addysoftware Postat Noiembrie 16, 2014 Partajează Postat Noiembrie 16, 2014 Hop si eu Votez Pentru. Ontopic: Ptr cine vrea sa calculeze capacitorul serie Metoda este: Xc=V/I , unde Xc este reactanta capacitiva in ohmi, V este tensiunea care ramane pe capacitor in volti, I este curentul prin sarcina in amperi C=159/(Xc*f); capacitatea rezulta in nanofarazi daca Xc este in kiloohmi si frecventa in kilohertzi. transformarile in multipli si submultipli sunt asa, ca sa-i descurajam putin pe ... utilizatorii acestor sisteme periculoase. Ptr Gica Ca sistemul tau sa mearga ok, nu pune 68 led-uri in serie ci 2 x 34 led-uri. Condensatorul tre sa-ti livreze 100mA. Tensiunea pe condensatorul serie va fi de aprox 220-110=110Vca. Calculeaza-l cu formulele de mai sus. Dupa puntea redresoare pune un electrolitic de 100uF/160v. Baga si doua zennere de cate 68V in serie in paralel cu electroliticul. Fiecare sir de 34 led-uri sa fie alimentat printr-o rezistenta de cca 4V/50mA=82 ohmi/200mW. Link spre comentariu
Vizitator Gica Php Postat Noiembrie 18, 2014 Partajează Postat Noiembrie 18, 2014 Xc=V/I C=159/(Xc*f); 34 leduri * 3V = 102V 220V-102V=118V 68 leduri * 0.05A = 3.4A sau 34 leduri * 0.05A = 1.7A ? Xc = 118V/3.4 = 34.7 Xc = 118V/1.7 = 34.7 C = 159/(34.7 * 50Hz) = 159 / 1735 =0.091 C = 159/(69.41 * 50Hz) = 159 / 3470.5 =0.045 Ce reprezinta 159 din formula? Link spre comentariu
blazeu Postat Noiembrie 21, 2014 Partajează Postat Noiembrie 21, 2014 (editat) Formula "standard" e Xc=1/(2PIfC) cu PI=3,14..., f=frecventa (50 Hz), C=capacitatea (Farazi), Xc=ohmi (reactivi) Probabil ca, transformand Farazii in micro sau nano-farazi, si observand ca in afara de C avem constante, rezulta acel "159". Pe undeva, parca Vali facea afirmatia "7mA pentru fiecare 100 nF", referindu-se de fapt la circuitul de alimentare a LED-ului de semnalizare a intrerupatorului, unde pe LED avem 2-3 volti si majoritatea tensiunii apare pe acel condensator In becoled, tensiunea pe condensator e semnificativ mai mica si e preferabila metoda de calcul mai generala a reactantei capacitive. Ceea ce s-a omis a fi subliniat e ca electronistul e pus in fata unei dileme: LED-urile ar trebui alimentate in curent CONSTANT, ceea ce inseamna o IMPEDANTA INTERNA (sau, mai concret, rezistenta serie) cat mai mare. Pe de alta parte, rezistenta mare (vezi solutia cu alimentarea direct printr-un rezistor de cativa kiloohmi, dar de putere destul de mare (pe el se disipa termic majoritatea puterii absorbite, ex. 220 v x 20 mA = 4400mW = 4,4 W!!)) e dezavantajoasa din cauza incalzirii (si pana la urma a risipirii ineficiente a unei puteri relativ mari in comparatie cu cea utila!). Astfel incat, chiar daca pare "complicata", alimentarea electronica a unui dispozitiv de iluminare echipat cu o putere semnificativa (peste cativa wati) e de fapt mai economica, asigurand fiabilitatea prin stabilitate in primul rand a LED-urilor, care sunt cele mai scumpe componente. Din pacate (ma repet si ma voi mai repeta!), pretul, dupa care multi se ghideaza, nu reflecta intotdeauna calitatea.... Editat Noiembrie 21, 2014 de blazeu Link spre comentariu
Vizitator Gica Php Postat Noiembrie 28, 2014 Partajează Postat Noiembrie 28, 2014 Multumesc. Link spre comentariu
Vizitator Gica Php Postat Noiembrie 28, 2014 Partajează Postat Noiembrie 28, 2014 Care sunt diferentele (negative si pozitive) daca alimentezi printr-o rezistenta (fara condensator) si o punte redreseoare si de acolo un rand de 34 leduri (3,2V 50mA) toate inseriate? Link spre comentariu
blazeu Postat Decembrie 2, 2014 Partajează Postat Decembrie 2, 2014 (editat) Pai hai sa calculam (pentru LED va fi o oarecare aproximatie, cei 50 de mA la 3,2 volti nu-i garanteaza nimeni!): 34 x 3,2 = 108,8 volti pe leduri. Raman aprox 112 volti pana la 220, impartit la 0,05 amp rezulta 2240 ohmi. (De fapt e oarecum mai complicat de calculat, deoarece daca veti redresa tensiunea inainte de leduri, condensatorul electrolitic cu rol de protectie - ledurile "merg" la fel de bine si fara filtraj! - va "ridica" tensiunea la valoarea de varf, cei 220 fiind valoare "eficace") Deci, cu o oarecare aproximatie, veti avea nevoie de vreo 2,4-2,7 k ohm. Puterea disipata pe acest rezistor va fi 112 V x 0,05 A = 5,6W. (aproximativ) Deci asta-i "minusul" utilizarii unui "balast" rezistiv, disipatia unei puteri relativ importante sub forma de caldura, ceea ce inseamna spatiu si/sau radiator, eventual ventilatie fortata.... Utilizarea condensatorului inseamna "producerea" unei puteri reactive, care este "aruncata" inapoi in retea, lipsind transformarea ei in caldura; dezavantajele provin din existenta unor "spituri" de curent care pot praji ledurile in absenta unor masuri de protectie. Alimentatoarele (electronice, cu componente active, adica tranzistori/integrate) pentru leduri, chiar daca sunt ceva mai scumpe (si par complicate de construit), au avantajul ca sunt capabile sa controleze mai bine CURENTUL prin leduri (acesta e parametrul esential pentru aceste dispozitive). Spor! Editat Decembrie 2, 2014 de blazeu 1 Link spre comentariu
Vizitator bradtraian Postat Decembrie 24, 2014 Partajează Postat Decembrie 24, 2014 (editat) Buna ziua, Ma bag si eu in seamă pe aici, ca profanul, pentru că am o micuță problemă legată de alimentarea becurilor LED 220V de 3 W, cumpărate online de aici: http://www.iluminat-ieftin.ro/217/Bec-LED-3W Sunt administrator de scară la bloc și am cumpărat 10 astfel de becuri LED in speranța că voi reduce consumul de energie electrică cu 90%. Pe scara blocului avem montați senzori de mișcare pe fiecare etaj (blocul are P+4, 2 becuri/etaj), aprox. ca acestia: http://www.dedeman.ro/ro/electrice/distributie-electrica-si-comanda/comanda-circuite/senzori-de-miscare/senzor-de-miscare-180-grd-f4200.html La etajul 1 si 2 avem 2 senzori de mișcare mai noi - nu avem probleme. La parter si etajele 3 și 4 însă avem senzori de mișcare mai vechi și se întâmplă următorul fenomen: când senzorul comandă stingerea becurilor LED, acestea încep să flash-uie, cam cu frecvența de 5 flash-uri /secundă, foarte supărător la ochi, noroc că becurile LED de 3W nu sunt foarte puternice, că dacă ar fi mai puternice ar deranja chiar foarte mult. Acest fenomen nu se întâmpla cu becurile clasice cu filament de wolfram de 40 sau 60 W. Becurile LED flash-uie până la următoarea aprindere, deci pot face asta toată noaptea, permanent, chiar și în timpul zilei, ceea ce nu este deloc economic. Cum aș putea elimina acest flash la becurile LED montate pe senzori de mișcare - flash care presupun că generează și ceva consum de energie electrică? M-am gândit să pun câte un condensator la ieșirea din fiecare senzor... Am citit pe acest forum, mai sus, următoarele: ”Utilizarea condensatorului inseamna "producerea" unei puteri reactive, care este "aruncata" inapoi in retea, lipsind transformarea ei in caldura; dezavantajele provin din existenta unor "spituri" de curent care pot praji ledurile in absenta unor masuri de protectie.” Credeți că aș putea încerca să montez ceva condensatori de 1 micro Farad pe ieșirea din senzori? Vă mulțumesc pentru răspunsuri, Sărbători fericite! Editat Decembrie 24, 2014 de bradtraian Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 24, 2014 Partajează Postat Decembrie 24, 2014 (editat) Poți pune în paralel cu montura acelor leduri o rezistență de circa 100k/1W și nu vor mai pâlpâi.Sau poți încerca același lucru (la bornele becului), dar cu un condensator de circa 0,47uF-1uF/400Vc.a. Am specificat că se pun în paralel cu becurile (chiar în montura lor) fiindcă acolo trebuie, cauza pâlpâirii lor fiind o tensiune reziduală indusă capacitiv, fie prin releele de comandă, fie prin cablurile de rețea. Același lucru s-ar fi întâmplat și dacă puneați în locul becurilor cu led becuri CFL (economice). S-a mai discutat asta pe forum, am avut și eu aceeași problemă, am rezolvat-o cu rezistențe montate pe fasungul becurilor. O cauză frecventă a acestei manifestări (în afara celor enumerate mai sus) ar fi și folosirea de întrerupătoare cu led sau beculeț cu neon.Acestea chiar în poziția ,,întrerupt,, tot conduc un curent infim prin beculețul încorporat, curent suficient pentru amorsarea becurilor economice sau cu led, acestea fiind mai sensibile (rezistență internă mare) decât cele clasice cu incandescență. Editat Decembrie 24, 2014 de validae Link spre comentariu
Vizitator bradtraian Postat Decembrie 24, 2014 Partajează Postat Decembrie 24, 2014 Poți pune în paralel cu montura acelor leduri o rezistență de circa 100k/1W și nu vor mai pâlpâi.Sau poți încerca același lucru (la bornele becului), dar cu un condensator de circa 0,47uF-1uF/400Vc.a. Am specificat că se pun în paralel cu becurile (chiar în montura lor) fiindcă acolo trebuie, cauza pâlpâirii lor fiind o tensiune reziduală indusă capacitiv, fie prin releele de comandă, fie prin cablurile de rețea. Același lucru s-ar fi întâmplat și dacă puneați în locul becurilor cu led becuri CFL (economice). S-a mai discutat asta pe forum, am avut și eu aceeași problemă, am rezolvat-o cu rezistențe montate pe fasungul becurilor. O cauză frecventă a acestei manifestări (în afara celor enumerate mai sus) ar fi și folosirea de întrerupătoare cu led sau beculeț cu neon.Acestea chiar în poziția ,,întrerupt,, tot conduc un curent infim prin beculețul încorporat, curent suficient pentru amorsarea becurilor economice sau cu led, acestea fiind mai sensibile (rezistență internă mare) decât cele clasice cu incandescență. Mulțumesc cu respect! T. Brad Link spre comentariu
Dxxx Postat Decembrie 24, 2014 Partajează Postat Decembrie 24, 2014 Ce ti-a spus deja Validae, dar nu a accentuat este ca palpairea este produsa de un mic curent rezidual inductiv, capacitiv sau de izolatie imperfecta in comutator. In oricare dintre cazuri "pierderea" respectiva exista si inainte dar alt bec nu o punea in evidenta datorita randamentului prost. Mai mult, nici nu e inregistrata de contor in nici o ipostaza. Deci ceea ce spui: pot face asta toată noaptea, permanent, chiar și în timpul zilei, ceea ce nu este deloc economic - nu este nici corect si nici ingrijorator nu conteaza practic palpairea. Mai mult vizibilitatea flashurilor poate fi subiectiv intensa, dar defapt ea se produce la o fractiune din puterea normala - asa ca nici durata de viata (care ste foarte mare) a ledurilor nu va fi afectata Link spre comentariu
aygun Postat Decembrie 24, 2014 Partajează Postat Decembrie 24, 2014 Referitor la prima schema din topic ( initiatorul topicului ) - va aparea o palpaire suparatoare datorita redresarii monoalternanta , fara sa mai zic de varianta simpla cu rezistor. Recomand si eu varianta cu Punte , Condensatori , Zener. Succes. Poate maine revin cu poze a unui panou cu vreo 100 de LED-uri albe facute in aceasta maniera. Spor si Sarbatori Fericite si Linistite tuturor! Link spre comentariu
Spitfire Postat Decembrie 24, 2014 Partajează Postat Decembrie 24, 2014 (editat) Aceasta schema a functionat 4-5 ani non-stop, cu 30 LED-uri albe "de bricheta" si surprinzator, nu le-a scazut luminozitatea acestora vizibil, in tot acest timp: Editat Decembrie 24, 2014 de Spitfire Link spre comentariu
Vizitator bradtraian Postat Decembrie 25, 2014 Partajează Postat Decembrie 25, 2014 (editat) Ce ti-a spus deja Validae, dar nu a accentuat este ca palpairea este produsa de un mic curent rezidual inductiv, capacitiv sau de izolatie imperfecta in comutator. In oricare dintre cazuri "pierderea" respectiva exista si inainte dar alt bec nu o punea in evidenta datorita randamentului prost. Mai mult, nici nu e inregistrata de contor in nici o ipostaza. Deci ceea ce spui: pot face asta toată noaptea, permanent, chiar și în timpul zilei, ceea ce nu este deloc economic - nu este nici corect si nici ingrijorator nu conteaza practic palpairea. Mai mult vizibilitatea flashurilor poate fi subiectiv intensa, dar defapt ea se produce la o fractiune din puterea normala - asa ca nici durata de viata (care ste foarte mare) a ledurilor nu va fi afectata Mulțumesc cu respect și Dvs. Bănuiam eu că pâlpâirea nu este / nu poate fi consumatoare de curent înregistrat la contor, dar vecinii și-au exprimat părerea în acest sens și am fost nevoit să îi cred până la primirea unei informații corecte, argumentate - venită de aici, din partea Dvs. Cu stimă, T. Brad Editat Decembrie 25, 2014 de bradtraian Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 26, 2014 Partajează Postat Decembrie 26, 2014 Chiar dacă pâlpâitul becurilor economice sau cu led nu consumă o putere apreciabilă (de fapt nici nu poate fi măsurată de contor) totuşi el e deranjant, mai ales la becurile situate în dormitoare.Noaptea e aproape imposibil să adormi dacă ai în cameră un astfel de bec ce pâlpâie supărător, e ca un mic flash în tavan . Problema se va regăsi mai des, pe măsură ce utilizarea becurilor cu led se va răspândi, eficienţa lor luminoasă şi consumul redus de energie fiind evidente. Link spre comentariu
Vizitator bradtraian Postat Decembrie 31, 2014 Partajează Postat Decembrie 31, 2014 (editat) Chiar dacă pâlpâitul becurilor economice sau cu led nu consumă o putere apreciabilă (de fapt nici nu poate fi măsurată de contor) totuşi el e deranjant, mai ales la becurile situate în dormitoare.Noaptea e aproape imposibil să adormi dacă ai în cameră un astfel de bec ce pâlpâie supărător, e ca un mic flash în tavan . Problema se va regăsi mai des, pe măsură ce utilizarea becurilor cu led se va răspândi, eficienţa lor luminoasă şi consumul redus de energie fiind evidente. Victorie! Am montat cate un condensator (a 3,50 lei fiecare) de 0.68 uF/400V c.a. in paralel pe iesirea din fiecare senzor de miscare si... minune: nu mai palpaie nici un bec LED pe casa scarii! Multumesc inca o data profesionistilor de pe acest forum care m-au ajutat foarte mult. Recomand aceasta solutie tuturor celor interesati. La Multi Ani 2015! T. Brad Editat Decembrie 31, 2014 de bradtraian Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum