harfa Postat Martie 17, 2017 Autor Partajează Postat Martie 17, 2017 Placa de fixare e usor de facut. Probleme pot aparea atunci cand pui tot ansamblul impreuna. Micile deviatii din piese sunt cumulate si poate rezulta in obtinerea unei rotiri necentrate perfect , ceea ce este esential la strung. Dar avand in vedere cu ce te confrunti, un strung foarte maltratat, pentru economie ai putea incerca. In acest caz insa, placa trebuie facuta dupa ce ai universalul. Eu am vazut multe universale de 125 si 160 cu placa de fixare, SH in stare buna. Si sunt o fractiune din pretul unuia nou , fara placa. Desigur exista riscuri, dar uneori se poate vedea chiar din poza starea piesei. Daca ar fi al meu , nu m-as apuca sa fac placa. As cumpara un universal cu placa SH si as adapta placa la ax sau invers, urmarind varianta cea mai buna. Un filet (destul de adanc) pe ax, ar putea afecta rezistenta acestuia. Trebuie tinut cont ca axul primeste pe interior pensete conice. Nu cred ca vrei sa afectezi utilizarea acestora si slabirea rezistentei axului in acea zona. Trebuie vazuta diferenta dintre filetul placii de fixare si diametrul axului. Apoi se alege varianta optima. Daca ii pui universal de 125 , diferenta trebuie ca e minima, poate doar "carnea" pentru filet, caci eu presupun ca filetul axului , a fost ras de un "Dorel". Situatia aluneca spre alte sacrificii: ras filet la placa de fixare si introdus inel intermediar pentru compensare grosime....trebuie refacut si un "umar" potrivit. Daca pui universal de 160 , mult mai mare si mai greu, pe ax vei putea pune o flansa cilindrica la diametrul axului, cu exterior filetat la diametrul placii universalului. Cred ca ia universal de 160 ( sunt doar 17,5mm luati din raza- nu cxred ca atinge batiul nici cu bacurile scoase). La manipularea universalului, trebuie sa asezi pe batiu o scandura apoi multe carpe sau un burete gros, mai tare. Aceasta deoarece, in momentul defiletarii , universalul cade pe batiu. Nu e destul "lasa ca stiu, il tin bine". Se termina cu rupt de degete si cu spargere batiu... Paza buna ... e sfanta. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 17, 2017 Partajează Postat Martie 17, 2017 (editat) Cu electrod invelit merge foarte bine dar sa fie electrodul pentru fonta, Ni sau Ni-Fe Editat Martie 17, 2017 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
harfa Postat Martie 17, 2017 Autor Partajează Postat Martie 17, 2017 Important este sa aduci axul la o formula clasica fara sa umbli la el. Cel mai bine sa pui la loc filetul pentru universal fie de 125 fie de 160. In felul acesta, va fi gata sa primeasca orice alt dispozitiv creat pentru filetul respectiv. Daca ramai pe varianta "cilindru" , orice alt dispozitiv, va trebui adaptat. In situatia data, cred ca cel mai bun ar fi , flansa filetata pentru universal de 160 . Asta iti va permite sa nu mai umbli la ax. Pentru universal de 125 , as putea sa ma pronuntz , doar daca am dimensiunile (diametru ax asa cum e acum, apoi diametru placa fixare universal)....adica trebuie sa fie spatiu pentru o flansa adaptoare. Fisurile pot aparea si din cauze externe. Ganditi-va ca strungul sta in interior, se lucreaza la el, si dintr-o data e scos la pensie si aruncat afara, sub un sopron, in mijlocul iernii. O fi el "fier" ...dar crapa. Am vazut multe astfel de fisuri , in locuri neexpuse vreunei forte in lucru. La usile rotilor dintate de ex, sau usa sigurantelor, batiul in locuri nestresate de presiune sau actionari. Link spre comentariu
mihaighe Postat Martie 17, 2017 Partajează Postat Martie 17, 2017 . Cel mai bine sa pui la loc filetul pentru universal fie de 125 fie de 160. In felul acesta, va fi gata sa primeasca orice alt dispozitiv creat pentru filetul respectiv. Daca ramai pe varianta "cilindru" , orice alt dispozitiv, va trebui adaptat. Nu inteleg,dupa stiinta mea universalul nu are filet,poate vorbim de FLANSA. Link spre comentariu
harfa Postat Martie 31, 2017 Autor Partajează Postat Martie 31, 2017 (editat) ...da! flansa care fixeaza universalul. Axul strungului, in mod normal, are filet pentru flansa universalului. La strungul tau, in poze nu se vede acel filet. Editat Martie 31, 2017 de harfa Link spre comentariu
mihaighe Postat Martie 31, 2017 Partajează Postat Martie 31, 2017 Am vazut flanse care se prindeau de axul strungului cu un guler ,iar gulerul era strans cu un surub ,dupa montare si strangere pe ax se strunjeste plan si apoi cota de umar pentru centrarea universalului. Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Aprilie 1, 2017 Partajează Postat Aprilie 1, 2017 Te rog , daca ai un document cu ceva schite sau altceva care sa ma durimeasca despre principiu de prindere, functionare etc. te rog publica pe topic/ site. Deoarece , ceea ce spui, am vazut ceva pe un site american, dar nu am inteles principiul de prindere si fixare a flansei pe un ax fara filet. Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 1, 2017 Partajează Postat Aprilie 1, 2017 Din pacate nu am ,am vazut mai demul pe YOUTUBE . Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Aprilie 2, 2017 Partajează Postat Aprilie 2, 2017 Cei care aveti /ati avut un asemenea strung : Ce putere are motorul strungului? Aceasta este eticheta motorului meu. Din cauza ca este cam stearsa, nu prea inteleg ce valori are. Imi poate descifra cineva ce scrie pe eticheta? Link spre comentariu
Adrian Pruna Postat Aprilie 3, 2017 Partajează Postat Aprilie 3, 2017 Clasa de izolatie ''E'' - IP 54 Masa proprie 32 kg Frecventa de lucru 50 Hz Cosinus de fi 0.74 Puterea 1.5 kw Turatia 930 rpm Legat in triunghi la 220V absoarbe 7.05A Legat in stea la 380V absoarbe 4.07A Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Aprilie 3, 2017 Partajează Postat Aprilie 3, 2017 Multumesc Adrian Pruna pentru descifrarea etichetei. Cei care aveti /ati avut un asemenea strung : Ce putere are motorul strungului? Este la fel ca al meu - 1,5 KW? Link spre comentariu
harfa Postat Aprilie 13, 2017 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2017 Strungul acesta accepta 1,1KW pana la 2,2KW. Cred ca original era 1,1 , cam mic . 1,5KW e perfect. Turatia este foarte importanta insa. Cred ca in jur de 900 e pe motorul original (pana la 1100 parca dar nu mai sunt sigur . Am aruncat motorul original foarte ars). Am pus unul exact la fel ca forma, dar mai bun, facut de rusi pentru Belgia (adus din Belgia). Acesta are 1,4/930 exact cum spune mai sus dl. A.Pruna. Link spre comentariu
Vizitator adrianC82 Postat Septembrie 27, 2017 Partajează Postat Septembrie 27, 2017 Salut, Am achizitionat recent un strung SP400. Trebuiesc facute mici reparatii pentru inceput: cred ca are un pinion uzat sau o furca care nu cupleaza avansul la carucior, universalul bate putin, ceva reglaje sau refacerea penelor la sanii. Per ansamblu pentru moment sunt multumit de achizitie avand in vedere pretul. Am o intrebare pentru cei care au un astfel de strung: langa universal este o maneta cu trei pozitii. La ce serveste acea maneta? La mine daca mut maneta in sus cele doua pozitii cupleaza doua pinioane si bocheaza universalul. Nu cred ca ambele pozitii sunt pentru blocare ci cred ca cineva a schimbat un pinion cu diametru prea mic cu ce a avut la indemana si astfel cupleaza pe alt pinion care merge in acelasi sens rezultand blocarea universalului in cele doua pozitii de sus a manetei. La voi cum e? Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Septembrie 27, 2017 Partajează Postat Septembrie 27, 2017 La strungul meu, eu nu mai am acea maneta (pe langa multe altele, a fost "casapit"). Te rog, fa niste poze cu prinderea universalului de axul strungului. Cum este prinsa flansa universalului de axul strungului? Prin filet? sau cum altfel? Poze te rog. Link spre comentariu
emil.gabor Postat Septembrie 28, 2017 Partajează Postat Septembrie 28, 2017 Salut, Am achizitionat recent un strung SP400. Trebuiesc facute mici reparatii pentru inceput: cred ca are un pinion uzat sau o furca care nu cupleaza avansul la carucior, universalul bate putin, ceva reglaje sau refacerea penelor la sanii. Per ansamblu pentru moment sunt multumit de achizitie avand in vedere pretul. Am o intrebare pentru cei care au un astfel de strung: langa universal este o maneta cu trei pozitii. La ce serveste acea maneta? Maneta este sa se treacă de la turatie mare la turatie mică . Cand muți maneta trebuie sa ridici capacul si sa dezactivezi cuplarea directa . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum