Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Deconectare motor cc la atingerea unui prag de curent


Vizitator ionutdragos

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 25
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • UDAR

    6

  • Stefan

    2

  • Fulgerik

    2

  • ovy83

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator ionutdragos

As fii  curios ce mecanism avea antena. Am vazut antene de Cielo la care se toceau dintii de la angrenaj, dar nu am demontat nici una. Alea cu dintii tociti sa auzeau ca lucreaza mereu si telescopul era blocat. 

Eu nu as privii la diferenta mica de amperaj intre cele 2 stari ale motorului ci la faptul ca amperajul nu trebuie sa treaca de o anume valoare. Am masurat cu un multimetru ordinar de 3 lei, dar as merge pe o valoare max de 0.8 A. La acest maxim un montaj ar trebui sa decupleze, sau sa se cupleze. Neimportant daca este pe + sau pe -, il pot integra in schema usor. Dar cum? de sambata de cand am reparat antena  ma tot gandesc...........

 

O alta varianta ar fii realizarea unui temporizator electronic care decupleaza un releu. Am masurat ciclul de ridicare coborare si am aproximativ 2.2 secunde. Nu pot masura la fix. Normal ca cea mai eleganta varianta ar fii sa decuplez antena la atingerea pragului de curent.  Voi cum ati proceda?

 

 

 

 

Link spre comentariu

Eu nu as privii la diferenta mica de amperaj intre cele 2 stari ale motorului ci la faptul ca amperajul nu trebuie sa treaca de o anume valoare. Am masurat cu un multimetru ordinar de 3 lei, dar as merge pe o valoare max de 0.8 A. La acest maxim un montaj ar trebui sa decupleze, sau sa se cupleze

Ba trebuie să privești pentru că atât aceste valori ale curentului ( pe care tu le-ai măsurat la un moment dat ) cât și pragul de acționare al electronicii sunt variabile în raport cu mulți factori - un automobil este un mediu destul de stresant pentru echipamente - variații de temperatură, de umezeală, vibrații...

Zici că ai măsurat 0,68 și 0,88 A . Teoretic ar trebui să punem pragul la mijloc , la 0,78A.  Ia acum în considerare o variație de 10% în ambele sensuri pentru aceste valori   (și 10% e puțin ) . Obținem un curent de mers normal de 0,61-0,75A , un curent de blocare de 0,79-0,97A și un prag între 0,70-0,85A . Ce rezultă ? Că s-ar putea să nu acționeze la cap de cursă sau să acționeze la mers normal.

După cele de mai sus , cred că varianta cu temporizare e mai sigură . Ne asumăm să meargă puțin (2-3 secunde ) pe frecare dar putem lua un interval acoperitor de,  să zicem 4-5 secunde și nu mai avem situația de mai sus . 

Editat de UDAR
Link spre comentariu
Vizitator ionutdragos

Da, ai dreptate. Voi temporiza actionarea. Care scheme credeti ca sunt mai ok la functionarea intr-un autov? 

Variante ar fii cu 2 tranzistori sau cu  LM555. 

Pentru LM555 am gasit model de calcul al grupului RC pe net. Cum se calculeaza grupul RC la schema cu tranzistor BC 171? 

 

post-236141-0-37593900-1411025029_thumb.jpg

Link spre comentariu

În principiu 555 este mai stabil cu temperatura . Problema ta este însă ( mai întâi ) să concepi schema  funcțională, nu detaliile schemei electrice . Temporizarea trebuie declanșată  atât la pornire ( ca să scoată antena ) cât și la oprire ( ca s-o strângă ) . Motorul trebuie , evident , să se rotească în sensuri opuse.

Link spre comentariu

Dacă ai relee cu mai multe contacte poți combina 1 cu 2 și 3 cu 5 . Atenție , ai redesenat greșit schema temporizatorului. Plus, obligatoriu o diodă antiparalel cu releul din colector.

Link spre comentariu
Vizitator ionutdragos

Cred ca am facut acum bine. Am sa incerc sa fac si o schema cu 555  si cu relee cu contacte duble pe care o voi posta. 

Pentr atatea intrari logice cred ca se preteaza cel mai bine o schema cu microcontroler. Dar, pt mine ar fii f complicata asa ca raman la relee care le pricep mai usor.

post-236141-0-26688300-1411066708_thumb.jpg

Editat de ionutdragos
Link spre comentariu
Vizitator ionutdragos

O schema care are in componenta LM 555.  Intrebari:

 

Este bine desenat montajul, dar mai ales temporizatirul? Pinul 4 trebuie legat?

Temporizatorul va sta tot timpul alimentat de tensiunea de la acumulator. Este permis? La pinul 2 am vazut montaje cu microswich.  

      La pornirea CD apare tensiune  la firul de remote si basculeaza releul de alimentare. Montajul se va alimenta de la remote, inclusiv motorasul de la antena care se va roti in sensul de ridicare telescop. Cand oprim CD player dispare tensiunea remote si releul de alimentare basculeaza inapoi, montajul va fii alimentat de la acumulator. Motorasul se invarte in sensul de coborare. Dezavantaj : se va ridica antena chiar daca nu folosesc radio(ascult un CD).  

 

      Cum pot face ca antena sa se ridice doar daca ascult radio? Va fii influentat montajul de paraziti( aprindere motor, functionare alternator, motor stergatoare etc)?  VA MULTUMESC

post-236141-0-97350700-1411080758_thumb.jpg

Editat de ionutdragos
Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Chiar daca e cam tarziu, poate te ajuta:

Vezi senzorii de la geamurile electrice care decupleaza cand geamul a ajuns la cap de cursa.Nu e mai simplu?

Editat de rinaldoparaipan
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări