cosmin ardelean Postat Septembrie 19, 2014 Partajează Postat Septembrie 19, 2014 (editat) Va salut. Se da o masina de generatie noua, fara alarma. I-am montat o oglinda cu LED ce ar trebui sa clipeasca dupa incuierea masinii. Neavand alarma, LED-ul trebuie comandat in alt mod. Toata comunicatia intre diferitele module ale masinii e pe CAN, deci exclus sa ma folosesc de ea. Insa as vrea sa ma folosesc de tensiunea de inchidere de la un motoras din usi, a carei polaritate se schimba in functie de inchis/deschis. Asadar pe cele 2 fire voi avea ori +/-, ori -/+, timp de ~1s. In acest fel as putea comanda un bistabil ce sa-si mentina starea in functie de comanda primita (set sau reset). Mai departe iesirea acestui bistabil ar trebui sa comande un astabil pentru LED. Un coleg mai experimentat in electronica mi-a spus ca s-ar putea folosi un MMC 4013 sau MMC4093 pentru ambele operatii. Nu stiu in ce masura ajuta informatia. Ma poate ajuta cineva cu o schema? Multumesc. Editat Septembrie 19, 2014 de cosmin ardelean Link spre comentariu
Vizitator iRoata Postat Septembrie 19, 2014 Partajează Postat Septembrie 19, 2014 Ce masina e in discutie ? Ai putea, mai simplu, sa te folosesti de contactele inchiderii centralizate de pe usa soferului. Motorul de pe usa soferului are doua pana la patru contacte in plus fata de celelalte motoare (functie de autoturismul in cauza), contacte ce au stari NO sau NO+NI, iar aceste stari se schimba doar la inchidere/deschidere. De la aceste contacte poti porni pentru a croseta o echema simpla si usor de pus in practica. Link spre comentariu
cosmin ardelean Postat Septembrie 19, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 19, 2014 (editat) E vorba de un bmw din 2008. As prefera sa ma folosesc de usa pasager pentru ca in spatele torpedoului am si sigurante si mai multe module unde as putea baga si montajul asta. In plus, switch-urile din broasca transmit inspre masina doar pozitia inchis/deschis usa. Nu si incuierea din centralizare. Limitatoarele de care spui, sunt strict pentru motorasul din broasca al inchiderii. Nu iese informatia pe vreo mufa pentru a ma putea folosi de ea. Deci ramane disponibila tot acea tensiune de comanda a actuatorului. Si ma pot lega la ea direct din stalp sau chiar modulul confort, daca il identific. Editat Septembrie 19, 2014 de cosmin ardelean Link spre comentariu
Vizitator iRoata Postat Septembrie 19, 2014 Partajează Postat Septembrie 19, 2014 Mai intai, trebuie sa identifici modulul de comanda al centralizate; asta pentru ca switch-urile despre care vorbeam nu sunt cele din usa (pentru inchis/deschis), ci se afla in carcasa motorului si transmit informatia catre modulul de comanda al centralizatei. Pe de alta parte, masina ta are dublu-impuls la centralizata si e cam greu de folosit acel semnal; mergand in continuare, vei vedea ca are si protectie sabotaj fire, ceea ce inseamna ca centralizata va reactiona tare nasol daca incerci sa intervii pe firele de care ai facut vorbire (adica cele din stalp). Asa ca, mergand pe firul logicii, singurele semnale ce le poti folosi sunt cele de pe SW-urile incluse in motorul din usa soferului sau, daca identifici centrala inchiderii, semnalele de confirmare de la aceasta. Exista pe modulul centralizatei un pin care trimite impulsuri pozitive de cca. 0,3s, impulsuri al caror numar variaza in functie de inchidere/deschidere/raport; acela este semnalul ce ar trebui sa-l folosesti. Insa mai pun o intrebare (se poate sa gresesc): masina cum iti raporteaza starea inchis/deschis ? Nu beculeste sau claxoneaza ? Link spre comentariu
cosmin ardelean Postat Septembrie 19, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 19, 2014 (editat) Semnalizeaza doar prin avarii. O clipire la inchidere, 2 clipiri la deschidere. Nu claxoneaza. Daca avea alarma, bip-urile de inchidere/deschidere le dadea alarma si prelua informatia de la ECU masinii pe CAN. Ma indoiesc ca masina sa simta ceva daca eu ma intep pe firele actuatorului si folosesc semnalul doar pentru a comanda un bistabil. Dar o sa mai studiez putin cum sta treaba cu pinul de care spuneai, din modulul de centralizare. Banuiesc ca ai mai avut tangenta cu bmw-urile, ca astea-s foarte ciudatele la electronica. PS: ar mai fi o varianta, poate e mai usor de realizat. Un montaj cu porti SI, care sa identifice daca avariile clipesc o singura data, respectiv de 2 ori si sa comande astabilul LED-ului. Cand avariile clipesc o singura data, sa-mi activeze LED-ul. Daca sunt 2 sau mai multe clipiri, sa dezactiveze. Poate ar fi mai usor cu microcontroller, dar nu stiu pe nimeni sa faca asta. Editat Septembrie 19, 2014 de cosmin ardelean Link spre comentariu
Vizitator iRoata Postat Septembrie 19, 2014 Partajează Postat Septembrie 19, 2014 Semnalizeaza doar prin avarii. Cam aici e spilul, pentru ca avariile sunt comandate prin tranzistor de pinul despre care vorbeam. Ma indoiesc ca masina sa simta ceva daca eu ma intep pe firele actuatorului si folosesc semnalul doar pentru a comanda un bistabil. Eu zic sa nu te indoiesti, au mai patit-o si altii... PS: ar mai fi o varianta, poate e mai usor de realizat. Un montaj cu porti SI, care sa identifice daca avariile clipesc o singura data, respectiv de 2 ori si sa comande astabilul LED-ului. Cand avariile clipesc o singura data, sa-mi activeze LED-ul. Daca sunt 2 sau mai multe clipiri, sa dezactiveze. Poate ar fi mai usor cu microcontroller, dar nu stiu pe nimeni sa faca asta. Cu MCU ar fi mai simplu din toate punctele de vedere; gasesti pe aici pe forum colegi care se pricep. Intr-adevar, BMW-urile sunt mai ciudatele, insa in ultimii ani, cam toate masinile au devenit niste ciudatenii vis-a-vis de electronica; la VW, de exemplu, s-a ajuns ca becurile de frana/pozitie sa aiba un singur filament comandat cu tensiuni diferite... Link spre comentariu
cosmin ardelean Postat Septembrie 19, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 19, 2014 (editat) La fel e si la BMW. Becul primeste tensiuni diferite si indeplineste mai multe functii. PWM... Ce parere ai de ideea cu folosirea impulsurilor descrise mai sus? Este cineva pe forum care sa poata face asta cu un microcontroller? Eventual in zona Cluj, Salaj. Chiar si contra cost. Microcontroller blank, am. Editat Septembrie 19, 2014 de cosmin ardelean Link spre comentariu
Vizitator iRoata Postat Septembrie 19, 2014 Partajează Postat Septembrie 19, 2014 Parerea mea e formulata in primele raspunsuri; am precizat ca impulsurile ce aprind avariile sunt cele mai potrivite pentru a fi folosite. Ca sa gasesti mai repede pe cineva dispus sa construiasca un montaj simplu, posteaza la "Electro-Job" ; sau posteaza pe aria de MCU si sigur te va ajuta cineva sa faci singur dracovenia. Link spre comentariu
cosmin ardelean Postat Septembrie 19, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 19, 2014 Multumesc. Am deschis topic aici. Poate e cineva care ma poate ajuta. Link spre comentariu
cosmin ardelean Postat Septembrie 26, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 26, 2014 Am rezolvat cu un MMC4093 si ceva componente discrete, toate functiile. - la inchiderea masinii, LED-ul clipeste pana deschizi masina. - intarziere 5s dupa inchiderea masinii, pana incepe LED-ul sa clipeasca - reglajul independent al duratei On si al celei Off a LED-ului. - anularea functiei daca e pus contactul. Link spre comentariu
Vizitator iRoata Postat Septembrie 26, 2014 Partajează Postat Septembrie 26, 2014 Daca tot ai rezolvat, frumos ar fi sa pui si o schema, poate se mai loveste cineva in viitor de problema asta ... Link spre comentariu
cosmin ardelean Postat Septembrie 26, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 26, 2014 Revin, dupa ce imi pun ordine in hartii si termin montajul. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum