Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ventilator EBM PAPST RG128/1300-3612(70w) defect sau prost proiectat?


Vizitator

Postări Recomandate

Ventilatorul din titlu nu mai vrea nici cum sa starteze decat dintr-o singura pozitie dupa schimbarea rulmentilor.Am zis ca nu e mare lucru si se rezolva,probabil a crapat vreun brat(full brigde cu IR2106S si IRF830),schimbam ce trebuie si gata!Am refacut de la zero TREI pcb-uri:tuns de pe placa toate componentele,replantat,masurat piesa cu piesa si rezultatul este acelasi.Daca la pornire il pun in pozitia in care starteaza totul e ok.,porneste, moduleaza flacara,la oprire face franarea electronica.In pozitia cealalta nu porneste decat cateodata,dar mai mult nu porneste.Banuiesc ca cel care a schimbat rulmentii a batut in ax(nu a folosit presa de extractie)si probabil ca a stricat magnetismul rotorului care este un magnet permanent...chiar nu mai am idei ce ar putea fi,mai ales ca toate cele trei placi electronice reconstruite de la zero se comporta IDENTIC.Multumesc pentru citirea anuntului si orice sfat pertinent.

Link spre comentariu

Ajunge la turatia maxima? Cu aspiratia blocata total ar trebui sa te apropii de 8000rpm cu 2 impulsuri pe rotatie ar veni cam 230Hz daca am socotit bine.

Bobinele de pe stator is bune?

Ii cam greu de schimbat rulmenti la ventilatoarele astea plus refacerea etanseitatii si reechilibrarea dinamica dupa parerea mea.

Link spre comentariu

Cum am scris,daca este in pozitia in care starteaza e totul ok.M-am uitat si pe alte forumuri straine si subiectul este intens discutat si intors pe toate partile dar cu rezultate incerte.Pe stator sunt patru grupe de bobine inseriate si sunt folosite doar doua fire care duc la placa electronica prin doi pini.Am facut si o proba cu el alimentat incontinuu cam 40ore,am zis poate crapa ceva in el,dar nimic, merge ok.

Cu etansarile nu sunt probleme e lucrat precis la partea mecanica si se aseaza totul bine.

Link spre comentariu

Cum arată rotorul, are vre-i fisură ? Ar trebui studiat cu o lupă și mare ateție, nu dispare magnetismul chiar așa ușor  :rade:  Poate s-a modificat însă echilibrarea statică și cumva ,,ține,, într-o anumită poziție (cea din care nu vrea să pornească). Ar trebui pus pe un strung rotorul și verificat cu comparatorul să nu aibă deviație (provocată de depresarea improvizată)

Link spre comentariu

Cum arată rotorul, are vre-i fisură ? Ar trebui studiat cu o lupă și mare ateție, nu dispare magnetismul chiar așa ușor  :rade:  Poate s-a modificat însă echilibrarea statică și cumva ,,ține,, într-o anumită poziție (cea din care nu vrea să pornească). Ar trebui pus pe un strung rotorul și verificat cu comparatorul să nu aibă deviație (provocată de depresarea improvizată)

Nu m-am uitat foarte de aproape dar vizual arata ca nou(l-am intrebat pe respectivul daca l-a mancat in dos sa schimbe rulmentii :rade: ,mi-a zis ca asa i sa parut ca e bine!!!).Acum am montat un ventilator nou in centrala, dar am ramas cu intrebarea de ce nu functioneaza?Magnetismul nu dispare asa usor,este adevarat,dar din cate stiu, magnetilor nu le plac loviturile si caldura.Poate aici este o treaba combinata,ventilatorul functioneaza destul de cald(cam 70grade)...chiar nu mai stiu ce ar putea fi.Ca sa pun placa electronica pe un ventilator nou, nu imi permit,e destul de scump un astfel de ventilator ca sa il sacrific pentru probe.Multumesc pentru raspunsuri oricum.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Magnetu il poti verifica partial in felu urmator: conectezi 24V pe mufa cu 5 pini, PWM-ul de pe mufa asta il tragi la masa si de la +24V legi un led catre TACH OUTPUT eventual cu o rezistenta serie. Ventilatoru in faza asta ar trebui sa stea pe loc cand ii dai alimertare. Misti motoru cu mana si pe led ar trebui sa vezi la o tura completa 2 aprinderi.  

 

Daca ii dai drumu fara nimic conectat pe mufa cu 5 pini trebuie sa ajunga la turatia maxima si daca ii deconectezi alimetarea nu franeaza ca se invarte liber pana la oprire.

Editat de ventzel
Link spre comentariu

strict  referitor  la  titlu ... inca  nu  s-a  inventat  pe  fata  pamintului  un  ventilator  care  sa  poarte  eticheta  ebm-papst , care  sa  fie  prost  proiectat .  este  o  jignire  grava  la  adresa  unui  producator  aflat  in  top 3  mondial .  pentru  cei  care  nu  cunosc  firma ,  aflati  ca  ventilatoarele  ebm-papst  sint  foarte  scumpe ,  dar  in  egala  masura ,  extraordinar  de  fiabile .  daca  as  fi  in  locul  lor , eu  v-as  da  in  judecata  pentru  denigrarea  fara  nici  o  justificare  rationala  a  brandului . 

Editat de misuraelectronic
Link spre comentariu

strict  referitor  la  titlu ... inca  nu  s-a  inventat  pe  fata  pamintului  un  ventilator  care  sa  poarte  eticheta  ebm-papst , care  sa  fie  prost  proiectat .  este  o  jignire  grava  la  adresa  unui  producator  aflat  in  top 3  mondial .  pentru  cei  care  nu  cunosc  firma ,  aflati  ca  ventilatoarele  ebm-papst  sint  foarte  scumpe ,  dar  in  egala  masura ,  extraordinar  de  fiabile .  daca  as  fi  in  locul  lor , eu  v-as  da  in  judecata  pentru  denigrarea  fara  nici  o  justificare  rationala  a  brandului . 

Ar fi bine sa face-ti referire strict la subiect.Apropo nici astazi nu mi-ti trimis gramezile de CDB474 cu care va-ti laudat ca le aveti si nu aveti ce face cu ele asa ca nu avem ce discuta pe aceasta tema.Cat priveste factorul legislativ(probabil va credeti la adapost datorita distantei dintre noi,asa au crezut si altii!)stiu foarte bine cum sta treaba in domeniu asa ca,deocamdata doar,va urez toate cele bune.

Magnetu il poti verifica partial in felu urmator: conectezi 24V pe mufa cu 5 pini, PWM-ul de pe mufa asta il tragi la masa si de la +24V legi un led catre TACH OUTPUT eventual cu o rezistenta serie. Ventilatoru in faza asta ar trebui sa stea pe loc cand ii dai alimertare. Misti motoru cu mana si pe led ar trebui sa vezi la o tura completa 2 aprinderi.  

 

Daca ii dai drumu fara nimic conectat pe mufa cu 5 pini trebuie sa ajunga la turatia maxima si daca ii deconectezi alimetarea nu franeaza ca se invarte liber pana la oprire.

Asa se comporta fara control, merge in turatie maxima si nu franeaza la deconectarea alimentarii.Cu mufa de control conectata face tot ce trebuieste,atat doar ca nu porneste intr-o anumita pozitie.Daca il invart cu mana lent pe iesirile din HEF40106BT(in poza sub o pala a ventilatorului)am pe rand semnale de 0v/12,8v pentru comanda la IR2106S in ordinea corecta ca sa deschida puntea H cu IRF830(cate doua pe brat).Aici alte discutii   http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=11163313#11163313

Link spre comentariu

cred  ca  ma  confundati  cu  altcineva , domnule  draga .  am  peste  100 de  cdb474  pe  stoc ,  dar  nu  am  spus  niciodata  ca  le-as  dona /  da  de  pomana  cuiva ... deci  nici  dvs , nici  nimanui .  daca  platiti  pretul  corect ,  va  trimit  cite  vreti ,  asta  daca  tot  ati  deschis  discutia .  spre  edificare , iata  si  dovada ...e  de  acum  5  ani  de  zile ...

http://www.elforum.info/topic/28519-intrebare-invertor-12vcc220vca/?hl=cdb474

 referitor  la  subiect ,.  schimbarea  pe  genunchi  a  acelor  rulmenti =  cirpeala  tipic romaneasca  =  se  considera  interventie  neautorizata  de  catre  firma  ebm-papst  ,  astfel  incit  produsul  final  rezultat  nu  se  numeste  ca  mai  poate  purta  eticheta  ebm-papst .  in  concluzie ,  intrebarea  care  se  pune  este ... in  aceste  conditii ,  de  ce  mai  aruncati  cu  noroi  in  firma  ebm-papst  si  lansati  in  spatiul  virtual   ideea cum  ca  un  produs  de  top  ar  putea  fi  PROST  PROIECTAT  ?  ca  fapt  divers ,  ia   sfatuiti  dvs  sa  puna  mina  clientul  si  sa-si  cumpere  un  ventilator  identic  ca  model   si  dvs  sa  i-l  montati ...sa  vedeti  ce  bine  merge  totul ...si  nici  n-o  sa  mai  fie  vreo  suparare  sau  pricina  de  scandal  pentru  nimeni .  tot  ce  am  postat  am  postat  deoarece  am  comercializat  pentru  industrie   ventilatoare  papst / ebm-papst  care  se  afla  in  functiune  24 / 24 ,  365  de  zile  pe  an  ,  de  minim  10  ani  de  zile...si  am  si  in  posesie .

Editat de misuraelectronic
Link spre comentariu

cred  ca  ma  confundati  cu  altcineva , domnule  draga .  am  peste  100 de  cdb474  pe  stoc ,  dar  nu  am  spus  niciodata  ca  le-as  dona /  da  de  pomana  cuiva ... deci  nici  dvs , nici  nimanui .  daca  platiti  pretul  corect ,  va  trimit  cite  vreti ,  asta  daca  tot  ati  deschis  discutia .  spre  edificare , iata  si  dovada ...e  de  acum  5  ani  de  zile ...

http://www.elforum.info/topic/28519-intrebare-invertor-12vcc220vca/?hl=cdb474

 referitor  la  subiect ,.  schimbarea  pe  genunchi  a  acelor  rulmenti =  cirpeala  tipic romaneasca  =  se  considera  interventie  neautorizata  de  catre  firma  ebm-papst  ,  astfel  incit  produsul  final  rezultat  nu  se  numeste  ca  mai  poate  purta  eticheta  ebm-papst .  in  concluzie ,  intrebarea  care  se  pune  este ... in  aceste  conditii ,  de  ce  mai  aruncati  cu  noroi  in  firma  ebm-papst  si  lansati  in  spatiul  virtual   ideea cum  ca  un  produs  de  top  ar  putea  fi  PROST  PROIECTAT  ?  ca  fapt  divers ,  ia   sfatuiti  dvs  sa  puna  mina  clientul  si  sa-si  cumpere  un  ventilator  identic  ca  model   si  dvs  sa  i-l  montati ...sa  vedeti  ce  bine  merge  totul ...si  nici  n-o  sa  mai  fie  vreo  suparare  sau  pricina  de  scandal  pentru  nimeni .  tot  ce  am  postat  am  postat  deoarece  am  comercializat  pentru  industrie   ventilatoare  papst / ebm-papst  care  se  afla  in  functiune  24 / 24 ,  365  de  zile  pe  an  ,  de  minim  10  ani  de  zile...si  am  si  in  posesie .

Nu am cerut de pomana acele CDB-uri de la  dvs. ci contra cost(pune-ti si mesajul privat adresat mie pentru o lamurire completa),asta ar fi un aspect,al doilea daca a-ti fi citit mai bine a-ti fi descoperit ca centrala are deja montat un ventilator nou si al treilea aspect ar fi ca nu ma intereseza ca aveti in posesie asa ceva, in ideea ca cineva ar dori sa cumpere de la dvs.

Ca atare rog unul dintre moderatori sa intervina, sa faca un pic de curatenie, deoarece subiectul a deviat mult de la ceea a fost la inceput:am cerut doar niste pareri...

Link spre comentariu

domnule  draga ,  vad  ca  aveti  o  fixatie/obsesie   sa-mi  puneti  in  circa  virgula  cuvinte  pe  care  eu  nu  le-am  spus  niciodata !  NU  AM  PE  STOC  VENTILATOARE  CU  CODUL  RG128/1300-3612 ,  deci  n-am  ce  clienti  sa  va  fur .  am  spus  doar  ca , de-a  lungul  timpului ,  am  vindut  ventilatoare  purtind  marca  papst / ebm-papst   si  ele  sint  foarte scumpe ,  dar  si  foarte  fiabile  in  acelasi  timp .  am  postat  doar ca  sa  apar  renumele  unui  brand  aflat  in  top 3  mondial ,  alaturi  de  sanyo-denki  si  minebea-matsushita . 

Link spre comentariu

Pozitia rotorului e determinata cu senzor Hall ? Ma gandesc ca o usoara deplasare a senzorului, ar face pornirea dificila. Exista o schema a electronicii ? Ar fi utile si cateva poze ale rotorului, statorului, poate se observa vreo anomalie.

Editat de giongiu
Link spre comentariu

Pozitia rotorului e determinata cu senzor Hall ? Ma gandesc ca o usoara deplasare a senzorului, ar face pornirea dificila. Exista o schema a electronicii ? Ar fi utile si cateva poze ale rotorului, statorului, poate se observa vreo anomalie.

Da,pozitia este determinata de senzorul hall.Senzorul este fixat intr-o mica teaca de plastic si nu are cum sa fie schimbat din pozitia respectiva.Am scos o mica parte din schema,pe hartie,dar schema originala nu cred ca se gaseste nicaieri(eu nu am gasit-o).O sa pun si ceva poze cand imi permite timpul:sunt foarte multe variante constructive la aceste modele de ventilator.Partea cea mai tampita este ca un banal ventilator de pc(acelasi pricipiu de fucntionare)nu are aceste probleme.Totusi la anumite modele de centrale pe motor este doar conectorul pentru alimentarea bobinelor si al senzorului hall(o mufa cu 5pini)iar restul electronicii este in alta parte.La aceste modele nu am avut probleme de nici un fel,deci prin comparatie,ma gandesc ca tot in modulul electronic mai e ceva,dar ce???Pe cele trei module reconstruite am verificat si trecerile metalizate de pe o parte pe alta...nu mai am idei...

Link spre comentariu

Daca citirea se face cu senzor Hall, nu vad ce defect ar putea fi in electronica. Doar daca cumva se foloseste o intarziere a semnalului oferit de senzor, ceva de genul avansului aprinderii la auto. Habar n-am daca e sau nu asa, doar presupun. Daca ai osciloscop cu doua canale, vizualizeaza semnalul oferit de senzor, respectiv semnalul din grila unia din mosfetii low, din puntea H. Daca intarzierea semnalului e constanta, indiferent de turatie, nu exista acest...avans. Eu as incerca totusi, daca se poate, o usoara schimbare a pozitiei senzorului.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări