grifonul_alb Postat Mai 18, 2018 Partajează Postat Mai 18, 2018 Multumesc pentru raspusuri si schita. Te rog trimite-mi email privat cu schita la o rezolutie mai mare, deoarece in aceasta schita publicata nu pot citi textul. 1. "... aici mai este o bucsa micuta care stringe rulmentul unghiular cu o piuluta blocata cu o contra si astfel ai reglat jocul axial. " Exista si la strungul meu aceasta piulita blocata cu o saiba-cochilie (siguranta - cochilie). 2. " Mai departe trebuie sa rezolvi partea de linga pinioane, aici as pune tot un conic orientat cu baza mica catre universal ..." In acest capat am sa cumpat doi rulmenti ughiulari echivalenti la dimensiuni cu 6206. 3. " Ce nu pot eu sa imi dau seama este daca la papusa fixa in partea opusa bucsii tale mai vine cumva o flansa (este vorba de acelasi perete), practic nu stiu cine ii tine pe cei doi 6207 sa nu se duca in interiorul carcasei. ..." Nu am modificat nimic la caseta rulmentilor dinspre universal, din papusa fixa . Doar s-a facut sudura (cu sanfren) in zonele fisurate, s-au incarcat un pic casetele rulmentilor (deoarece era jocul cam mare) si apoi s-a frezat pentru aducerea la cota de rulment 6207. Peretele de care te gandesti este cam de 2.5 mm grosime. Dupa ce ai pus aceasta intrebare , mi-am dat seama ca acest perete nu ofera rezistenta mare la presiunea axiala in universal (si ax). Asadar voi ramane la varianta cu rulment de presiune in fata , montat in bucsa. La bucsa existenta o sa-i tai flansa de rezistenta si o sa incerc sa elimin si acea "piulita" prin care , inainte, se regla jocul axial. Nu stiu ce sunt rulmentii NN10008. Pe internet nu am gasit nimic despre ei. Daca poti, da-mi un link. Multumesc. GicaS. Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Mai 19, 2018 Partajează Postat Mai 19, 2018 (editat) Completare la mesajul de mai sus. Dupa ce voi "curata" bucsa de flansa stramba si de piulita, aceasta o voi suda pe o alta flansa groasa de 5-6 mm. Un set de poze dupa reconditionarea casetelor rulmentilor dinspre universal din papusa fixa. Poza2 Editat Mai 19, 2018 de grifonul_alb Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Mai 19, 2018 Partajează Postat Mai 19, 2018 (editat) Poza 3 Editat Mai 19, 2018 de grifonul_alb Link spre comentariu
Vizitator florin1975 Postat Mai 21, 2018 Partajează Postat Mai 21, 2018 O mica rectificare pt rulment este vb de nn 3008, rulment ajustabil inalta precizie doua rînduri de role Link spre comentariu
bere adrian Postat Mai 21, 2018 Partajează Postat Mai 21, 2018 (editat) Buna ziua, De curand am achizitionat si eu un strung SP 400. Din pacate pozele cu tabelul de avansuri pentru filete de pe pagina 3 nu pot sa le vad. Ar putea cineva care a reusit sa le descarce sa le posteze inca o data? Multumesc. Editat Mai 21, 2018 de bere adrian greseli de exprimare Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Mai 21, 2018 Partajează Postat Mai 21, 2018 Acest tabel il doresti tu? Sau acesta Mai bun de atat nu am . Link spre comentariu
bere adrian Postat Mai 22, 2018 Partajează Postat Mai 22, 2018 (editat) Da. Aceste tabele le doream. In special cel de filete. Multumesc. Editat Mai 22, 2018 de bere adrian complectare Link spre comentariu
Vizitator Claudiu - Manuel Mitu Postat Decembrie 25, 2018 Partajează Postat Decembrie 25, 2018 de cam un an incerc sa gasesc pinola si pinioanele de avans. nu reusesc; ma poate ajuta cineva ?? 0721418869 Link spre comentariu
Vizitator florin1975 Postat Ianuarie 6, 2019 Partajează Postat Ianuarie 6, 2019 La multi ani! pt dl Claudiu daca vrei iti fac un tabel cu cotele pinioanelor de avans modul 1,25 si Z-urile aferente, axe etc functie de ce ai nevoie. Pinioanele le poti face relativ usor pe la cite o fabrica. Spre exemplu eu am facut la Saro prod pe la IL Caragiale o parte alte piese le am facut la fintools pe linga Cornu. Ideea este ca daca vei gasi pe undeva o masina de danturat restul este poezie. La strungul meu sunt destul de avansat, ar fi de vopsit si ultimele piese facute si sa termin carcasa ambreiajului si bineinteles sa le montez pe toate la locul lor, ca de probat le-am probat si vin bine. Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Martie 1, 2019 Partajează Postat Martie 1, 2019 Salut. Referitor la mesajul de aici https://www.elforum.info/topic/94322-sp-400-strung-carte-tehnica/?do=findComment&comment=1517857 Pentru verificare si din cauza unui zgomot la rulmenti, zilele acestea am desfacut motorul . Ambii rulmenti sunt compromisi. Intai trebuie sa-i extrag si apoi sa vad ce valori /dimensiuni au . Dar m-am lovit de alta problema. Stiind ca motorul este trifazic (dupa eticheta si cele comunicate de @Adrian Pruna), ma asteptam sa gasesc 6 capete de fire de la bobinajul motorului (6 borne). Dar ce sa vezi, sunt doar 3 fire. Am masurat rezistenta intre ele si am gasit 8,6 ohmi intre oricare combinatie. Asadar, cum este legat motorul meu? In stea sau in triunghi? Nu am retea trifazat, asa ca trebuie sa-l leg la 230V. Si in functie de raspunsul de mai sus trebuie sa calculez condensatorii de pornire si functionare. Link spre comentariu
flomar60 Postat Martie 1, 2019 Partajează Postat Martie 1, 2019 Se pare ca aveti ghinion si motorul este legat in stea in interior... de ce spun asta-modificarea pt 230V se face cu pierdere de putere... adica ar fi trebuit ca sa puteti lega motorul in triunghi si modificat monofazat ramanea 2/3 din puterea initiala... la dvs fiind legat intern in stea, modificat pt. monofazat va ramane disponibila 1/3 din puterea initiala... cautati un bobinator care sa identifice legaturile interne si sa poata lega motorul in triunghi... spor! Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Martie 1, 2019 Partajează Postat Martie 1, 2019 Multumesc pentru clarificare. O sa caut pe acasa un alt motor care sa poata fi adaptat la 230V sau alt motor direct la 230V. Binenteles ca de puteri apropiate. Nu stiu cum o sa rezolv cu turatia. Doar cu fulii mai mari. Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Martie 6, 2019 Partajează Postat Martie 6, 2019 Luni am dus motorul la un "electrician" bobinator. Omul este pasionat , dar n-are timp de asa ceva. Astazi m-am dus la el sa-mi arate ca functioneaza, ca a scos toate 6 legaturi, pe culori si imperecheri. A pornit motorul si l-a lasat sa mearga vreo 3-4 minute. A spus ca , condensatorul care l-a pus el de test este mare (80 microF). Ca ar trebui pus unul de valoare mai mica, de genul 50 microF, dar trebuie calculat exact. Acum trebuie sa citest despre motoare de 380 alimentate la 230V. Link spre comentariu
validae Postat Martie 6, 2019 Partajează Postat Martie 6, 2019 Ca să ai capacitatea corectă pentru defazare, poți măsura tensiunea de pe înfășurarea alimentată prin condensator.În funcționarea în sarcină tensiunea pe acea înfășurare trebuie să fie egală cu cea a rețelei sau foarte apropiată.Astfel poți tatona prin adăugare sau scoatere de condensatori în paralel, până ajungi la valoarea optimă. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum