valangjed Postat Septembrie 12, 2014 Partajează Postat Septembrie 12, 2014 Salutare meseriasi!Am o masina Westwood WF 1058 care a inceput sa huruie groaznic, zici ca decoleaza la stoarcere.M-am gandit sa schimb rulmentul, am scos cuva ca nu are capac spate si surpriza nu pot scoate fulia.Intrebarea ar fi:Stie cineva daca si cum se poate scoate?Am incercat cu un extractor pentru rulmenti dar au inceput sa se indoaie spitele la fulie.Exista vre-o sansa sa o scot sau cumpar alta masina?Ce-i drept a mers 3 ani si la cat am dat pe ea si-a cam scos banii. Link spre comentariu
laurentiu333 Postat Septembrie 12, 2014 Partajează Postat Septembrie 12, 2014 se incalzeste fulia cu o lampa..... Link spre comentariu
valangjed Postat Septembrie 12, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 12, 2014 M-am gandit la varianta cu incalzitul dar mi s-a parut ciudat pentru ca are cuva de "plastic".Banuiesc ca trebuie mare atentie la incalzire.Multumesc pentru raspuns! Link spre comentariu
valangjed Postat Septembrie 13, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 13, 2014 Domnule Laurentiu 333, mai am o intrebare: Incalzirea se face pentru ca fulia a fost montata la cald sau pentru ca a fost lipita cu un adeziv care "cedeaza" la caldura.Va multumesc anticipat! Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 13, 2014 Partajează Postat Septembrie 13, 2014 ...se incalzeste doar fulia ,partea din jurul axului,si nu axul.Fiind materiale diferite coeficientzii de dilatare sunt diferitzi.La montare inapoi se raceste axul cu un spray refrigerant si intra impinsa cu un deget,sau te folosesti de surubul ala cu saiba plata care o fixeaza ,dar atentzie sa nu se rupa.Daca nu ma insel axul e conic in portziunea unde se fixeaza fulia. Aceleasi chestii se intalnesc in mecanica auto. Link spre comentariu
valangjed Postat Septembrie 14, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 14, 2014 Am inteles ideea, imi trebuie o lampa, pentru incalzirea fuliei.Domnule der doktor, nu am reusit sa scot surubul, taindu-i usor-usor cu flex-ulam vazut ca este un ax rotund in interiorull fuliei, nici macar cu cheie fixa nu am reusit sa desfiletez acel surub.Va multumesc pentru indicatii! Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 14, 2014 Partajează Postat Septembrie 14, 2014 Daca tot l_ai taiat ,acum trebuie sa_i dai o gaura pe centru cu burghiu de 4mm apoi sa_l dai afara cu un extractor de suruburi rupte.Parca M6 era folosit acolo,nu mai tzin minte exact,am reparat si eu cateva masini de spalat din astea cu cuva de plastic.Poate ai noroc si scotzi repede rulmentzii,eu tzin minte ca la una am pierdut o juma de zi pana i_am dat afara,nu au vrut cu extractorul de rulmentzi si in final cu un dorn lung si ciocan de 1 Kg am batut pe partea opusa pana au iesit.De intrat intra repede,dar sa pui neaparat semering nou (preferabil din ala rosu) pe partea interioara a tamburului.Din cauza semeringului intra apa la rulmentzi si huruie in halul asta.Intre rulmentzi baga vaselina cat intra iar semeringul inainte de montare umple_l cu vaselina pe partea interioara,aia cu arc. Link spre comentariu
ervinen Postat Septembrie 14, 2014 Partajează Postat Septembrie 14, 2014 Nu trebuie incalzita deloc fulia, si nu trebuia taiat surubul. Trebuia desfacut cu o cheie potrivita, de preferat inelara. Fulia iese astfel: se infileteazaun alt surub in ax, mai lung, preferabil dintr-un otel mai tare, apoi se loveste in el cu un ciocan mai mare pana iese axul tamburului pe partea cealalta. Trebuie putina indemanare si experienta pentru asta. Nu trebuie simering rosu( nici n-am vazut vreodata pus simering rosu in vreuna din masinile desfacute de mine, in ultimii zece ani, doar gri la whirlpool) ci unul identic cu cel original, care are doua gulere de contact cu axul tamburului. Axul tamburului trebuie curatat bine in zona bucsei unde vine.in contact simeringul (eu il slefuiesc cu hartie abraziva fina, apoi il lustruiesc pentru a reduce frecarea cu simeringul). Link spre comentariu
valangjed Postat Septembrie 15, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 15, 2014 Multumesc pentru sfaturi!Surubul nu-l puteam desface cu cheie inelara pentru ca avea cap de stea cu 6 colturi si cand am incercat sa-ldesfac sa rotunjit surubul.De aceea l-am taiat pe doua parti ca sa incerc cu cheie fixa. Link spre comentariu
nelutuPO Postat Septembrie 15, 2014 Partajează Postat Septembrie 15, 2014 Cu o dalta dar sa nu fie prea bine ascutita pentru ca taie in capul surubului span si un ciocan de 1 kg asa se desface o fulie care se incapatineaza sa iasa. Link spre comentariu
ipotexas Postat Septembrie 16, 2014 Partajează Postat Septembrie 16, 2014 Daca tot l_ai taiat ,acum trebuie sa_i dai o gaura pe centru cu burghiu de 4mm apoi sa_l dai afara cu un extractor de suruburi rupte.Parca M6 era folosit acolo,nu mai tzin minte exact,am reparat si eu cateva masini de spalat din astea cu cuva de plastic.Poate ai noroc si scotzi repede rulmentzii,eu tzin minte ca la una am pierdut o juma de zi pana i_am dat afara,nu au vrut cu extractorul de rulmentzi si in final cu un dorn lung si ciocan de 1 Kg am batut pe partea opusa pana au iesit.De intrat intra repede,dar sa pui neaparat semering nou (preferabil din ala rosu) pe partea interioara a tamburului.Din cauza semeringului intra apa la rulmentzi si huruie in halul asta.Intre rulmentzi baga vaselina cat intra iar semeringul inainte de montare umple_l cu vaselina pe partea interioara,aia cu arc. Si cam care ar fi rolul vaselinei "bagate cat cuprinde". Ah da, am inteles- vaselina e un fel de marker care data viitoare cand va ceda din nou simeringul iti va pata toate albiturile puse la spalat semnalizand defectiunea. Am schimbat si eu rulmenti dupa interventia unui "doctor'' si crede-ma ,sa cureti jumate de kil de vaselina nu e tocmai o activitate placuta. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 16, 2014 Partajează Postat Septembrie 16, 2014 @ipotexas,daca ai schimbat mai multzi rulmentzi la masini de spalat ai vazut ca pe interior cilindrul in care se fixeaza acestia e ..ruginit.In plus din fabrica rulmentzii nu pleaca cu vaselina suficienta in interior.Eu inainte de ai monta dau jos inelul de protectzie de pe partea interioara si rulmentul isi ia singur vaselina din jumatea aia de kil.Stiu asta de vreo 20 ani de la un tip care repara numai masini de spalat ,cam un TIR pe luna,si crede_ma ca e tatic.Daca ai masina stii ca atunci cand ramai fara vaselina la rulmentul de la roata ,trebuie sa_l schimbi si nu costa un kil de vaselina cat un rulment bun si timpul pierdut pt a_l schimba.Un semering bun cuplat cu o pereche de rulmentzi buni si o juma de kil de vaselina face sa_tzi mearga masina de spalat vreo 5-10 ani fara probleme.Normal,sa stii si cum sa faci toata operatziunea de schimbare rulmentzi/semering,daca batzi cu ciocanul in ei cand ii montezi nu vor tzine prea mult.Te_ai intrebat vreodata de ce la o masina veche (autoturism) cad rulmentzii abia dupa 120.000 Km iar cel nou pe care il cumperi are garantzie intre 2.000 si 5.000 km ? pt ca si aia de la magazin stiu ca nu duci masina in service autorizat si o repari in fatza blocului,ciocanul fiind scula de baza. Foarte putzini dau bani pe extractoare de rulmentzi sau spray_uri refrigerante (e 15€ unul bun de 400ml si raceste pana la -40°C).Am postat in topicul asta pt a da un sfat si nu la misto,printre altele mecanica auto e mai mult decat o pasiune pt mine,iar masini de spalat am reparat cateva sute doar din placere,timpul pierdut cu ele costa mai mult decat daca ai face altceva,ma rog... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum