Vizitator florin1975 Postat Aprilie 19, 2018 Partajează Postat Aprilie 19, 2018 Pinioanele le faci pe la o fabrica (Te referi la cele din cutia de avansuri), sunt modul 1,25. Curelele se schimba foarte usor dar nu inteleg unde ai pus cureaua de dacie!!?? Peste o săptămînă iti dau si z-urile pt pinioane, momentan nu sunt acasa. Pune ceva poze cu ce ai. Pt bacuri e mai usor le găsesti prin piata. Link spre comentariu
Vizitator Claudiu - Manuel Mitu Postat Aprilie 21, 2018 Partajează Postat Aprilie 21, 2018 (editat) scuze de intarziere,conform cu politica forumului a trebuit sa editez toate pozele ca sa incapa ok,asadar, habar nu am cum se scoate axul, am desfiletat...am batut...nimic. se vad pinioanele care lipsesc se vede cureaua de dacie in locul celei originale se vede cureaua lata pe care am s-o vulcanizez sau ceva....altfel nu vad cum, nu gasesc nicaieri bomboana de pe coliva : bacurile romanesti nu intra in universal si nu au acelasi pas Editat Aprilie 21, 2018 de Claudiu - Manuel Mitu Link spre comentariu
Vizitator florin1975 Postat Aprilie 22, 2018 Partajează Postat Aprilie 22, 2018 La ultima poza: in interiorul cutiei in extrema dreapta a axului linga rulment este un cuplaj ca o flansa. Trage de el catre in spate, spre rulment, roteste de ax si vei gasi doua suruburi îngropate. Desfale. In prealabil demontează flansa universalului, blochezi axul si rotesti de flansa catre stînga, este filet normal. Mai departe slabesti piulita din interior a bucsii elastice, te ajuta mai mult la extragere. Axul il poti bloca si prin cuplarea reductorului interior, maneta in pozitia sus mi se pare, a i sa se cupleze cele patru pinioane iar cuplajul din extrema stînga cuplat, împins catre univeuniversal si ai blocat axul. Pt linistea ta mai poti demonta si restul de suruburi de pe fulie. Cureaua o poti face sau modifici tot ansamblul si pui curele dintate. Pt pinioane vezi că se mai potrivesc unele de pe la scutere etc si le faci doar interiorul. PS poti folosi un degripant dai cu el in găurile de unde ai scos suruburile. Link spre comentariu
Vizitator Claudiu - Manuel Mitu Postat Aprilie 23, 2018 Partajează Postat Aprilie 23, 2018 multumesc ! rezolvasem cu axul deja, se pare ca doar trebuia sa lovesc mai tare, se tinea in rulmentul din spate; am sa caut pinioane; intre timp voi cauta bacuri sau universal cu totul. si ...cateva pinioane din vreo cutie de viteze sau...ceva. cureaua am vulcanizat-o cu camera de bicicleta si plasa metalica de constructii, pare sa functionaze. motorul meu pare original; pe aparat arata un consum de 750W; il folosesc la 230V ajutat de un capacitor de 50uF legat triunghi. COnsiderati ca modelul Y m-ar ajuta mai mult? consuma la fel dar, mi se pare ca ruleaza mai bine; bobinatorul mi-a sugerat sa-l leg in triunghi, dar, se incalzeste considerabil dupa numai 5 min desi i-am improvizat o racire. inca ceva, la moadelul triunghi, dupa pornire, daca decuplez condensatorul, turatia creste; la modelul Y - acelasi procedeu => se reduce.... ??? Link spre comentariu
Vizitator florin1975 Postat Aprilie 24, 2018 Partajează Postat Aprilie 24, 2018 O neadaptare. Dacă bobinatorul a zis triunghi ar fi ok. Încearcă un 20 sau 30 mf. In plus caderea de tensiune pe condensator trebuie să fie aprox 210 230 volti in sarcina, aprox egala cu a retelei. Link spre comentariu
Vizitator Claudiu - Manuel Mitu Postat Aprilie 25, 2018 Partajează Postat Aprilie 25, 2018 Am incercat cu capacitori mai mici dar, nu porneste. Am verificat din nou consumul: Legaturi stea cu capacitor = 3,8 A Fara cap. = 5.7 A Legatri Y cu cap = 3.8 A Fara cap = 1.7 A si nu se supraincalzeste, ajunge la o temperatura nominala si stagneaza; toate masuratorile s-au efectuat la turatie maxima. Asadar, am folosit comutatorul original in urmatorul fel: stanga - rotatie antiorar. Centru - cuplat la retea fara condensator. Dreapta - rotatie orar. Buton separat decuplare alimentare. Motorul original nu reuseste sa puna in miscare pinioanele pt viteza redusa. Link spre comentariu
ndc74 Postat Aprilie 25, 2018 Partajează Postat Aprilie 25, 2018 Daca motorul original trifazat il alimentezi la monofazat, va pierde mult din putere si ceea ce ramane nu cred ca va face fata pt strunjire. Ar trebui un variator de frecventa cu intrare mono si iesire trifazata, sau un motor mai mare trifazat, care alimentat la mono sa poata furniza in final 750W. Link spre comentariu
Vizitator florin1975 Postat Aprilie 25, 2018 Partajează Postat Aprilie 25, 2018 In mod normal la pornirea mono a mot trifazate se fol doua baterii de condensatoare legate in paralel si separate cu un comutator cu revenire. La pornire se mareste capacitatea prin apăsarea comutatorului cu revenire. Ca o recomandare iti sugerez inlocuirea motorului de 750 w cu unul monofazat de 2.2 la 3000 ture si folosesti un redactor din fulii sau pinioane. Motivația este ca obti un cuplu si putere mai mari, sunt prea multe angrenaje in miscare plus sarcina la prelucrare. Inversarea turatiei o folosesti mai mult la filete. Personal am optat pt varianta descrisa si mi a mers fb. Acum am început modificarile descrise anterior. Link spre comentariu
Vizitator Claudiu - Manuel Mitu Postat Aprilie 26, 2018 Partajează Postat Aprilie 26, 2018 multumesc, am sa retin sfaturile dvs. domnul Florin'75, va rog, cand finalizati proiectul - exemplificati cu foto sau o schema. [ de ce doua si de ce baterii de condensatoare - care sunt foarte scumpe / si nu doar condensatoare sau unul singur?] Strungul merge ok, imi trebuie, in principal' pentru bucse de turbine care, in mare parte nu depasesc 10mm in diametru si sunt din bronz dar, am achizitionat recent si un elevator pe care inca nu l-am montat, s-ar putea ca acolo sa am nevoie de un convertizor de frecventa. Link spre comentariu
Vizitator florin1975 Postat Mai 9, 2018 Partajează Postat Mai 9, 2018 scuze de intirziere! * o baterie de condensatori poate fi formata din mai multi condensatori, poti folosi linistit unul singur dupa ce ai stabilit valoarea * a doua baterie (condesator) este NUMAI pentru pornire, il stabilesti tot prin tatonare * eu personal am doua motoare pe care le-am modificat unul la un polizor 1.1Kw/30microf/suplientat cu inca 20 parca pt pornire, celalalt 2.5Kw/si cred ca 70 cu 50 chiar nu mai stiu ce valori am pus si imi e lene sa ma duc in atelier sa ma uit....... * am mai pus si un tabel cu pinioanele strungului pe care le-am identificat pina in prezent * o rugaminte pt colegi, vreau si eu o poza cu pinioanele din cutia de avansuri, ma intereseaza cum vin montate ca sa nu mai pierd timp multumesc . Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Mai 10, 2018 Partajează Postat Mai 10, 2018 Cu ajutorul unui mester frezor din Bucuresti , am reconditionat papusa fixa, partea unde casetele rulmentilor erau fisurate si chiar uzate. Pana un strungar imi va face filet la axul strungului meu si flansa de strung pentru ax, vreau sa inteleg cum functioneaza si ce trebuie sa modific eu la sistemul de bucsa din fata strungului , problema prezentata aici. La mine, bucsa este sudata de o flansa, care este prinsa prin 2 suruburi de strung. Ce este curios - bucsa are in interior , sudata de flansa, o piulita cu filet interior. Oare, piulita cu filet interior mai are vreun rol la strungul meu? sau a fost pusa in virtutea procesului tehnologic :) . Peste aceasta piulita vine rulmentul de presiune. Link spre comentariu
Vizitator florin1975 Postat Mai 13, 2018 Partajează Postat Mai 13, 2018 Din cite inteleg nu ai si oricum nu mai poti folosi bucsa elastic din bronz. In cazul asta folosesti una din variantele: 1 doi rulmenti cu bile cilindrice 2 in rulment cu doua rinduri de bile 3 doi rulmenti cu contact unghiular montati in opozitie Personal as adapta variant 3 deoarece ai nevoie de reglajul jocului radial altfel precizia este zero, totodata te folosesti de ei si pentru jocul axial deoarece in partea din spate, in mod normal at fi trebuit sa fie tot un rulment cu contact unghiular care impreuna cu rulmentul de presiune (in varianta originala) regla jocul axial. Varianta cu cei doi rulmenti cu contact unghiular am vazut-o si la un Proma (gasesti o schema cinematica pe google), ca exemplu iti dau rulmentii de la autoturisme (vw) unde sunt montati doi astfel de rulmenti in opozitie. Bineinteles va trebui modificat intr-o oarecare masura si axul, nu este o inginerie, si cu ocazia asta rezolvi si problema ungerii. Piulita cu filet interior de care spui la tine nu mai are nici un rol decit de capac de lagar, la fel ar fi trebuit sa gasesti si in partea opusa sau cel putin in alt capac de lagar. totusi am o rugaminte, posteaza un foto cu toate piesele pe care le-ai demontat de pe papusa fixa exact in ordinea in care le-ai gasit si spune te rog si seriile rulmentilor, erea bine daca aveai si axul, s-ar putea sa te pot ajuta cumva. Eu personal am bagat in lucru un alt ax pentru ca m-am mai gindit la ceva modificari in special sistemul de ungere. Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Mai 14, 2018 Partajează Postat Mai 14, 2018 (editat) Pozele : 1. vedere de sus , in care se observa capacele pentru rulmentii 6206 , in partea stanga a papusii fixe. 2. Vedere a axului dinspre universal 3. Axul cu piesele demontate asezate in ordinea demontarii lor. 4. Vedere de detaliu a axului spre universal (unde nu are filet pentru universal) 5. Bucsa din fata strungului, aceasta vine prinde de papusa fixa cu doua suruburi. Momentan nu am mai multe poze. Dar am inteles ideea. La strungul meu, acea bucsa are rolul de suport pentru rulmentul de presiune. In varianta originala, bucsa avea rol in reglarea jocului axial (daca am scris / gandit corect). Pana la acest moment am cumparat doar rulmentii dinspre universal - 6207 = 2 bucati. Sa schimb unul din acesti rulmenti cu unul de tipul radial-axial cu role pe un singur rand (cod 19138X cu 19283)? La capatul dinspre "rotile dintate" am doi rulmenti radiali cu bile - 6206, care trebuie schimbati (trebuie sa cumpar altii). Editat Mai 14, 2018 de grifonul_alb Link spre comentariu
Vizitator florin1975 Postat Mai 14, 2018 Partajează Postat Mai 14, 2018 Oarecum gindit bine. La original bucsa ta (piulita) stringea sau slabea bucsa din bronz si functiona in tandem cu bucsa (piulita) din partea opusa astfel se regla jocul radial, de aici aveai si "bataia" sau precizia. Deasemeni in bucsa ta intra si rulmentul de presiune al carui joc (jocul axial) se regla din partea din spate a papusii fixe, linga pinioane. In carcasa de linga pinioane intra un rulment cu contact unghiular, inlocuit la tine cu cei doi 6206 si daca te uiti pe desenul axului vei vedea un filet de M30x1.5, ei bine aici mai este o bucsa micuta care stringe rulmentul unghiular cu o piuluta blocata cu o contra si astfel ai reglat jocul axial. Poti pune si rulmenti cu role cilindrice, suporta sarcini radiale mari, personal sunt adeptul la cei cu contact unghiular, dar nu pui un rulment radial si unul conic, ori ori! Exemplul ia-l de la autoturisme. Mai departe trebuie sa rezolvi partea de linga pinioane, aici as pune tot un conic orientat cu baza mica catre universal si as fileta axul in zona de linga rulment astfel incit sa pot regla simultan cele doua jocuri (cum faceai pe vremuri la Dacie). Si as mai face in lucru, bucsa ta as modifica-o, sau eventual as monta o mica bucsa intre flansa axului dinspre universal si primul rulment astfel incit sa te ajute sa reglezi jocurile altfel nu mai este strung o sa ai abateri mari si....... Ce nu pot eu sa imi dau seama este daca la papusa fixa in partea opusa bucsii tale mai vine cumva o flansa (este vorba de acelasi perete), practic nu stiu cine ii tine pe cei doi 6207 sa nu se duca in interiorul carcasei. Acum nu stiu cum arata la interior nici zona carcasei rulmentilor, ce ai modificat deoarece mai ai varianta cu NN.... cu doua rinduri de role si joc ajustabil dar cred ca este ceva mai complicat. Din punctul meu de vedere idea cu radiali pica pentru ca au joc prea mare si cred ca din ce am vazut prin poze te paste un alt ax. Mi-ar trebui si o poza cu zona reparata (partea interioara) de la papusa fixa. Daca am timp poate I-ti fac si vreo doua schite. Link spre comentariu
Vizitator florin1975 Postat Mai 17, 2018 Partajează Postat Mai 17, 2018 Dupa cum am promis am facut si doua schite, poate te ajuta cu ceva. imi permit si un sfat, renunta la variant cu radialii indiferent de clasa de precizie, mai bine adaptezi in NN1008 cu bucsa de reglaj sau inspira-te din ce am postat. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum