validae Postat Martie 7, 2020 Partajează Postat Martie 7, 2020 Acum 2 ore, zvonacfirst a spus: Acum vin cu o intrebare: un bec cu leduri la 220V, varianta ieftina, are 15 leduri. Unul dintre leduri este acoperit din faza de montaj cu pasta aceea alba cu care este lipit globul mat. Deci acel led nu a participat la iluminare si nici racire nu a avut cum trebuie. Ca urmare un punct negru imi indica faptul ca este ars. As putea sa inlocuiesc acel led cu unul normal de 3mm? Cred ca ar fi un chin sa il lipesc acolo dar nu costa nimic daca incerc. Dar daca as reusi ar functiona? Sau daca as strapa contactele acelui led ars, celelalte 14 ar functiona fara sa pocneasca ceva? Multumesc. Scurtcircuitează acel led cu o picătură de fludor şi nu ai probleme, becul se va defecta până la urmă din cauza supraîncălzirii generale şi ,,coacerii,, ledurilor cu rezistenţă termică mare la joncţiunea cu radiatorul, dar sursa de curent constant va rezista şi cu acel led (sau COB) scurtcircuitat.Eu am renunţat la ideea de ,,lustră,, şi folosesc ,,tuburi,, cu leduri....sunt mult mai fiabile. Link spre comentariu
zvonacfirst Postat Martie 7, 2020 Partajează Postat Martie 7, 2020 Acum 3 ore, validae a spus: Scurtcircuitează acel led cu o picătură de fludor şi nu ai probleme... Multumesc. Cu urmatoarea ocazie asa voi face. Pe cel despre care am scris aici l-am depus in containerul de reciclare la magazinul de la parter. Link spre comentariu
turcu_dan Postat Iunie 2, 2020 Partajează Postat Iunie 2, 2020 Va salut. Am rămas din iarna cu 3 instalații de pom parțial functionale. Aceste instalații au fost cumpărate din kauf..nd, au 200 leduri, alb cald, alimentate dintr-un transformator de 31V și 175mA. Instalațiile au fost amplasate în exterior, unele din leduri au căpătat o culoare puțin ruginie, e clar că a pătruns apa la piciorușele acestora. Au acumulat 2 sezoane de iarna ca și funcționare, putin, având în vedere că sunt leduri. Am fost surprins de modul de conectare al acestora. Sunt șiruri de 20 leduri conectate în paralel, iar acestea sunt înseriate la rândul lor cu următoarele 20 de bucăți. Practic sunt 10 șiruri serie, iar fiecare sir conține 20 leduri în paralel. Tensiunea pe sir este undeva la 2.9V, menționez că încă de la prima ora de funcționare am înseriat cu alimentarea acestora o rezistenta care a scăzut curentul de la 175mA la 100mA, și așa au funcționat 2 sezoane. Defectul este următorul: exista o catena de 20 bucăți care nu funcționează. Am scos protectia unde este conexiunea la fiecare led, și am constatat că în general ledurile care au căpătat culoarea ruginie sunt in scurt. Astfel un asemenea led pune in scurt alimentarea celorlalte 19 buc, fiind toate conectate în paralel. Am schimbat lerul și tot a funcționat ok. Însă după o oră am mai făcut o probă și am constatat că acel sir mergea puțin întrerupt, ca atunci când nu făcea contact bine. Am identificat alt led de culoare ruginie pe care l-am înlocuit, acum totul funcționează ok. Ce părere aveti, care ar fi cauza defectelor? Apa care a pătruns la piciorusele ledurilor, sau chiar și în interior sau Calitatea slabă a ledurilor? Link spre comentariu
turcu_dan Postat Iunie 2, 2020 Partajează Postat Iunie 2, 2020 După cum se vede rugina a pătruns în interiorul ledului. Link spre comentariu
validae Postat Iunie 2, 2020 Partajează Postat Iunie 2, 2020 Terminalele lor sunt din fier, care e mai ieftin decât cuprul, folosit la ledurile de calitate... Link spre comentariu
Spitfire Postat Iunie 2, 2020 Partajează Postat Iunie 2, 2020 LED-urile de calitate in 2020 nu mai au nici un fel de terminale, pentru impodobit pomii de iarna poate n-ar fi o idee rea utilizarea unei benzi LED RGB.Racirea jonctiunilor va fi un pic mai buna decat la prostiile alea antice in capsula de 5 mm, si cu terminale din fier! Nu mai zic de alimentarea descrisa de initiator, pentru acele ghirlande(bine ca nu am cumparat, era cat pe ce, la o vizita in kauf...!). Link spre comentariu
BRANCA Postat Iunie 2, 2020 Partajează Postat Iunie 2, 2020 Daca apare rugina e clar ca piciorusele de contact contin fier.Calitate slaba...In mod normal firele se executa din cupru stanat. Privitor la corodare fenomenul poate avea loc ca oxidare in prezenta aerului sau electrocoroziune.Aici as banui electrocoroziunea.Firele se subtiaza,nu mai e asigurata etansarea fata de plastic si apa se infiltreaza. Cata economie fac indivizii la mizeria asta? 1 Link spre comentariu
Spitfire Postat Iunie 2, 2020 Partajează Postat Iunie 2, 2020 Citat Cata economie fac indivizii la mizeria asta? Sute de tone de cupru anual, la nivel global...iar o tona de cupru la Londra(LME) costa 5600 USD(netrefilat). LED-uri in capsula de acrilat de 3 si 5mm nu se mai fac de 30 de ani cu terminale din cupru, mai gasiti din cele fabricate la noi, de catre 'Microelectronica". Polonezii trecusera la fier inca inainte de 1990. La LED-urile cu terminale din fier, racirea(oricum slaba) e complet compromisa la genul asta de LED-uri. Se mai fabrica insa masiv, sunt puse la brichete, ghirlande de pom, semnalizari in IT, panouri de control, etc. Link spre comentariu
turcu_dan Postat Iunie 2, 2020 Partajează Postat Iunie 2, 2020 Mai am 2 bucăți care au fost amplasate tot în exterior însă în locuri ferite de precipitații, acestea merg bine mersi de vre-o 4 ani. Explicația colegului @BRANCA cu apa care pătrunde pe lângă piciorusele ledului pare plauzibilă. Deci pentru zonele unde ploua/ninge sa apelam la soluții profesionale, deși pe cutii scria și exterior. Am văzut că pe unele site-uri au apărut benzi rgb pt împodobit. Link spre comentariu
blazeu Postat Decembrie 12, 2020 Partajează Postat Decembrie 12, 2020 Scria si exterior pt. ca viziunea e ca aveti un obiect "de consum", foarte ieftin si cu viata scurta, pe care il veti inlocui, nu doar din motiv de defectare (vezi ghirlanda necorodata), ci poate si "demodare", "plictisire", pierdere, etc. Link spre comentariu
LAURENȚIU97 Postat Martie 6, 2021 Partajează Postat Martie 6, 2021 Bună seara, dețin un motor kawasaki, i am achiziționat semnalizări led fată și spate, pentru inlocuirea celor stock ce funcționează cu becuri normale cu incandescenta. Vin cu problema în sensul ca la montarea celor pe led nu se aprind, rezolvarea ar fi sa montez rezistente în paralel, ori releu. Am găsit releu e mai ușor și convenabil în sensul montării și achiziționării. Întrebarea este (nu am găsit răspunsuri în ciuda căutărilor pe forum) dacă va merge sa înlocuiesc releul original cu 2 pini cu unu led flash tot cu 2 pini tip 21w x 2 + 3.4w pentru toate 4 semnalizările și ca acestea sa funcționeze. Mulțumesc anticipat. Link spre comentariu
validae Postat Martie 6, 2021 Partajează Postat Martie 6, 2021 Cel mai bine ar fi să rogi pe cineva care are această modificare să-ţi testeze releul lui.Ca să nu dai banii degeaba... Nu ştiu câţi motociclişti sunt activi în acest moment pe Elforum, sau câţi din cei activi au modificări la instalaţie.Deci s-ar putea să nu ţi se răspundă prea curând la această întrebare.Dacă ai avea caracteristicile celor două relee (ca să nu le căutăm noi) am putea să vedem ce şi cum... Link spre comentariu
LAURENȚIU97 Postat Martie 6, 2021 Partajează Postat Martie 6, 2021 Acum 19 minute, validae a spus: Cel mai bine ar fi să rogi pe cineva care are această modificare să-ţi testeze releul lui.Ca să nu dai banii degeaba... Nu ştiu câţi motociclişti sunt activi în acest moment pe Elforum, sau câţi din cei activi au modificări la instalaţie.Deci s-ar putea să nu ţi se răspundă prea curând la această întrebare.Dacă ai avea caracteristicile celor două relee (ca să nu le căutăm noi) am putea să vedem ce şi cum... Revin mâine dimineață cu caracteristicile Link spre comentariu
Dxxx Postat Martie 6, 2021 Autor Partajează Postat Martie 6, 2021 Nu inteleg motivul pentru care nu ar merge, asa cum este acum... ai releu de tip vechi cu fir de dilatare? UZUAL se poate intampla ca noul consum (pe leduri) sa fie prea mic fata de cel original (probabil va fi de ~10 ori mai mic). In acest caz consumul prea mic activeaza de obicei becuri in bord care te atentioneaza ca ti s-a ars un filament de bec... dar nimic mai mult... si este logic asa, nu o sa-ti omoare tot iluminatul (probabil sunt mai multe becuri) ceea ce ar fi si absurd si periculos. Punand rezistente in paralel cu ledurile cresti consumul cu curentul prin rezistente, ceea ce dezactiveaza becurile aprinse din bord... dar este cam STUPID daca puneai ledurile in ideea economiei. Insa releele vechi posibil sa nu poate intra in functiune, totusi simptomul la care ma astept este sa fie PERMANENT aprinse, adica clipirea sa nu se produca. Trebuie sa ne dai si schema / documentatia de la driverul ledurilor... DECI: - conectand totul in alt punct al alimentarii functioneaza??? asta ca sa eliminam releul de semnalizare. - oricum acolo ar trebui sa ai diverse circuite: 2 x faza, 1 de pozitie, 1 de franare, 2 x semnalizare. Ar trebui ca pe oricare circuit ledurile tale sa treaca proba de a emite lumina. - daca este asa, atunci problema este de la releul de semnalizare. Releul de semnalizare original, orice tip ar fi poate fi relativ lesne calibrat sa mearga si la consumul mai mic al ledurilor, insa nu este garantat ca intervalul aprins/stins va fi corect/acceptabil. Din moment ce nu va mai fi folositor, cred ca merita incercat. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Martie 7, 2021 Partajează Postat Martie 7, 2021 cel mai simplu foloseste un releu cu 3 pini tip auto , care merge super simplu de modificat pentru instalatie cu led Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum