Dxxx Postat Aprilie 7, 2016 Autor Partajează Postat Aprilie 7, 2016 (editat) Desi intrebarea este complexa raspunsul este simplu: capsulele alea, asa ochioscopic, fara referire la materialele din care sunt facute si fara DS nu imi spun nimic. Este adevarat ca par modele recente. Este unul notat ca COB, pobabil de la ala se pot obtine performante. Si atat. Una este daca imi zici ca sunt din China, pe stanga si alta daca sunt Cree. Carcasele cu diverse aspecte sunt folosite de diversi producatori. Parerea unora care emit judecati despre X numai dupa capsula sunt total nefondate. Daca ar fi Cree probabil ca multe ar fi ceramice, iar la producatori mai modesti toate ar fi din termoplasticuri, cu rezistenta la temperaturi superioare, iar la cei chinezi ar fi sigur plastic ordinar. De multe ori o capsula mica, bine facuta si de firma poate sa aiba putere mult mai mare decat o capsula mare de provenienta incerta. Deci capsula fara DS = vax albina.... Nu mai zic ca in aceeasi capsula poti sa ai cip unic, varianta uzuala, dar exista si variante de 6V cu doua cipuri inseriate. In rest racirea este facuta direct prin terminale la majoritatea capsulelor expuse, deci discutam de puteri sub 2W. Dar cam la aceeasi dimensiune (sau chiar mai mici) gasesti si emittere Cree posibil de 10W insa unde ai clar suport ceramic si un thermal-pad specializat de racire. *** Conditii de folosire: - stabileste ce randament doresti - din graficele din DS vei putea stabili indicele de incarcare. Ca idee, daca vrei 150lm/W va trebui un indice de incarcare probabil pe la 10% din puterea maxima, desigur depinzand de DS. Vrei 200lm/W inseamna ca indicele de incarcare va fi si mai mic, in plus la asa ceva nu ajung decat produsele de calitate. Desigur ca poti pune conditii de folosire si legate de unghiul de emisie al luminii. Majoritatea capsulelor de tipul asta au pe la 120 grade. Vrei unghi mai mare: dispui mai multe leduri, la unghi spatial. Vrei unghi mai mic - folosesti optica secundara (lentila/reflector) si obtii valoarea dorita. Editat Aprilie 7, 2016 de Dxxx Link spre comentariu
IRCO Postat Iunie 13, 2016 Partajează Postat Iunie 13, 2016 Salut, am o nelamurire, functioneaza http://www.conexelectronic.ro/produs.php?id=143167 cu http://www.adelaida.ro/tsl260r-lf-photodiode-sensor.html? vad ca la Peak Wavelength LED-ul are 860nm si senzorul are 940nm Link spre comentariu
mottofree Postat Iunie 13, 2016 Partajează Postat Iunie 13, 2016 Nu bine . Ledul tebuie sa fie pe aceasi lungime de unda cu receptorul pt rezultate optime ,altfel mai bine foloseti o coada de matura si un buton . Adica in conditi optime obti o receptie perfecta de la 6 m , cu aceasta pereche bucuros daca la 1m merge dar cu conditia ca bateriile sa fie noi ... Link spre comentariu
Dxxx Postat August 6, 2016 Autor Partajează Postat August 6, 2016 Gabyh imi scrie: Am o nelamurire privind ledurile folosite la backlight-ul laptopurilor Am multe segmente rezultate din dezmembrarea mai multor laptopuri, in 2variante, una cu liluminare in lateral, si cel clasic in functbie de cum sunt lipite. Nevand un ds pentru ele , nu stiu care ar fi curentul pe care il suporta, avand in vedere ca sunt multe variante de la 20mA la 60mA. Deci la ce valoare ar trebui sa ma raportez. Vreau sa le folosesc pentru a inlocui niste halogenuri G4 la o aplica. 35 W se inlocuiesc cu ~5W led, deci 1 maxim 2 stringuri de laptop (care au intre 2 si 5W fiecare). Cel mai bine este sa folosesti si driverul lor original + PCB flexibil de conectare intre string si driver. Vezi ledurile sa le cuplezi termic cu ceva suprafata de metal... Cu identificarea cum am tot spus, dupa capsula este impozibil fie ca este cu emisie perpendiculara sau tangentiala. Uite imagini luate de mine: https://s25.postimg....prjx2gf/107.jpg https://s25.postimg....zpdc4a7/108.jpg Deci "identificarea" merge cu folosirea driverului original, alimentat la ~12V, cu semnal de comanda de +5V injectat si pe ENable (BLEN, BLon, etc) si pe intrarea de intensitate (PWM) Semnalaul il obtii simplu printr-un divizor rezistiv cu rezistente pe la 10K. In conditiile astea curentul este maxim, si poate fi masurat eventual, insa trebuie sa si imparti la numarul de catene (uzual 4-8). Insa cel mai bine este sa folosesti chiar acest driver boost, uzual au performante foarte bune - bine peste 90%. Link spre comentariu
gabyh Postat August 6, 2016 Partajează Postat August 6, 2016 (editat) Deci nu mai am driverul original la ele si nu le voi folosi ca si in laptop ci sub torma asta http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1HGFbHVXXXXaqXpXXq6xXFXXX8/New-Super-bright-white-cold-warm-white-360degree-110V-220V-104-smd-3014-g4-led-9w.jpg doar ca la 12v nu 220, cu un driver step down pentru toate cele 4 becuri. Nu stiu exa cum va fi conectarea lor mixt sau paralel (ma gandeam ca fiecare parte din cele 8 ale pcb-ului sa aiba 24 leduri asta insemnand ca sunt mai mari ca cele chinezesti ca si lungime, 3 siruri de 8 led legate in serie. Aste sunt ledurile in 1 foto. O alta nelamurire ar fi cea legata de foto 2 ...aceste leduri sunt 3528 sau 2835 sau 3030? pentru ca si aici sunt diferite caracteristici de curent si lumeni pentru varianta 2835 ...29l/60ma,/0,2w, 63l/150ma/0,5w, 130l/150ma/0,5w, respectiv 125l/150ma/0,9-1w...cele de doua sunt baghete cu segmente de 2 leduri oar driverul scoate undeva la 6,2-6,7v/0,08ma parca daca multimetrul meu dadea valori exacte...mai ciudata e cealalta bagheta care are si leduri rgb Editat August 6, 2016 de gabyh Link spre comentariu
Dxxx Postat August 6, 2016 Autor Partajează Postat August 6, 2016 Tot ce poti face, daca nu mai ai driverele originale, este sa vezi modul de legare al ledurilor. In rest ce ramane este fie sa le folosesti la un curent atat de mic incat sa fie sigur nepericulos (20mA) sau sa faci teste distructive pentru a estima parametrii - dar "distructiv" inseamna clar ca vei strica majoritatea ledurilor mai inainte de a putea stabili mare lucru... Link spre comentariu
XAN77 Postat August 7, 2016 Partajează Postat August 7, 2016 Testele distructive le poți face pe leduri individuale. Link spre comentariu
Dxxx Postat August 7, 2016 Autor Partajează Postat August 7, 2016 Evident ca le (poate) face pe leduri individuale, dar trebuie sa le repete pentru fiecare string si ce va ramane... sunt numai resturi... In plus testarea ar trebui sa fie facuta in asa fel incat sa nu necesite lipituri pe led, ba chiar si montajul final ar fi bine fara lipituri. De ce? Pentru ca streseaza componenta si relipire inseamna ca peste ciclul initial de montaj din fabrica mai adaugi inca un ciclu de dezlipire + unul de relipire... Deci mi se pare mai buna folosirea stringurilor ca atare, fara teste distructive. Pai cum facem? !! Hai sa vedem "deductie logica" !! - uzual am zis ca puterea maxima pe bagheta este 2-5W - uzual numarul de leduri este intre 36 si 72 - in concluzie avem uzual 50-70mW per led - in astfel de aplicatii nu o sa vedeti leduri dubioase, pur si simplu nu renteaza sa pui ceva dubios pe un ecran, pe care il vinzi mult mai scump ca economia posibila - pai ledurile uzuale au Vf=3-3,2V iar Imax incepe de pe la 20mA, insa frecvent este peste 30mA Pai si atunci 70mW : 3V = 23mA Ceea c e imi spune ca defapt 20mA este un curent foarte probabil "safe". Fara nici un test destructiv. Ba chiar si 25mA probabil ca va fi suportat in majoritatea cazurilor, ramanand speranta de viata decenta/suficienta. Si oricum am ajuns probabil la curentul maxim la care ne-am fi asteptat daca aveam driverele originale: 25mA x 3V x 72pax = 5,4W. Din ce am masurat eu, pana la diagonala de 17 inch nu am gasit puteri maxime mai mari. Link spre comentariu
mike-5 Postat August 24, 2016 Partajează Postat August 24, 2016 Doresc sa montez la plafoniera Logan o placuta cu leduri cob 50x20mm (36 leduri,9 siruri a cate 4 leduri).Umeaza sa soseasca placuta cob si mai mult ca sigur este supradimensionata.Cum sa fac sa o protejez sa nu lumineze mai mult de 15mA/led,sa-i schimb rezistenta serie sau sa cumpar tot de la chinezi un modul driver curent constant cu PT4115 pe care trebuie sa-l modific sa asigure un curent de 135 mA cat ar consuma placuta cob la 15mA/led ? Stiind ca tensiunea la Logan variaza intre 11-14.2v. Link spre comentariu
Dxxx Postat August 24, 2016 Autor Partajează Postat August 24, 2016 Ambele variante pot fi bune, depinde ce doresti. Probabil ca nu vrei sa zici "supradimensionata" ci suprasolicitata, de asta vrei sa micsorezi curentul. Rezistenta este ceva pasiv, deci nu prea va da curent constant, adica va varia luminozitatea in functie de ce tensiune vine. Un driver adevarat masoara curentul, deci chiar este bine controlat, si luminozitatea este constanta. In ambele cazuri, insa trebuie sa apreciezi ce se va intampla la tranzienti (vezi threadul cu "surge") ca sa ai montajul protejat. Adica rezistenta trebuie sa-ti limiteze la suportabil cel mai rau tranzient / driverul +/- protectia lui trebuie sa protejeze si driverul in sine si ledurile de dupa... Vezi ca COBul trebuie si racit, nu te baza pe radiatia prin talpa, mai ales daca il pui intr-o incinta inchisa. Link spre comentariu
mike-5 Postat August 24, 2016 Partajează Postat August 24, 2016 (editat) Suprasolicitata am vrut sa spun.COB-ul il pot raci cu un radiator aluminiu 50x20 mm si inaltime cu tot cu aripioare= 6 mm,vazut tot la chinezi(incape in plafoniera).Montajul driver +COB,cred ca este protejat oarecum,deoarece becul cu filament de 5w original din plafoniera este comandat de un mosfet de putere pus de fabrica. Intrebare:Daca aleg varianta cu modulul driver PT4115 (la chinezi costa 1$ modulul),acesta se poate modifica usor sa ajung la 15ma/sir leduri ? am vazut un pdf in care trebuie sa modific o rezistenta de ordinul 0,2-0,3... ohmi montata intre pinii VIN si CSN,dar si modificarea bobinei sa aibe intre 68-220 uH la un curent de iesire <0,4A.Sper ca valoarea bobinei sa nu fie foarte pretentioasa in montaj. Editat August 24, 2016 de mike-5 Link spre comentariu
Dxxx Postat August 24, 2016 Autor Partajează Postat August 24, 2016 Pai tu iei un modul, deci schimbi doar rezistenta de sesizare, spre cativa ohmi. Nu vad de ce nu ar merge, la orice curent. Nu am experimentat cu IC respectiv, desigur ca la inceput trebuie sa vezi ce poate practic. Pare a fi foarte bun. Insa driverul rezista la 30V, iar tranzientii pot fi de 200V, deci merita sa pui un limitator (TVS, cativa lei) asa, de siguranta. Link spre comentariu
mike-5 Postat August 26, 2016 Partajează Postat August 26, 2016 In paralel cu alimentarea lui PT4115 cred ca pot pune ce am pe acasa dioda transil din sticla,unidirectionala BZW06-20 sau si mai bine bidirectionala BZW06-20B.Acestea sunt bune pentru protectie supratensiuni ? Link spre comentariu
Dxxx Postat August 26, 2016 Autor Partajează Postat August 26, 2016 Transil sau TVS este acelas lucru. Poti pune orice tip, cu conditia ca pana la 15V sa fie 100% blocata si in conductie sa nu depaseasca cei 30V la care rezista driverul. Cu astfel de cerinte este relativ usor sa gasesti ceva. Link spre comentariu
gabyh Postat August 28, 2016 Partajează Postat August 28, 2016 (editat) Am montat aplica cu mcpcb-ul de la lampa Optiled round200 , cu 12 stringuri de 19 leduri in serie model 2835 sau 3528 cu lumina warm white, undeva intre 2700-3000k de 25w dupa ce spun specificatiile din ds. Toate bune si frumoase, observand ca parca nu lumineaza la maxim, am folosit un device care masoara puterea consumata reesind 11w, deci sub 50% din ce pot ledurile. Ca si alimentare am folosit acel driver de la Dxxx care in gol da un 77, 8v daca multimetrul meu nu da eroare. Cu mcpcb-ul conectat tensiunea este 34, 7v sau 36v iar curentul 280mA. Dupa ce scrie in ds-tul lampii round 200, rated curent e 125mA, dar e posibil ca in cazul meu sa nu fie de ajuns tensiunea? Editat August 28, 2016 de gabyh Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum