Stefan Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 La Cielo diferenta de curent intre regimul norma de functionare si cel de limitare era de ~500mA Link spre comentariu
Vizitator ionutdragos Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 As fii curios ce mecanism avea antena. Am vazut antene de Cielo la care se toceau dintii de la angrenaj, dar nu am demontat nici una. Alea cu dintii tociti sa auzeau ca lucreaza mereu si telescopul era blocat. Eu nu as privii la diferenta mica de amperaj intre cele 2 stari ale motorului ci la faptul ca amperajul nu trebuie sa treaca de o anume valoare. Am masurat cu un multimetru ordinar de 3 lei, dar as merge pe o valoare max de 0.8 A. La acest maxim un montaj ar trebui sa decupleze, sau sa se cupleze. Neimportant daca este pe + sau pe -, il pot integra in schema usor. Dar cum? de sambata de cand am reparat antena ma tot gandesc........... O alta varianta ar fii realizarea unui temporizator electronic care decupleaza un releu. Am masurat ciclul de ridicare coborare si am aproximativ 2.2 secunde. Nu pot masura la fix. Normal ca cea mai eleganta varianta ar fii sa decuplez antena la atingerea pragului de curent. Voi cum ati proceda? Link spre comentariu
UDAR Postat Septembrie 18, 2014 Partajează Postat Septembrie 18, 2014 (editat) Eu nu as privii la diferenta mica de amperaj intre cele 2 stari ale motorului ci la faptul ca amperajul nu trebuie sa treaca de o anume valoare. Am masurat cu un multimetru ordinar de 3 lei, dar as merge pe o valoare max de 0.8 A. La acest maxim un montaj ar trebui sa decupleze, sau sa se cupleze Ba trebuie să privești pentru că atât aceste valori ale curentului ( pe care tu le-ai măsurat la un moment dat ) cât și pragul de acționare al electronicii sunt variabile în raport cu mulți factori - un automobil este un mediu destul de stresant pentru echipamente - variații de temperatură, de umezeală, vibrații... Zici că ai măsurat 0,68 și 0,88 A . Teoretic ar trebui să punem pragul la mijloc , la 0,78A. Ia acum în considerare o variație de 10% în ambele sensuri pentru aceste valori (și 10% e puțin ) . Obținem un curent de mers normal de 0,61-0,75A , un curent de blocare de 0,79-0,97A și un prag între 0,70-0,85A . Ce rezultă ? Că s-ar putea să nu acționeze la cap de cursă sau să acționeze la mers normal. După cele de mai sus , cred că varianta cu temporizare e mai sigură . Ne asumăm să meargă puțin (2-3 secunde ) pe frecare dar putem lua un interval acoperitor de, să zicem 4-5 secunde și nu mai avem situația de mai sus . Editat Septembrie 18, 2014 de UDAR Link spre comentariu
Vizitator ionutdragos Postat Septembrie 18, 2014 Partajează Postat Septembrie 18, 2014 Da, ai dreptate. Voi temporiza actionarea. Care scheme credeti ca sunt mai ok la functionarea intr-un autov? Variante ar fii cu 2 tranzistori sau cu LM555. Pentru LM555 am gasit model de calcul al grupului RC pe net. Cum se calculeaza grupul RC la schema cu tranzistor BC 171? Link spre comentariu
UDAR Postat Septembrie 18, 2014 Partajează Postat Septembrie 18, 2014 În principiu 555 este mai stabil cu temperatura . Problema ta este însă ( mai întâi ) să concepi schema funcțională, nu detaliile schemei electrice . Temporizarea trebuie declanșată atât la pornire ( ca să scoată antena ) cât și la oprire ( ca s-o strângă ) . Motorul trebuie , evident , să se rotească în sensuri opuse. Link spre comentariu
Vizitator ionutdragos Postat Septembrie 18, 2014 Partajează Postat Septembrie 18, 2014 Am o schema la care ma gandesc. Are cam multe relee, dar poate ca mai progresez. Link spre comentariu
UDAR Postat Septembrie 18, 2014 Partajează Postat Septembrie 18, 2014 Dacă ai relee cu mai multe contacte poți combina 1 cu 2 și 3 cu 5 . Atenție , ai redesenat greșit schema temporizatorului. Plus, obligatoriu o diodă antiparalel cu releul din colector. Link spre comentariu
Vizitator ionutdragos Postat Septembrie 18, 2014 Partajează Postat Septembrie 18, 2014 (editat) Cred ca am facut acum bine. Am sa incerc sa fac si o schema cu 555 si cu relee cu contacte duble pe care o voi posta. Pentr atatea intrari logice cred ca se preteaza cel mai bine o schema cu microcontroler. Dar, pt mine ar fii f complicata asa ca raman la relee care le pricep mai usor. Editat Septembrie 18, 2014 de ionutdragos Link spre comentariu
Vizitator ionutdragos Postat Septembrie 18, 2014 Partajează Postat Septembrie 18, 2014 (editat) O schema care are in componenta LM 555. Intrebari: Este bine desenat montajul, dar mai ales temporizatirul? Pinul 4 trebuie legat? Temporizatorul va sta tot timpul alimentat de tensiunea de la acumulator. Este permis? La pinul 2 am vazut montaje cu microswich. La pornirea CD apare tensiune la firul de remote si basculeaza releul de alimentare. Montajul se va alimenta de la remote, inclusiv motorasul de la antena care se va roti in sensul de ridicare telescop. Cand oprim CD player dispare tensiunea remote si releul de alimentare basculeaza inapoi, montajul va fii alimentat de la acumulator. Motorasul se invarte in sensul de coborare. Dezavantaj : se va ridica antena chiar daca nu folosesc radio(ascult un CD). Cum pot face ca antena sa se ridice doar daca ascult radio? Va fii influentat montajul de paraziti( aprindere motor, functionare alternator, motor stergatoare etc)? VA MULTUMESC Editat Septembrie 18, 2014 de ionutdragos Link spre comentariu
rinaldoparaipan Postat Octombrie 6, 2014 Partajează Postat Octombrie 6, 2014 (editat) Chiar daca e cam tarziu, poate te ajuta: Vezi senzorii de la geamurile electrice care decupleaza cand geamul a ajuns la cap de cursa.Nu e mai simplu? Editat Octombrie 6, 2014 de rinaldoparaipan Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 6, 2014 Partajează Postat Octombrie 6, 2014 attiny85 + ACS713ELCTR-30A-T Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum