Vizitator hremus Postat Ianuarie 29, 2015 Partajează Postat Ianuarie 29, 2015 (editat) Am si eu o problema legata de niste becuri cu LED. Becurile cu LED sunt construite cu driver-ul AP1680. Atasez o schema. In intrerupator am montat LED pentru semnalizarea pozitiei, motiv pentru care becurile palpaie in pozitia stins. Am incercat cu rezistenta in paralel, cu diferite valori, de la 400k , in jos cu 200K, 100K, 50K si nici un rezultat. Apoi am zis sa merg mai jos si am sarit direct la 1K/5W si nu mai palpaie, dar la valoarea asta deja nu mai merita sa pun becurile cu LED (rezistenta se incinge , pe ea se disipa vreo 50W). Va intreb cam ce solutie as avea sa scap de palpait ? Editat Ianuarie 29, 2015 de hremus Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 29, 2015 Partajează Postat Ianuarie 29, 2015 (editat) Mai bine schimbă ledul din întrerupător cu unul mai sensibil sau cu un bec cu neon (care se aprinde la curenți de microamperi chiar) și mărește rezistența înseriată cu el la maximul posibil.Astfel rezistența în paralel cu becul va funcționa suficient de bine cu valori de circa 100k astfel încât să nu se încălzească sesizabil.Până la urmă trebuie gândit ansamblul (întrerupător cu led + bec cu rezistență în paralel) ca un divizor rezistiv unde tensiunea cea mai mare trebuie să fie pe rezistența ledului din întrerupător.Practic dacă ai echilibrat bine rezistențele, la bornele becului cu led trebuie să ai o tensiune cu mult sub 90V, la care driverul încorporat să nu mai poată funcționa.E posibil ca pâlpâirea să nu dispară complet ci doar să aibă impulsuri foarte rare, dar și asta e mai bine decât să ai un stroboscop în tavan Editat Ianuarie 29, 2015 de validae Link spre comentariu
Vizitator hremus Postat Ianuarie 29, 2015 Partajează Postat Ianuarie 29, 2015 La LED-ul din intrerupator nu pre pot umbla. Intrerupatorul e de la GEWISS, la fel si LED-ul. La prima vedere pare un LED de 5mm si un soclu de plastic, dar costa cat 20 de LED-uri. Ideea nu e rea cu divizorul, dar trebuie sa fac un calcul, ca sa am cativa mA prin LED-ul din intrerupator cand acesta e pe stins, dar si rezistenta pe care o pun in paralel cu becul sa fie ok cand becul e pornit. Link spre comentariu
UDAR Postat Ianuarie 29, 2015 Partajează Postat Ianuarie 29, 2015 (editat) Ca să faci calculul ar trebui să știi valoarea rezistenței din întrerupător ( sau a condensatorului ) care limitează curentul prin LED. Această valoare a curentului va trebui să o ”șuntezi” cu o rezistență astfel încât la bornele driver-ului să ai , să zicem , sub 50V. Din câte ai povestit , nu prea pare să existe o soluție decentă la îndemână. Poate să șuntezi cu condensator. Editat Ianuarie 29, 2015 de UDAR Link spre comentariu
Dxxx Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 (editat) Sau ar exista varianta de a face un circuit total independent de alimentare a ledului "martor" comandat de un optocuplor care sa sesizeze pozitia "inchis" si nu pozitia "deschis" a comutatorului. In acest mod curentul ledului nu ar trece prin sarcina, insa posibil sa mai trebuiasca tras un fir in doza... Cum si daca este posibil sa preiei contactele Ledului asta nu mai stiu, trebuie analizat cazul concret. Beneficiul "chinuielii" ar fi ca de la exterior nu ar fi modificari sesizabile. Editat Ianuarie 30, 2015 de Dxxx Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 (editat) Poți pune o poză cu întrerupătorul ăla minune de la Gewiss ? Și cu ledul respectiv. Că altă variantă la înlocuirea ledului (cu un bec neon și rezistență de 1Mohm) sau cu alt led (mai sensibil, care să lumineze suficient și cu o rezistență de 100-150kohmi) nu văd. Te asigur că orice întrerupător ,,de firmă,, se poate modifica fără riscuri, totul e să lucrezi îngrijit. Acel led consumă imens de mult, dacă e nevoie de o rezistență de șuntare de 1k ca să-i atenuezi efectul. Nici eu nu concep să am întrerupătoare fără lumină indicatoare, sunt foarte utile noaptea, mă ajută să mă orientez prin cameră.Dar trebuie ca sursa de lumină a întrerupătorului să fie eficientă (consum mic la luminozitate bună), de aceea întrerupătorul tău necesită clar o îmbunătățire. Editat Ianuarie 30, 2015 de validae Link spre comentariu
aygun Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 Cata complicatie pentru niste LED-uri. Jeeeeez! Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 (editat) Și crezi că așa l-ai ajutat cu ceva ?.... cred că din cele scrise mai înainte a înțeles măcar cauza pentru care un bec cu leduri sau CFL clipește aiurea, tot e un lucru bun. Editat Ianuarie 30, 2015 de validae Link spre comentariu
Dxxx Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 Problema este a noastra ca membri de forum ca permitem astfel de interpelari. Daca majoritatea se tin de tema si contribuie cat ii tin puterile la ea, trebuie neaparat sa existe cineva care contesta pur si simplu tema sau se plange ca este prea complicat , sau incepe sa dea exemple despre cat de bine a facut el cine stie ce lucru nelegat de asta. Eu pe threadurile mele, cel putin de acum incolo, dar de fiecare data voi cere ajutorul moderatorului sa elimine astfel de balast. Ca este o rusine pentru cine trolleaza asta nu mai spun, dar un biet incepator intra acolo ca sa mai invete cate ceva si da de o cloaca din care nu mai intelege decat ce mare este ego-ul nu-stiu-cui... Link spre comentariu
aygun Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 @Dxxx - nu trolez ci doar spuneam ca Pentru un incepator , asa cum spui tu , sunt mult prea multe detalii tehnice , temperaturi , jonctiuni , protectii si alta traznai. Pentru un banal LED cuplat la retea este suficienta o sursa de telefon ( care este o sursa inn comutatie si are destule protectii in ea ,, inclusiv acea izolatie galvanica si / sau TVS-ul mult pomenit. Moderatorul a sters degeaba explicatiile mele legate de TVS-uri la topicul tau deoarece spuneam clar ca trebuies folosite TVS-uri de capacitate mica din cauza Capacitatii Parazitare si datorita Inductantei Parazitare ( inductanta parazitara este responsabila de viteza de raspuns a TVS-ului ) ca sa nu mai vorbim ca TVS-urile stocheaza curentii tranzitorii intern si o transforma in caldura . Pe de alta parte MOV-urile ( Varistoare Metal Oxide ) pot avea niste reactii estrem de neasteptate la curenti tranzitorii . Fum , flacari si alte cele. Nu trebuie sa ii impui unui incepator capul cu carca de formule , explicatii garla pentru ca Nu Va Inelege ce vorbesti. Daca ii spui in schimb , "Pune X Condensator acolo si rezolvi problema! " - asta vrea un incepator . La problema cu alimentarea unui led la 220V o schema cu reactanta capacitiva era suficienta fara 1001 protectii sau un banal alimentator de telefon care debiteaza undeva de 500mA pina la 1A . Multe din alimentatoarele astea au si TVS-uri si separatie galvanica dar si MOV-urile de care vorbesti . Eram in mall cand am postat replica respectiva si am zis ca este suficient . Am remarcat ca ai un fix cu super protejarea LED-urilor. Nimeni nu zice sa nu le protejam dar nici in halul asta de exagerat. Eu inteleg foarte bine intentiile tale dar te pierzi in detalii . Topicul asta se va duce spre coada , in cateva luni vor aparea alte zeci de topicuri si nimeni nici ca va mai cauta explicatiile astea. De asta eu zic un lucru . Scurt si la Obiect, @validae este de admirat aici - nu intra in detalii tehnice super-avansate ci ii spune omului strict . Fa aia si aialalta. Daca vrea sa invete sa intre pe topicul tau despre LED-uri si gaseste acolo toate explicatiile. @Dr-L ( moderatorul ) sa faca topicul "lipicios" astfel incat orice incepator sa intre acolo pentru a invata din secretele LED-urilor. Atat! Link spre comentariu
aygun Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 (editat) Am si eu o problema legata de niste becuri cu LED. Becurile cu LED sunt construite cu driver-ul AP1680. Atasez o schema. In intrerupator am montat LED pentru semnalizarea pozitiei, motiv pentru care becurile palpaie in pozitia stins. Am incercat cu rezistenta in paralel, cu diferite valori, de la 400k , in jos cu 200K, 100K, 50K si nici un rezultat. Apoi am zis sa merg mai jos si am sarit direct la 1K/5W si nu mai palpaie, dar la valoarea asta deja nu mai merita sa pun becurile cu LED (rezistenta se incinge , pe ea se disipa vreo 50W). Va intreb cam ce solutie as avea sa scap de palpait ? Ce schema de montaj a led-ului ai adoptat ? Incearca ca in pozele de mai jos cu rezistente cuprinse intre 200Kohmi pina la 240Kohmi : Succes! Editat Ianuarie 30, 2015 de aygun Link spre comentariu
mihaicozac Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 În astfel de cazuri ar ajuta mai degrabă un condensator paralel cu becul. Ca valoare undeva între 0,1-1uF, la tensiunea de 275Vac, genul de supresoare prin sursele PC. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 (editat) Până nu vine cu date despre ce led are în întrerupător și consumul acestuia, nu putem decât să ne dăm cu părerea....soluții există. Editat Ianuarie 30, 2015 de validae Link spre comentariu
Vizitator hremus Postat Ianuarie 31, 2015 Partajează Postat Ianuarie 31, 2015 (editat) Cand am pus prima oara problema, mi-a fost oarecum frica, si ma astemptam la o "invazie" de posturi de genul "Scoate led-ul", etc. Nu asta vreau, si ma bucur ca ati inteles lucrul acesta, si ma ajutati sa gasesc solutia cea mai potrivita. Revenind la problema. LED-ul din intrerupator la prima vedere pare un simplu led de 5mm cu un soclu de plastic, desi pe el scrie 110-230V. E posibil sa mai aiba ceva prin soclu ala gen resistor, si pretul lui nu este chiar al unui LED obisnuit (8-10 RON). O sa incerc sa-l alimentez cu 3V sa vad daca se aprinde,(daca e led obisnuit sau nu) sau o sa "sacrific" un led si o sa-i sparg plasticul sa vad ce e pe acolo. Pe alimentat pe direct(adica nu prin bec) m-am gandit , dar nu mai am posibilitatea de a duce inca un fir la intrerupator (nulul). Ce schema de montaj a led-ului ai adoptat ? Incearca ca in pozele de mai jos cu rezistente cuprinse intre 200Kohmi pina la 240Kohmi : Succes! Asta a fost primul lucru pe care l-am incercat. Am pus rezistente. Am inceput de la 390K in jos . Doar la valoarea de 1K nu mai palpaia, dar consumul pe rezistenta este prea mare, de aceea v-am cerut sprijinul, in gasirea unei alte solutii. Becul, de fapt becurile (2 buc) le pot desface,(carcasa este cu suruburi nu sunt lipita). Asa ca pot face modificari in el. Schema am postat-o mai sus, este identinca in proportie de 90%, cu exceptia faptului ca inainte de puntea redresoare mai are o rezistenta si un inductor. Daca este nevoie, mai desfac odata becul si ii mai fac poze. LE: Am alimentat LED-ul din intrerupator cu 3V, si nu vrea sa se aprinda, apoi i-am dat 12V, si se aprinde normal. Cred ca , ori este un LED la 12V, ori un LED de 3V si mai are un resistor inseriat. Editat Ianuarie 31, 2015 de hremus Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 31, 2015 Partajează Postat Ianuarie 31, 2015 (editat) Ledul acela este pentru alimentare la rețea, nu se va aprinde la tensiuni sub 100V. Are cel mai probabil în soclul acela alb o sursă de alimentare cu condensator serie și punte de diode. Am desfăcut asemenea leduri când la serviciu au cumpărat întrerupătoare fără reținere cu led indicator de rețea în locul unui întrerupător cu led alimentat separat, cum aveam nevoie pe locomotive.Am fost nevoit să le modific pe toate, astfel văzând și schema internă de alimentare a ledului. Cred că ar fi bine să demontezi unul din acele leduri cu grijă (să nu afectezi montura de plastic) și să pui o poză cu montajul ledului.Se poate înlocui acel montaj cum am spus mai înainte, schimbând ledul cu unul mult mai sensibil, de aceeași culoare, în locul montajului punând o rezistență de valoare mai mare, 100-150k/1W. Totul depinde de ce leduri roșii găsești, care să lumineze bine la curenți foarte mici.Poți face o sortare a ledurilor cu un dispozitiv simplu, o baterie de 9V și o rezistență de 10k înseriată.Ledul care va lumina bine cu acel montaj e suficient de bun pentru tine. Ca să elimini pâlpâirea becurilor cu led, presupunem că în serie cu ledul din întrerupător ai montat o rezistență de 150k, ca să scazi suficient tensiunea reziduală de la bornele becului, va trebui apoi să pui în paralel cu el o rezistență de minim 100k, poate chiar 47k. Ideea e că rezistența pe care o pui în paralel cu becul trebuie să fie cam jumătate din valoarea celei înseriate cu ledul din întrerupător. Editat Ianuarie 31, 2015 de validae Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum