Vizitator ionutdragos Postat Septembrie 16, 2014 Partajează Postat Septembrie 16, 2014 Buna seara. Mentionez ca sunt incepator la electronica. Desi am "sapat" timp indelungat, nu am gasit nimic similar. Este vorba de a decupla un motor de cc atunci cand, datorita rezistentelor la antrenare, curentul devine mare. Vreau sa folosesc acest montaj pentru a actiona o antena electrica de la un autoturism. Antena a fost actionata initial de catre casetofonul de fabrica dar acesta a fost inlocuit cu un CD play-er care nu mai are fir pt antena. Ma gandeam la 2 variante: sa masor timpul de actionare de la inchis la deschis si sa fac un timer sau sa fac o comanda dependenta de curentul de sarcina al motorasului. A 2-a varianta cred ca este mai buna. Cand antena ajunge la max sau la minim (sau cand sunt alte probleme mecanice la antena) curentul creste si atunci trebuie decuplata alimentarea. Link spre comentariu
Fulgerik Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 Este antena originala?Un radio auto scoate +12V pe ieșirea de antena, permanent cat timp aparatul este pornit. Antena știe sa singura sa se ridice la pornire sau sa se coboare la inchiderea radioului Link spre comentariu
Vizitator ionutdragos Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 Antena este originala, cu modificari minime( schimbare bat original cu altul). CD play este SONY CDX L360 care nu are iesire pt controlul antenei electrice. Are in schimb o iesire de remote pt pornirea unui amplificator de exemplu, pe aceasta iesire este prezent plus atunci cand pornim aparatul. Daca folosesc acest plus la antena electica, aceasta va merge la nesfarsit pe ridicare(cand aparatul este pornit). Doresc sa fac un montaj care sa se foloseasca de acest semnal ,sa ridice antena si sa actioneze doar pana la ridicarea antenei. Montajul poate fii de tip timer, cu 555 si samasor timpul de ridicare -cobarare.Dar as prefera un montaj care sa tina cond de amperajul motorului antenei carecreste la capetele de cursa . . Pentru coborare, la oprirea player dispare acel plus si voi comanda cumva coborarea. Link spre comentariu
Vizitator ionutdragos Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 (editat) Am masurat mai devreme amperajul la functionare motoras antena: in timpul cursei 0.68 A. La capetele de cursa avem 0.88A. Ar trebui sa se decupleze alimentarea, la atigerea unui prag de 0.8-0.85A. Timpul de la max la minim este de aprox 2.2 secunde. Editat Septembrie 17, 2014 de ionutdragos Link spre comentariu
ovy83 Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 in mecanismul de actionare al telescopului trebuie sa aiba un releu care la randul lui este anclansat sau declansat de un pinion al grupului. ceva nu este corect montat pe acolo. ceva de genul ca la sistemul de stergatoare de parbriz. Link spre comentariu
Vizitator ionutdragos Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 (editat) Asa este, are un fel de rotita mecanica cate la ridicare si coborare facea un anume fel de conectare al firelor, mecanic. Prin raportul de transmisie al acestei piese, exact in momentele de maxim si de minim ale telescopului, se modificau nista contacte. Modificand lungimea telescopului(am inlocuit pe cel original), nu mai corespund momentul contactelor din rotita cu maximul(sau minimul) fizic al telescopului. Asa ca ma gandesc daca pot sa fac controlul antenei printr-un circuit care la atingerea unei anume valori a intensitatii curentului prin motoras sa decupleze alimentarea. Asta poate fi utila si iarna cand se poate sa inghete telescopul si sa nu se mai deschida. Ca fapt divers, are si un ambreiaj centrifugal care decupleaza actionarea telescopului. Motorul incetineste, forta centrifuga scade, frecarea in ambreiaj este mai mica pt ca excentricul nu se mai invare cu viteza unghilara mare, incepe sa se decupleze motorul , se ambaleaza(cum era si firesc), iarasi datorita turatiei ridicate se cupleaza centrifugalul si tot asa. Editat Septembrie 17, 2014 de ionutdragos Link spre comentariu
Fulgerik Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 Ciudat, din cate stiu iesire de antena a unui radio de masina scoate 12v permanent cat timp radioul este pornit. Normal ar fi ca antena sa stie sa se opreasca la capat si la intreruperea comenzii sa actineze in sens invers. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 Bun dar daca tot s-a deschis topicul acesta, cum s-ar face electronic ? Eventual cu uC Link spre comentariu
Vizitator ionutdragos Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 Ciudat, din cate stiu iesire de antena a unui radio de masina scoate 12v permanent cat timp radioul este pornit. Normal ar fi ca antena sa stie sa se opreasca la capat si la intreruperea comenzii sa actineze in sens invers. am iesire de 12v permanenta prin conexiunea de la romote al CD player. Conexiunea asta porneste in mod normal un amplif. Sony CDX L360 nu are posibilitatea de a comanda o antena. Am inlocuit telescopul cu altul de alta lungime si astfel raportul de transmisie al rotitelor care comandau un fel de mecanism cu contacte nu mai corspunde cu pozitia sus sau jos al antenei (care are alta lungime). Este posibil sa nu mai fi pus eubine la loc rotita de actionare.In interior sunt 3 contacti lamelar care fac ctact cu un disc metalic(corp comun cu rotita de actionare care se invare odata cu motorasul).Pe disc este lipita o portiune izolatoare care trece pe rand prin dreptul cantactilor.Probabil in pozitia de max respectiv min izolatorul venea in dreptul unui contact din alea 3 si alimentarea se oprea. Acum modificand lungimea, antena ajunge mai repede la max decat 'stie' izolatorul ala si bazaie in continuare. Raportul de transmisie al rotitei nu mai este corelat cu lungimea Oricum, ma interesa daca se poate rezolva cu un montaj. Am gasit o schema pe net , dar nu stiu daca este buna . Eu am nevoie de max 1A, deci pot intercala bobina releu intre + si emiterul tranzistorului T3. Reglajul in schema se face modificand R1. Poate ca stie cineva o alta schema mai buna. decuplare la supracurent.doc Link spre comentariu
UDAR Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 După părerea mea , ai nevoie de mai mult decât o simplă decuplare la supracurent căci vrei ca antena să se și închidă ( strângă ), nu ? Link spre comentariu
Stefan Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 Am facut asa ceva pentru antena unui Cielo si functiona exact ca montajul original. Are decuplare la supracurent si la limita de timp, in practica am fost nevoit sa adaug un semireglabil multitura pentru reglarea pragului de declansare la supracurent. Motoras Cielo 12F629.txt Link spre comentariu
Vizitator ionutdragos Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 (editat) Ma gandeam ca la pornirea cd player prin cablul de la remote sa ridic antena. Si la oprirea CD (disparitie +) sa o cobor. Am facut o schema cu relee, se poate face desigur si cu tranzistoare (mai greu pentu mine). Acum am vazut postul anterior, eram ocupat cu schema cu relee. Sunt incepator la electronica si montajul cu PIC poate ca l-as putea realiza, dar am probleme mai mari cu programarea decat la electronica. Antena este intradevar similara, este de la Opel Astra F. As face mai degraba un montaj cu tranzistoare, ce se poate face cu memoria nescrisa de la controler? 1. Unde se leaga R4 din schema ta? Are doar o sageata. 2. Unde se pune semireglabilul? 3.Pare sa fie actuator de usa pt ca are 4 fire. Actuatorul are in componenta swich-uri, ca de exemplu la VW Golf? Montajul cred ca se poate realiza si mai usor, adica fara folosirea controlerului de care ma feresc. Probabil ca este simplu asa, dar eu nu stiu. Schema este similara cu a mea in afara de contrler, Tranzistoarele Q1 si Q 2 se deschid pe rand comandate de controler, ele deschizand la randul lor releele. Editat Septembrie 17, 2014 de ionutdragos Link spre comentariu
UDAR Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 Schema pare OK . ( Cam multe relee după gustul meu , dar e funcțională ) Mai trebuie însă conceput acel Modul comandă curent . Diferența dintre curentul de mers normal și capăt de cursă mi se pare cam mică , de aceea o schemă simplă s-ar putea să aibă unele probleme. Link spre comentariu
Vizitator ionutdragos Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 Da, diferenta este mica pentru ca motorul nu se 'blocheaza' ci are un ambreiaj centrifugal care il incetineste, da el totusi se misca ingreunat (exista frecare interna in ambreiaj) . Am mai gresat si eu ambreiajul ca sa existe frecare cat mai mica si astfel sa nu se incalzeasca. LA reducerea turatiei, scade forta de apasare a contragreutatii si atunci motorul tinde sa-si mareasca turatia. La marirea turatiei se cupleaza iar ambreiajul si iar se micsoreaza turatia, decupland ambreiajul, asta petrecandu-se la nesfarsit. Din schema postata de mine cu relee, as pastra numai releul de comanda care este legat de la +( remote) CDplayer. In loc de celelate 2 relee se pot pune tranzistoare care comanda alte 2 tranzistoare de de putere. Ramane de aflat cum trebuie sa fie "device-ul" pt decuplare la curent. Ce parere aveti despre schema de mai sus, aceea cu tranzistoare? o mai atasez odata ca sa nu o cautati prea mult. In afara de PIC controler( multumesc lui STEFAN NICOLAE), mai are cineva o schema ? decuplare la supracurent.doc Link spre comentariu
UDAR Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 Schema este ( teoretic cel puțin ) funcțională. Problema cu diferența mică între curenți rămîne. În plus , ar trebui să muți totul pe minus sau totul pe plus - deși , dacă ai acces la ambele fire ale motorului , cum ai desenat poate rămâne și așa. Mai trebuie , de asemenea , rezolvată problema simulării switch-ului de pornire. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum