatabila. Ledurile sunt astea Eu am gasit o solutie, am facut 2 corpuri de iluminat cu leduri din astea. Am folosit un radiator lung din Al ( un profil din Al) si o bucata de banda de tabla perforata ca asta de aici: Am dat gauri de 3mm intre gaurile benzii de tabla, sub fiecare gaura a benzii am pus cate un led cu pinii perpendiculari pe fasia de tablla. Pe radiator, in dreptul gaurilor de 3mm din banda de tabla am dat filete de M3...am pus pasta siliconica, am lipit intre ele ledurile dupa configuratia necesara, am asezat ledurile pe radiator si am pus peste ele fasia din banda perforata dupa care am prins cu suruburile de M3. Singura treaba este ca prin gaura din tabla perforata sa treaca lejer ledul, eu am nimerit la fix asa o banda din aia. Montarea e f usoara si nu implica multa manopera decat filetarea radiatorului cu M3 pt suruburi. Ledurile stau fixate stranse bine pe radiator si e si oarecum estetic. P.S. Am dat lampile acelea, ca le faceam o poza. O imagine face cat o mie de cuvinte, dar cred ca am fost explicit. Succes! L.E. Am gasit ceva poze, destul de explicite, zic eu. Ledurile mele nu se incalzeau absolut deloc pe radiatorul ala, desi treceau 250mA prin ele. Editat Octombrie 26, 2015 de Untold Link spre comentariu
Dxxx Postat Octombrie 26, 2015 Autor Partajează Postat Octombrie 26, 2015 Cu amanatul depinde de curajul de a-mi face timp si de a incepe. In plus am dorit sa las cele doua variante sa functioneze ceva timp in practica, doar nu o sa popularizez ceva si apoi sa vad ca au probleme. Nu e nici o solutie revolutionara, doar exemplu practic de ce se poate intr-un scenariu real unde conteaza si pret/calitate si disponibilitate repere, in plus este vorba de COBuri de 32-39V care nu par sa aiba tensiunea in afara uzualului, insa totusi rezolvarile nu sunt chiar la indemana. Link spre comentariu
Untold Postat Octombrie 26, 2015 Partajează Postat Octombrie 26, 2015 Cob-urile la 12-14V nu-s bune? Ca se pot alimenta prin SCC si de la bateria masinii.. Link spre comentariu
Dxxx Postat Octombrie 26, 2015 Autor Partajează Postat Octombrie 26, 2015 Daca doresti ceva auto este preferabil de departe un driver boost, deci poti ataca si COBuri de 40V, sau daca sunt de tensiune mai mica (9-12V) atunci pui 2-4 in serie. Probleme la auto este protectia anti-surge, dar asta este pasul doi. In primul rand ce este problematic este tensiunea care normal poate varia intre 12 si 14,2V. Din aceasta cauza driverele active seriale (liniare) sunt preferabil de evitat folosind cele in comutatie cu o "fereastra" de tensiune de lucru mult mai larga (vezi postrile de mai inainte, de aici). Teoretic un COB de 9V merge printr-un driver serial de la acumulator auto, insa la 14,2V vei pierde foarte multa energie, si va trebui sa o si disipi. In practica de multe ori costul radiatorului necesar intrece costul unui driver in comutatie, deci asta este un argument foarte puternic - solutia mai buna este si mai ieftina. Link spre comentariu
Vizitator vernescu Postat Octombrie 26, 2015 Partajează Postat Octombrie 26, 2015 Untold,am toate elementele folosite de tine,dar nu mi-ar fi trecut prin cap. Link spre comentariu
Untold Postat Octombrie 27, 2015 Partajează Postat Octombrie 27, 2015 (editat) Perfect, atunci. Poate puneti niste poze cu rezultatul, imaginile, cum am zis, fac cat o mie de cuvinte. Plus ca reprezinta si o sursa de inspiratie si pentru altii. Multumesc si eu, spor la bricolat. P.S. Vedeti ca la unele leduri modelul acela, minusul este conectat la partea metalica ce sta pe radiator, ale mele erau izolate. E bine sa verificati cu multimetrul intre pinul de "-" si talpa metalica... Editat Octombrie 27, 2015 de Untold Link spre comentariu
Dxxx Postat Noiembrie 17, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 17, 2015 Gabyh ma intreaba daca poate sa ilumineze casa pornind de la un alimentator de benzi led 12v/60W... Raspuns: 1. alimentatorul din prima poza este alimentator de 12V - NU ESTE DRIVER. Adica (daca este bun) va da 12V si cu bornele in gol si cu sarcina maxima. 2. asta inseamna ca ti-am si raspuns: cu alimentatorul respectiv poti ilumina infinit de camere, in orice combinantie stins/aprins. 3. evident insa ca fiecare grup de leduri are nevoie de driverul sau. Adica sursa de 12v functioneaza ca "sursa centrala" de acolo pleaca fire de distributie. Urmeaza intrerupator + driver (+/- variator) pentru fiecare camera, impreuna cu ledurile de sarcina proprii driverului. 4. Parerea mea este ca 60W poate fi suficient / dar poate fi si putin. De principiu cred ca dupa 12V merg drivere boost si COBuri de 35-40V. Dar cu randament mai bun ar merge sursa de 24V + drivere boost si COBuri de 35-40V. Daca ai nevoie de drivere, voi incepe sa mai fac din nou. Link spre comentariu
turcu_dan Postat Noiembrie 17, 2015 Partajează Postat Noiembrie 17, 2015 Daca este vorba de drivere boost, am si eu nevoie de 2 bucati. Tensiunea la care o sa le alimentaz este 12V, cat poate urca driverul in tensiune de la 12V? Link spre comentariu
Dxxx Postat Noiembrie 17, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 17, 2015 (editat) Teoretic Mosfetul din IC poate suporta 60V, deci asta ar fi limita maxima a tensiunii. Eu nu recomand sa mergi la maxim, uzual tensiunea maxima o limitez la valori pana in 42V. Convertorul de baza cu XL6009 este foarte cumsecade, de pe la alimentare de numai 4V este capabil ca sa scoata 40V pe iesire. Tensiunea de intrare de 12V este OK cam pentru orice varianta de tensiune iesire, insa cel mai bun randament se obtine cu tensiunea de intrare cat mai apropiata de cea de iesire, asa ca la COBuri standard (35-40V) ar fi bine alimentare de la 24V sau mai mult. Evident fiind driver boost intotdeauna tensiunea de intrare trebuie sa fie cu cativa volti sub cea de iesire Apropo de limitarea tensiunii - cel mai bine ar fi "potrivirea" limitarii incat sa fie la o tensiune ceva mai mica decat Vf in conditii de "rece". Rezultatul ar fi o "protectie" sau mai curand un "soft start" pentru ca la inceput curentul ar fi putin sub nominal, revenind la normal pe masura ce jonctiunile se incalzesc. Ar mai fi diverse detalii... O sa fac un thread explicativ separat... (mai ales ca asta pare ceva avansat, aici doream sa pun numai chestii de baza...) Editat Noiembrie 17, 2015 de Dxxx Link spre comentariu
vasile eugen Postat Noiembrie 22, 2015 Partajează Postat Noiembrie 22, 2015 Salutare.Am facut un convertor de la 2.5v la 12v si am pus leduri de flux 5mm doua rinduri.La fiecare rind de patru leduri am pus o rezistenta de 22 ohmi.Cosum masurat este de 15mA pe ramura.Intrebarea mea care nu am reusit sa o inteleg cu consumul cum se calculeaza in cazurile in care sunt inseriate.Ledurile sunt cumparate de la MIva... Link spre comentariu
XAN77 Postat Noiembrie 22, 2015 Partajează Postat Noiembrie 22, 2015 (editat) Pe un șir de leduri în serie ai același curent prin fiecare led, din cîte am înțeles 15mA. Dacă rezistorul de pe șir are 22R, atunci tensiunea la bornele lui este de I*R=0,33V. Deci tensiunea pe cele 4 leduri este de 12-0,33=11,67 .Iar tensiunea pe un led 2,92V. Asta așa pentru că nu ai zis nimic de leduri. La 15mA pe ramură tras din sursa de 12V, consumul pe ramură este de 0,18W (15mA*12V) și de 0,36W pe ambele șiruri de leduri. Respectiv 0,044W pe led. Editat Noiembrie 22, 2015 de XAN77 Link spre comentariu
Dxxx Postat Noiembrie 22, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 22, 2015 (editat) Poate Xan te-a priceput, eu nu prea inteleg nici montajul, nici intrebarea... Insa daca folosesti un convertor boost - corect este sa-i configurezi iesirea in curent constant - si atunci nu trebuie nici o rezistenta serie, ba chiar nu este nici o diferenta nici daca exista, nici daca nu exista, asta in limita tensiunii maxime posibile. Editat Noiembrie 22, 2015 de Dxxx Link spre comentariu
vasile eugen Postat Noiembrie 22, 2015 Partajează Postat Noiembrie 22, 2015 Pe un șir de leduri în serie ai același curent prin fiecare led, din cîte am înțeles 15mA. Dacă rezistorul de pe șir are 22R, atunci tensiunea la bornele lui este de I*R=0,33V. Deci tensiunea pe cele 4 leduri este de 12-0,33=11,67 .Iar tensiunea pe un led 2,92V. Asta așa pentru că nu ai zis nimic de leduri. La 15mA pe ramură tras din sursa de 12V, consumul pe ramură este de 0,18W (15mA*12V) și de 0,36W pe ambele șiruri de leduri. Respectiv 0,044W pe led. Ledurile am trecut ca sunt led flux de 5mm,luate de la miva..La tensiuni per led este asa cum ai calculat.M-am jucat cu integratul 34063 si mi-am facut un convertor de la doua acumulatoare de 1.2v inseriate pentru alimentarea la LMC3 si SMT.Vazind ca functioneaza m-am extins la leduri.Este vorba de aceste leduri: https://www.google.ro/search?q=led+flux+5mm+alb&espv=2&biw=1280&bih=699&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiEjpDH-qPJAhVCDCwKHduZCTMQsAQIGg#imgrc=juO7CGjpj0HTQM%3A Link spre comentariu
XAN77 Postat Noiembrie 22, 2015 Partajează Postat Noiembrie 22, 2015 Randamentul e destul de prost la 34063 cu acele tensiuni. Renunță la limitările externe cu rezistorii de 22. Renunți și la divizorul de tensiune, cele 2 rezistențe, de la pinul 5. Înseriezi pe masă cu ledurile un rezistor de 82 ohmi, pe care la 15mA va fi o cădere de R*I=1,23V.De la pinul rezistorului de 82 care duce la LED-uri legi direct pinul 5 al integratului. Astfel vei avea limitare de curent din convertor. Link spre comentariu
Dxxx Postat Noiembrie 22, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 22, 2015 (editat) Problema este foarte simpla, referitor la retinerea mea pentru tipul asta de montaj: - pe rezistenta serie ai cadere de numai 0,33V - daca cele 4 leduri din string, pe masura incalzirii, isi coboara fiecare tensiunea cu 80mV, ceea ce nu este o variatie prea mare, atunci pe rezistenta cade aproape dublu, deci curentul devine dublu. Asta este curent constant? Pentru ca XAN ti-a spus mura-n-gura cum e cu reconfigurarea, atunci sa stii ca variatia curentului in solutia respectiva este de asteptat sa fie sub 1-2%! Adevarat insa ca pierzi niste energie pe rezistenta serie (traductorul de curent) asta deoarece referinta interna a comparatorului este de 1,25V Poti reduce la jumatate pierderea respectiva punand toate rezistentele in serie, asfel pierzi tot 1,25V, dar din ceva in jur de 24V (nu 12V). Editat Noiembrie 22, 2015 de Dxxx Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum