Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

SP 400 Strung. Carte tehnica?


harfa

Postări Recomandate

Multumesc pentru raspusuri si schita.  Te rog trimite-mi email privat cu schita la o rezolutie mai mare, deoarece in aceasta schita publicata nu pot citi textul.

 

1. "... aici mai este o bucsa micuta care stringe rulmentul unghiular cu o piuluta blocata cu o contra si astfel ai reglat jocul axial. "

Exista si la strungul meu aceasta piulita blocata cu o saiba-cochilie (siguranta - cochilie).

2. " Mai departe trebuie sa rezolvi partea de linga pinioane, aici as pune tot un conic orientat cu baza mica catre universal ..."

In acest capat am sa cumpat doi rulmenti ughiulari echivalenti la dimensiuni cu 6206.

3. " Ce nu pot eu sa imi dau seama este daca la papusa fixa in partea opusa bucsii tale mai vine cumva o flansa (este vorba de acelasi perete), practic nu stiu cine ii tine pe cei doi 6207 sa nu se duca in interiorul carcasei. ..."

Nu am modificat nimic la caseta rulmentilor dinspre universal, din papusa fixa . Doar s-a facut sudura (cu sanfren) in zonele fisurate, s-au incarcat un pic casetele rulmentilor (deoarece era jocul cam mare) si apoi s-a frezat pentru aducerea la cota de rulment 6207.

Peretele de care te gandesti este cam de 2.5 mm grosime. Dupa ce ai pus aceasta intrebare , mi-am dat seama ca acest perete nu ofera rezistenta mare la presiunea axiala in universal (si ax). Asadar voi ramane la varianta cu rulment de presiune in fata , montat in bucsa. La bucsa existenta o sa-i tai flansa de rezistenta si o sa incerc sa elimin si acea "piulita" prin care , inainte, se regla jocul axial.

 

Nu stiu ce sunt rulmentii NN10008. Pe internet nu am gasit nimic despre ei. Daca poti, da-mi un link.

 

Multumesc.

GicaS.

Link spre comentariu

Completare la mesajul de mai sus.

Dupa ce voi "curata" bucsa de flansa stramba si de piulita, aceasta o voi suda pe o alta flansa groasa de 5-6 mm.

Un set de poze dupa reconditionarea casetelor rulmentilor dinspre universal din papusa fixa.

 

IMG_20180519_133712.jpg

Poza2

 

IMG_20180519_133720.jpg

Editat de grifonul_alb
Link spre comentariu

Buna ziua,

De curand am achizitionat si eu un strung SP 400.

Din pacate pozele cu tabelul de avansuri pentru filete de pe pagina 3 nu pot sa le vad.

Ar putea cineva care a reusit sa le descarce sa le posteze inca o data?

Multumesc.

Editat de bere adrian
greseli de exprimare
Link spre comentariu
  • 7 luni mai târziu...
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator florin1975

La multi ani!

pt dl Claudiu daca vrei iti fac un tabel cu cotele pinioanelor de avans modul 1,25 si Z-urile aferente, axe etc functie de ce ai nevoie. Pinioanele le poti face relativ usor pe la cite o fabrica. Spre exemplu eu am facut la Saro prod pe la IL Caragiale o parte alte piese le am facut la fintools pe linga Cornu. Ideea este ca daca vei gasi pe undeva o masina de danturat restul este poezie.

 

La strungul meu sunt destul de avansat, ar fi de vopsit si ultimele piese facute si sa termin carcasa ambreiajului si bineinteles sa le montez pe toate la locul lor, ca de probat le-am probat si vin bine.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Salut.

 

Referitor la mesajul de aici https://www.elforum.info/topic/94322-sp-400-strung-carte-tehnica/?do=findComment&comment=1517857

Pentru verificare si din cauza unui zgomot la rulmenti, zilele acestea am desfacut motorul . Ambii rulmenti sunt compromisi. Intai trebuie sa-i extrag si apoi sa vad ce valori /dimensiuni au .

Dar m-am lovit de alta problema. Stiind ca motorul este trifazic (dupa eticheta si cele comunicate de @Adrian Pruna), ma asteptam sa gasesc 6 capete de fire de la bobinajul motorului (6 borne). Dar ce sa vezi, sunt doar 3 fire. Am masurat rezistenta intre ele si am gasit 8,6 ohmi intre oricare combinatie. Asadar, cum este legat motorul meu? In stea sau in triunghi?

 

1304498478_Pozamotor-01.jpg.5095d7f5c2887134fe9dc2f6a5129f2b.jpg757113292_Pozamotor-02.jpg.de4c62f19bc65aa907355045b67c483e.jpg

 

 

Nu am retea trifazat, asa ca trebuie sa-l leg la 230V.

Si in functie de raspunsul de mai sus trebuie sa calculez condensatorii de pornire si functionare.

Link spre comentariu

Se pare ca aveti ghinion si motorul este legat in stea in interior... de ce spun asta-modificarea pt 230V se face cu pierdere de putere... adica ar fi trebuit ca sa puteti lega motorul in triunghi si modificat monofazat ramanea 2/3 din puterea initiala... la dvs fiind legat intern in stea, modificat pt. monofazat va ramane disponibila 1/3 din puterea initiala... cautati un bobinator care sa identifice legaturile interne si sa poata lega motorul in triunghi... spor! 

Link spre comentariu

Multumesc pentru clarificare.

O sa caut pe acasa un alt motor care sa poata fi adaptat la 230V sau alt motor direct la 230V. Binenteles ca de puteri apropiate. Nu stiu cum o sa rezolv cu turatia. Doar cu fulii mai mari.

Link spre comentariu

Luni am dus motorul la un "electrician" bobinator. Omul este pasionat , dar n-are timp de asa ceva.

Astazi m-am dus la el sa-mi arate ca functioneaza, ca a scos toate 6 legaturi, pe culori si imperecheri.

A pornit motorul si l-a lasat sa mearga vreo 3-4 minute. A spus ca , condensatorul care l-a pus el de test este mare (80 microF). Ca ar trebui pus unul de valoare mai mica, de genul 50 microF, dar trebuie calculat exact.

Acum trebuie sa citest despre motoare de 380 alimentate la 230V.

Link spre comentariu

Ca să ai capacitatea corectă pentru defazare, poți măsura tensiunea de pe înfășurarea alimentată prin condensator.În funcționarea în sarcină tensiunea pe acea înfășurare trebuie să fie egală cu cea a rețelei sau foarte apropiată.Astfel poți tatona prin adăugare sau scoatere de condensatori în paralel, până ajungi la valoarea optimă.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări