Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

SP 400 Strung. Carte tehnica?


harfa

Postări Recomandate

  • 1 lună mai târziu...
La 04.12.2019 la 9:22, Aurel Udrescu a spus:

SALUT AM SI EU O RUGAMINTE  ARE CINEVA SCHEMA CINEMATICA A  STRUNGULUI SP 400

 

Care schema cinematica ... are 3 roti dintate si un variatorul de turatie cu acea curea... se poate monta doar într-un singur fel...

Link spre comentariu

Domnilor, dupa lungi asteptari, am ajuns la montarea pieselor strungului SP400 ver. 2.

Strungul SP400 ver. 2 este un strung achizitionat in acest an - febriarie 2019, pe care vechiul proprietar l-a fost folosit pentru realizarea unor elemente din lemn. La papusa fixa are bucse din bronz. Nu are masa (bancul) masiva din fonta ci doua picioare precum la SN320, binenteles, de dimeniuni mai mici.

 

La daca cumpararii, strungul avea pe el mult mult lac de lemn, peste tot - batiu, carucior cu toate elementele lui etc.

Am reusit sa sterg acest lac si urmele de praf fin de lemn cu ajutorul benzinei si diversi diluanti de vopsea.

Am reusit sa vopsesc piesele care necesita vopsire interioara - cu vopsea de culoare "rosu vin" pentru metal (3 in 1).

Am vrut sa vopsesc si exteriorul pieselor (cu vopsea epoxidica gri), dar temperaturile din aceasta perioada nu prea ma ajuta.  Cred ca aceasta etapa va astepta pana la primavara.

Acum vreau sa montez piesele care nu necesita demontarea lor pentru vopsirea exterioara. Si cred ca sunt toate - cel putin asa vad la o prima verificare.

 

Dar ce unsoare si ulei sa folosesc la ungerea pieselor in functie de pozitia lor?

1. Ce sa folosesc la bucsele din bronz?

2. Cu se sa ung ghidajele de pe batiu?

3. Cu ce sa ung saniile caruciorului?

4. Cu ce sa ung diversele pinioane - din cutia de viteze, cele din papusa fixa, cele din exteriorul papusii fixe (care sunt pentru avans), cele din carucior?

 

 

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Inainte de a face urarea pentru noul an, va scriu ca am gssit ca nemtii "au copiat" strungul SP400 si au facut cateva versiuni de strung Weiler , printre care Weiler LD220 si LZD220.

Pe carucior sunt pozitionate ceva mai bine  comenzile. Si variatorul mecanic este mai mic si mai compact.

Aici este un video cu LZD220.

 

 

Si mai sunt si altele.

 

Sa vina anul 2020 cu mai multa sanatate, liniste, iubire din partea celor dragi. Si cu realizari in domeniile care va pasioneaza (si cheltuiti o groaza de bani).

La multi ani!

Editat de grifonul_alb
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Acum ca vine si adevarata iarna (avem 2-5  avertizari de vreme rea ), va prezint o problema descoperita asta seara la strungul meu.

Roata dintata (de sub carucior) care "merge" pe cremaliera (de pe batiu)  si muta caruciorul stanga-dreapta, nu atinge tot timpul cremaliera.

Caruciorul nu are stranse complet acele bare care-l stabilizeaza pe batiu.

Daca ridic caruciorul cu mana, roata dintata calca bine pe cremaliera.

La strungul meu, aceasta roata dintata nu este corp comun (dintr-o bucata). Eu cred ca a fost refacuta, dar nu la cotele care trebuie.

Am masurat roata dintata si are urmatoarele dimensiuni:

- D = 20,

- d = 10,

- L = 13,

- 14 dinti.

Daca ati masurat/refacut vreunul aceasta roata dintata sau axul cu totul, aceste valori sunt si la voi? Sau daca aveti desfacut caruciorul va rog sa masurati.

Multumesc.

20200205_220108.thumb.jpg.2253c3cefa59af5c57b0921d5ce79826.jpg

 

Link spre comentariu

Exista si posibilitatea ca ghidajele sa fi fost rectificate pt eliminarea uzurii si atunci tot caruciorul sa se fi lasat mai jos si in felul asta roata dintata a coborat sub pozitia initiala. Nu stiu daca e cazul, dar e posibil.

Surubul principal si bara de avansuri cum vin pe piulita splitata respectiv pe bucsa de antrenare angrenaje? Stau pe pozitie ok? Daca da, atunci roata dintata nu e ok. Daca ele vin mai sus putin fata de piulita respectiv bucsa, atunci tot caruciorul e mai jos. In cazul asta pe V-urile caruciorului se pune tabla de alama sau teflon pt a inalta tot caruciorul in deplasarea lui pe ghidaje.

Link spre comentariu

Daca atinge cremaliera pe anumite portiuni si pe altele nu inseamna ca aveti uzura si la cremaliera. Strungul meu este montat deja dar dupa masa o sa incerc sa vad daca am acces la acea roata dintata.

Daca nu reusesc sa o masor la mine cand o sa am putin timp o sa desfac caruciurul daca intre timp nu va ajuta altcineva.

1.JPG

Link spre comentariu

Nu stiu daca au fost rectificate ghidajele - eu cred ca nu, la cum arata ele.

Plus ca am dus, cu mana, caruciorul pana in partea stanga si, atat bara de avansuri statea orizontal cat si caruciorul nu se ridicase pe pe ghidaje.

Dar cred ca a fost refacuta aceasta roata dintata, pentru ca nu este dintr-o sigura bucata cu axul pe care sta ea. Eu cred ca ar fi trebuit sa fie toto dintr-o singura bucata.

Bebe Adria, daca scoti caruciorul , sa bagi ceva de genul sul de smirghel sau sul de carton in gaura unde este bara de avansuri, ca acolo este o clema , care aseara m-am chinuit 30-40 minute sa o bag cum trebuie.

Te rog masoara si inaltimea unei cremaliere si ,daca poti inaltimea de la varful dntilor cremalierei pana la varful ghidajelor batiului.

Multumesc.

Editat de grifonul_alb
Link spre comentariu

Inaltime cremaliera 12.7mm, inaltimea de la varful dintilor la varful ghidajului (cel mai apropiat de cremaliera ) este 38mm  +/- 0.5 mm (nu pot sa masor cu precizie).

Nu am reusit sa masor diametrul exterior al rotii dintate dar am numarat dintii si sunt 14.

Pentru a rezolva problema eu propun sa deplasti in jos cremaliera., ovalozati gaurile de surub si atunci cand pinionul angreneaza pe toata lungimea cremalierei dati alte gauri de stift.

La mine cremaliera nu este tratata termic deci procedeul descris mai sus este posibil.

 

Link spre comentariu

Multumesc pentru masuratori.

Deci pinionul are 14 dinti. Am vazut in pozele care le-am colectat in timp de pe saitul acesta. Pacat ca nu am apucat sa adun pozele din primele pagini ale topicului acesta, ale userului Harfa.

 

Inca n-am mai ajuns la tara de  la ultimele postari, dar cred ca stiu unde ar putea fi problema la mine. Garnitura veche, dintre cele 2 parti mari ale caruciorului, s-a rupt in prea multe bucati si am facut alta din coli A4 de carton mat, cred ca 200 g. Am suprapus 10 coli ca sa fac garnitura, crezand ca prin strangerea ei, ajung la grosimea vechii garnituri. Dar cred ca si cea veche era cam groasa.

O sa scot din coli si las doar 2 straturi. Si apoi montez totul la loc si verific. Si verific daca calca bine pinionul si axul care misca sania transversala .

  

Link spre comentariu

In seara aceasta am masurat si aflat:

- Inaltime cremaliera = 15 mm.

- inaltimea de la varful dintilor cremalierei pana la varful ghidajului batiului = 40 mm.

Am scos multe din straturile de hartie folosite pentru garnitura dintre cele 2 parti mari ale caruciorului (am lasat doar 3 straturi) si acum roata dintata calca bine pe cremaliera.

Dar am descoperit alte probleme.

1. Roata dintata nu este fixa pe axul care o actioneaza.

2. Roata dintata intermediara dintre carucior si axul care actioneaza sania este uzata si nu calca bine pe ax (pinionul de pe el) .

 

1. Prima problema cred ca o s-o rezolv temporar cu 2-4 puncte de sudura.

2. Pentru a doua problema trebuie sa fac alta roata dintata.

Link spre comentariu

Rotile dintate nu se definesc dupa diametrul exterior si dupa modul . Modul 1,5 cu 14 dinti are 21mm diametrul exterior .  

Clemaliera se ia ca o roata dințata cu un nr infinit de dinti .  

Mai mult ca sigur ca nu a rectificat nimeni batiul la sp400 deoarece nu sunt Strunguri de industrie . Nu s-a facut producție nici unde pe acest strung . 

Probleme sunt ori din fabrica ori din utilizare/reparatii/mentenanța de oameni nepricepuți ...

Link spre comentariu

Intradevar diametrul exterior nu este o dimensiune care sa defineasca o roata dintata dar este o dimensiune usor masurabila.

Din cate stiu eu modulul acestui angrenaj este 1,25, rezulta diametru de divizare (pentru rotile nedelpasate):

d=m x z = 1.25 x 14 = 17.5

Diametrul extrior este:

De=m x (z+2) = 1.25 x (14+2) = 20.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări