Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Defazorul catodina vs defazor Schmidt


Vizitator

Postări Recomandate

Buna seara.. A construi un amp. cu tuburi revolutionar e ca si cum ai moderniza  locomotiva cu aburi. .. Sint sigur de faptul ca Dl. Valderama nu a disecat numai teoretic defazorul catodina ci l-a si construit si l-a si ascultat. Parerea mea este ca un amplif. cu defazor catodina suna bine cu toate inperfectiunile matematice si teoretice . Catodina din cauza ca senmnalul este livrat de pe impedante diferite-- repetor pe catod deci impedanta mica--- si iesire pe anod ..impedanta ridicata... produce microdetalii si distorsiuni preferate urechilor... Eu a-si propune o schema asemanatoare a Dl-lui Valderama dar cu partea de intrare si defazor cu tuburile 6n8 , iar finalul intr-o configuratie super trioda  cu tubul EL84 sau  6P6--- fara reactie degenerativa mondiala. conform idei expuse pe net de Dl  Menno van der Veen pomenit mai sus de Dl Caragea. Acest domn nu foloseste reactia negativa globala ci numai locala. De ce 6n8 ? ... de ce EL84 ? Sau 6P6 ? . EF86 si  ECC83 - au amplificari ff mari .. tensiunea -Ug relativ mici, iesirile din CD playere sint in jur de 2V...  6P6 este un tub cam neglijat pe la noi. Ratiuni economice.... pentru asa o idee nobila donez si eu tuburile 6n8 sau echivalent {chiar si intr-o versiune exotica cu anod cilindric} si 6p6 precum si 2 transformatoare construite de Dl. Lazaroiu asta in cazul in care se va face in versiunea de mai sus.

Link spre comentariu

...... Parerea mea este ca un amplif. cu defazor catodina suna bine cu toate inperfectiunile matematice si teoretice . Catodina din cauza ca senmnalul este livrat de pe impedante diferite-- repetor pe catod deci impedanta mica--- si iesire pe anod ..impedanta ridicata... produce microdetalii si distorsiuni preferate urechilor.....

 

Acel efect se poate obtine la orice driver sau tub preamplificator, defazorul Schmidt e chiar greu sa-l faci altfel. Ba chiar si din OT-PP se poate daca se construieste asimetric. Orice asimetrie intre cele doua infasurari anodice, cum ar fi rezistenta, duce la asa ceva. Doar in galeti se poate obtine o simetrie buna.

 

Obiectez impotriva termenului "microdetalii". Speram sa fi disparut de pe forum. Distorsiunile nu pot fi detalii nici micro nici macro. De fapt prezenta sunetelor ce nu exista in inregistrarea originala impiedica distingerea detaliilor existente pe inregistrare, precum morcovii intre buruieni. Acopera detaliile. Acele sunete generate de amplificator sunt contra distungerii detaliilor.

Sa le spunem microdistorsiuni ca e mai corect.

 

Link spre comentariu

Perfect adevarat ce spui,in realitate ne lovim de multe altele,degeaba amplificatorul e perfect din toate puctele de vedere,tehnic,daca nu place unor urechi sau nu gasim incinte pe placul amplificatorului,sigur intelegi ce vreau sa spun,am vazut ce repari,sunt sigur ca ai discutat cu clientii tai,fiecare are parerea proprie,de acccea au scule cu nume diferite.De asta cred ca exista doar ce ne place noua.

Va pot demonstra oricand contrariul , dar doar pe bani grei :92 .

Stiinta este stiinta si va ramane stiinta pura , nu abureala de marketing schimbatoare conform vointei aberante a unui director economic .

De aia alchimia si astrologia sunt doar  pentru telenovelisti si manelisti iar chimia si astronomia sunt  pentru savanti , oamenii de stiinta in general .

Azi merg lampile la vanzare , maine tranzistorii pe germaniu , poimaine cei cu siliciu , saptamana viitoare tranzistorii cu arseniura de galiu etc .

Poate ne gandim cumva la ARM9 pentru viitor ca fiind panaceul universal in audio ?

Nu , fiziologia auzului este raspunsul real la capcana din intrebarea de mai sus .

Dar clientii lobotomizati nu au de unde sa stie raspunsul corect , din pacate !

Ei sunt doar indusi in eroare de argumentele ( uneori inventate ) care fac sa existe vanzari , adica profit .

Profitul material este unul dintre putinele  motoare ale  dezvoltarii durabile  , iar din pacate in prezent , pe fondul crizel economice asta este singura directie de dezvoltare a unei afaceri  , asa ca va recomand sa studiati foarte temeinic piata de second-hand si sa cumparati doar in cunostiinta de cauza ... as putea  dezvolta subiectul ontopic daca va exista interes , dar probabil ca se va rasfrange negativ asupra unui anumit tip de useri , care total intamplator , vand un surplus oarecare de lampi :secret si doresc doar bani grei sau schimburi cu lampi adevarate NOS , desi , candva ,  au promovat la greu si foarte vocal lampi noname din productia actuala chinezeasca .

Cititi printre randuri , va va fi de folos in viitor .

Oricum , nu puneti botul ( unii ratul :rade: )  la ceea ce vedeti sau auziti , treceti de minim trei ori prin filtrul proprii ratiuni , daca e posibil .

Nu intentionez si nu am intentionat niciodata sa fac proces de intentie nimanui ( pe bune ) , cunosc destul de bine faptul ca fiecare trebuie sa traiasca din ceva , dar trebuie sa informati corect viitorii cumparatori asupra calitatii ,a valorii reale de piata si sa adaptati preturile cu valoarea de cumparare a entuziastilor de lampi din Romania ... altfel veti fi considerati in continuare ca si in prezent , doar cu adjective  ce au conotatii negative , am nenumarate exemple primite pe mesaj privat . Evident le sterg imediat , deoarece nu este fraier cine cere , ci doar cine plateste !

Pacat ... probabil ca nimeni nu merita asa ceva , datorita unei simple neintelegeri .

Scopul acestei interventii este de a va deschide ochii , la  fiecare dupa pricepere si zestre genetica  si sa actionati doar in cunostiinta de cauza , pentru a fi jigniti  sau manipulati cat mai putin .

Nu considerati ca discutam despre polite neplatie , razbunari etc ci doar despre cat dai si cat face , eu nu am interese economice pe acest forum sau pe altul si nu voi avea nici in viitor , dar adevarul trebuie sa fie intotdeauna mai presus de interesele economice .

Indiferent ca este vorba de un amplificator care azi ti se pare ca suna perfect , iar manine descoperi ( prin comparatie obiectiva  ) ca un amplificator oarecare facut la plezneala de habarnistii care nu au auzit inca de teorema lui Kirchhoff  suna ca un clopotel de bicicleta sau ca un lighean aruncat pe scari ... plangeri sunt destule ( pe la colturile forumului ) din pacate .

Consultanta Dnului Valderama sau Lazaroiu a fost in zadar ... in definitiv fiecare procedeaza cum doreste cu banii sai .

Editat de Victor
Link spre comentariu

Mda , un etaj tip catodina chioara cu bootstrap si cuplaj prin condesator :ras: , avand in coada niste lampi finale de tip  manelistic , perfecte pentru amplificatoare de chitara EL34 .

PS : de unde nu e , nici Dzeu nu poate cere ...

Ptr EL34, 50W.

Editat de Victor
Link spre comentariu

Are dreptate , este mult mai probabil ca R5 sa aiba valoarea sugerata de Vio .

Oricum interesant circuitul de compensare in frecventa cu C12 ( metoda cu avans de faza ) si valaorea respectiva necesita o tatonare pe viu , dar nu cred ca are ce cauta in schema circuitul de preaccentuare RC in serie cu intrarea ... probabil ca este o ramasita a unui corector de ton ramas " nebarbierit " din schema de unde s-a folosit metoda ponta ( copy/paste ) !

Pardon , trebuia sa scriu tonta , nu ponta ...

Editat de Victor
Link spre comentariu

Ptr EL34, 50W.

  Ce rol au "chestiile" marcate de mine cu albastru ???

Cat credeti ca-i bada de frecvente la 50W (sinus nelimitat !!) a acestui amplificator,tinand cont de schema si valorile componentelor din schema,cansiderand un transformator de iesire foarte bun ?

 

(schema/desenul este modificat conform observatiilor lui Viorel privitor la valoarea rezistentei R5 si  a lui Victor privind circuitul de intrare )

post-175212-0-79300400-1410762963_thumb.gif

Editat de LMOlimpiu
Link spre comentariu

Sa mareasca pretul de fabricatie al unui amplificator cu banda de redare limitata la maxim 7000 Hz cu reactie negativa globala si probabil maxim 800 Hz in bucla deschisa ?

 Brrrrr !

Oare in ce epoca acel amplificator era considerat ca fiind Hi - Fi in banda 40 Hz  - 16.000 Hz  + / - 1dB la puterea de minim 15 W  adica standardul german de Hi FI  DIN 45500 ? 

Poate ma insel ? ... si cu aceasta intrebare ofer sansa unora sa justifice existenta acelor componente care introduc o limitare extrema in spectrul intentionat a fi redat de acest amplificator .

Oricum schema se cunoaste ca a fost barbierita dintr-un amplificator cam ciudat , trafo out prezinta o cadere exagerat de mica in CC , total imposibil in lumea reala !

Inteleg motivele unui protocol nescris ( probabil ) intre unii membri ai acestui subiect , dar este o foarte  mare prosteala pe fata pentru cei care nu accepta nestiinta ridicata la rang de stiinta in simularea  tip PAINT !

Tinand cont de autorul schemei , orice poate fi posibil , asa cum foarte bine a evidentiat Vio cateva posturi mai sus .

Felicitari  pentru vigilenta !

Urmaresc cu mare interes acest subiect , asa ca fiti vigilenti in continuare , probabil ca surprizele nu s-au terminat inca . 

Scopul tuturor este sa invatam lucruri noi !

Editat de Victor
Link spre comentariu

Apar, din nou doua notiuni "clasice": hi-fidelity si high-end.

Poate cineva sa defineasca, sau sa specifice, ce for international, defineste in vreun document, incadrarea in "clasa" hi-end???

 

Microdetaliu! Sunt multe inregistrari care contin si asa ceva! Redarea lor depinde, logic, de raportul S/N al intregului lant audio si nu poate fi confundat cu distorsiunile de valoare mica.

Link spre comentariu

Ce nivel aproximativ estimaţi pentru microdetaliu având în vedere linia în 0db ,sau cum explicăm eventuala lipsă/incapacitate a amplificatorului final SS de a reda acest microdetaliu când pentru SNR avem 90db sau chiar 100db .Întreb pentru că vreau să înţeleg cum sau dacă se ascunde/estompează/filtrează microdetaliu în cazul amplificatorului final SS ,practic cum explicam eventuala incapacitate SS de a reda microdetaliu ?.

 

Consideraţi că amplificatorul final cu tuburi care stă de regulă mai prost la SNR redă eventual mai bine microdetaliu ?raportat la amp-SS.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Findcă s-au exprimat nedumeriri aici legate de schema postată de mine, adaug şi cîteva date, cele mai relevante. E un amplif din 1962. Am văzut că vă plac catodinele cu pentode la intrare şi triode în defazor şi am zis să vă arăt ceva real, probabil nu era momentul.

Într-adevăr R5 e de 470 ohmi nu de 470kOhmi cum apare în schema originală, ora prea tîrzie m-a sabotat, aşa că iată şi o poză cu respectiva rezistenţă.

Editat de zal
Link spre comentariu

Lucrurile nu se rezuma la etajul final, indiferent daca este SS sau VS.  Se are in vedere tot lantul audio si, de cele mai multe ori, in mod deosebit, capatul lantului format din amplificator + (cabluri) + incinte. Nepotrivirea lor poate duce la inrautatirea raportului S/N total si cresterea distorsiunilor armonice si de intermodulatie. In final, subiectiv, dar si obiectiv, ansamblul si fiecare piesa place sau nu. Asta este una din explicatiile pentru care exista o varietate de componente in fiecare clasa.

Luate fiecare in parte componentele pot fi "hi-end"! Impreuna ajung "under hi-fi"!.

Link spre comentariu

Daca inversorul sau driver-ul nu sint de impedanta foarte mica "distorsiuni de intermodulatie" scrie pe amplificator, IMD, TID whatever... forumul asta saracul, nici n-a ajuns de trei ani de cind pierd vremea pe aici la intermodulatie... a incercat Cosmin ceva, der_doktor, Lazaroiu si cam atit... distorsiunile mici de intermodulatie asigura transparenta sunetului, nu THD-ul...

Distorsiunile de intermodulatie, in fapt, sunt produsi datorati neliniaritatii tuburilor (in fine, un design inadecvat!) si cred ca foarte putin dezadaptarii dintre etaje.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări